Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 19, 2024, 05:40:06
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Na ciepłym silniku "zalewa" świece - CZ 350  (Przeczytany 9915 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pawel1976

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • cz 350 472.6
Na ciepłym silniku "zalewa" świece - CZ 350
« dnia: Marca 08, 2014, 20:03:54 »

Witam posiadam cz350 12V mam taką "zagwozdke" otóż jak jest zimna pali bez problemu jak się rozgrzeje i powiedzmy po zgaszeniu ponownie ją odpalę tak do 3-5min to ładnie zapali natomiast jeśli dłużej( tak za 10min) to "zaleje ją". Proszę bardzo o jakieś podpowiedzi co należy zrobić. Zapłon ustawiony na zegarze 2.8mm śruba w gaźniku wykręcona 0.75 obrotu (tak chodzi najlepiej).
« Ostatnia zmiana: Marca 08, 2014, 20:40:10 wysłana przez mechanik350 »
Zapisane
    Status GG
Pozdrawiam Paweł

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Na ciepłym silniku "zalewa" świece
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 08, 2014, 20:16:54 »

Sprawdź pływak czy jest szczelny włóż do gorącej wody jeśli zobaczysz pęcherzyki wydobywające się z pływaka to polutuj albo wymień pływak.
Zapisane

pawel1976

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • cz 350 472.6
Odp: Na ciepłym silniku "zalewa" świece
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 08, 2014, 20:22:27 »

Pływak jest nowy nie dziurawy ładnie zamyka dopływ paliwa iglica na pływaku bez fazek czy śladów zacięć.
Zapisane
    Status GG
Pozdrawiam Paweł

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Na ciepłym silniku "zalewa" świece
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 08, 2014, 20:28:25 »

No to go zważ powinien ważyć 9 gram jeśli chiński to cyny na takich pływakach nieraz jest tyle że trzeba go odchudzić widziałem i takie które miały drugie tyle co oryginał cyny oraz grubość blachy była całkiem inna jak w oryginale a to wpływa na ciężar pływaka.
Zapisane

hase

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 57
  • CZ 350 83r
Odp: Na ciepłym silniku "zalewa" świece
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 08, 2014, 20:32:26 »

Witam
Też tak mi kiedyś robiła moja CZ 350 i okazało się , że źle były dobrane świece tzn nie ta ciepłota jaka powinna być. Na zimnym silniku paliła od kopa a na gorącym jak chwilę postał to tylko na pych.
Pozdrawiam.
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Na ciepłym silniku "zalewa" świece
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 08, 2014, 20:34:27 »

Jak poprzednik pisze, zastosuj "cieplejsze" świece.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

pawel1976

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • cz 350 472.6
Odp: Na ciepłym silniku "zalewa" świece - CZ 350
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 08, 2014, 20:56:35 »

Mam iskry 95 może faktycznie tu jest problem sprawdzę również wagę pływaka na chiński nie wygląda ale co teraz nie chińskie. Dziękuję serdecznie za podpowiedzi. Dam znać czy pomogło.
Pozdrawiam Paweł
Zapisane
    Status GG
Pozdrawiam Paweł

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Na ciepłym silniku "zalewa" świece - CZ 350
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 08, 2014, 21:07:52 »

Daj świece F75, jak nie pomoże to kombinuj z gaźnikiem.
Jak dla mnie masz za wysoki poziom paliwa tak marginesie.
Zapisane
    Status GG

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Na ciepłym silniku "zalewa" świece - CZ 350
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 08, 2014, 21:21:56 »

Tak z innej beczki,po czym sądzisz ze zalewa swiece? Wykręcales je? Bo prawde mowiac,problemem moze byc brak paliwa,ktore szybko odparowuje z gorącego silnika,spróbuj w takim momencie lekko podpompowac paliwo i wtedy odpal,u mnie to dziala,zreszta w którymś temacie bylo juz o tym mówione,spróbuj i daj znac;-)

pawel1976

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • cz 350 472.6
Odp: Na ciepłym silniku "zalewa" świece - CZ 350
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 08, 2014, 21:59:51 »

Wiem że zalewa bo jak ściągnę gumę pomiędzy gaźnikiem a filtrem powietrza to wylewa się paliwo.
Po zamknięciu dopływu paliwa i kilkakrotnym przekopaniu na otwartej przepustnicy zdarzy się że zapali , ale najczęściej na popych.
Zapisane
    Status GG
Pozdrawiam Paweł

von_Majzel

  • Gość
Odp: Na ciepłym silniku "zalewa" świece
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 08, 2014, 23:19:28 »

