Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Nasz Garaż => Wątek zaczęty przez: Pabl0 w Października 06, 2021, 12:15:07
-
Wczoraj zakupiona, angielska arystokratka, czarna Milejdi ::) .
Oryginalna JAWA 632 , z wpisu w dowodzie rejestracyjnym rocznik 1993, choć wiem ,że może być inny, muszę to dokładnie ustalić.
Wiem,że to bardzo rzadki u nas model JAWY, dlatego chciałem ją mieć... ;D
Motocykl jest po częściowym remoncie.Ma trochę nieoryginalnych części:
przednia lampa Wessem,
szkła kierunkowskazów,
tylny chlapacz,
licznik, ale mam oryginał "po angielsku" w milach,
i pewnie jeszcze coś wyskoczy, będę na bieżąco uzupełniał w oryginały.
Będę potrzebował pomocy kolegów w ustaleniu dokładnego roku produkcji, może z numerów nadwozia.
-
Fajna sprawa takie żeliwo w tym nadwoziu. Wydaje się po vinie że to 1992.
-
Jak to odczytałeś?
Muszę to mieć dla diagnosty na przeglądzie. :)
-
Jak to odczytałeś?
Muszę to mieć dla diagnosty na przeglądzie. :)
Tak 1992 o kodowaniu vin masz tutaj
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=27663.0
Ciekawy model 6321 00 widziałem już 2 tabliczki z 632 i obydwie były 632006L czyli 1990 z odchyłką 06
-
Dawno widziałem 632 na forum. Gratuluję!
Wesema pewnie masz dlatego, że oryginalny odbłyśnik mógł być angielski. Jakbyś chciał to mam oryginalny klosz pod R2 i mogę zamienić się sztuka za sztukę za Wesema :)
-
Teresa z silnikiem Cześki :), no fajna, mało ich, gratulacje 8)
-
Dzięki Andree!
Chyba będę szukał całej oryginalnej lampy, bo tu jest tylko chrom ramka taka z epoki.
-
Czy tylnie górne mocowanie w silniku jest szerokie? Czy takie jak w 472.6?
-
Czy tylnie górne mocowanie w silniku jest szerokie? Czy takie jak w 472.6?
Szerokie to silnik do Jawy jest.
-
Gratulacje z zakupu,ciekawa wersja :)
-
Rzadko spotykana u nas w pl to prawda.w UK tego jest.szkoda że tarczy nie ma
-
Czy tylnie górne mocowanie w silniku jest szerokie? Czy takie jak w 472.6?
Szerokie to silnik do Jawy jest.
O właśnie. To ciekawostka jest. Bo ja słyszałem z kolei że w 632 było wąskie mocowanie i tulejki. Jak jest u Ciebie Pablo?
-
Mam takie fotki mocowania silnika.
-
Przód taki sam, tył tylko inny.., cylinder nawet pryśnięty ? :)
-
Tak, pryśnięty.
Tak jak pisałem , Milejdi jest po remoncie, ale nie wszystko mi się podoba, chciałbym żeby ktoś bardziej doświadczony obejrzał, posłuchał silnika i się wypowiedział.
-
Czy tylnie górne mocowanie w silniku jest szerokie? Czy takie jak w 472.6?
Szerokie to silnik do Jawy jest.
O właśnie. To ciekawostka jest. Bo ja słyszałem z kolei że w 632 było wąskie mocowanie i tulejki. Jak jest u Ciebie Pablo?
Masz rację coś jest z tymi mocowaniami, na zdjęciach wygląda jakby silnik miał lewy karter z jawy 634 a prawy z cezety 472.6
I mogli to tak montować w fabryce.
Pablo podaj nr silnika sam początek chcę porównać z tym co tu napisane.
"632-2 silnik pochodzi od 632-0, z modelu 638 zamontowano alternator 12v. Używane w CZ 472,6 i JAWA 632-0 (1988-90). W 1991 roku wyprodukowano limitowaną serię silników dla podwozia JAWA 634 dla klienteli angielskiej.
