Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Eksploatacja => Wątek zaczęty przez: Kamil20121 w Kwietnia 05, 2013, 22:26:00
-
Siema mam do was pytanie , jakiego knedla kupić , TS 350, 634-7 , czy CZ 350 12V.
Proszę o wasze opnie , o wadach i zaletach oraz na co patrzeć przy zakupie aby potem nie żałować.
-
wybierz tego który Ci się podoba ;)
-
wybierz tego który Ci się podoba ;)
dokładnie, jeden woli CZ a inny Jawę
leprze jest 12V
przy zakupie trzeba patrzeć na to samo co przy innych moto,
czy proste, czy silnik dobry i jak najmniej przeróbek
-
Jeśli chodzi o wygląd to kwestia gustu.
Najwyższa moc ma 638 no i instalka 12V i najwięcej używanych częsci,nowych też
634, sam taką mam. Według mnie najładniejsza, ale 6V i upierdliwa przednia zawiecha. Przy 6V jazda miejska powoduje konieczność ładowania aku. Zapomnij też o np. nawigacji i ładowaniu telefonu Ciężej kupić żarówki
Cz 12V Chyba najlepsza opcja gdy chcesz więcej i dalej jeździć. Najwygodniejsza pozycja i kanapa i najbardziej chyba wytrzymały i elastyczny silnik połączony z klasyczną elegancją i najważniejsze:12V
Sam miałem wszystkie te motocykle i teraz chyba kupiłbym CZ 12V... albo znów 634 aby mieć satysfakcję z tego,że daję radę z 6Volt :D 638 trochę za sportowa, za mało klasyczna
-
A 638-5, czyli połączenie silnika z TS i "budy" z 634
-
To już sobie musisz sam odpowiedzieć . Co Ci się najbardziej podoba . Osobiście nie podobają mi się (podpadnę pewnym osobom ale takie jest moje zdanie) TSkopodobne. Bardzo ładne ale jest ich mało są 638,5 Wygląd jak 634 ale instalacja 12V i silnik alu (najłatwiej o części do nich) i niby większa moc . Bardzo duży sentyment mam do CZ ale najlepiej to 472,6 (czyli 12V) pozbawiona podstawowej wady prąd . Bardzo wygodna w prowadzeniu , lżejsza wagowo Wygląd też ładny . Zwróć uwagę nawet na kierownicę w CZ jej kształt i klamki (regulacja) . Nie wiem czy coś z tego wyniesiesz ale chciałem powiedzieć że mój wybór to CZ
-
A 638-5, czyli połączenie silnika z TS i "budy" z 634
Zapomnialem :-[ To najlepsza opcja. Szczególnie w wersji tęczówka. Remontowałem w takiej 10 lat temu silnik. To wlaśnie moje knedlowe marzenie :)
-
Osobiście nie podobają mi się (podpadnę pewnym osobom ale takie jest moje zdanie) TSkopodobne.
a zapomnieliśmy jeszcze o jawa 639 i 640 ale ich jest jeszcze mnie niż 638-5
-
A 638-5, czyli połączenie silnika z TS i "budy" z 634
ja też bym taką z miłą chęcią przygarnął :D, oprócz tego modelu Jawy, to już tylko CZ ;)
-
472.6: 12v, wygodniejsza niż Jawa, niższa, poręczniejsza, zwrotniejsza, silnik podobno wytrzymalszy.
-
miałem do nie dawna wszystkie 4 motocykle 634,638-5 i cz 472.6 no i mam 638-1(tske) i powiem wizualnie 634 i 638-5 jak dla mnie to mistrzostwo czeskiej motoryzacji, co do jazdy powiem wygoda jak dla mnie jeden czort poza tym najwygodniej mi jest na tsce, co do żeliwniaku ciut gorzej jest z uruchomieniem letniego silnika ale jak się nabierze wprawy jest git, mi osobiście rama jedno ramówka w cz jakoś mi to nie estetycznie wygląda ;) po prostu twój wybór .
-
12V, reszta jest kwestią gustu. Jak masz kasę, możesz kupić 6V i założyć zestaw Vape, zapłon bezstykowy i alternator 12V w jednym. Koszt ok 800 zł.
-
12V to punkt wyjścia.
Jeśli jesteś wysoki to polecam Jawę.
Ja przy swoich 187cm wzrostu na CZ czuję się jak... na psie? Chyba?