Jak poprzednik pisze, zastosuj "cieplejsze" świece.
Mam iskry 95

To masz już najgorętsze świece . Niższe numery w Iskrach są chłodniejsze , mają większe odprowadzanie ciepła .
Za gorące świece powodują samozapłony - jak silnik jest barrdzo nagrzany i zgasimy kluczykiem na niskich obrotach go to jeszcze strzeli kilka razy . To na wyższych obrotach powoduje bardzo wyprzedzony samozapłon (ładunek zapala się od rozgrzanej elektrody zanim przeskoczy iskra) wywołujący spalanie stukowe . Natomiast są najbardziej odporne na zalanie - bo się najszybciej grzeją i do wyższej temperatury .
Za zimne świecuchny powodują tylko jeden niefajny efekt - zalewanie , zarzucanie olejem , co powoduje ich krótki żywot .
Odpowiednie świece - to są takie które nie powodują samozapłonów , oraz nie są zasyfiane w trakcie użytkowania . Jaka to jest liczba ? To się zmienia w zależności od temperatury , ciśnienia , wysokości , regulacji gaźnika i paru innych elementów . Jak się robi racing tuning silnikowi to daje się świece chłodniejsze - bo takie silniki dają dużo mocy na wysokich obrotach , ale też i mnóstwo ciepła , więc świece pracują w wyższej  niż normalnie temperaturze i to się chłodniejszymi świecami kompensuje .
Magiczna żółta księga źle podaje że do jawy ma być Iskra 95 . Ma być 75 ewentualnie 85 . Świece 95 są do mniejszych silników - 50ccm i niektórych 125ccm . Ważne też w świecach do Jawy/CZ żeby nie były one z podwyższaną elektrodą , tylko z tą niższą , do takich właśnie jest ta komora spalania zaprojektowana =)


Wiem że zalewa bo jak ściągnę gumę pomiędzy gaźnikiem a filtrem powietrza to wylewa się paliwo.
Po zamknięciu dopływu paliwa i kilkakrotnym przekopaniu na otwartej przepustnicy zdarzy się że zapali , ale najczęściej na popych.

No to szukaj w gaźniku przyczyny jak paliwo wylewa . Mokro od paliwa w gumie i airboksie może być , ale nie mogą to być kałuże . Te silniki mają blow-back , od niskich do średnich obrotów trochę mieszanki się cofa zanim okno ssące się zamknie . Na niskich obrotach bez gumy to powinno być widać . Ale to paliwo z airboksu też odparuje i zostanie spalone w silniku w czasie jazdy na trasie .



A spróbuj tak - odpalaj bez odkręcania kranika . Odkręć po chwili jak już silnik będzie chodzić , zobacz czy zaleje go przy starcie ?
Lub też czasem nie odkręcasz kranika jak motór stoi na nóżce bocznej ?
Jest też jeszcze inna sprawa - jak silnik nie robi roboty jak jest fest zagrzany , to świadczy o słabej kompresji , ale nie wiem jak jest u Ciebie w silniku .
« Ostatnia zmiana: Marca 08, 2014, 23:39:04 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

pawel1976

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • cz 350 472.6
Odp: Na ciepłym silniku "zalewa" świece - CZ 350
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 09, 2014, 08:50:15 »

Dziękuję wszystkim za informacje i porady. Chyle czoła przed "von Majzlem" . Twój "wykład" wiele mi wyjaśnił. W przyszłym tygodniu wprowadzam słowo w czyn dam znać czy coś pomogło.
Zapisane
    Status GG
Pozdrawiam Paweł

miro

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • CZ 175 477 sport 72r., 2x CZ 175 487.0 86r.
Odp: Na ciepłym silniku "zalewa" świece
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 11, 2014, 23:08:40 »

Jak poprzednik pisze, zastosuj "cieplejsze" świece.
Mam iskry 95

To masz już najgorętsze świece . Niższe numery w Iskrach są chłodniejsze , mają większe odprowadzanie ciepła .
Za gorące świece powodują samozapłony - jak silnik jest barrdzo nagrzany i zgasimy kluczykiem na niskich obrotach go to jeszcze strzeli kilka razy . To na wyższych obrotach powoduje bardzo wyprzedzony samozapłon (ładunek zapala się od rozgrzanej elektrody zanim przeskoczy iskra) wywołujący spalanie stukowe . Natomiast są najbardziej odporne na zalanie - bo się najszybciej grzeją i do wyższej temperatury .
Za zimne świecuchny powodują tylko jeden niefajny efekt - zalewanie , zarzucanie olejem , co powoduje ich krótki żywot .
Odpowiednie świece - to są takie które nie powodują samozapłonów , oraz nie są zasyfiane w trakcie użytkowania . Jaka to jest liczba ? To się zmienia w zależności od temperatury , ciśnienia , wysokości , regulacji gaźnika i paru innych elementów . Jak się robi racing tuning silnikowi to daje się świece chłodniejsze - bo takie silniki dają dużo mocy na wysokich obrotach , ale też i mnóstwo ciepła , więc świece pracują w wyższej  niż normalnie temperaturze i to się chłodniejszymi świecami kompensuje .
Magiczna żółta księga źle podaje że do jawy ma być Iskra 95 . Ma być 75 ewentualnie 85 . Świece 95 są do mniejszych silników - 50ccm i niektórych 125ccm . Ważne też w świecach do Jawy/CZ żeby nie były one z podwyższaną elektrodą , tylko z tą niższą , do takich właśnie jest ta komora spalania zaprojektowana =)


