Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 13, 2024, 11:47:38
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Naczelny Filozof pyta o 12V  (Przeczytany 12681 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Naczelny Filozof pyta o 12V
« dnia: Września 09, 2006, 19:08:18 »

Jako że planuje updejt CZesi 6V na 12V mam kilka pytañ.

Zamiast prądnicy będzie altek. Prądnica wymaga tylko regulatora. Magiczny alternator wymaga jeszcze jakiegoś "prostownika".

Mam już regulator 12V taki:



Co to jest ten prostownik z diodami? Czy to jest "coś takiego zasyfionego"???:



Ten mały srebrny duperel z prawej to to jest też jakiś regulator?



Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

Brein

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof pyta o 12V
« Odpowiedź #1 dnia: Września 09, 2006, 19:24:33 »

tak to zasyfione to prostownik :) a ten duperel nie mam pojęcia :)
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Naczelny Filozof pyta o 12V
« Odpowiedź #2 dnia: Września 09, 2006, 19:40:40 »

tak to zasyfione to prostownik :)

Czyli musze odrdzewic. Od błocić. Od oksytować. I jak to sprwdzić można czy będzie żył?
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

Brein

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof pyta o 12V
« Odpowiedź #3 dnia: Września 09, 2006, 19:58:03 »

Naczelny kup żesz nowy tzn używany w dobrym stanie - sa tanie jak barszcz a nie będziesz reanimował trupa.
Zapisane

adamnajawie

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof pyta o 12V
« Odpowiedź #4 dnia: Września 09, 2006, 20:55:55 »

nasczelny to małe to może być  ten przeka¼nik ale na 100% nie wiem trza poczekać aż jakiś elektryk zobaczy ten wątek (ktoś gdzieś kiedyś mówił że johny  <thumbup> to spec od tego więc trza kontakta z nim utworzyć)
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Naczelny Filozof pyta o 12V
« Odpowiedź #5 dnia: Września 09, 2006, 21:10:13 »

Naczelny kup żesz nowy tzn używany w dobrym stanie - sa tanie jak barszcz a nie będziesz reanimował trupa.

Po co reanimować stare Cezety.  :> Lepiej kupić nową?
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Naczelny Filozof pyta o 12V
« Odpowiedź #6 dnia: Września 09, 2006, 21:26:58 »

Prostownik wcale nie wygląda tak ¼le - oczyścić i będzie jak nowy - zakładam że jest sprawny. Regulator elektroniczny powinien podejść chociaż nie jest to oryginał. Co od tej małej kostki to na pewno nie jest to przeka¼nik. Naczelny pstryknij fotkę "od czoła"  i na te kable co z tego czegoś wychodzą to będzie można coś więcej powiedzieć.
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Naczelny Filozof pyta o 12V
« Odpowiedź #7 dnia: Września 10, 2006, 09:02:00 »

Naczelny pstryknij fotkę "od czoła"  i na te kable co z tego czegoś wychodzą to będzie można coś więcej powiedzieć.

Kable tylko dwa. ¯ółty i zielony. HYBRYD RNA-12 Un=14 2 V
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Naczelny Filozof pyta o 12V
« Odpowiedź #8 dnia: Września 10, 2006, 11:28:09 »

Hybryd RNA-12 jest regulatorem napięcia alternatora stosowanym w Fiacie 126p i polonezie caro.
Zapisane

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: Naczelny Filozof pyta o 12V
« Odpowiedź #9 dnia: Września 11, 2006, 22:52:19 »

Naczelny mam pytanie calkiem poza konkursem jak tego zamierzasz dokonac i jakmozesz (jesi nie opatentowales tego sposobu ) to podziel sie pomyslem np z moja skromna osoba bo ja sobie juz odpuscilem ale widze  Twardego Zawodnika w twojej osobie
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

nerlst

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof pyta o 12V
« Odpowiedź #10 dnia: Września 12, 2006, 12:35:09 »

Z tego, co wiem to chyba Naczelny tak jak ja robi, tzn. mam silnik 12V i 6V w moim przypadku będę robił jeden silnik z tych dwóch.  Od 12V biorę prawy karter, wał, cylindry i wystarczy tylko kupić alternator, regulator, prostownik, żarówki, akumulator, cewki i już mamy Jawe CZ 12V ;) ja dodatkowo kładę nową instalacje tzn. okablowanie. Naczelny, a masz już może jakiś dobry schemat instalacji do Jawy CZ 12V?



pzdr
« Ostatnia zmiana: Września 12, 2006, 12:40:02 wysłana przez nerlst »
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Naczelny Filozof pyta o 12V
« Odpowiedź #11 dnia: Września 12, 2006, 15:20:58 »

Z tego, co wiem to chyba Naczelny tak jak ja robi, tzn. mam silnik 12V i 6V w moim przypadku będę robił jeden silnik z tych dwóch.  Od 12V biorę prawy karter, wał, cylindry i wystarczy tylko kupić alternator, regulator, prostownik, żarówki, akumulator, cewki i już mamy Jawe CZ 12V ;) ja dodatkowo kładę nową instalacje tzn. okablowanie. Naczelny, a masz już może jakiś dobry schemat instalacji do Jawy CZ 12V?

Dokładnie. Z dwóch silników powstanie jeden.
Co do instalacji to na razie nie mam planu. W zasadzie to mam jakąś sterte kabli z 12V...
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

SE630PL

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof pyta o 12V
« Odpowiedź #12 dnia: Września 12, 2006, 15:37:06 »

Schemat instalacji do CZ 12V jest tu: http://arecki113.republika.pl/
CZ 472.6 <thumbup>
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof pyta o 12V
« Odpowiedź #13 dnia: Września 12, 2006, 20:48:46 »

Dzięki Paweł  <cheers>


pzdr
Zapisane

SE630PL

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof pyta o 12V
« Odpowiedź #14 dnia: Września 12, 2006, 21:47:25 »

Soko :D
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Naczelny Filozof pyta o 12V
« Odpowiedź #15 dnia: Września 12, 2006, 22:03:50 »

Kartery są parowane - co oznaza że należy wymieniać obie połowki razem, zakładanie prawej połówki z innego silnika jest bardzo dużym błędem.
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof pyta o 12V
« Odpowiedź #16 dnia: Września 12, 2006, 22:10:04 »

Wiem, wiem ale lewy karter nie jest w za dobrym stanie. Obadam jeszcze co i jak i się zastanowie.



pzdr
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof pyta o 12V
« Odpowiedź #17 dnia: Września 12, 2006, 22:36:22 »

Johnny, przyznam się, że zabiłeś mi ćwieka teraz... o co dokładnie chodzi z tym parowanie? Kiedyś koleś rozwalił jeden karter, wstawił od innego silnika i z tego co wiem cały czas je¼dzi i nie ma problemów. Chce tą Jawe w zime na cacy zrobić, żeby się nie okazało, że po złożeniu jest coś nie tak.



pzdr
Zapisane

Xargo1

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 706
  • Budyñ śmierdzi...
Odp: Naczelny Filozof pyta o 12V
« Odpowiedź #18 dnia: Września 12, 2006, 23:11:01 »

Specjalnie dla was: kolorowy schemat do 472.6 mojej roboty (ale w 100% zgodny z tym ze starej serwisówki) (6 godzin nad tym siedzialem, bo w paincie robione, ale czego sie dla forum nie robi :) )
http://img380.imageshack.us/img380/2069/4726newrt8.jpg
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Naczelny Filozof pyta o 12V
« Odpowiedź #19 dnia: Września 12, 2006, 23:11:37 »

Problem polega na tym, że wszystkieotwory w karterach np. pod wał, są wykonywane jako przelotowe. Dlatego jeśli we¼miesz inny pray a inny lewy karter to otwory w obu połówkach mogą nie być w osi, co będzie np. powodować szybsze zużywanie się łożysk. Nie mówię że tak musi byc, ale prawidła sztuki nakazują wymianę tylko parami (dlatego kartery mają bite numery i obie połówki muszą być takimi samymi numerami oznaczone).
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof pyta o 12V
« Odpowiedź #20 dnia: Września 12, 2006, 23:20:53 »

Xargo1  DZIęKI <worship>

Heh w lewym karterze jest spawane (krzywo) mocowanie do prowadnicy i biegi w ogóle nie wchodzą więc się nie nadaje. No nic, dzięki Johnny za wyjaśnienie, jak już będę miał rozłożony mój silnik to zobacze co i jak.



pzdr
Zapisane

wskpan

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof pyta o 12V
« Odpowiedź #21 dnia: Października 05, 2006, 22:38:00 »

Specjalnie dla was: kolorowy schemat do 472.6 mojej roboty (ale w 100% zgodny z tym ze starej serwisówki) (6 godzin nad tym siedzialem, bo w paincie robione, ale czego sie dla forum nie robi :) )
http://img380.imageshack.us/img380/2069/4726newrt8.jpg

no zajebista robota <yes> Xargo1 proszę napisz do Demonosa aby umieścił go w dziale głównym obok schematu TSki <thumbup>
Zapisane

KcPrWWL

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof pyta o 12V
« Odpowiedź #22 dnia: Lutego 21, 2007, 16:03:54 »

Ok, zrobiłem instalacje wg tego schematu i wszystko gra, tylko jesli w przekazniku nie podłącze masy do 87a to nie swieci sie ladowanie, zgodnie z serwisówka powinna byc tam podlaczona, jak podlacze jest ok. I czemu nie ma go zamieszczonego obok schematu do ts?? przydalby sie
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Naczelny Filozof pyta o 12V
« Odpowiedź #23 dnia: Lutego 22, 2007, 17:20:52 »

Wraz z instalacją do CZ350 dostałem też taki regulator:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c77d8b735036889a.html

Jak sprawdzić czy taki regulator sie nada? Nie wygląda na produkt made in czechoslowacja...

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31250ab3b9ad72df.html

A ten prostownik jest niedemontowalny? Te dziwne diody wewn są przylutowane do radiatora? Można to jakoś sprawdzić czy żyje? Mam miernik za 19,99?

Czy też nie przejmować się. Podpiąć pod silnik i czekać aż sie zapali?
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

KcPrWWL

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof pyta o 12V
« Odpowiedź #24 dnia: Lutego 22, 2007, 17:41:40 »

to nie jest regulator tylko przekaznik, podlacz + do 86 i - do masy, jak pstryknie to dziala
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
5 Odpowiedzi
4155 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 02, 2006, 00:00:02
wysłana przez Johnny
12 Odpowiedzi
6360 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 17, 2006, 10:49:07
wysłana przez NaczelnyFilozof
7 Odpowiedzi
5244 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 29, 2006, 15:01:14
wysłana przez M£ODY
6 Odpowiedzi
4598 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 09, 2007, 16:17:13
wysłana przez jawol RIP
4 Odpowiedzi
4083 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 21, 2007, 20:24:53
wysłana przez Odys