Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 05:33:12
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Ciśnienie sprężania  (Przeczytany 6757 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kozulec

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 330
  • Jawa 634 "1984, Jawa 638 " 1989, Ogar 200" 1984
Ciśnienie sprężania
« dnia: Grudnia 04, 2013, 15:40:29 »

Moze ktoś wie jakie są wartosci kompresji silnika w Jawie 350?
Mam miernik ale nie mam pojęcia ile wynosi wartość graniczna sprezenia poniżej której silnik kwalifikuje się do remontu
Zapisane
Moc i satysfakcja. Bez kompromisów :P
500655795

Biały

  • Grupa Lubelska
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 499
  • Čezet 350 472.5 81"
Odp: Ciśnienie sprężania
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 04, 2013, 15:57:15 »

Legenda głosi że  dobry , dotarty silnik ma ok 11 , prawie 12 . Poniżej 9 , no może 8,5 jest już słabo
Zapisane
Z dziewczynami jak z flaczkami ... średnio się prezentują , ale za to jak smakują :D

Čezet 350 4Ever :)

Biały , Puławy , tel 667 145 226



kozulec

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 330
  • Jawa 634 "1984, Jawa 638 " 1989, Ogar 200" 1984
Odp: Ciśnienie sprężania
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 04, 2013, 16:49:29 »

Czyli wieczorem na spokojnie zmierze Babcię i zobacze czy góra silnika też kończy żywot biorac przyklad z walu ;)
Zapisane
Moc i satysfakcja. Bez kompromisów :P
500655795

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Zapisane
    Status GG

kozulec

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 330
  • Jawa 634 "1984, Jawa 638 " 1989, Ogar 200" 1984
Odp: Ciśnienie sprężania
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 04, 2013, 19:22:55 »

Mam 8,8. Wszystko działa jeszcze normalnie. Co doradzacie?
Zapisane
Moc i satysfakcja. Bez kompromisów :P
500655795

Luki

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 128
Odp: Ciśnienie sprężania
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 04, 2013, 19:29:36 »

Jak chodzi to niech chodzi, chyba że denerwuje cię jak pierścienie dzwonią.
Zapisane
Ogar 205
CZ 175/487
Ogar 200
Jawa 350/638.1

Koles833

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 196
  • Jawa 350 ts
Odp: Ciśnienie sprężania
« Odpowiedź #6 dnia: Grudnia 04, 2013, 19:31:03 »

Jeździć normalnie a jak coś padnie to wtedy działać  ;D
Zapisane
"Motocykl - to nie tylko pusty dźwięk,
to życie pisane snem,
to, co piękne jest,
to zabawka, która pomoże Ci
przetrzymać okropne dni,
gdy czułości zabraknie Ci..."

Matii-x

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 240
Odp: Ciśnienie sprężania
« Odpowiedź #7 dnia: Grudnia 04, 2013, 20:00:03 »

Jak jeździ normalnie to powoli się szykuj jak chcesz proces przedłużyć to pierścienie wymień . U mnie normalnie chodziła czesia ale spalanie zabijało po  8l w 175 bo kompresji nie było
Zapisane
JAWA KOPCI, JAWA CZADZI, JAWA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI

kozulec

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 330
  • Jawa 634 "1984, Jawa 638 " 1989, Ogar 200" 1984
Odp: Ciśnienie sprężania
« Odpowiedź #8 dnia: Grudnia 04, 2013, 20:47:45 »

Pali koło 5 litrów  :) faktycznie chyba zrobię wal i zmienię pierścienie. I niech działa jak najdłużej  ;)
Zapisane
Moc i satysfakcja. Bez kompromisów :P
500655795

Paweł.M

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 27
  • Jawa 350 TS '89r Wsk 125 B3
Odp: Ciśnienie sprężania
« Odpowiedź #9 dnia: Grudnia 04, 2013, 21:29:34 »

U mnie w 638 jak kupowałem 2 lata temu było po 10brów na cylinder.  W czerwcu robiłem wał i zmieniłem same pierścienie i stało się tak ,że lewy ma 10barów, a prawy 12barów.
Mimo że silnik ciągnie jak głupi to i tak oddaje cylindry do szlifu, aby pozbyć się natrętnego brzęczenia, stukania na wolnych obr i innych kompleksów. pzdr
Zapisane
    Status GG
Jawe mam i sobie zapierdalam :p

kozulec

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 330
  • Jawa 634 "1984, Jawa 638 " 1989, Ogar 200" 1984
Odp: Ciśnienie sprężania
« Odpowiedź #10 dnia: Grudnia 04, 2013, 21:34:00 »

