Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 03:42:02
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Gaźnik TS - poziom paliwa  (Przeczytany 8976 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Saladin

  • Gość
Gaźnik TS - poziom paliwa
« dnia: Maja 08, 2011, 14:44:25 »

Panowie tracę już cierpliwość  <furious> i liczę na jakieś rozsądne wytłumaczenie zagadki mojego gaźnika. Problem jest następujący: gaźnik działa właściwie tylko jeżeli bak jest pełny lub wypełniony do ok. 50% zawartości, poniżej tej wartości gaźnik się nie napełnia paliwem.
Początkowo działo się tak przy mniej więcej 3 litrach paliwa w zbiorniku, sądziłem, że problemem jest kranik, który nie wybiera wszystkiego paliwa ze zbiornika. Między czasie miałem problem z uruchomieniem silnika kopniakiem, po prostu świece były suche, dopiero zatkanie wlotu powietrza do airboxa i kilka kopnięć powodowało rozruch. W czasie ostatniej przerwy w działaniu forum trafiłem na wątek na "elektroda.pl", w którym ktoś radził podnieść poziom paliwa w gaźniku i tak też zrobiłem. Ustawiłem poziom do znacznika ale bez włożonych pływaków (poprzednio był ustawiony metodą "na słoik"), raz, dwa, trzy jawa zapaliła od kopa :D Niestety radość był krótka, ponieważ ni z tego ni z owego podczas jazdy zaczęła robić buuuuu..... Filtr paliwa pusty, pewnie kranik zapchany ale nie zdjąłem przewód z kranika i paliwo się leje...
Dmuchnąłem w wężyk w kierunku gaźnika i założyłem na kranik, paliwo leci do gaźnika ... Jak miałem już poniżej połowy zbiornika to praktyczni jechałem skokami naprzód  <furious> <furious> <furious> Co chwila zatrzymując się i dmuchając w wężyk, bez różnicy czy w kierunku gaźnika czy kranika... Po założeniu w akcie desperacji starego gaźnika nie mogłem osiągnać 90 km/h gdzie z gaźnikiem TS-owskim 120 szło bez problemu (oczywiście są to tylko krótkie odcinki bo silnik dobija do pierwszego tysiąca po remoncie).
Gaźnik już tyle razy był czyszczony, że nawet okruszka w komorze pływakowej nie ma, dysze czyściutkie, nie rozkalibrowane.
Z powodu powrotu zimy oraz ogólnego wkur...nia na moto nie jeździłem w ostatnim tygodniu (czekam jeszcze na zawieszenie przednie od TS bo moje już niestety nadaję się tylko na wagę). Dzisiaj przy pięknej pogodzie, licząc na cud, spróbowałem się i przejechać i niestety cud nie nastąpił  :'( 5 l paliwa w zbiorniku i wyciąga tylko to co jest w gaźniku, a potem stop, poluzowanie wężyka, gaźnik się napełnia i dalej jedziemy i tak na 7 km do Orlenu miałem 3 przystanki.
Pewnie ktoś zasugeruje, że korek wlewu paliwa jest niedrożny ale to niestety nie jest takie proste :( Główny otworek lekko powiększyłem, wewnętrzne również, zresztą zdjęcie korka wlewu podczas jazdy nic nie zmienia. Nie jest to kwestia odpowietrzenia zbiornika tym bardziej, że po zatankowaniu do pełna motocykl odpalił i z pełniutkim zbiornikiem wróciłem do domu i zrobiłem dodatkową rundkę kontrolną ok. 13 km bez żadnego przystanku.
Domyślam się, ze jest to kwestia zgrania wysokości słupa cieczy z poziomem paliwa w gaźniku lub odpowietrzeniem samego gaźnika ale nie wiem co mam teraz zmienić, poprawić, wyregulować  <mur> . Może ktoś z szanownych kolegów wymyśli coś konstruktywnego ??
Powoli mam jej już dosyć  <furious> <furious> <furious>
Zapisane

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 358
  • Jawer
    • Poduszki dla dzieci
Odp: Gaźnik TS - poziom paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 08, 2011, 15:08:12 »

A oryginalny gaźnik masz? Jak ten Cię tak wnerwia...

Skoro dobijasz do tysiąca, to jakoś wcześniej jeździłeś... Co się zmieniło? Nagle przestało paliwo lecieć?

I nie bądź zły na Jawę :)
Zapisane
634 + velorex 562,
356, 638, 555, 20, 472.6 (niekompletna... Jeszcze

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 634
Odp: Gaźnik TS - poziom paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 08, 2011, 16:29:55 »

Rozkręcałeś w końcu ten kranik? Masz na tym kraniku tą magiczna siateczkę?

Sprawdź też czy zaworek luźno chodzi, może właśnie dopiero wysoki słup cieczy ma siłę pchnąć go w dół.

Ale mi to wygląda na kranik, sam miałem tak że jak jechałem powyżej 60km/h to silnik przerywał, oczywiście prędkość tu zależy od stopnia zapier*a kranika ;)
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Gaźnik TS - poziom paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 08, 2011, 20:50:20 »

gaźnik w occie wygotuj i kranik, a zaworek poruszaj trochę kombinerkami, może uszczelka przy gaźniku ci puszcza i nie ma siły zasysać paliwa ?, ale to wątpliwe - ja stawiam zaworek
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Saladin

  • Gość
Odp: Gaźnik TS - poziom paliwa
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 08, 2011, 22:34:32 »

Mam oryginalny gaźnik ale na tym z TS-ki chodzi dużo lepiej, prędkość max jest wyższa, ogólnie kultura pracy wydaje się większa i dlatego wolę pozostać przy tym z TS-ki. Mówiłem, że zaczynało brakować paliwa tylko nieco później (przy ok. 3 litrach w zbiorniku) więc starałem się mieć więcej paliwa w zbiorniku ale po to jest 17 litrów żeby z nich korzystać, a nie z 7-8 litrów.
Kranik jest nowy, czysty, ma nową, czeską uszczelkę, nie ma sitka w baku tylko filtr paliwa na wężyku działa OK, paliwo z niego leci tylko wygląda to na problem z odpowietrzeniem gaźnika i tutaj już pomysły mi się wyczerpują :( Zaworek iglicowy chodzi luźno, przecierałem go papierem 800 i otworek w tulejce zaworka również.
Nie ma sensu gaźnika gotować w occie bo żadnego osadu w nim nie ma, uszczelki pomiędzy gaźnikiem, a karterami są nowe, oryginalne (papier, ebonit, papier) przejściówka do gaźnika TS-owskiego jest uszczelniona czerwonym silikonem. Odkąd podniosłem poziom paliwa, zasysa paliwo bez problemu i mogę silnik uruchomić kopnikiem.
Inne propozycje ??
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Gaźnik TS - poziom paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 08, 2011, 22:38:55 »

Ja popatrzyłbym na ten zaworek iglicowy . Bo wydaje mi się że on Ci się po prostu zacina . Jak masz mało paliwa i dmuchasz w kierunku gaźnika , to co , przełamujesz tam jakiś opór ? Pewnie tak , jak popuści to już poleci , aż się nie napełni komora i się ten zaworek nie zamknie . A jak się zamknie , to już się nie otworzy i znowuż dmuchanie ... Zacina się .
Zapisane

Saladin

  • Gość
Odp: Gaźnik TS - poziom paliwa
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 08, 2011, 22:55:02 »

Ja popatrzyłbym na ten zaworek iglicowy . Bo wydaje mi się że on Ci się po prostu zacina . Jak masz mało paliwa i dmuchasz w kierunku gaźnika , to co , przełamujesz tam jakiś opór ? Pewnie tak , jak popuści to już poleci , aż się nie napełni komora i się ten zaworek nie zamknie . A jak się zamknie , to już się nie otworzy i znowuż dmuchanie ... Zacina się .
Brzmi rozsądnie :) ale naprawdę sprawdzałem palcem ;) i chodzi bez zarzutu i tej tulejce, może on się blokuje w poprzek z powodu zużycia ?? Jutro rozbiorę jeszcze raz i dodatkowo sprawdzę otwory odpowietrzające gaźnik.
Jak ktoś ma inne pomysły to niech się nimi podzieli :)
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Gaźnik TS - poziom paliwa
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 08, 2011, 22:57:06 »

Postaw gaźnika na słoik , tak jak ustawiałeś poziom paliwa , podłącz jakiś pojemnik rurką żeby "paliwo" leciało do niego , niech napełni słoik i zaworek się zamknie . Potem wyssaj trochę paliwa ze słoika np strzykawką i popatrz co się tam dzieje i czy zawsze się zaworek odmyka . Czasami przy regulacji poziomu można tak podgiąć blaszkę ze się będzie zacinać , lub tak jak piszesz - na boki może się o coś zaczepiać =)
« Ostatnia zmiana: Maja 08, 2011, 23:02:34 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

Nirro

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
Odp: Gaźnik TS - poziom paliwa
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 09, 2011, 08:41:18 »

Sprawdź ile ci paliwa zleci w ciągu minuty z rurki za filtrem, jeśli jeździsz bez siatki na rurce kranika to myślę że masz filtr zawalony syfem i on jest przyczyną niedomagania, a jeśli dodasz do tego, że się to pogarszało, a nie było od początku tak samo, to bym na to postawił. Gaźnik zacinałby się od początku.
Zapisane

Saladin

  • Gość
Odp: Gaźnik TS - poziom paliwa
« Odpowiedź #9 dnia: Maja 09, 2011, 16:31:56 »

Wymieniłem dzisiaj i zobaczymy co się będzie działo, też mi się nie podoba idea z blokującym się zaworkiem bo powinien się blokować cały czas, a nie tylko w którymś momencie ale niezbadane są wyroki boskie ... i jawowskie :)
Zapisane

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Odp: Gaźnik TS - poziom paliwa
« Odpowiedź #10 dnia: Maja 09, 2011, 17:53:01 »

To i ja dorzuce 3 gr. jak mi się zacina zaworek iglicowy to nie moge odpalic, trzeba postukac w gaźnik, jak już zapali to nie ma z nim problemu. Jeśli chodzi o jazde to zawsze na tych 3 litrach nie dało się jeździć, prosta wyprzedzanie i po chwili buuuu, pod górke 3 do końca i po chwili buuu. Przewierciłem gaźnik większym wiertłem i zrobiłem wieksze dziury w uszczelce, od tamtej pory nie ma problemu z niczym i paliwo wysysa do zera ;)
PS.
Skąd macie takie baki mi wchodzi max 15l do pustego :[
« Ostatnia zmiana: Maja 09, 2011, 17:57:42 wysłana przez Bulo »
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

Saladin

  • Gość
Odp: Gaźnik TS - poziom paliwa
« Odpowiedź #11 dnia: Maja 16, 2011, 21:23:55 »

Sprawdź ile ci paliwa zleci w ciągu minuty z rurki za filtrem, jeśli jeździsz bez siatki na rurce kranika to myślę że masz filtr zawalony syfem i on jest przyczyną niedomagania, a jeśli dodasz do tego, że się to pogarszało, a nie było od początku tak samo, to bym na to postawił. Gaźnik zacinałby się od początku.
Nirro nie chcę zapeszać ale chyba trafiłeś :D Wymieniłem filtr na nowy Filtrona i właśnie dzisiaj pierwszay raz !!! normalnie włączyłem rezerwę, czyli wyciągnęła sporo ponad połowę zbiornika i zrobiła BUUU... szybkie przekręcenie kranika i jazda dalej :D Mam nadzieję, że przynajmniej z tym będę miał spokój (zwieszenie przednie już wymieniłem), zostanie mi tylko problem odpalania po dłuższym postoju poprzez chwilowe zatkanie wlotu powietrza do filtra :'(
Zapisane

Nirro

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
Odp: Gaźnik TS - poziom paliwa
« Odpowiedź #12 dnia: Maja 17, 2011, 08:20:49 »

 :D skombinuj sobie tą siatkę na kranik, nie zakładaj szmatki a ni nic takiego na tą rurkę (ja taki błąd popełniłem). Skoro tak się dzieje to wypłucz kilka razy zbiornik jakąś niewielką ilością paliwa, którą za każdym razem przecedzaj przez szmatę, mi pomogło.
Zapisane

Saladin

  • Gość
Odp: Gaźnik TS - poziom paliwa
« Odpowiedź #13 dnia: Maja 17, 2011, 17:23:50 »

Ze zbiornika już prawie nic nie leci, a jakoś bardziej ufam przeźroczystemu filtrowi na rurce niż siatce na kraniku w baku, ale jak mi wpadnie w ręce to założę.
Zapisane

Nirro

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
Odp: Gaźnik TS - poziom paliwa
« Odpowiedź #14 dnia: Maja 18, 2011, 08:28:43 »

Też bardziej ufam filtrowi, ale siatka też jest potrzebna, bo rezerwa będzie się mogła zapychać, no i filtr też szybciej się zapcha.
Zapisane

Saladin

  • Gość
Odp: Gaźnik TS - poziom paliwa
« Odpowiedź #15 dnia: Maja 18, 2011, 16:46:09 »

Z tą rezerwą mnie przekonałeś, faktycznie dziura jest dosyć nisko :)
Zapisane

Nirro

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
Odp: Gaźnik TS - poziom paliwa
« Odpowiedź #16 dnia: Maja 19, 2011, 12:58:04 »

z własnego doświadczenia :D, powrót 5km skokami, zatrzymanie napełnianie gaźnika przechyleniem motocykla, pół kilometra zatrzymanie i to samo.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
13 Odpowiedzi
7620 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 24, 2012, 15:10:09
wysłana przez Mathini
5 Odpowiedzi
6253 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 24, 2012, 08:24:12
wysłana przez Jawolotmen
Poziom paliwa

Zaczęty przez lolnik904 Mechanika

3 Odpowiedzi
2954 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 06, 2012, 13:54:14
wysłana przez lolnik904
2 Odpowiedzi
2535 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 24, 2014, 06:03:29
wysłana przez zagier
12 Odpowiedzi
5515 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 14, 2017, 18:11:43
wysłana przez oskare2345