Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Szybka interwencja => Wątek zaczęty przez: duszek92 w Lipca 12, 2021, 21:57:35
-
Cześć już mnie dawno tu nie było wróciłem do mojej CZ350.
CZeścia dostała kapitalny remont od silnika aż po skrzynie biegów :), ale jest problem.
Tak jak w tenacie kiedy chcę odpalić z kopki CZ to ślizga się starter. Dziwniejsze jest to że z popychu odpala ale zdaża się że jakby sprzęgło nie jest do końca wysprzęglone.
Kiedy już odpali z popychu to wszystkie biegi pięknie wchodzą i nie ślizga się ani sprzęgło ani nie wyskakują biegi.
Czym może być spowodowane takie ślizganie się kopki??
Tarcze sprzęgła były wymienione na nowe czeskie.
Na starych tarczach się nie ślizgał czy to może być spowodiwe tym że sprężyny dociskające są zbyt słabe. Ze starości straciły swoje właściwości dociskowe?
-
Za słabo dokręciłeś nakrętkę na wale korbowym i zębatka łańcuszka sprzęgłowego się ślizga.
-
Muczos ma rację w tym motocyklu kopniak powinien działać nawet bez tarcz sprzęgłowych mi też nic innego nie przychodzi do głowy jak to że zębatka na wale dobrze nie siedzi na stozku wału korbowego
-
Sprzęgło ma wolne ale zębatka na wale musi robić zarówno z kopniaka jak i z pychu.
Ślizgałaby się tylko przy kopniaku?
-
To jest ślizganie bez dziwnych odgłosów czy raczej przeskakiwanie zębatki rozruchowej na koszu sprzęgłowy ?
-
Ślizganie bez odgłosów na ostatnim ząbki słychać że czasami zapłacie kopka.
Obstawiałem na jeszcze na olej że może złego nalałem.
-
Jaklapiena któryś ząbek to tak jak stówa pisze masz zurzyta zębatkę rozruchowa kosza bądź polksiezyc
-
Ślizganie bez odgłosów na ostatnim ząbki słychać że czasami zapłacie kopka.
Obstawiałem na jeszcze na olej że może złego nalałem.
Zdemontuj kosz sprzęgłowy i sprawdź zazębianie zębatki rozruchowej . Raczej tutaj jest problem.
-
Koledzy a powiedzcie o jakiej lepkości powinien być łany olej do skrzyni biegów?
-
Musi to być olej który nadaje się do współpracy z mokrym sprzęgłem. Lepkość nie jest za bardzo istotna.
Na naklejce na baku w jawie TS jest napisane żeby stosować olej SAE 30-40.
Ja używam oleju Motul 4T 20W50 i działa dobrze.
-
Do mokrego sprzęgła jest zalecana specyfikacja API GL 4, nie nalej oleju w specyfikacji GL 5.
Może też być w specyfikacji JASO MA2.
-
Najprościej poprostu przeczytać na etykiecie czy nadaje się do współpracy z mokrym sprzęgłem. Większość olejów motocyklowych 4T ma taki napis.
-
Koledzy a powiedzcie o jakiej lepkości powinien być łany olej do skrzyni biegów?
No i nie dowiedzieliśmy się co z rozruchem było nie tak...
-
Właśnie kupuje olej do skrzyni biegów dzisiaj będę sprawdzal
-
(https://)
-
Robię test z tym olejem.
-
To Hipolu rozumiem ma już nie lać od dziś:) ?
Też stawiam na półksiężyc w tym przypadku.
Kiedyś coś tam spaprałem i też omykało.
Taka sprężynka tam jest, może źle włożona.
-
Spuściłem olej starter zaczął łapać na więcej niż jednym ząbki. Jeśli olej nie pomoże to czeka mnie ściągnięcie pokrywy od sprzęgła
-
To na pewno nie olej a usterka mechaniczna. Zdejmij wreszcie lewą kapę i zobacz. Pięć minut roboty...
-
Następny któremu chcesz pomóc a on nie kuma a później wszyscy się wkurzają. Człowieku sprzęgło nie ma nic do kopnika w Jawie nawet z wciśniętym sprzęgłem uruchomisz silnik.
Ja mam jeszcze taki pomysł może masz nie skręconą dobrze dzwignię startera i się omyka na wielowypuście.
-
Sprawdziłem nakrętka od wału była za słabo dokręcona. Wziąłem udara i dokręciłem udarem.
Kopka zaczęła działać poprawnie.
-
Widzisz jak to było proste? Ale udarowym bym się nie odważył...
-
Napisz potem czy ten olej ATF II do skrzyń automatycznych zdaje egzamin w CeZecie.
-
Jeździłem kiedyś na atf ll wszystko fajnie ładnie pięknie chodziło ale skrzynia na nim stała się strasznie głośna i szybko go zmieniłem zalej se zwykła przekładniowe 80w90 ta skrzynia ma żeby proste i nie lubi z tego powodu za zadkoego oleju
-
Jeździłem kiedyś na atf ll wszystko fajnie ładnie pięknie chodziło ale skrzynia na nim stała się strasznie głośna i szybko go zmieniłem zalej se zwykła przekładniowe 80w90 ta skrzynia ma żeby proste i nie lubi z tego powodu za zadkoego oleju
Też jestem tego zdania, 80w90 w specyfikacji API GL4 chyba najlepsze do wszelkich demoludów. Nawet poczciwy Hipol daje rade.
-
Wcześniej dokrecalem kluczem za słabo więc udar zdał egzamin. Może być problem później z rozkręceniem silnika ale wtedy udar też sobie poradzi. Przetestuje go na nowym oleju tym który kupiłem mam nadzieję że zda egzamin. Ale zabiorę za motor nie wcześniej jak w sobotę
-
Ja tam się nie znam ale udarowym kluczem to bym tam nic nie dokręcał. W weekend zmieniałem m. in. łańcuszek sprzęgłowy i dokręciłem normalnym kluczem. Nic się nie ślizga. Ważne jest odtłuszczenie powierzchni czopa i zębatki... A udarem można moim zdaniem więcej popsuć niż naprawić (akurat w przypadku wału)
-
Najlepiej dokręcać jak jest zdjęty cylinder a założony tłok podłozyć popd tłok dwa drewienka jednakowej wysokości. A najlepiej mieć coś takiego
https://gmoto.pl/blokada-tloka-do-montazu-i-demontazu,352111.html
Ale w ostateczności udarem też można ale z wyczuciem.
A jak mamy założoną głowicę można przez otwór na świecę wepchnąć sznur jak tłok jest ok 10-20 mm przed GMP a potem przesuwając go w górę dociśnie sznur i się zablokuje. po dokręceniu nakrętki cofamy tłok i wyciągamy sznur.