Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 18, 2024, 20:57:37
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Do dołu

Autor Wątek: Regeneracja wału  (Przeczytany 140942 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Regeneracja wału
« Odpowiedź #150 dnia: Maja 24, 2013, 12:36:33 »

 JESZCZE RAZ .....:)  Jako doraźne i szybkie w zastosowaniu antidotum na te stuki to  kawałek o-ringu 1,5mm średnicy włożony w połówkę czoła z lub bez kołka. Sprawdziłem osobiście przeprowadzając doświadczenie manualne -organoleptyczne ? ;)
Wszystkie kolejne uszczelniacze będą miały o-ring a dodatkowym zaleceniem odrobinka siliconu w rowek kołnierza w czole wału. W tym momencie będzie po problemie i uszczelniacz ucichnie.
Jeżeli są tacy którzy użyli owego siliconu w ten właśnie sposób będą mieli ciszę.
Owe stuki to EFEKT ZBYT SZCZELNEGO UKŁADU SPRĘŻANIA ZA CO JESZCZE RAZ PRZEPRASZAM ! ;) ;D :(



kecajw123

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 39
  • CZ 472.5 CZ 472.6 Jawa 634.7 M-72
Odp: Regeneracja wału
« Odpowiedź #151 dnia: Maja 24, 2013, 13:11:23 »

JESZCZE RAZ ..... :)  Jako doraźne i szybkie w zastosowaniu antidotum na te stuki to  kawałek o-ringu 1,5mm średnicy włożony w połówkę czoła z lub bez kołka. Sprawdziłem osobiście przeprowadzając doświadczenie manualne -organoleptyczne ? ;)
Wszystkie kolejne uszczelniacze będą miały o-ring a dodatkowym zaleceniem odrobinka siliconu w rowek kołnierza w czole wału. W tym momencie będzie po problemie i uszczelniacz ucichnie.
Jeżeli są tacy którzy użyli owego siliconu w ten właśnie sposób będą mieli ciszę.
Owe stuki to EFEKT ZBYT SZCZELNEGO UKŁADU SPRĘŻANIA ZA CO JESZCZE RAZ PRZEPRASZAM ! ;) ;D :(
Panie Marku. Czy nowa seria uszczelniaczy do CZ też będzie miała oring? Czy przewiduje Pan ulepszenie , modyfikacje uszczelniaczy polegające np. na zmianie materiału? Byłbym sklonny jeszcze raz rozbierać wal nawet gdy nowy uszczelniacz bez ,, wad wieku dziecięcego" będzie kilka razy droższy. pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Maja 24, 2013, 13:13:30 wysłana przez kecajw123 »
Zapisane

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Regeneracja wału
« Odpowiedź #152 dnia: Maja 24, 2013, 13:23:46 »

Kawałek o-ringu oznacza, że tam gdzie go nie ma, jest szpara, czyli nieszczelność , więc nie jest to wcale dobre rozwiązanie. (nikogo nie bronię, nikogo nie biję, nic nikomu nie zarzucam!!!)

Przy użyciu silikonu, dotyczy to głównie żeliwniaka, gdzie łożysko środkowe dostaje olej przez malutkie wycięcie z boku labiryntu, też jest słabym  rozwiązaniem, bo owy silikon może zalepić owe wycięcie i olej nie wpłynie do łożyska. (nikogo nie bronię, nikogo nie biję, nic nikomu nie zarzucam!!!)

Przepraszam z góry za logiczną argumentację! Nie kieruje się ona przeciwko żadnej osobie, jest tylko przeniesieniem na klawiaturę moich technicznych interpretacji tego zagadnienia!

kecajw123

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 39
  • CZ 472.5 CZ 472.6 Jawa 634.7 M-72
Odp: Regeneracja wału
« Odpowiedź #153 dnia: Maja 24, 2013, 13:26:42 »

Kawałek o-ringu oznacza, że tam gdzie go nie ma, jest szpara, czyli nieszczelność , więc nie jest to wcale dobre rozwiązanie. (nikogo nie bronię, nikogo nie biję, nic nikomu nie zarzucam!!!)