Wiem że zalewa bo jak ściągnę gumę pomiędzy gaźnikiem a filtrem powietrza to wylewa się paliwo.
Po zamknięciu dopływu paliwa i kilkakrotnym przekopaniu na otwartej przepustnicy zdarzy się że zapali , ale najczęściej na popych.

No to szukaj w gaźniku przyczyny jak paliwo wylewa . Mokro od paliwa w gumie i airboksie może być , ale nie mogą to być kałuże . Te silniki mają blow-back , od niskich do średnich obrotów trochę mieszanki się cofa zanim okno ssące się zamknie . Na niskich obrotach bez gumy to powinno być widać . Ale to paliwo z airboksu też odparuje i zostanie spalone w silniku w czasie jazdy na trasie .



A spróbuj tak - odpalaj bez odkręcania kranika . Odkręć po chwili jak już silnik będzie chodzić , zobacz czy zaleje go przy starcie ?
Lub też czasem nie odkręcasz kranika jak motór stoi na nóżce bocznej ?
Jest też jeszcze inna sprawa - jak silnik nie robi roboty jak jest fest zagrzany , to świadczy o słabej kompresji , ale nie wiem jak jest u Ciebie w silniku .


Doczepie sie tylko do pierwszego zdania ;) iskra 95 to swieca zimna, im mniejsza liczba tym swieca cieplejsza i odwrotnie. Moge też dodać że moja CZ chodzi na 95 bez problemów ;)
Zapisane

Krzysiek

  • Gość
Odp: Na ciepłym silniku "zalewa" świece - CZ 350
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 11, 2014, 23:22:22 »

Też z tymi ciepłotami świec wydaje mi się że jest odwrotnie, poza tym próbowałem jeździć na obniżonych elektrodach ale cosik silnik podzwaniał a na podwyższonych lata jak należy.

Zresztą vMz wie jak moja jawcia chodzi...na tych wyższych elektrodach.
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Na ciepłym silniku "zalewa" świece - CZ 350
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 11, 2014, 23:48:44 »

Weźcie sobie świece F65 i porównawczo F95 i rozetnijcie je obie i zobaczcie różnicę , a nie szerzcie herezje .
« Ostatnia zmiana: Marca 12, 2014, 08:45:36 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

Krzysiek

  • Gość
Odp: Na ciepłym silniku "zalewa" świece - CZ 350
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 12, 2014, 00:07:26 »

Piotrek...

Zobacz obrazek, ten nad którym jest ,,65,, i co tam pisze...
http://www.iskra-kielce.pl/oznaczenia-swiec-,3433.html

...i to jeszcze...
http://www.junak.comuv.com/swieca.html
 
Ta fota ze szpilkami i co tam piszą na temat głębokości wewnętrznej elektrody a jej ciepłoty i szybkości oddawania przez nią ciepła... :)
 
PS - Nie trza ,,ciąć,, wystarczy wsadzić szpilki... ;) 

« Ostatnia zmiana: Marca 12, 2014, 00:13:30 wysłana przez Krzysiek »
Zapisane

Anusiak

  • Żółtodziób
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 296
Odp: Na ciepłym silniku "zalewa" świece - CZ 350
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 12, 2014, 08:13:21 »

Z tego co zrozumiałem wnioskujesz ze zalewa świece po tym ze masz dużo paliwa w okolicach gaźnika, nie wiem jak to działa w 350-tce ale ja identyczna sytuacje miałem w jawce, na zimnym paliła z kopa a jak się rozgrzała i chwilkę postała to ni wuja chyba ze ktoś pchal z pol godziny ;) jak się później okazało do wymiany był kondensator
Zapisane
"Lepiej, żeby nienawidzili Cię takim jaki jesteś, niż kochali kogoś, kim nigdy nie będziesz"

von_Majzel

  • Gość
Odp: Na ciepłym silniku "zalewa" świece - CZ 350
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 12, 2014, 08:45:19 »

Hmmm , przepraszam , zwracam honor , ja się jakoś musiałem pomylić =]
« Ostatnia zmiana: Marca 12, 2014, 08:52:04 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

Krzysiek

  • Gość
Odp: Na ciepłym silniku "zalewa" świece - CZ 350
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 12, 2014, 10:25:47 »

Witam posiadam cz350 12V mam taką "zagwozdke" otóż jak jest zimna pali bez problemu jak się rozgrzeje i powiedzmy po zgaszeniu ponownie ją odpalę tak do 3-5min to ładnie zapali natomiast jeśli dłużej( tak za 10min) to "zaleje ją". Proszę bardzo o jakieś podpowiedzi co należy zrobić. Zapłon ustawiony na zegarze 2.8mm śruba w gaźniku wykręcona 0.75 obrotu (tak chodzi najlepiej).