Zmiany produkcyjne:
00 - dla CZ 472,6
01 - wykonany tak samo jak 00 -po modernizacji skrzyni biegów
02 - dla JAWA 632-0
03 - 2 x łożyska FAG na wał korbowy, żeliwne odlewane wodziki
04 - wykonany tak samo jak 03, wersja z koszem
05 - wszystkie łożyska FAG na wał korbowy, żeliwne odlewane wodziki
06 - wykonany tak samo jak 05 - wersja z koszem"
-
Numer silnika :
* 632 205 000260*
-
Czyli było tak
05 - wszystkie łożyska FAG na wał korbowy, żeliwne odlewane wodziki
A jak z tymi mocowaniami ?
Wrzucam zdj poglądowe zaznaczyłem mocowanie górne
1 zdj silnik z jawy 634 mocowanie szerokie
2 silnik z cezety mocowanie wąskie
Jak jest u Ciebie Pabl0 bo ze zdj wygląda jakby prawe było szerokie z jawy a lewe wąskie z cezety i dodana tulejka.
-
Z prawej strony jest tulejka.
-
Czyli dobrze widziałem na zdj. wygląda to na fabrycznie wykonany mix silników z 634 i 472.6
-
Też tak mi się wydaje.
Szkoda ,że nie można porównać z innym egzemplarzem...
-
Jest z czym porównać, na razie mam to ale może znajdę więcej
https://www.youtube.com/watch?v=Ra8c3AFBYbs
Jawa 632 silnik jest tak jak u Ciebie z mocowanie wygląda na "wąsko szerokie"
-
Chodziło mi oto, że na Forum nie ma chyba nikogo, kto miałby 632 do porównania.
-
Gratuluję zakupu tak nietypowej maszyny , nie ma się czym martwić, prędzej czy później pewnie taki motocykl się pojawi na Forum ;D .
-
Ja mam silnik 632 z 472.6 w mojej 634
Musiałem dać tuleje na górę a na dole przy okazji rozebranego silnika spiłowalem kartery żeby pasowały i gra do dziś :)
U Ciebie dół jest oryginalnie wąski?
-
Fajny sprzęt gratulacje
-
Panowie ja odbieram 632 w sobotę czerwoną z tarczą w orginale
-
Fajna, gratki!
-
Bardzo ładna. Gratuluję.
-
Szacun, że chciało się mieć.
-
No chciało się , chciało.
W sumie to moja druga czarna Jawa, najpierw była 638...
-
Jest z czym porównać, na razie mam to ale może znajdę więcej
https://www.youtube.com/watch?v=Ra8c3AFBYbs
Jawa 632 silnik jest tak jak u Ciebie z mocowanie wygląda na "wąsko szerokie"
Blenders ale Ty masz oko. 8) :o
Ja na tym filmiku dopiero po Twoim wpisie zobaczyłem "mix karterów"
Ciekawa rzecz bo chyba tak wychodziły w takim razie z fabryki...
-
Takie coś znalazłem w Necie:
"Model 350/638 został tymczasowo zastąpiony przez Jawę 350/632 pod koniec 1984 roku. Pierwsza seria silników 638 charakteryzowała się dużą awaryjnością, a 638 został zastąpiony w produkcji modelem 632, który miał sprawdzony silnik 634, ale zmodyfikowany tak, aby wykorzystywał 12V alternator PAL. Jawa 350 typ 632 miał zmniejszoną moc silnika do 14,7 kW przy 5250 obr./min ze względu na normy hałasu. Po rozwiązaniu problemów z seryjną produkcją silnika 638, Jawa 638 była produkowana równolegle z modelem 632."
-
Zapewne tak było.
-
A mnie ciekawi co wtedy poprawili w 638, ktoś wie?
-
A mnie ciekawi co wtedy poprawili w 638, ktoś wie?
Niby odlewy kraterów poprawili bo podobno pękały przy mocowaniach od wibracji
-
Szkoda że sprzęgła nie zmienili na stary typ już w 1984, tylko dopiero w modelu 640.
Z moich obserwacji wywnioskowałem że czesi próbowali zerżnąć aluminiowe sprzęgło od crossów Kawasaki KX, ale żeby było łatwiej robić odlewy to tarcze umieścili na docisku i to popsuło całą zabawę.
Pewnie najpierw zrobili aluminiowe sprzęgło w 638 bez oringa, zaczęli jeździć, sprzęgło zaczęło robić ziuuuuuut i szarpać przy ruszaniu. Pewnie w biurze konstruktorskim wyglądało to tak:
- inżynierze Pepa, nowe sprzęgło nie funguje
- jo, to ne je dobri. Załóżcie stare.