Przy użyciu silikonu, dotyczy to głównie żeliwniaka, gdzie łożysko środkowe dostaje olej przez malutkie wycięcie z boku labiryntu, też jest słabym  rozwiązaniem, bo owy silikon może zalepić owe wycięcie i olej nie wpłynie do łożyska. (nikogo nie bronię, nikogo nie biję, nic nikomu nie zarzucam!!!)

Przepraszam z góry za logiczną argumentację! Nie kieruje się ona przeciwko żadnej osobie, jest tylko przeniesieniem na klawiaturę moich technicznych interpretacji tego zagadnienia!
W sumie też mam takie obawy ... zobaczymy co Pan Marek na to...
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Regeneracja wału
« Odpowiedź #154 dnia: Maja 24, 2013, 13:57:01 »

@Strażak - to ja mam 3 setki i dlatego tak delikatnie - ufam mojemu mechanikowi a on radził tak docierać przez pierwsze 300 km potem trochę szybciej i 1:30.
ps. jak nie piszę w wiadomości żadnego polskiego znaku to znaczy że piszę z telefonu więc się o interpunkcję nie czepiaj, bo bym się zamordował pisząc to z polskimi literkami

Co do tego silikonu to stawiam że mój Mechanik ogarnął, że tak trzeba zrobić i może dzięki temu nie będzie mi waliło. Daj boże.
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Odp: Regeneracja wału
« Odpowiedź #155 dnia: Maja 24, 2013, 13:59:03 »

Jaki w tym problem podesłać czoło wału i do niego dorabiać uszczelniacz? Co za problem było by dorobienie krawędzi w rowek czoła nawet o tej szerokości a lekko ze stożkiem aby się zaciskało przy skręcaniu czoła? Trzeba by wyciągnąć kołek i myślę, że było by to lepsze rozwiązanie. Osobiście wolę jak to trochę dmucha zawsze więcej oleju przelatuje przez łożyska.
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Regeneracja wału
« Odpowiedź #156 dnia: Maja 24, 2013, 14:47:38 »

Nie znam sie ,jednak skoro pierścień tłokowy uszczelnia od środka to może po dobraniu odpowiedniego uszczelnial by i jednocześnie wyciszal czoło z uszczelniczem?

kecajw123

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 39
  • CZ 472.5 CZ 472.6 Jawa 634.7 M-72
Odp: Regeneracja wału
« Odpowiedź #157 dnia: Maja 24, 2013, 15:04:52 »

Nie znam sie ,jednak skoro pierścień tłokowy uszczelnia od środka to może po dobraniu odpowiedniego uszczelnial by i jednocześnie wyciszal czoło z uszczelniczem?
no tak , ale robić uszczelniacz uszczelniacza ...
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Regeneracja wału
« Odpowiedź #158 dnia: Maja 24, 2013, 15:07:52 »


Przy użyciu silikonu, dotyczy to głównie żeliwniaka, gdzie łożysko środkowe dostaje olej przez malutkie wycięcie z boku labiryntu, też jest słabym  rozwiązaniem, bo owy silikon może zalepić owe wycięcie i olej nie wpłynie do łożyska.

A w czym problem po skręceniu czoła przedmuchać kompresorem/coś wsadzić w kanały smarujące, aby pozbyć się silikonu, który się wycisnął i zatyka kanał ?
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

GROM

  • Gość
Odp: Regeneracja wału
« Odpowiedź #159 dnia: Maja 24, 2013, 15:15:28 »

Temat widzę się rozwija jak zawsze i jak zawsze najwięcej pomysłów mają nie zainteresowani ( nie kupili uszczelnienia) i Ci, którzy w życiu osobiście wału nie robili, może nawet nigdy silnika.
Pan Marek wyjaśnij myślę wszystko, kto jest osbiście zainteresowany chyba znajdzie do niego kontakt. Doradzanie osób nie mających kontaktu z wałem, obróbką, materiałoznastwem jest bez sensu. 
Zapisane

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 683
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Regeneracja wału
« Odpowiedź #160 dnia: Maja 24, 2013, 15:18:32 »

Temat widzę się rozwija jak zawsze i jak zawsze najwięcej pomysłów mają nie zainteresowani ( nie kupili uszczelnienia) i Ci, którzy w życiu osobiście wału nie robili, może nawet nigdy silnika.
Pan Marek wyjaśnij myślę wszystko, kto jest osbiście zainteresowany chyba znajdzie do niego kontakt. Doradzanie osób nie mających kontaktu z wałem, obróbką, materiałoznastwem jest bez sensu. 

