Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 11:43:31
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)  (Przeczytany 24892 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #25 dnia: Września 01, 2014, 18:32:47 »

Holger wątpię, żeby to miało wpływ na chłodzenie silnika, na sprawy tarcia bocznego tłok-cylinder ma bardziej wpływ wyosiowanie główki korbowodu, coby oś pionowa tłoka pokrywała się idealnie z pionową osią tulei cylindra, a różnica masy rzędu kilku gramów nie zrobi tu po mojemu żadnej różnicy, łożysko nie pozwoli na to aby jakoś łok mocniej naciskał na jedną ze stron, ale to jest moja teoria :)
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #26 dnia: Września 01, 2014, 18:44:09 »

To musimy zrobić eksperyment: złożyć dwa takie same silniki,z odwrotnie założonymi sworzniami a potem oba na tor i w "manetę"  :)

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #27 dnia: Września 01, 2014, 19:23:47 »

Na tą propozycje udzielę Tobie Holger natychmiast odpowiedzi cobyś nie musiał czekać  na eksperyment  ;)
Jeden z tych silników będzie słabszy i będzie się mocniej grzał. Zgadnij który ?...
odpowiedź...ten z odwrotnie założonymi sworzniami czytaj otwór w sworzniu od strony kanału ssącego . Dlaczego? Bo będzie miał straty w paliwie niewielkie ,ale zawsze a prawdziwe jaja się zaczną jak założysz sworznie przelotowe . Wówczas paliwo -mieszanka w momencie wstępnego sprężania częściowo "uleci" przez wydech ,a co za tym idzie będzie jej zbyt mało i..silnik będzie nam się totalnie grzał i cieniutki będzie ,że hoho ;D
 Holger bez urazy ,ale to jest jedyny powód takiego a nie innego zastosowania sworzni zamkniętych.  Podobnie miał Wartburg . Uwierz mi ,że wiem co mówię ja nie zawsze nie mam racji  ;)
« Ostatnia zmiana: Września 01, 2014, 19:40:03 wysłana przez Markoltent10 »
Zapisane

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1081
  • Bibliotekarz
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #28 dnia: Września 01, 2014, 19:59:43 »

Zgadzam się z teorią Markoltenta, jego wyjaśnienie sprawy ma sens, jednak zastanawia mnie to dlaczego tak napisali w serwisówce, tzn dlaczego określili te otwory jako odciążające.
Z tego co wiem nie jest to polska twórczość, a dobrze wiemy że polskie książki mają różne błędy, tylko tłumaczenie z czeskiego oryginalnej książki na polski.

W załączniku stosowny fragment i link do całości jakby ktoś jeszcze nie znalazł.

http://www.jawacz.pl/baza-wiedzy/instrukcje-obslugi-katalogi-czesci-serwisowki/
https://drive.google.com/file/d/0B6DFiGqOd99uMnJpYzhYaFBQVFk/edit?usp=sharing
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #29 dnia: Września 01, 2014, 20:18:38 »

No a czego Kolega nie rozumie?To nie jest teoria ,to fakt. Przecież napisałem dlaczego otwór w sworzniu ma być skierowany na zewnątrz tak jak zaleca instrukcja.Dlatego by z kanału ssącego-zasilającego  paliwo nie było wdmuchiwane w sworzeń!
A ten otwór nazywają odciążeniowym bo on odciąża ogólną wagę sworznia a nie jedną jego stronę! Na Boga ludziska . Ta ścianka pozostawiona z jednej strony to może 2-3% wagi całego . Na co to może mieć wpływ wagowy. Czy ten silnik kręci 20tys.obrotów. Proszę nie szukajcie dziury w całym ,bo jej niema !
« Ostatnia zmiana: Września 01, 2014, 20:21:41 wysłana przez Markoltent10 »
Zapisane

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1081
  • Bibliotekarz
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #30 dnia: Września 01, 2014, 20:25:38 »

