Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 12, 2024, 05:32:17
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu

Autor Wątek: OilMaster  (Przeczytany 14580 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1718
  • CEZET 472.6 1986r.
OilMaster
« dnia: Listopada 16, 2017, 16:09:51 »

Panowie ma ktoś z Was wiedzę jak takie coś działa, czy dało by się to zastosować w knedlu?
http://allegro.pl/pompa-pompka-oleju-peugeot-jet-force-dellorto-i7044313123.html#thumb/2
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 16, 2017, 16:14:22 »

Raczej nie. Ten peżocik jest na wtrysku i pompka ma sygnał sterujący z komputera.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 16, 2017, 16:15:57 »

Na 90% jest to sterowane z modułu zapłonowego stamtąd dostaje impuls "ile" ma podać
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 16, 2017, 16:18:16 »

Robiłem kiedyś przekładkę silnika z Piaggio NRG do chińskiego skuterka. Oprócz modułu zapłonowego i tak musiałem przełożyć kompa żeby była iskra.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 16, 2017, 16:31:47 »

Jeśli chodzi o zastosowanie tej pompki w jawie to potrzebny by był jakiś moduł co by dawał różne wartości napięcia w stosunku do obrotów, bo bez tego to będzie kręcić cały czas na maksa.
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

oskare2345

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 114
  • bez młota nie robota
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 16, 2017, 18:45:44 »

Uniwibrator wyzwalany impulsem z cewki zapłonowej, podobnie jak w układach elektronicznych obrotomierzy. Odpowiednio wyskalować czas impulsu i prawie PWM.
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 16, 2017, 19:15:43 »

Starsze generacje Peugeota na gaźniku też miały podobną pompę np. Ludix.
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 16, 2017, 22:15:51 »

Czeron popatrz na to... to sie nada
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6992422235
Juz o tym myslalem wiec podpowiem.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1718
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 16, 2017, 22:18:43 »

Ja mam oryginalnego oilMastra, a temat podałem jako ciekawostkę,
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 16, 2017, 22:31:37 »

Czeron popatrz na to... to sie nada
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6992422235
Juz o tym myslalem wiec podpowiem.
Mam taką pompkę, jak ty to widzisz. Podpowiedz
« Ostatnia zmiana: Listopada 16, 2017, 22:36:17 wysłana przez STÓWA »
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 16, 2017, 22:48:37 »

Normalnie pompka ma lopatke w czopie trzeba zrobic rowek lub zrobic onna nakretke kola lancuchowego. Masz juz kapę/pokrywe/dekiel tzw oilmaster? Musisz mieć jak na oryginale Ci zależy. Jak nie to przerobka pokrywy. To świetna pompka i tania, nada się bez kłopotu.
« Ostatnia zmiana: Listopada 16, 2017, 22:50:14 wysłana przez Pietras12v »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 16, 2017, 22:53:53 »

No właśnie że nie mam oilmastera a chciałbym zachować oryginalne kształty silnika 634 . Jak to zrobić ?
 Może napędzić tą pompkę elektrycznie?
Zapisane

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1718
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 16, 2017, 22:56:25 »

U przeróbka kapy to duży wydatek. Dlatego myślę że taniej by wyszło pokombinować z elektrycznym oilmastrem, lub tę pompkę co pokazał piętras napędzać elektrycznie
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 16, 2017, 23:00:32 »

Aaa, masz 634 no to ja bym to zrobił tak. Kupił kawałek rury aluminiowej cienkosciennej tak o grubosci ścianki 3mm a średnicy  ze 6 lub 7 cm aby ladnie było i wspawal w pokrywe sprzegla. Tam ukryc pompe. Pokrywka też by z alu była ładna. Wkrecic ładne króćce na rurki olejowe a nie tak ordynarnie plastikowo jak w tych nowszych jawach 640. Może jakoś by to wygladalo. Da sie zrobić kwestia gustu. Widzieli Wy moja pokrywę sprzęgła? To nie jest problem. Najtrudniejsze będzie ustawienie wydatku pompy.
« Ostatnia zmiana: Listopada 16, 2017, 23:02:23 wysłana przez Pietras12v »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 16, 2017, 23:02:29 »