I święta racja dobry pomysł na zakończenie tej troszeczke dziwnej dyskusji i wyjaśnianiu czegoś co zostało wyjaśnione.
« Ostatnia zmiana: Maja 24, 2013, 15:27:24 wysłana przez Karolek »
Zapisane

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Regeneracja wału
« Odpowiedź #161 dnia: Maja 24, 2013, 15:27:08 »

Kawałek o-ringu oznacza, że tam gdzie go nie ma, jest szpara, czyli nieszczelność , więc nie jest to wcale dobre rozwiązanie. (nikogo nie bronię, nikogo nie biję, nic nikomu nie zarzucam!!!)

Przy użyciu silikonu, dotyczy to głównie żeliwniaka, gdzie łożysko środkowe dostaje olej przez malutkie wycięcie z boku labiryntu, też jest słabym  rozwiązaniem, bo owy silikon może zalepić owe wycięcie i olej nie wpłynie do łożyska. (nikogo nie bronię, nikogo nie biję, nic nikomu nie zarzucam!!!)

Przepraszam z góry za logiczną argumentację! Nie kieruje się ona przeciwko żadnej osobie, jest tylko przeniesieniem na klawiaturę moich technicznych interpretacji tego zagadnienia!


Nie masz za co przepraszać .Jaka nieszczelność! o czym Ty człowieku mówisz? Bitte używać rozumu.
Co się zapcha? Jak się użyje rozumu to nic się nie zapcha.Proszę nie wypisujcie bzdur ,bo się stąd wypiszę. Nie ,nie straszę ,ale powoli zaczynam tracić cierpliwość ;D
Grom , chyba masz rację ,ale ponoć tak to już jest :(


A oto jeden z powodów utraty cierpliwości:
Nie znam sie ,jednak skoro pierścień tłokowy uszczelnia od środka to może po dobraniu odpowiedniego uszczelnial by i jednocześnie wyciszal czoło z uszczelniczem?

Prosze o litość ,ile można?

« Ostatnia zmiana: Maja 24, 2013, 15:36:00 wysłana przez Markoltent10 »
Zapisane

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Regeneracja wału
« Odpowiedź #162 dnia: Maja 24, 2013, 17:42:24 »

Super argumenty  :D

Powoli myślę, że to kto inny nie rozumie co pisze. Czyli nieszczelność nie dotyczy zewnętrznego obwodu labiryntu, tak? Jak tam po nagrzaniu powstaje szpara, to gaz nie ma możliwości przepłynięcia do drugiej komory? Dobre jaja!!!

Grom, nie mam uszczelniacza, ale jestem zainteresowany. Mam nadzieję, że mi pozwalasz? ;)

kecajw123

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 39
  • CZ 472.5 CZ 472.6 Jawa 634.7 M-72
Odp: Regeneracja wału
« Odpowiedź #163 dnia: Maja 24, 2013, 18:06:11 »

odkopałem stary temat o labiryntach , może się przyda: http://www.jawacz.pl/mechanika/labirynt-wymiana-lozysk-w-srodku-walu/
Zapisane

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Regeneracja wału
« Odpowiedź #164 dnia: Maja 24, 2013, 18:22:53 »

Super argumenty  :D

Powoli myślę, że to kto inny nie rozumie co pisze. Czyli nieszczelność nie dotyczy zewnętrznego obwodu labiryntu, tak? Jak tam po nagrzaniu powstaje szpara, to gaz nie ma możliwości przepłynięcia do drugiej komory? Dobre jaja!!!

Grom, nie mam uszczelniacza, ale jestem zainteresowany. Mam nadzieję, że mi pozwalasz? ;)


Oj ,chyba naprawdę powoli.