No a czego Kolega nie rozumie? Przecież napisałem dlaczego otwór w sworzniu ma być skierowany na zewnątrz tak jak zaleca instrukcja.Dlatego by z kanału ssącego-zasilającego  paliwo nie było wdmuchiwane w sworzeń!
A ten otwór nazywają odciążeniowym bo on odciąża ogólną wagę sworznia a nie jedną jego stronę! Na Boga ludziska . Ta ścianka pozostawiona z jednej strony to może 2-3% wagi całego . Na co to może mieć wpływ wagowy. Czy ten silnik kręci 20tys.obrotów. Proszę nie szukajcie dziury w całym ,bo jej niema !

Nie szukam dziury w całym jestem po prostu czasem ciekawski, i lubię się uczyć mądrych rzeczy od mądrych ludzi, wyjaśnienie otrzymałem ( czyli to na niebiesko) i teraz rozumiem zapis pepików.

Ważne jest to że Mati ma prawidłowo zamontowane swożnie i serwisówka nie ma błędu, bo głupio bym się czuł wprowadzając go w błąd przez wiarę w słowo pisane czechów.
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #31 dnia: Września 01, 2014, 20:41:40 »

Sorki Blenders . Źle to ująłem.  Proszę nie czuć sie urażonym. Nie to było moim zamiarem .
Pofatygowalem sie do warsztatu wziąłem sworznie jeden od CZ drugi od ameliniaka i zważyłem. Wyszło mi że rożnica w wadze to...1GRAM! [/img]
« Ostatnia zmiana: Września 01, 2014, 20:46:30 wysłana przez Markoltent10 »
Zapisane

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1081
  • Bibliotekarz
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #32 dnia: Września 01, 2014, 20:47:33 »

Ależ ja się tak łatwo nie obrażam 8) , i przy okazji wiem ile jest różnicy w wadze.
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #33 dnia: Września 01, 2014, 20:55:49 »

No to miło :) ,ale ja nie wiedziałem , bo nigdy pod tym kątem na różnicę w tych sworzniach nie patrzyłem  :(   

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #34 dnia: Września 01, 2014, 20:59:15 »

Ważne jest to że Mati ma prawidłowo zamontowane swożnie i serwisówka nie ma błędu, bo głupio bym się czuł wprowadzając go w błąd przez wiarę w słowo pisane czechów.
Cenię sobie cenne rady, wszystko jasne co do sworzni, może ktoś wydzieli osobny temat do bazy wiedzy?
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 683
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #35 dnia: Września 01, 2014, 21:32:49 »

Na tą propozycje udzielę Tobie Holger natychmiast odpowiedzi cobyś nie musiał czekać  na eksperyment  ;)
Jeden z tych silników będzie słabszy i będzie się mocniej grzał. Zgadnij który ?...
odpowiedź...ten z odwrotnie założonymi sworzniami czytaj otwór w sworzniu od strony kanału ssącego . Dlaczego? Bo będzie miał straty w paliwie niewielkie ,ale zawsze a prawdziwe jaja się zaczną jak założysz sworznie przelotowe . Wówczas paliwo -mieszanka w momencie wstępnego sprężania częściowo "uleci" przez wydech ,a co za tym idzie będzie jej zbyt mało i..silnik będzie nam się totalnie grzał i cieniutki będzie ,że hoho ;D
 Holger bez urazy ,ale to jest jedyny powód takiego a nie innego zastosowania sworzni zamkniętych.  Podobnie miał Wartburg . Uwierz mi ,że wiem co mówię ja nie zawsze nie mam racji  ;)

Co do sworzni Wartburga to też było dwa rodzaje, jeden podobny jak w żeliwniaku, a drugi rodzaj jest taki że sworzeń jest pośrodku zaślepiony.
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #36 dnia: Września 01, 2014, 21:44:38 »

W CZ też zakładałem sworznie zaślepieniem do środka.
Kierowałem się dokładnie takim samym wnioskiem jak Malkontent. Zakładając sworzeń na odwrót zmniejszamy wstępne sprężanie mieszanki.