Zresztą, jak to ktoś kiedyś powiedział: Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
-
Nie mialem cz ale mam silnik zeliwny w 634. 6v na trasy odpada. Ladowarki nie chodza a bez gps czy telefonu to jakos nijako, zarowek w cpn nie kupisz ale przyznaje jest klimat. Mam 1,70m wzrostu a w ts czy nawet trampku w dluzszych trasach trzymam nogi na tylnych podnozkach, zeby nie gniesc brzucha i kolan wiec nizsza cz odpada. Ts daje mi optymalny komfort jak na czeszke. Odpalanie i bezawaryjnosc aluminiaka to po prostu bajka ale dol zeliwiaka po prostu rozwala. Takim motocyklem retro i tak nie jezdzi sie szybko a dol w zeliwiaku = po prostu banan na gebie :-)
-
Kurna ja mam 188cm wzrostu i ganiam na Cezecie. :)
-
To jak jest z tymi silnikami? żeliwniak ma mniejszą moc niż aluminiowy czy jak, piszecie że lepiej aluminiowy czyli stary taki jak w mojej cezecie jest gorszy od teeskowego ?
-
Za nic nie wymienił bym swojego zeliwniaka na aluminium. Mam według mnie najlepszą opcje czyli 634 z silnikiem 12V z CZ i zapłon elektronik Grom. 638-5 to jedyna 638 która mi się podoba wizualnie ale wolę zeliwniaka ;)
-
Ja nie wiem co wy macie z tymi prądnicami. Moja CZ ma prądnicę 45W, jeżdżę zawsze z włączonymi światłami i nigdy nie mam problemów z prądem. Nawet jak kiedyś zapomniałem zgasić światła i wyładowało aku, to po kilku metrach pchania odpaliła bez problemu.
A co do w/w motocykli to wybrałbym CZ :)
-
A 638-5, czyli połączenie silnika z TS i "budy" z 634
A 632, czyli połączenie silnika żeliwnego z budą 638.
Jak widać Czesi dopieszczali klientów oferując wszelkie możliwe kombinacje :)
-
no tak tylko kupić jawe 632 to graniczy z cudem bo włożyć silnik żeliwniaka 12v to nie problem w budę tski,
-
Powiedzenie z innego forum ,tylko nazwa zmieniona żeby mnie nie zlinczowali.
Co jest lepsze od Jawy?
Dwie Jawy.
A co jest lepsze od dwóch Jaw?
Trzy Jawy. Itd.
Więc gdzie problem? kup wszystkie modele co ci się podobają. :)
-
Ta dyskusja jest jałowa bo najlepszy z występujących modeli jest pominięty.
Czterysta siedemdziesiąt dwa i pół i amen ;D .
Nie straszcie ludzi 6V, nie taki diabełstraszny, trzydzieści lat temu wszyscy
ganiali na 6V a teraz bee czy może ludzie ciut zmiękli?
-
Jak nie wiesz którą jawę sobie kupić to se kup MZ :P
-
Najlepiej to sobie upatrz w ogłoszeniach te wszystkie modele pojedz i obejrzyj na żywo przejedz się na nich i wtedy zobaczysz który Ci przypadnie do gustu .
-
Ta dyskusja jest jałowa bo najlepszy z występujących modeli jest pominięty.
Czterysta siedemdziesiąt dwa i pół i amen ;D .
Nie straszcie ludzi 6V, nie taki diabełstraszny, trzydzieści lat temu wszyscy
ganiali na 6V a teraz bee czy może ludzie ciut zmiękli?
Trzydzieści lat temu nie jeździło sie 24h na światłach, jazda w mieście nie wygladała tak jak dziś (5 min stania na światłach, dwie minuty jazdy) a jedyny korek na drodze to była kolejka do CPN. Żarówki 6V były ogólnie dostępne, nie istniały telefony komórkowe i nawigacje...
Świat "ciutkę" się zmienił...
-
Mam Czesię 472,5 od 28 lat i to co inni uznają za wady tego moto to ja uważam, że to stanowi jego duszę . Do zmieniającego się świata można lekko się dostosować jak przykładowo żarówki można wozić ze sobą, zamiast gps-u poczciwa mapa. Jak chciałbym bezawaryjne moto, to śmigałbym japonią, ale to już nie to ;D .
-
Co jest lepsze od Jawy?
Dwie Jawy.
Ot 350 % racji. ;D ;D ;D
Najlepiej to sobie upatrz w ogłoszeniach te wszystkie modele pojedz i obejrzyj na żywo przejedz się na nich i wtedy zobaczysz który Ci przypadnie do gustu .
Jest prostszy i tańszy, a zarazem przyjemniejszy sposób wyboru:
Przyjedź lub przyjdź na zlot Jawerów.