Jeszcze raz specjalne tłumaczenie dla kolegi :( 


Jaka nieszczelność? 0,02 mm albo i mniej na tej średnicy i przy tak głębokim "labiryncie" jakim jest rowek w czole wału? Czy Ty Kolego naprawdę myślisz ,że tam cokolwiek jest przedmuchiwane? labirynt przesuwa sie w prawo i w lewo pod wpływem naprzemiennej zmiany ciśnień w poszczególnych komorach! Tam nie ma żadnego ,powtarzam żadnego przedmuchu !W układzie labiryntu zwykłego fabrycznego nie puka tak wyraźnie ,bo nie ma takiego podciśnienia -Labirynt aluminiowy ma takie pasowanie ,że część tego ciśnienia spierdziela między pierścieniami stąd tego nie słychać tak wyraźnie! Czy teraz jest to jasne?
O-ring wsadzony w rowek nie pozwoli na przesuwanie się pierścienia zewnętrznego  ,nie wyleci i nie spowoduje rozszczelnienia.
Proszę weź czoło wału ,uszczelniacz i sprawdź organoleptycznie zanim kolejny raz zaczniesz snuć teorie spiskowe. Oki?
To już moje ostatnie tłumaczenie w tym temacie. SKOŃCZYŁEM!

patryk sagan

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 412
Odp: Regeneracja wału
« Odpowiedź #165 dnia: Maja 24, 2013, 19:00:32 »

A Ja tak obserwuje ten temat i mam prośbę o zamknięcie tematu bo dalsze rozważania i tak nic nie wniosą. Kto zainteresowany ten kupi "patent" Pana Marka a pozostali zostawią oryginał. 


Proszę przestańcie nabijać bezsennsowne już posty. Wszystko chyba zostało już powiedziane w tym temacie.
Zapisane
Nieważne czym jeździsz, ważne jest to co masz w głowie.

kecajw123

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 39
  • CZ 472.5 CZ 472.6 Jawa 634.7 M-72
Odp: Regeneracja wału
« Odpowiedź #166 dnia: Maja 24, 2013, 19:26:02 »

Dlaczego zamykać temat ? Poczekajmy na relacje kolegów , którzy zastosują się do zaleceń Pana Marka dotyczących włożenia oringu. Przecież warto by napisać czy jest ok.  Mnie zaś interesuje to o czym pisałem wcześniej : Panie Marku. Czy nowa seria uszczelniaczy do CZ też będzie miała oring? Czy przewiduje Pan ulepszenie , modyfikacje uszczelniaczy polegające np. na zmianie materiału?
Jestem też ciekaw co Pan Marek odpowiedziałby na wypowiedź kolegi Bulo.
Zapisane

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Regeneracja wału
« Odpowiedź #167 dnia: Maja 24, 2013, 19:39:27 »

Dlaczego zamykać temat ? Poczekajmy na relacje kolegów , którzy zastosują się do zaleceń Pana Marka dotyczących włożenia oringu. Przecież warto by napisać czy jest ok.  Mnie zaś interesuje to o czym pisałem wcześniej : Panie Marku. Czy nowa seria uszczelniaczy do CZ też będzie miała oring? Czy przewiduje Pan ulepszenie , modyfikacje uszczelniaczy polegające np. na zmianie materiału?
Jestem też ciekaw co Pan Marek odpowiedziałby na wypowiedź kolegi Bulo.



Tak będzie miała ;D  Zmiana materiału nie wchodzi w grę .
Kolega Bulo myśli dobrze tylko...nierealistycznie i mało praktycznie. Takie dorabianie do czoła to przysłowiowa nocna dłubanina, która w efekcie końcowym może spowodować np.nie domkniecie się czoła a co za tym idzie obracanie się łożyska w czole wału . Efekt:przegrzanie no i gwizd  :( W sumie nie wiadomo co gorsze ,wg mnie mniejsze skutki uboczne ma stukanie .
Zatem ta opcja przynajmniej u mnie odpada .Mogą się tym zająć naśladowcy mający takie możliwości ,czego zabronić oczywiście nie mogę :)
Ja pozostanę przy swoim zamyśle a i tego nie wiem czy nie zaniecham ,bo chyba szkoda moich nerwów i czasu a gra nie jest warta przysłowiowej świeczki.

kecajw123

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 39
  • CZ 472.5 CZ 472.6 Jawa 634.7 M-72
Odp: Regeneracja wału
« Odpowiedź #168 dnia: Maja 24, 2013, 19:43:13 »

Ja uważam , że raz popełniony błąd to nie błąd i kontynuowałbym ,,produkcję" ulepszonych uszczelniaczy. Panie Marku czy uszczelniacz od Cz nie jest zbyt cienki by pomieścić oring na swoim obwodzie?
Zapisane

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Regeneracja wału
« Odpowiedź #169 dnia: Maja 24, 2013, 19:45:55 »

Ja uważam , że raz popełniony błąd to nie błąd i kontynuowałbym ,,produkcję" ulepszonych uszczelniaczy. Panie Marku czy uszczelniacz od Cz nie jest zbyt cienki by pomieścić oring na swoim obwodzie?

