Wolna Strefa Jawa - CZ

Sprawy Techniczne => Elektryka => Wątek zaczęty przez: wojtekp21 w Marca 17, 2007, 22:39:36

Tytuł: Regulator??
Wiadomość wysłana przez: wojtekp21 w Marca 17, 2007, 22:39:36
Mam problem z elektryką. Podejrzewam że padnięty jest regulator(mam oryginalny mechaniczny). Objawy: spod siedzenia zaczęło dochodzić bzyczenie-chrobotanie a właściwie spod prawej kapy ale tylko na niskich obrotach. Na początku miałem słabe ładowanie, ale naładowałem aku i wszystko grało(oprócz jednego przepalenia kabli bo masa nie stykała), teraz sprawa wygląda tak: włożyłem troche słabszy aku celem podładowania go w czasie jazdy i poniżej 2000tys obrotów ładowanie zanika(lampka ładowania świeci bardzo jasno) w czasie jazdy powyżej tych obrotów wszystko gra. Czy padnięty jest regulator? Da się go zregenerować?
Tytuł: Odp: Regulator??
Wiadomość wysłana przez: nestor.mariusz w Marca 18, 2007, 08:10:18
cos Ci sie chyba pomieszalo.. Jawy 350 nigdy nie mialy regulatorow mechanicznych. to zupelnie nie ta epoka ;P. po drugie przyczyn moze byc wiele.. regulator, przekaznik, szczotki, itp..
Tytuł: Odp: Regulator??
Wiadomość wysłana przez: Piotr G w Marca 18, 2007, 11:35:06
Witam!Nie pisałeś jaki masz typ jawy, ale podejrzewam że TS350. Jawa posiada alternator trójfazowy synchroniczny, miałem kiedyś podobny przypadek, u mnie winę miały przewody, słaby styk.
Ale proponuje wykonać następujące czynności:
Sprawdzić uzwojenie alternatora i wirnika,
Kontrola uzwojenia alternatora (tzw.zwarcie do masy) :
- odłącz z alternatora koñcówki przewodów z zacisków X, Y, Z, i 86
- zmontuj sobie ukł. kontrolny, podłącz szeregowo ¼r. zsilania np. akumulator  żarówką 12V
- jeden koniec zmontowanego obwodu połącz z masą alternatora , a drugi koniec kolejno z zaciskami X,Y,Z,86
- ZA¦WIECENIE SIę KONTROLKI ¦WIADCZY O ZWARCIU

Podobnie wygląda kontrola uzwojenia wirnika, szczotki muszą być odłączone, wystarczy odłączyć przewody


Jeśli wszystko będzie ok, to sprawd¼:

- Czy instalacja podłączona jest prawidłowo, czy nie ma lu¼nych styków na ukł ładowania, i czy styki nie są zaśniedziałe.

A tak należy wykonać kontrole ukł. ładowania:

- zmierzyć napięcie na zacisku +B (prostownik) przy włączonym zapłonie powinno ono wynosić 12V
- ustawić kluczyk w stacyjce (jazda w dzieñ) zapali się wówczas kontrolka ładowania: napięcie powinno mieć wartość 12V przy pomiarze między zaciskami +B prostownika a +D regulatora, oraz między zaciskami 30/51 a 87a przeka¼nika kontrolki ładowania.

- podczas pracy silnika z prędkością obrotową 1000obr/min można zaobserwować:
-kontrolka nie świeci się
- napięcie mierzone między zaciskami X-Y-Z, X-Z alternatora lub prostownika powinno wynosić od 10,8 do 12,2 V, w zależności od prędkości obrotowej silnika,
- napięcie mierzone między zaciskami X-86  Y-86 alternatora powinno wynosić 6-7,2 V.

Bardzo prawdopodobne jest że padł ci regulator, można go naprawić,
http://www.breinride.konto.pl/regnap.htm
Tytuł: Odp: Regulator??
Wiadomość wysłana przez: wojtekp21 w Marca 18, 2007, 12:13:09
Dzieki za pomoc  <worship> niestety sprawdze to wszystko dopiero gdzieś za tydzieñ bo jawa dalej od domu. No faktycznie pomieszało mi sie, bo sie tyle już o reg naczytałęm że mi weszło w krew i w mózg :D
Tytuł: Odp: Regulator??
Wiadomość wysłana przez: jawol RIP w Marca 18, 2007, 18:40:42
Podobne objawy mogą występować przy rozładowanym lub "padającym" akumulatorze.

Załóż sprawny i dobrze naładowany akumulator i sprawd¼ jak wtedy będzie się zachowywać moto.

Oczywiście powody takiego zachowania się instalacji elektrycznej mogą być inne.
Po prostu:  przed wyjechaniem "w trasę"zrób jej dokładny przegląd i pomiary.

Jeśli dalej będziesz miał problemy to pisz a na pewno coś poradzimy <cheers>