Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Opowieści warsztatowe => Wątek zaczęty przez: nestor.mariusz w Lutego 29, 2008, 17:52:18
-
http://www.nakolach.pl/pliki/wysoki/1.JPG (http://www.nakolach.pl/pliki/wysoki/1.JPG)
http://www.nakolach.pl/pliki/wysoki/2.JPG (http://www.nakolach.pl/pliki/wysoki/2.JPG)
http://www.nakolach.pl/pliki/wysoki/3.JPG (http://www.nakolach.pl/pliki/wysoki/3.JPG)
http://www.nakolach.pl/pliki/wysoki/4.JPG (http://www.nakolach.pl/pliki/wysoki/4.JPG)
nowy cylinder po szlifie od Ruszczyka... igiełka się ostała przy demontarzu.
Wysoki szuka prawego cylindra (nominał albo pierwszy szlif, żeby zrobić drugi). Najchętniej szybko i tanio.
-
:-/ ale masakra...
-
Panowie, jeżeli ktoś ma na sprzedaż prawy cylinder to prosiłbym o jakieś informacje w tym wątku. Muszę poskładać szybko silnik, żeby zdążyć go dotrzeć przed wyjazdem.
Tak się dzieje jak człowiek się spieszy :'(
-
Ten od strony zapłonu to mam tylko musze sprawdzić na jakim szlifie ;)
-
Ojoj , mialem kiedys to samo , tylko w silniku z CZ ... od tamtej pory stosuje te koszyczkowe lozyska , mimo ze trwalosc maja gorsza . Mam tu ten moj tlok z wbita igielka w pierscienie (bo cyl na zlom dawno) ...
Anyway mam jeden cylinder (do TS) , chyba prawy , nie wiem na ktory szlif , musze to posprawdzac .
-
No to super. Czekam panowie na wyniki pomiarów :)
-
nominał albo pierwszy, bo ja potrzebuje zrobić na nim 2 szlif
-
No trudno, ale dzięki za zainteresowanie <cheers>
-
Wyobrażam sobie jak wygląda tłok <scared>
Może dasz jakąś fotkę?
Przy jakiej prędkości to się stało?
Tak się pytam bo coś takiego może pogiąć korbowód albo uszkodzić wał <sadwalk>
Mam nadzieję że z wałem ok.
-
Stało się to pod garażem na postoju. Pierwsze odpalenie Jawy po złożeniu silnika. Co śmieszniejsze, to dalej paliła na ten gar, tylko że coś strasznie stukało, więc zaraz szybko ją zgasiłem. A tłok jest prawie bez uszczerbku (to też jest dziwne). Jest tylko na ok 5 mm długości na dole głęboka rysa.
-
Czy dobrze widzę na fotkach że igiełka "wbiła" się w tuleję?
A tuleja po prostu rozsypała się <scared>
Może materiał tuleii był jakiś "zmęczony"czy cóś?
A te okruchy wpadły do skrzyni korbowej?
-
Te co są na zdjęciach to wyciągnąłem bez rozbierania silnika. Igiełka nie wbiła się do tulei, przepadła gdzieś w czeluściach Jawowego silnika ;) Tak na poważnie to jutro rozpołowie silnik i zobacze co tam siedzi.
Cały ból w tym, że te cylindry były świeżo co po szlifie. Ja jeszcze nigdy nie widziałem tak rozwalonego cylindra :-/
-
Po przeczytaniu tego, napewno założę tłoki "na stole", przed zmontowaniem silnika. Tak powinienem uniknąć rze¼ni.....
-
Mozntaż był bezproblemowy, to się stało przy zdejmowaniu starych tłoków, nie spodziewałem się, że one aż tak się rozsypią. Miałem wszystko ładnie zasłonięte, ale widać jedna mała gadzina się jakoś dostała do środka :/
-
o kurde ale rowek <eek>
najlepszym sposobem jest gdy silnik mamy wyjety, wtedy podpieramy go od tylu tak ze tloki sa poziomo do stolu, wtedy wszystko leci na stol, a nie do komory
ale to takie gadanie
pany nie spieszyc sie <hammer>
-
FATA LITY!
<scared>
To ta igiełka musiała wskoczyć od dołu?
Tych igiełek to naprawdę trzeba pilnować.
Jak jakaś sobie gdzieś zawędruje to potem może nie¼le narozrabiać.
Dlatego przed zdjęciem sworznia najlepiej otwór do skrzyni korbowej zakleić taśmą.
Ja tak zrobiłem, a i tak jednej igiełki szukałem. Okazało się że się przykleiła od środka do denka tłoka.
W silniku Jawa CZ naliczyłem 18sztuk. Ciekawe ile jest w TS. Chyba powinno by tyle samo?
Zdjęcia cylindra makabryczne, ale widać że nawet w TS tuleje są z żeliwa.
Pokruszyły się jak szkło.
Powodzenia w reperacji :)
-
Witam
Dzisiaj zrobiłem pomiay i wyszło mi że mam nominał <thumbup>
-
No to super, powiedz mi teraz tylko jeszcze brachu ile kosztowałby mnie ten cylinder? Ze wszystkimi rabatami oczywiście :P
-
Symbolicznie przysłowiową flaszeczke :D
wojk@vp.pl
gg 6628314
-
Podaj mi swoje gg, to pogadamy o szczegółach, ok? albo maila może
-
już podałem przez opcje edytuj
-
gdy silnik mamy wyjety, wtedy podpieramy go od tylu tak ze tloki sa poziomo do stolu, wtedy wszystko leci na stol, a nie do komory
No tak ale jeszcze lepiej byłoby gdyby silnik był "do góry nogami" :>
Tzn. do dołu tłokami - igiełki zostałyby w tłoku <lol> <lol> <lol>
Stosujcie koledzy wypychanie sworznia tulejką a żadna igiełka nie ucieknie.
To samo przy zakładaniu.
W razie braku odpowiedniej tulejki można użyć kawałka starego sworznia.
-
kawałek sfazowanej śruby fi16 chyba jest dobry:)
-
Moj cylinderek ma juz drugi szlif i jest niewielki prog wyrobiony , takze sorry Wysoki , chyba Ci nie podejdzie , ale juz widze ze masz =]
-
W silniku Jawa CZ naliczyłem 18sztuk. Ciekawe ile jest w TS. Chyba powinno by tyle samo?
W TSce jest 28 igiełek
-
cyt:W TSce jest 28 igiełek
<oops>
Racja, w Jawie CZ tyle samo, czyli 28.
¬le policzyłem na zdjęciu. <frusty>
-
ja tez zawsze biorę i odwracam kręcę wałem stukam gumowym młotkiem od doły znowu kręcę i to i to naraz i jeszcze mi sie udaje ... ciekawe jak długo <frusty> jakbyście mi nie napisali to bum pomyślał że to jakaś dziura po pocisku;pp
-
Z tego co pamiętam to zero.
-
No tak- nie wiedziałem o jaką 175 chodzi. Zatrzymałem się na tej z 72 roku ;)