Proponuję zrobić próby ,,odpału,, silnika na 1.5 obrotu wykręconej śrubki /wiadomo jakiej/.

To, że silnik dobrze chodzi i na zimno/wg Ciebie/ na,,0.75,, to nie znaczy że też dobrze dla niego - uruchamianie ,,na ciepło,,.   

Ten etap kręcenia śrubą wolnych obrotów przerabiałem i wydawało mi się że jest OK a nie było - mam wykręcone 1.5 obr i nigdy nie mam problemu z uruchomieniem czy zimny lub ciepły...

Spróbuj jeszcze coś takiego a mianowicie przed zgaszeniem pieca tak z 5 do 10 sekund zamknąć wcześniej kranik paliwa a przy powtórnym otwarciu kranika i próbie uruchomienia - 1, góra 2 przekopy bez zapłonu i próba startu...

PS... :)

Do tej regulacji jak możesz to przygotuj mieszankę 1/50
Przy wykręconej śrubie na 1.5 obr. możesz mieć podniesione obroty.

Co ja robię ? 8)

Przed próbą poluzuj linkę gazu śrubą na wejściu do gaźnika tak aby był wyczuwalny luz pancerza, potem wkręć do oporu śrubę wolnych obrotów a następnie wykręć ją na 1.5 obr.

Spróbuj uruchomić silnik /mogą być problemy z utrzymaniem obrotów/ później śrubą regulacji położenia przepustnicy /ta ,,pod skosem,,/ kręć aż uzyskasz zadawalające dla Ciebie obroty /1 - 1,2 kiloobr/.

Następnie, po ustawieniu obr. zlikwiduj luz na lince gazu kręcąc śrubą nad gaźnikiem i blokując  ją aby przy dodaniu gazu nie było tzw. pustego ruchu manetki gazu i żeby się nie rozregulowała w trakcie jazdy.

W ten sposób ustawiam gaźnik i nigdy nie miałem problemów z jego działaniem.


Zakładam że gaźnik jest ,,wporzo,, świece też /spróbuj te z wysuniętymi elektrodami/.
« Ostatnia zmiana: Marca 12, 2014, 12:34:44 wysłana przez Krzysiek »
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 861
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Na ciepłym silniku "zalewa" świece - CZ 350
« Odpowiedź #19 dnia: Marca 12, 2014, 12:30:55 »

Krzysiek ale wtedy po twojemu to nie jest wyregulowane tylko ustawione na 1.5 obrotu śrubą od mieszanki,czyli wyjściowe położenie.
prawidłowa regulacja wygląda tak:
1.Poluzuj linkę
2.Uruchom silnik
3.Śrubę poziomą wkręć i wykręć na 1.5 obr
4.Śrubą pionową ustaw takie obroty aby silnik pracował na jak najniższych obrotach ale równo.
5.Następnie śrubą poziomą reguluj skład mieszanki tak aby uzyskać jak najwyższe obroty ale przestawiaj co pół obrotu i odczekaj chwilę
6.Po ustawieniu jak najwyższych obrotów śrubką poziomą ustaw obroty ok.1000-1100 na obrotomierzu-śrubką pionową.
7.Następnie ustaw linkę przy wejściu do gaźnika aby nie miała za dużego luzu ani nie była za bardzo naciągnięta.
« Ostatnia zmiana: Marca 12, 2014, 12:32:31 wysłana przez marian »
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Krzysiek

  • Gość
Odp: Na ciepłym silniku "zalewa" świece - CZ 350
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 12, 2014, 12:41:37 »

No to w takim razie moja jawcia ma ustawiony gaźnik na 1.5 obr. ale jak wyżej pisałem nie mam żadnych problemów z jej uruchomieniem czy exploatacją... 8)
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Jawa "psuje" świece

Zaczęty przez szymussss160 Mechanika

9 Odpowiedzi
4581 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 12, 2008, 16:21:33
wysłana przez bakczysaraj
15 Odpowiedzi
8906 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 02, 2009, 16:14:59
wysłana przez Lejek
7 Odpowiedzi
5917 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 04, 2012, 23:44:51
wysłana przez Deejf
7 Odpowiedzi
6008 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 09, 2013, 17:02:03
wysłana przez Blenders
4 Odpowiedzi
5992 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 27, 2013, 07:48:42
wysłana przez georgs64