Z chłodzeniem po środku to nie bardzo wieżę. Patrząc na aluminiaka też ma gołe (nie żebrowane) cylindry po środku.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #37 dnia: Września 01, 2014, 21:54:09 »

Dość dużo kompresji pierwotnej szłoby w sworzeń, nie mówiąc o przelotowych, gdzie większość pierwotnej poszłoby w wydech ...
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #38 dnia: Września 01, 2014, 21:59:04 »


Z chłodzeniem po środku to nie bardzo wieżę. Patrząc na aluminiaka też ma gołe (nie żebrowane) cylindry po środku.
Alez ma to cos wspolnego z chłodzeniem :D a raczej z temperaturą.  Ktoś kto to zaobserwowal założył sworznie odwrotnie i jak już wspominalem wówczas ubywa mieszanki a co za tym idzie rośnie temperatura . Wniosek wyciagnał słuszny tylko niewłaściwie go uzasadnił ,ot kolejna tajemnica rozwiązana, ale ja już to wczesniej wyjaśniałem i widzę że Mathini też to zrobił ;)
« Ostatnia zmiana: Września 01, 2014, 22:08:14 wysłana przez Markoltent10 »
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #39 dnia: Września 02, 2014, 21:13:44 »

Miałem silnik złożone na 2 sposoby ze sworzniami. Raz źle, bo popatrzyłem jak było przez kogoś źle złożone. Drugi raz po tym jak przeanalizowałem rysunek techniczny silnika.


Silnik z zaślepieniem od strony kanału wydechowego:


Był słaby, mocno kopcił i słychać było terkot koszyków. Koniec końców prawy tłok miał dość(przytarty)


Silnik z zaślepieniem do środka(wg. rysunku technicznego silnika):


Jest zrywniejszy, nie kopci tak mocno, koszyków nie słychać innych przypadłości nie ma.


Może serwisówka ma swój żywot i stawia pytania, ale rysunek techniczny jest poprawny jeśli mam patrzeć na to co pisze malkontent.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1081
  • Bibliotekarz
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #40 dnia: Września 02, 2014, 21:18:59 »


(...)Może serwisówka ma swój żywot i stawia pytania, ale rysunek techniczny jest poprawny jeśli mam patrzeć na to co pisze malkontent.(...)

Serwisówka podaje tak jak ma być czyli zaślepionym do środka w stronę kanału, i tak samo podaje markoltent, tylko inaczej jest to objaśnione.
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

suchy

  • forumowicz
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 673
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?Tak,jeżdżę motorem.
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #41 dnia: Września 04, 2014, 19:13:00 »

Montując silnik po regeneracji i szlifie, sworznie zamontowałem zaślepieniem do zewnątrz.
Mój tok myślenia był taki, że montując zaślepieniem do wewnątrz spaliny mają dostęp do
wnętrza sworznia i podniosą jego temperaturę, natomiast montując zaślepieniem na zewnątrz
do wnętrza sworznia ma dostęp mieszanka która będzie go studzić a nie grzać.
Zrobiłem już na nim 16.000 km. Nie narzekam na brak mocy czy nadmierne kopcenie.
Jak złapię natchnienia to może je jutro odwrócę i się przekonam czy będzie różnica.
Zapisane
Mniej teorii więcej praktyki.
CZ 350 472.5 83'  Garwolin  tel.602 792 446

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #42 dnia: Września 04, 2014, 19:28:01 »

 :) no czyli nie miałeś takiego samego przypadku. W tym omawianym przeze mnie nic się nie zapadło tylko WYTARŁO  na wskutek napierającego pierścienia a to  dosyć zasadnicza  różnica nie sądzisz ? ;)


 http://youtu.be/q9Iw4TYtEv8



Montując silnik po regeneracji i szlifie, sworznie zamontowałem zaślepieniem do zewnątrz.
Mój tok myślenia był taki, że montując zaślepieniem do wewnątrz spaliny mają dostęp do
wnętrza sworznia i podniosą jego temperaturę, natomiast montując zaślepieniem na zewnątrz
do wnętrza sworznia ma dostęp mieszanka która będzie go studzić a nie grzać.
Zrobiłem już na nim 16.000 km. Nie narzekam na brak mocy czy nadmierne kopcenie.
Jak złapię natchnienia to może je jutro odwrócę i się przekonam czy będzie różnica.