- ale mamy już całą linię technologiczną, odlewnię, robimy tarcze i przekładki. Poszła na to kupa pieniędzy i przy okazji drugie tyle do naszych kieszeni za projekty, procesy technologiczne itp. Będzie awantura jak to wycofamy od razu.
- to nie wiem, zróbcie coś
- może podłożymy tam jakąś gumę?
- hmm, spróbować można. Daj to tokarzowi, może coś wymyśli.
-ok.
Kilka dni później
-inżynierze Pepa, daliśmy to staremu Honzie co robi na tokarce i wymyślił że można tam dać oring. Zrobił taki rowek na oring i kazał wypróbować. Złożyliśmy to i działa, przejechaliśmy może z 10 kilometrów i nie szarpie. Ale nie wiadomo ile tak wytrzyma.
- dobra, udało się to róbcie każde sprzęgło z tym oringiem. Ja już spadam, nie mam dzisiaj czasu bo idę na piwo do gospody. NARA.
- ok, będziemy robić sprzęgła z tym oringiem. Do widzenia panie inżynierze kierowniku.
Przepraszam że śmiecę w temacie, ale twój model motoru skłania do przemyśleń nad teorią "wstecznego rozwoju".
Fajną masz konfigurację, bo rama TS jest wygodniejsza do jazdy, a silnik starego typu jest lepszej jakości wykonania :)
-
Czyli taki składak, ale z dużym PLUSem ;D
-
Czyli taki składak, ale z dużym PLUSem ;D
Fabryczny składak...
-
Zimno, mżawka...Typowo angielska pogoda. :( ...
Milejdi pojechała na badanie techniczne, które zaliczyła na 5 z plusem. W piątek mam umówioną wizytę w WK i będę rejestrował. ;D
-
Czy rejestracja dwusuwowego motocykla spoza UE odbywa sie bezbolesnie i bez kombinowania?
-
Czy rejestracja dwusuwowego motocykla spoza UE odbywa sie bezbolesnie i bez kombinowania?
Teraz musi byc cło oplacone I rejestrujesz chyba że ma sie angielski dowód z datą przed brexitem to przechodzi po staremu
3 rejestrowałem w tym roku
-
Na czym stanęło? Jakie są te kartery, góra ma jedną tuleje? Dół wąski?
-
Mam ciężko lepsze fotki zrobić.
Rozebrałem przód, koło poszło do przeszprychowania, wymiana zimeringów w przednim zawieszeniu, nowy olej.
-
Na drugim zdjęciu widać że nasi tam już byli...
-
Na drugim zdjęciu widać że nasi tam już byli...
Noo :), ale patent raczej zdaje egzamin :)
-
No coś było robione, silnik był rozbierany.
Powoli wszystko ogarnę.
Dzisiaj kończę przednie zawieszenie.
Po niedzieli biorę się za tył.
Koło przednie przeszprychowane, nowa opona Mitas H04.Hamulec wyregulowany.
-
Milejdi już zarejestrowana, jak będzie twardy dowód to pokażę ciekawostkę... ;D
Fajny taki wpis udało mi się uzyskać.
-
Milejdi już zarejestrowana, jak będzie twardy dowód to pokażę ciekawostkę... ;D
Fajny taki wpis udało mi się uzyskać.
Kierownica po lewej stronie? :P
-
No coś w tym stylu.
Słyszałem ,że są z tym problemy ale mnie się udało ... 8)
-
Pewnie model 632 w dowodzie :P
-
No to obowiązkowo jest 632. ;D
Ale dołożyłem też mały smaczek...
-
Pewnie możliwość jazdy z wózkiem bocznym ;)
-
Prorok jaki czy co? :o
-
Pewnie masz niespotykane już 2+1
-
Prorok jaki czy co? :o
Za wiele wpisów w dowodzie przy motorze nie da się "załatwić" :)
-
Pabl0, ale za to dziurawienie tablic rejestr, to bym Cię... ???
-
Pabl0, ale za to dziurawienie tablic rejestr, to bym Cię... ???
Nie rozumiem co jest złego w dziurawieniu tablicy rejestracyjnej ?
-
Pabl0, ale za to dziurawienie tablic rejestr, to bym Cię... ???
Nie rozumiem co jest złego w dziurawieniu tablicy rejestracyjnej ?
Raz tablicę zgubiłem i od tego czasu dwie dziury to standard. I śruby zaklepane żeby się nie odkręciły.