Miałem styczność z wieloma skuterami Peugeota i w większości z nich była pompka taka jak z twojego pierwszego postu( piszę o Czeronie) Sam się zastanawiałem czy takiej nie kupić i nie wykonać testu wydajności itd. Jedyne pytanie jakie mi się w głowie pojawiło to z kąd wziąć zailanie tej pompki. Z cewki, modułu....
Mam u siebie zapłon Saviera więc mam i moduł i magneto zbliżone wyglądem do "peżotowskiego" a na pewno tak samo działające.
« Ostatnia zmiana: Listopada 16, 2017, 23:07:27 wysłana przez STÓWA »
Zapisane

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1718
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #15 dnia: Listopada 16, 2017, 23:06:46 »

I tu jest właśnie to, o co i mi chodzi od początku. Jak to zrobić, żeby w knedlu działało?
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #16 dnia: Listopada 16, 2017, 23:07:58 »

Bez "sterowania" tej pompki nie można jej zastosować. Potrzebny zmienny wydatek prawda?
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #17 dnia: Listopada 16, 2017, 23:09:46 »

Sterowanie, z kąd je wziąć?
Zapisane

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1718
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #18 dnia: Listopada 16, 2017, 23:10:11 »

Oczyeiscie, że musi być zmienny, tylko jak to działa, czy na impulsy czy na zmienne napięcie? Tego właśnie nie wiem
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #19 dnia: Listopada 16, 2017, 23:16:31 »

Sterowanie, z kąd je wziąć?
Z tego motocykla z którego jest ta pompa. Wtyczka na pompce ma tylko dwa piny więc pewnie jest tam goły silniczek komutatotowy.
« Ostatnia zmiana: Listopada 16, 2017, 23:20:19 wysłana przez Pietras12v »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #20 dnia: Listopada 16, 2017, 23:25:36 »

No dobra uściślijmy, z kąd wziąć sterowanie pompki. Z zasilania cewki?
« Ostatnia zmiana: Listopada 17, 2017, 07:58:08 wysłana przez STÓWA »
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #21 dnia: Listopada 17, 2017, 10:04:43 »

Miałem styczność z wieloma skuterami Peugeota i w większości z nich była pompka taka jak z twojego pierwszego postu( piszę o Czeronie) Sam się zastanawiałem czy takiej nie kupić i nie wykonać testu wydajności itd. Jedyne pytanie jakie mi się w głowie pojawiło to z kąd wziąć zailanie tej pompki. Z cewki, modułu....
Mam u siebie zapłon Saviera więc mam i moduł i magneto zbliżone wyglądem do "peżotowskiego" a na pewno tak samo działające.


Jak masz zapłon Saviera to pod pokrywą alternatora powinna się zmieścić pompka oleju. i napęd możesz wziąć od prawej strony silnika. Ciekawe tylko jaki ma kierunek obrotów podczas pracy.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #22 dnia: Listopada 17, 2017, 11:13:17 »

Wolałbym zamiast mechanicznej pompki zamontować elektryczną . Sprawdzę na schemacie Ludixa , może uda się rozkminić z kąs jest brane sterowanie.
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #23 dnia: Listopada 17, 2017, 12:04:55 »

 Przy napięciu stałym prędkość obrotowa silnika najprościej steruje się właśnie napięciem. Pewnie w jakimś zakresie np. 5 do 12V. Lub bezpiecznej robi się to przez modulacje PWM. W skrócie poddaję się np. stałe 12V ale o modulowanej częstotliwości. Ale musi po drodze być kawałek elektroniki, sygnał pewnie z modułu zapłonowego bo to tez jest najprościej. Przydałby się jakis manual
« Ostatnia zmiana: Listopada 17, 2017, 15:01:08 wysłana przez Pietras12v »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #24 dnia: Listopada 17, 2017, 14:43:52 »

Wolałbym zamiast mechanicznej pompki zamontować elektryczną . Sprawdzę na schemacie Ludixa , może uda się rozkminić z kąs jest brane sterowanie.




Jestem do tego sceptycznie nastawiony. Tak jak napisałeś masz zapłon iskrownikowy. W przypadku np. awarii ładowania iskra jest tak czy siak i motor cały czas jedzie. A pompka już niekoniecznie będzie działać. Trzeba by zrobić do tego jakąś kontrolkę lub samoczynny wyłącznik zapłonu kiedy brakuje smarowania jeśli chcesz z tym jeździć na codzień.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry