Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 05, 2024, 18:25:48
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: [1] 2 3 ... 10
 1 
 dnia: Dzisiaj o 17:57:29 
Zaczęty przez jawol RIP - Ostatnia wiadomość wysłana przez Makaron
Pasierbiec, Małopolska.
Pogoda zacna sprzęt przewietrzony narybek szczęśliwy

 2 
 dnia: Dzisiaj o 16:58:20 
Zaczęty przez Mofeix - Ostatnia wiadomość wysłana przez Makaron
A czy zwieranie do masy to nie to samo co jazda na światłach? Czy źle to rozumuje?

 3 
 dnia: Dzisiaj o 16:39:06 
Zaczęty przez j@wa - Ostatnia wiadomość wysłana przez MarcinS
Jeśli chodzi o Wartburga 353, to akurat mamy jednego w warsztacie na odbudowę. Możesz zadzwonić do mojego szefa - pogadacie sobie co i jak.
https://pl-pl.facebook.com/RetrocarsPl/

 4 
 dnia: Dzisiaj o 15:30:45 
Zaczęty przez Mofeix - Ostatnia wiadomość wysłana przez michal_t
O ile dobrze rozumie dokumentację regulatora VAPE to działa on na zupełnie innej zasadzie niż regulatory z chińczyków.

Vape chcąc uniknąć prostego rozwiązania jak zwierania uzwojeń do masy gdy napięcie przekracza 14,4 V zastosowali tyrystorowy regulator. Jak sinus z alternatora ma większe napięcie niż 14,4 V to regulator załącza tylko wycinek sinusa. Z alternatora może iść nawet 200V AC a mostek przepuści tylko 14,4 do instalacji.
Technika cyfrowa - Elementy: Diody



Chińczyk zamiast tego wszystko co powyżej 14,4 V zwiera do masy.

Jak się łatwo domyślić zwieranie do masy nie jest korzystne bo niepotrzebnie nagrzewa uzwojenie i regulator oraz obciąża silnik (tracimy niepotrzebnie moc). Czesi chcieli to zrobić w bardziej wyrafinowany sposób żeby nie tracić mocy silnika. Może te straty nie są odczuwalne ale są.

Ja bym się jedynie martwił o stator czy się nie spali na długiej trasie po zmianie regulatora z Vape na chińczyka. Uzwojenie będzie zwierane do masy przez chiński regulator a nie zostało pod taki tryb pracy zaprojektowane.

 5 
 dnia: Dzisiaj o 12:13:11 
Zaczęty przez j@wa - Ostatnia wiadomość wysłana przez muczos
My ją uratowaliśmy przed złomowaniem 13 lat temu. Od nowości jest w rodzinie, jestem 3 właścicielem.

Daleki wujek który ją kupił nową w 1976 był nauczycielem w szkole zawodowej mechanicznej. Jak auto było nowe to wszystko było rozebrane i grubo zakonserwowane. Dzięki temu podłoga i podłużnice są w idealnym stanie.

Jeszcze tylko z wierzchu się trochę poprawi i będzie ok

 6 
 dnia: Dzisiaj o 11:39:31 
Zaczęty przez j@wa - Ostatnia wiadomość wysłana przez Ez57
Ooo, Skoda 100, fajny samochód, kiedyś "chorowałem" na taką Skodzine.  :D

 7 
 dnia: Dzisiaj o 11:17:35 
Zaczęty przez j@wa - Ostatnia wiadomość wysłana przez muczos
Z okazji majówki postanowiłem trochę przewietrzyć samochód.  :)

Od razu jak tylko wsiadłem za kierownicę to poczułem reumatyzm i zacząłem mieć problemy z pamięcią.  ;D

 8 
 dnia: Dzisiaj o 11:12:29 
Zaczęty przez Mofeix - Ostatnia wiadomość wysłana przez korczi
Czyszcząc lusterko rozebrałem je i znalazłem ładny relikt przeszłości pod szkłem :)

 9 
 dnia: Dzisiaj o 09:01:30 
Zaczęty przez Makaron - Ostatnia wiadomość wysłana przez Rozztocz
Ooo a ja w ubiegłym roku myślałem że to mi się trafił taki egzemplarz

 10 
 dnia: Dzisiaj o 08:25:55 
Zaczęty przez Mofeix - Ostatnia wiadomość wysłana przez krzysiek98
Ale te konkretne regulatory od japońców to są zdaje się do układu z uzwojeniem nawiniętym na 3 fazy i połączonym w gwiazdę, regulator zapięty na końcach faz zwiera je do masy naprzemienie. Tak działa też prądnica z chińskich 125, wykorzystywana przez naszych handlarzy typu turbozabytki. VAPE to układ z nawiniętą jedną fazą, gdzie regulator wpięty jest z nią w szeregu, równolegląc" nadmiar" do masy. Chcąc więc tam wsadzić japońca, trzeba wsadzić regulator od takiej właśnie prądnicy, stosowane one były np. w azjatyckich 125 Hondy, z których Chińczycy tą konkretną montowaną w quadach skopiowali

Strony: [1] 2 3 ... 10