Mi brzeczenie aż tak bardzo nie przeszkadza. Zrobienie góry to okolo 400 zlotych. Tak więc tnąc koszty robię wali zmieniam pierścienie
Zapisane
Moc i satysfakcja. Bez kompromisów :P
500655795

kozulec

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 330
  • Jawa 634 "1984, Jawa 638 " 1989, Ogar 200" 1984
Odp: Ciśnienie sprężania
« Odpowiedź #11 dnia: Grudnia 04, 2013, 22:24:52 »

Ale zawsze do przodu. Gdyby bylo np. kompresji 7 to wymiana pierścieni nie miala by sensu :(

Zapisane
Moc i satysfakcja. Bez kompromisów :P
500655795

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Ciśnienie sprężania
« Odpowiedź #12 dnia: Grudnia 04, 2013, 22:41:07 »

Ale gdy cylinder jest już dojechany a będziesz wymieniał same pierścienie, to kompresja może trochę się poprawi, ale cylinder z tłokiem i tak będzie w etapie tzw. przyspieszonego zużycia i może to doprowadzić do tego że np. jak masz wszystko nominalne i będziesz zmieniać same pierścienie to cylinder tak się zużyje, że I szlif nie wyda i trzeba od razu robić II, a to skraca żywot cylindra o 1 przebieg międzynaprawczy. Tak było w mojej CZ, nikt nie robił nigdy szlifu tylko zmieniał pierścienie i doszło do tego, że po zrobieniu od razu II szlifu z dość luźnym pasowaniem i tak w 2 miejscach pozostały niedoszlifowane plamki bo był tak duży ubytek.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Ciśnienie sprężania
« Odpowiedź #13 dnia: Grudnia 06, 2013, 16:44:20 »

Nie wiem, który raz to piszę, ale... Wyeksploatowane gary tak tracą kompresję, że silnik po prostu jak się zagrzeje to zgaśnie i nie odpali dopóki nie ostygnie.


Niby było 20 tysięcy na liczniku, tak naprawdę to nie wiadomo czy taki przebieg był, może licznik nie działał jakiś czas. Wielokrotnie to miałem na wypracowanych garach. Zimny trzyma wolne obroty, trochę nagrzeje to już zaczyna gasnąć, a na sam koniec podczas jazdy nagle silnik zdycha i można pchać do usranej śmierci, bo nie odpali.


Poczekałem 15 minut i odpalił po chyba 12 kopach i jakoś dokulałem do domu - decyzja, gary do szlifu.


Każdy moto ma inną historię i jeden przejedzie 45 tysięcy na 1 komplecie garów z palcem w pupie, a w innym już jest nacykane 15 tysięcy i gary się kończą.


Myślę, że przy dzisiejszych specyfikach do benzyny takie gary przejadą bez niczego dobre 30 tysięcy. Gary po 1200km mają nadal bardzo dobrze widoczną "choinkę", a tłoki "prążki" smarujące.


Ciekawe kiedy mi minie efekt, że ręką ledwo mogę "przełamać" silnik.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Ciśnienie sprężania
« Odpowiedź #14 dnia: Grudnia 06, 2013, 17:40:22 »

Jeżeli mogę coś zasugerować to zrób szlif, dotrzyj gary, a potem zrób dół ;)
Wał wtedy dłużej pojeździ po remoncie, bo nie będzie musiał się zmagać z oporami tarcia na świeżych cylindrach.
Zapisane
    Status GG
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
25 Odpowiedzi
15976 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 15, 2008, 11:32:12
wysłana przez carlos
17 Odpowiedzi
9240 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 10, 2014, 16:42:52
wysłana przez Dragon on the Blue Sky
5 Odpowiedzi
2398 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 09, 2014, 21:54:10
wysłana przez miro
11 Odpowiedzi
3564 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 22, 2018, 13:10:03
wysłana przez Dragon on the Blue Sky
22 Odpowiedzi
8617 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 30, 2017, 18:15:27
wysłana przez Andrzejek