Tak ,to co napisałeś jest jak najbardziej logiczne -to schładzanie  ,nie mniej jednak do komory spalania dostaje sie mniejsza porcja paliwa i to tez jest logiczne :)
Dzisiaj rozmawiałem z Markiem Mostowym i on stwierdził ,ze prawidłowym jest montowanie sworzni zaślepieniem do wewnątrz ,nie mniej jednak nie jest błędem robienie tego odwrotnie. Wspominał o ty o czym i ty Kolego napisałeś ,ale dodał jeszcze ,że trzeba wówczas dać bogatszą mieszankę żeby osiągną podobny efekt do "instrukcyjnie" zamontowanych sworzni. 
« Ostatnia zmiana: Września 07, 2014, 09:52:03 wysłana przez Markoltent10 »
Zapisane

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #43 dnia: Września 04, 2014, 19:58:06 »

Po uszkodzeniu cylindra Wytarło mi pierścienie.
Czy umiesz wyjaśnić czemu ta ścianka "zapadła się" ? Przecież przez ileś tam kilometrów ten cylinder chodził (ileś dużo bo próg był zacny) jako  I szlif. Po szlifie na III nadwymiar przejechał tylko niecałe 50 km. Czemu tak? Pęknięć nie było widać.


Postaram się  ,ale nie wiem czy dosyć przekonująco.
Jak wiesz to ta tuleja cylindra jest żeliwna. Otóż ,żeliwo ma to do siebie ,że jest odlewane. Prawdopodobnie w wyniku jakiegoś feleru w fazie produkcji powstał w odlewie pęcherz powietrza. Powstało coś w rodzaju ciasta francuskiego .Wiesz o czym mówię?
Jak odległość od rozwarstwienia była duża(nominał) było wszystko oki. W momencie kiedy było wytaczane nóż -wytaczak przechodząc uderzał w próg-przerwę między oknami uszkadzając resztki wiązania .
Po przehonowaniu nie było tego widać a w momencie jak odpaliłeś silnik i dostało temperatury ,zaczęła tam wnikać mieszanka zaczęło puchnąć i ..odjechało. Wówczas  pierścienie mocniej sie otworzyły i miałeś co miałeś niestety. :o 
Nie wiem czy dokładnie tak to sie odbyło ,ale myślę ,że taki scenariusz nie jest wykluczony ;)

suchy

  • forumowicz
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 673
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?Tak,jeżdżę motorem.
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #44 dnia: Września 04, 2014, 20:05:48 »

:) no czyli nie miałeś takiego samego przypadku. W tym omawianym przeze mnie nic się nie zapadło tylko WYTARŁO  na wskutek napierającego pierścienia a to  dosyć zasadnicza  różnica nie sądzisz ? ;)

W tym temacie nie zabieram głosu bo się nie znam.


Tak ,to co napisałeś jest jak najbardziej logiczne -to schładzanie  ,nie mniej jednak do komory spalania dostaje sie mniejsza porcja paliwa i to tez jest logiczne :)
Dzisiaj rozmawiałem z Markiem Mostowym i on stwierdził ,ze prawidłowym jest montowanie sworzni zaślepieniem do wewnątrz ,nie mniej jednak nie jest błędem robienie tego odwrotnie. Wspominał o ty o czym i ty Kolego napisałeś ,ale dodał jeszcze ,że trzeba wówczas dać bogatszą mieszankę żeby osiągną podobny efekt do "instrukcyjnie" zamontowanych sworzni. 
i to by się mogło zgadzać bo akurat paliwa mu nie chytrzę,  uważam że niedobór paliwa
("drutowanie") zabija silniki.
Zapisane
Mniej teorii więcej praktyki.
CZ 350 472.5 83'  Garwolin  tel.602 792 446

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #45 dnia: Września 04, 2014, 20:38:07 »

Wg mnie mało realne jest aby w dwóch opisywanych tutaj przypadkach zaginięcia kawałka tulei W TYM SAMYM MIEJSCU spowodowane było wadą odlewu. Jeśli odlewy naszych cylindrów byłyby aż tak trefne, to przypadków tego typu byłoby dużo dużo więcej.

Bardziej jednak nierealne jest zrobienie podczas procesu szlifowania cylindra zrobić plamę - której nie byłoby widać na gładzi....
Kto wie jak się robi szlif - wie o co chodzi

Wracając do tematu - w żeliwniaku sworznie zaślepieniami do środka - dla czego?? Bo przekrój silnika  tak pokazuje.
« Ostatnia zmiana: Września 04, 2014, 20:40:10 wysłana przez Bimberpołudnie »
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #46 dnia: Września 04, 2014, 20:58:22 »

To co napisałeś ma jak najbardziej sens.
Powiedz mi jeszcze czy podczas wytaczania lub honowania obrabiany element może zadrgać. Gdzieś po prostu wzruszy się podczas obróbki?
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #47 dnia: Września 04, 2014, 21:17:06 »

To co napisałeś ma jak najbardziej sens.
Powiedz mi jeszcze czy podczas wytaczania lub honowania obrabiany element może zadrgać. Gdzieś po prostu wzruszy się podczas obróbki?
Wiesz, ja nie wiem jak był wytaczany cylinder. Niestety często jest to tak robione. , że chwytany jest cyl w uchwyt tokarki i heja.  Wówczas różnie bywa ze zbieżności , owalem  no i jakością obróbki. Tokarnia potrafi drżeć - imak nożowy albo i całe łoże. 
Może być też tak ,chociaż nie powinno , że wytaczane jest na wytaczarce i to jej wrzeciono wytaczak ,przy grubszym wiórze ,lub zbyt szybkich obrotach wytaczaka może drżeć i uszkadzać . 
Ja jednak bardziej dopatrywał bym się wady materiału.   ;)
« Ostatnia zmiana: Września 07, 2014, 10:18:10 wysłana przez Markoltent10 »
Zapisane

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2951
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #48 dnia: Września 05, 2014, 20:37:08 »

Posprzątałem - na tyle na ile się dało jak ktoś "dostał przypadkiem" i jego post niesłusznie poleciał do kosza to przepraszam - ewentualne uwagi na PW.

Sprawy prywatne i prywatne animozje .... załatwiać prywatnie.

Oczywiście mam swoje zdanie na całe to "zamieszanie" ale nie napiszę kto zaczął i jakie jest moje zdanie bo nie taka moja rola.
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Sworznie - gdzie zaślepiane a gdzie przelotowe (w 350)
« Odpowiedź #49 dnia: Września 06, 2014, 12:59:46 »

krótko odnośnie filmiku który zamieścił Holger.
Wzruszyłem się. Tylko czemu w Polsce nikt tak nie robi.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
gdzie bezpieczniki.....?

Zaczęty przez szypowski1 Elektryka

3 Odpowiedzi
3746 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 12, 2006, 23:59:18
wysłana przez jawamania
gdzie ten kabelek

Zaczęty przez kaziu Elektryka

8 Odpowiedzi
5133 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 22, 2006, 18:54:31
wysłana przez asdx21
CZ 350 - gdzie ten prąd ?

Zaczęty przez Anarch Elektryka

13 Odpowiedzi
8230 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 20, 2009, 21:21:14
wysłana przez AndrewS
5 Odpowiedzi
3739 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 17, 2010, 13:32:14
wysłana przez tormentor
21 Odpowiedzi
9846 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 16, 2012, 19:40:33
wysłana przez gesen