Będziesz mial w czym wybierać.... ;) ;)
-
Jak nie wiesz którą jawę sobie kupić to se kup MZ :P
Mój stary się pulta abym kupił sobie ETZ 250/251, może dla tego iż nikt w rodzinie nie miał Jawy/CZ, same MZ były , Ojciec miał MZ ES 250/2 Trophy ale sprzedał w 99r od paru lat to mu wypominam bo była w BDB stanie, wójas miał ETZ 251 a drugi ETZ 150. Ja jestem pierwszym knedlażem w rodzinie , głownie przez przypadek bo gość chciał się pozbyć tej CZ 175 TYP 487.
Dałem za nią 350zł ,tylko tyle że stoi na trupa, mam dowód i tablice. Podoba mi się w niej to żę mało pali tyle co WSK i na sutr idealna . Ma tylko 16tys przebiegu. A wkurza mnie ta 6V instalacja , głownie z powodu aku , nie mam prostownika . 12V to bez problemu. Mam na oku Jawe 634 i CZ 350 12V CZ za 1000zł a Jawa za 1300. Ale TS jeż mi się podoba głownie w takim kolorze jak ta http://www.youtube.com/watch?v=ED6HY3Cg370
-
no kolor ładny ale chyba ciężko taki kolor w oryginale znaleźć jak w ogóle taki jest ;) pomalować zresztą to nie problem ;)
-
Brak prostownika 6V to chyba tylko pretekst :D
Między krokodylka protownika a akumulator dołączasz szeregowo zarowkę 6V 21W i zarówka się pali a akumulator ładuje. Jak ci się śpieszy to podłączasz większą zarówkę.
6V nie jest taka straszna. Trzeba tylko więcej uwagi poświęcić stanowi instalacji.
-
Ale TS jeż mi się podoba głownie w takim kolorze jak ta http://www.youtube.com/watch?v=ED6HY3Cg370
kiedyś miałem Jawę w takim kolorze ;)
https://lh3.googleusercontent.com/-eaSZYpDMkp0/UHME1-yo2VI/AAAAAAAAESw/8lx-z7s4G8Y/s1024/DSC01276.JPG
-
Jak nie wiesz którą jawę sobie kupić to se kup MZ :P
Mój stary się pulta abym kupił sobie ETZ 250/251, może dla tego iż nikt w rodzinie nie miał Jawy/CZ, same MZ były , Ojciec miał MZ ES 250/2 Trophy ale sprzedał w 99r od paru lat to mu wypominam bo była w BDB stanie, wójas miał ETZ 251 a drugi ETZ 150. Ja jestem pierwszym knedlażem w rodzinie , głownie przez przypadek bo gość chciał się pozbyć tej CZ 175 TYP 487.
Dałem za nią 350zł ,tylko tyle że stoi na trupa, mam dowód i tablice. Podoba mi się w niej to żę mało pali tyle co WSK i na sutr idealna . Ma tylko 16tys przebiegu. A wkurza mnie ta 6V instalacja , głownie z powodu aku , nie mam prostownika . 12V to bez problemu. Mam na oku Jawe 634 i CZ 350 12V CZ za 1000zł a Jawa za 1300. Ale TS jeż mi się podoba głownie w takim kolorze jak ta http://www.youtube.com/watch?v=ED6HY3Cg370 (http://www.youtube.com/watch?v=ED6HY3Cg370)
Nie słuchaj starego. Powiem tak, ludzie którzy nie mieli styczności z jawami gówno na ich temat wiedzą. Mz wcale nie jest wygodnym motocyklem. Mi najlepiej się jeździło mz etz 250. No ale co z tego jak mi się ona nie podoba.
Wuju przywiózł od ojca swojego szefa jawę ts. Była ona nie na chodzie. Takie tam duperelki trzeba było zrobić. Ja się nią zająłem. Cały wieczór jęczał że i tak by wolał mz bo jawa to jawa, ciężka, dużo pali i takie tam herezje mi głosił. Zrobiłem ją, pojeździł nią rok i mówi że zrywna, wcale tak dużo nie pali, odpala na strzała i nie zjeb**a się mu ani raz. No i mówi że można nią też gonić, nie trzeba mieszać biegami i ogólnie jest z niej zadowolony ;)
Może to i nie za dobrze że się do niej przekonał bo pewno bym ją przygarnął jak by nie to :P
-
Jak na filmiku widać Jawa 634 nie odpala w najbardziej stresowych momentach :
http://youtu.be/a-5jtqMZjwk?t=4m5s
-
Jak na filmiku widać Jawa 634 nie odpala w najbardziej stresowych momentach :
http://youtu.be/a-5jtqMZjwk?t=4m5s
A jak miała mu odpalić jak pacan zapłonu nie włączył ;)
-
jednak włączył skoro w wydech strzeliła:D
-
nie umiał zapłonu ustawić :P
-
A swoją drogą jaki to był model tęczówki tej nie sprzedawanej na polski rynek ?