Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Mechaniur w Lipca 16, 2022, 15:55:52
-
Witam. Pare lat temu robiłem cezete dla klienta tzn. remont silnika, instalacja itd. Motocykl wtedy chodził jak przysłowiowa "pszczółka". Po tych paru latach klient chciał aby przejrzeć ją bo nie odpalała itd. Przejrzałem, poczyściłem, dałem nowy filtr i motocykl odpala, ale powyżej 3-4tyś obrotów ma problem wejść wyżej, a jak już wejdzie do wali marchewy i potrafi zgasnąć. Zapłon ustawiałem wg książki, nawet na potrzeby testu przestawiałem go i niewiele to dało. Swiece podmieniane bez skutku. Przełożyłem gaźnik z innej cezety i zapiąłem iglice jak najwyżej aby dostawał jak najmniej paliwa ,co niestety też nic nie pomogło. Akumulator naładowany. Cewka pod bakiem też dla testu była zamieniana, platynki nowe dałem i dalej nie wiem co i z czym. Iskra na świecy jest porządna więc wyelimnowałbym zapłon. Mocno podejrzewam gaźnik, ponieważ aż pluł tym paliwem. Wolne obroty są w porządku.
-
Jak wszystko podmieniałeś a dalej jest coś nie halo to zapytam czy paliwo świeże?
-
Jak masz zapasowy kondensator to podmień. Bo objawy takie typowo kondensatorowe.
-
Tłumiki mogą być zapchane syfem...
-
Tak paliwo świeże, kondensator jest zmieniony na polipropylenowy. Również obstawiałem układ wydechowy i sprawdzę to jutro.
-
Tak mi przyszło do głowy. A stacyjka ? Kolega miał kiedyś podobny problem i winna okazała się wypracowana stacyjka . Na wolnych ok a na wysokich lipa.
-
To jutro przy okazji żeby wyeliminować problemy elektryczne zrobie podłączenie "na krótko"
-
No to zrzuciłem tłumik i oprócz huku nic nie dało, ale postanowiłem przykręcić kranik i motocykl pojechał mały kawałek. Również podpinałem prostownik do cewki żeby wykluczyć problemy z instalacją i nie dało to efektu. Nagrałem krótki filmik z pracy motocykla: https://youtu.be/p_iXunNxM9I
-
Może być spory luz na łożyskach wału albo czopy pod łożyskami wytluczone. Wtedy na wyższych obrotach platynki wariują i objawy są podobne
-
Silnik był remontowany więc luzu na łożyskach nie obstawiałbym
-
Silnik był remontowany więc luzu na łożyskach nie obstawiałbym
Pisałeś że motocykl stał po remoncie kilka lat. Jeśli ktoś go odstawił i w sumie odpowiednio nie zakonserwował mogły paść łożyska.
Dla mnie ewidentny problem z zapłonem.
-
Ja bym tez sprawdził masę. Może gdzieś coś ucieka i takie cyrki się dzieją...
-
Tzn zrzucałem cały stojan i wirnik i nie czułem pod ręką luzu dlatego też to odrzucam, nawet sam właściciel mówił że na zime zalał troche oleju przez cylinder co by troche zakonserwować. Przewód masowy oczyszczony jak trzeba. Myślicie że zapłon robi całą robotę nawet jeśli zakręcałem ten kranik i udało mu się wkręcić ? Troche gubie myśli bo pamiętam że parę lat temu też były przeróżne cyrki z tym motocyklem ale koniec końców udało mi się go doprowadzić do ładu
-
Przewód masowy oczyszczony jak trzeba. Myślicie że zapłon robi całą robotę nawet jeśli zakręcałem ten kranik i udało mu się wkręcić ?
Masz miernik? Sprawdź rezystancję pomiędzy obudowa silnika a - Aku... Jak jest bliskie 0ohm to masa jest ok.
-
Rezystancja między - aku a obudową silnika: 0.4ohm
Napięcie na akumulatorze (motocykl nieodpalony): 6.33 V
Napięcie na akumulatorze (motocykl nieodpalony, przekręcona stacyjka): 6.27 V
Napięcie na cewce (motocykl nieodpalony): 6.20 V
Napięcie na akumulatorze (motocykl odpalony, wolne obroty): 7~8 V
Napięcie na akumulatorze ( motocykl odpalony, po dodaniu gazu): 11~13V
-
Dobra mam jakiś trop. Dzisiaj postanowiłem zmienić krzywkę z ciekawości, co niestety nie pomogło, lecz zauważyłem że platynki miały zbyt dużą przerwę (gdzieś mi to musiało umknąć). Po zmniejszeniu przerwy na fabryczne 0,4mm, motocykl wogóle nie odpala, strzela w tłumik (dla testu również zmieniałem odstęp pomiędzy elektrodami na świecy na 0,4 mm oraz 0,6mm bez skutku). Po zwiększeniu przerwy na przerywaczu na "oko" (tak sądzę że więcej niż 1mm) motocykl dopiero odpala.
-
Rezystancja między - aku a obudową silnika: 0.4ohm
No to masa jest ok.
Napięcie na akumulatorze ( motocykl odpalony, po dodaniu gazu): 11~13V
To lipa. Masz walnięty regulator i ugotujesz takim ładowaniem akumulator. Przy 6v ładowanie nie powinno przekraczać 7,2V
-
Może on wpływać bezpośrednio na takie ustawienie platynek o jakim pisałem wcześniej ? Mam akurat drugi regulator i jutro go założę.
-
No może, bo cewka też dostaje wyższe (zbyt wysokie) napięcie zasilające
-
Kurła, chłopie ustaf pierw zapłon jak książka pisze bo z tego co piszesz ze zmieniasz przerwę na przerywaczu i raz lepiej raz gorzej widać że nie rozumiesz ze gdy to robisz opóźniasz znacznie zapłon. Ustaw przerwy, ustaw zapłon zadbaj o prawidłowe podłączenie akumulatora z cewka zapłonową i przerywaczem i nawet bez ładownia musi być iskra.
Objawy z filmu mogą wskazywać dodatkowo na kondensator, cewke, świecę i przerwy w instalacji. Gaźnik ma być czysty i wstępnie ustawiony jak w książce. Trzeba to przejrzeć. Musi palić. No chyba że nima tłoka albo jest w nim dziura. ;)
Kondensator zmień
-
Kurła, przecież pisałem że przestawiałem platynki bo zauważyłem że inaczej są ustawione niż w książce. Kondensator jest nowy. Większość rzeczy o których wspomniałeś Pietras już zrobiłem . Moge ci nawet nagrać że iskra jest taka że konia by zabiła. Pomęczę jutro ten zapłon może coś wskóram.
-
Jak masz ładowanie po 13 v w 6v instalacji to nieźle siw tam wszystko smaży obstawiam ze styki na regulatoze skleiło tę odpowiedzialne za przeladowywanie o ile masz regulator mechaniczny