-
Złego.., pewno nic, poza tym że są dziurawe :D, kiedyś dawali próbne tablice po kimś, dziurawe, szlak mnie trafiał.. :-\,
Ja nigdy nie zgubiłem, we wszystkich motocyklach miałem ramki, po to one są, tablic nie " upiększam dziurami, ale każdy robi jak uważa.
-
Tablo tylko na śruby a w knedlu to już obowiązkowo...taki PRLowski sznyt.
-
Dziurami nie upiększam ;D. Zawsze w dziurach są nity, albo śruby. Ramka ramką, a tak masz spokój.
-
U mnie polozenie i srednica otworow w tablicy rejestracyjnej sa znormalizowane i dostaje sie nowe tablice z otworami i srubami do przykrecenia ;D .
-
Tablo tylko na śruby a w knedlu to już obowiązkowo...taki PRLowski sznyt.
Ot i dobrze powiedziane :) 8)
-
Tablica ma być TRWALE ! zamontowana na pojeździe.
Stąd zawsze mocuje tablice rejestracyjne wkrętami/śrubami/nitami...
A Milejdi dostała tablicę zamocowaną śrubkami odblaskowymi firmy Novicom.
-
Kto raz zgubi tablicę na drugim końcu kraju, ten ramkom przestaje wierzyć :D
-
Kiedyś mocowałem na śrubki, teraz już nie. Jak ramka solidna to trzyma blaszkę przez lata.
Ale co tam kto lubi :) i sobie uważa.
-
Po każdym większym deszczu i głębokich rozlewiskach wody na ulicach Łodzi, pozostają utopione i później ujawniają się setki zagubionych tablic rejestracyjnych, zamocowanych właśnie w ramkach... :'(
-
O to mi właśnie chodziło, we wszystkich motórach mam na śruby, w wsk bąk tez mam takie odblaskowe z epoki i żadnych ramek. W aucie zawsze ramka ale tablice dziurawe i wkrętami dokręcone na wylot.
Dostałem kilka lat temu próbna tablice na wsk i fak byla podziurawiona jak sito.
-
Ja tam po głębokich rozlewiskach wodnych nie katuję motocykli ;D
-
Przód skończony.
Zegary zamontowane, poszły nowe żaróweczki do oświetlenia i kontrolek.
Zmieniłem lampę Wesem na PAL Czechoslovakia.
Mafia pabianicka będzie zadowolona, bo w lampę weszła żółta żarówka R2 z POLAM Pabianice ;D
-
No!
-
Kto raz zgubi tablicę na drugim końcu kraju, ten ramkom przestaje wierzyć :D
Albo dwa razy (nie koniecznie na drugim końcu kraju) ten trzeciego nie dopuszcza!
Tak już kontynuując ten offtop to gdzie można takie fajne odblaski do tablicy zanabyć? Może ktoś ma odsprzedać?
-
Kto raz zgubi tablicę na drugim końcu kraju, ten ramkom przestaje wierzyć :D
Albo dwa razy (nie koniecznie na drugim końcu kraju) ten trzeciego nie dopuszcza!
Tak już kontynuując ten offtop to gdzie można takie fajne odblaski do tablicy zanabyć? Może ktoś ma odsprzedać?
Na szybko znalazłem takie
https://allegro.pl/oferta/sruby-odblaskowe-czerwone-obrysy-odblask-chlapacza-10890370116?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_ss&ev_adgr=Chemia_i_akcesoria&ev_campaign_id=14493242333&gclid=Cj0KCQjwlOmLBhCHARIsAGiJg7mMSP3S4k8_HHHcss44xWaUpLE7-TwAQnjFpjEr-w0HLfYaJ5CQKUIaAqzREALw_wcB
-
Kto raz zgubi tablicę na drugim końcu kraju, ten ramkom przestaje wierzyć :D
Albo dwa razy (nie koniecznie na drugim końcu kraju) ten trzeciego nie dopuszcza!
Tak już kontynuując ten offtop to gdzie można takie fajne odblaski do tablicy zanabyć? Może ktoś ma odsprzedać?
https://allegro.pl/oferta/sruby-odblaskowe-czerwone-obrysy-odblask-chlapacza-10890370116?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_ss&ev_adgr=Chemia_i_akcesoria&ev_campaign_id=14493242333&gclid=EAIaIQobChMIm7Lz6e3t8wIVBKOyCh2aewBoEAQYASABEgIImPD_BwE (https://allegro.pl/oferta/sruby-odblaskowe-czerwone-obrysy-odblask-chlapacza-10890370116?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_ss&ev_adgr=Chemia_i_akcesoria&ev_campaign_id=14493242333&gclid=EAIaIQobChMIm7Lz6e3t8wIVBKOyCh2aewBoEAQYASABEgIImPD_BwE)
-
Te z aledrogo miałem w ręku i nie polecam.Śruba słabo zagnieciona , kręci sie razem z nakrętkom motylkiem.Plastik odblasku bardzo kruchy...
Ja odnalazłem w garażu kilka sztuk tych z epoki, Novicom, i te są solidne, mocno się trzymają.
-
Kto raz zgubi tablicę na drugim końcu kraju, ten ramkom przestaje wierzyć :D
Albo dwa razy (nie koniecznie na drugim końcu kraju) ten trzeciego nie dopuszcza!
Tak już kontynuując ten offtop to gdzie można takie fajne odblaski do tablicy zanabyć? Może ktoś ma odsprzedać?
Na szybko znalazłem takie
https://allegro.pl/oferta/sruby-odblaskowe-czerwone-obrysy-odblask-chlapacza-10890370116?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_ss&ev_adgr=Chemia_i_akcesoria&ev_campaign_id=14493242333&gclid=Cj0KCQjwlOmLBhCHARIsAGiJg7mMSP3S4k8_HHHcss44xWaUpLE7-TwAQnjFpjEr-w0HLfYaJ5CQKUIaAqzREALw_wcB (https://allegro.pl/oferta/sruby-odblaskowe-czerwone-obrysy-odblask-chlapacza-10890370116?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_ss&ev_adgr=Chemia_i_akcesoria&ev_campaign_id=14493242333&gclid=Cj0KCQjwlOmLBhCHARIsAGiJg7mMSP3S4k8_HHHcss44xWaUpLE7-TwAQnjFpjEr-w0HLfYaJ5CQKUIaAqzREALw_wcB)
Śrubka w cenie flaszki do mnie nie przemawia...
-
Do mnie też nie. Znalazłem tańsze:
https://allegro.pl/oferta/sruba-z-odblaskiem-warszawa-syrena-pobieda-wolga-7653290444?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr&utm_campaign=a56cb566-1411-4be0-8b2c-e6fa46f28ccb
-
Tu różne mają :)
https://pl.aliexpress.com/item/1005001399096434.html?spm=a2g0o.detail.0.0.45525dd32yocci&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.169870.0&scm_id=1007.13339.169870.0&scm-url=1007.13339.169870.0&pvid=c5dad4f4-c308-4761-b7a1-512631fa67c4&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreThisSeller,scm-url:1007.13339.169870.0,pvid:c5dad4f4-c308-4761-b7a1-512631fa67c4,tpp_buckets:668%232846%238110%231995&&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22:%2212000015943916333%22,%22sceneId%22:%223339%22%7D
-
Przodek zrobiony, przyszedł czas na tyłeczek Milejdi.
Zadupek idzie do lakierowania, bo lakier zaczął się łuszczyć.
Koło dostanie nowe szprychy,lekka polerka chromu.
Szczękotrzymacz idzie do wyczyszczenia, szczęki mają ładne i grube okładziny.
-
Te zadupki w 638 to jest porażka.
-
Dzisiaj poskładałem zadupek po lakierowaniu.
Miałem też wymienić gaźnik na Pacco....ale zostałem pokonany.
Gumowy nowy łącznik zakupiony do Ikova ma za małą średnicę, muszę dokupić ten od nowego typu gaźnika,skośny, do air boxa bez rurki.
Filtr powietrza był jeszcze Made in Czechoslovakia ;D
Przy okazji dokładna fotka mocowania silnika .
Maj 2022.
Znalazłem wolną chwilę, odpaliłem Milejdi.
Załapała po 5ciu kopnięciach.Pali na jednym.Lipa...Spadł przewód z cewki,po wyczyszczeniu świecy pali na obu cylindrach.
Jazda po placu, przyspieszenie zajebiste, 1234 i ogień! ;D
Niestety , trochę niskie wolne obroty, ale to linka gazu mocno wyciągnięta i skończyła mi się regulacja na wykrętce.
Po wymianie linki i ostatecznych regulacjach, znowu coś napiszę. :)
-
Wymieniłem łańcuszek w Milejedi, stary Favorit był wyciągnięty jak flaki z olejem... (https://jawacz.pl/Smileys/SoLoSMiLeYS1/shocked.gif)
Założyłem Okinoi,66 ogniw, niby ciasny,żadnego luzu przy zakładaniu zębatki i kosza sprzęgłowego.
ale...w starej instrukcji silnika do 632 znalazłem, że powinno być 64!
I teraz pytanie : powinno być 66 czy 64 ogniwka?
Na fotkach stary łańcuch, 66 ogniw.
Miałem odpalić,wyjechać na próbę ,no ale.... tak piździ i miota ,że na próbę strach wyjechać! (https://jawacz.pl/Smileys/SoLoSMiLeYS1/cry.gif)
-
66 ogniw ma być stare instrukcje są pelne pomyłek
-
No tak też myślałem. Z dawnych czasów, pamiętałem " 66", a zapytać nie zaszkodzi, zwłaszcza, że silnik w Milejdi nie jest typowy. Dzięki za odpowiedź.
-
Żeby Milejdi nie czuła się samotna w garażu obok MuZet i BMWu..przywiozłem jej koleżankę, Białą Damę 8)
-
W tym roku Milejdi za dużo sobie nie pojeździła...może ze 200 kilo. :(
Gaźnik zzieleniał w środku, współczesne paliwo mocno daje się we znaki, po zapychne kanały, trudności z zapalaniem,itp itde...Po wyczyszczeniu gaźnika wciąż problemy z odpalaniem.
Przyszła jesień, długie wieczory , to pomyślałem,że sprawdzę co lekko dzwoni w lewym cylindrze...
Oczom moim ukazał się bardzo "brunatny " obraz wnętrza cylindra :o
Ale po kolei :
Nakrętki lewej głowicy bardzo lekko się odkręciły,
brunatna mazia na tłoku, cylindrze i głowicy,
kanały zalane podobnym syfem,
świeca zalana. :(
Prawa głowica mocno przykręcona,
wnętrze cylindra, głowicy i świeca to jak wyżej
...O co kaman?
Co to za syf i z jakiej przyczyny?
Miał ktoś takie coś w swoim silniku?
-
Może simer przepuszcza olej ze skrzyni?
-
W uk dużo o tym piszą nowe paliwo chyba na etanolu robi taki bałagan , sam ostatnio rozbierałem gaznik i miał wsrodku galaretkę
-
Ziom, za mało jeździsz.
Tak jako i ja.
-
W jakich warunkach trzymasz motki? Dla mnie to wilgoć. Miałem tak zanim ogarnąłem blaszka i go ociepliłem.
Takie krótkie przepalanie motocykla też dobrze nie robi na jego kondycję.
-
Ot malina w samo sedno, wychodzi nie dogrzany motocykl i krótkie przepalanie , żeby 2 t pozbył się wszystkiego z komory korbowej potrzebuje kilkunastu kilkudziesięciu km po trasie żeby cały silnik się nagrzał nie tylko cylindry tylko cały silnik z ( z zimnych komór korbowych jie odparuje paliwo tylko tam zostanie ) A już wogule krótkie przepały w zimie to zabójstwo 2 tygodnie i potrafi gładzie cylindrów łapać, a na tych zdjęciach i tak tragedi nie ma
-
Dzięki za dobre i cenne rady. :) Teraz będę wypalał paliwo z gaźnika do końca, nie zostawię żeby syfu nie zrobić.
Warunki pogodowe zrobiły się "słabe" , ale jak tylko pogoda pozwoli to wyjadę ,żeby mocno wygrzać i wypalić ten syfilis... ;D
Teraz pytanko: jakie uszczelki głowicy zastosować? Amelinium czy coś innego jest dobre i dostępne?
Jakim momentem dokręcić?
-
Aluminium albo miedź tylko i wyłącznie ja preferuje bardziej miedziane ale to tylko moje osobiste preferencje
-
Gdzie takie miedziane kupić?
Jaka grubość?
Z jaką siłą dokręcać?
-
Milejdi zmieniła właściciela, została w Forumowej rodzinie :
https://www.jawacz.pl/index.php?topic=39007.175
Radzziu, niech ci dobrze służy i cieszy...