Mogę zacząć krzyczeć ? :o   jak by był ,to czy pisał bym ,że będzie tam zamontowany? Kolega słyszał o różnych średnicach o-ringów?

kecajw123

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 39
  • CZ 472.5 CZ 472.6 Jawa 634.7 M-72
Odp: Regeneracja wału
« Odpowiedź #170 dnia: Maja 24, 2013, 19:52:01 »

Chodzi mi czy będzie Pan robił uszczelniena wału CZ z wbudowanym oringiem, a nie wklejonym w czoło w celu wyeliminowania stuków  przy zastosowaniu uszczelnienia ,,starej konstrukcji" ?
Zapisane

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Regeneracja wału
« Odpowiedź #171 dnia: Maja 24, 2013, 19:59:08 »

taaaaaak z   w b u d o w a n y m :)

kecajw123

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 39
  • CZ 472.5 CZ 472.6 Jawa 634.7 M-72
Odp: Regeneracja wału
« Odpowiedź #172 dnia: Maja 24, 2013, 20:03:25 »

.
 Jeżeli ktokolwiek ma zakupiony u mnie uszczelniacz do TS i nie zamontował go jeszcze do wału to proszę o odesłanie uszczelniacza na mój koszt .Odeślę wersję poprawioną z osadzonym na obwodzie oringiem.
W przypadku Cz niestety nie można takowego oringu osadzić na obwodzie uszczelniacza .Trzeba go przytrzymać oringiem włożonym w rowek fabrycznie wytoczony w czole wału. Głębokość rowka minus wysokość odsadzenia na uszczelniaczu +0,5mm.  Według moich pomiarów wychodzi ,że wystarczy oring fi 1,5mm-1,8mm .
Podobnie oczywiście w TS .
Już niewiele z tego rozumiem. Dwie wypowiedzi przeczą sobie. ps. Panie Marku proszę się nie denerwować , nie ma takiej potrzeby.
Zapisane

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Regeneracja wału
« Odpowiedź #173 dnia: Maja 24, 2013, 20:08:14 »

oj czepiasz się p.Jacek. Przecież nie wymazałem tej odpowiedzi a  mogłem ? Po przymiarkach i wizycie w hurtowni uszczelnień oraz konsultacji z wytaczaczem ;)  doszedłem do wniosku ,że jednak będzie można ,trochę inaczej niż w TS ,ale będzie można. Tylko świnia zdania nie zmienia ,pono ;)   Ja sie nie denerwuję ,tylko czuję się z lekka poirytowany a to czyni różnicę 8)
« Ostatnia zmiana: Maja 24, 2013, 20:23:38 wysłana przez Markoltent10 »
Zapisane

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1718
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Regeneracja wału
« Odpowiedź #174 dnia: Maja 24, 2013, 20:22:44 »

Prawdopodobnie najprostszym sposobem na wyciszenie labiryntu jest wykręcenie obu świec. ;D
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Regeneracja wału

Zaczęty przez AndrewS « 1 2 3 4 » Mechanika

76 Odpowiedzi
32653 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 08, 2013, 22:29:28
wysłana przez Piotrex
regeneracja wału

Zaczęty przez nerlst « 1 2 » Mechanika

30 Odpowiedzi
13447 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 26, 2011, 11:34:57
wysłana przez miccha123
10 Odpowiedzi
5175 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 07, 2012, 20:20:52
wysłana przez azbescik2
14 Odpowiedzi
6010 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 12, 2024, 20:14:30
wysłana przez xepher
6 Odpowiedzi
3084 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 22, 2018, 21:49:27
wysłana przez marian