Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Modyfikacje / Usprawnienia => Wątek zaczęty przez: Crick w Sierpnia 13, 2008, 20:57:17
-
Witam, jak w temacie, czy jest takie coś możliwe? Bo jak wszyscy wiemy każda jawa ma ten sam kluczyk i jest to trochę denerwujące...
pozdro
-
mozna zastosowac stacyjke samochodowa cos pod desen wartburg czy lada ale wlacznik swiatel bys musial osobny zamontowac.
-
Elektryk ze mnie to nie jest ale czy nie da się tak podpiąć aby po włożeniu kluczyka i przekręceniu go światła sie zapalały ??
-
Elektryk ze mnie to nie jest ale czy nie da się tak podpiąć aby po włożeniu kluczyka i przekręceniu go światła sie zapalały ??
ja bym tak właśnie nie chciał... na allegro są takie przełączniki do świateł od skuterków... http://allegro.pl/item413266295_przelacznik_prawy_wapor_delfin_quest.html
tylko troche by to dziwnie wyglądało w Jawie, no i jawowski wyłącznik zapłonu gdzie by sie podział? Bo ten przełącznik pasowałoby zamontować obok rolgazu
P.S. da się odczepić ten wyłącznik jawowski od rolgazu?
edit: o albo coś takiego, http://allegro.pl/item418164883_przelacznik_swiatel_yamaha_xj_600_fj_1100.html
-
Z tego co mi się wydaje to brazylijskie wersje 640 - tek miały stacyjkę na kluczyk patentowy (przynajmniej widziałem zdjęcia kilku jaw z takim kluczykiem). Możliwe więc że można takie cudo nabyć u Ruszczyka. A jeżeli nie to zawsze można wykorzystać seryjną stacyjkę jako swego rodzaju przełącznik zapłonu a dodatkową stacyjką umiejscowioną np. w boczku pod siedzeniem odcinać przewód od akumulatora...
-
Możliwe więc że można takie cudo nabyć u Ruszczyka
to jest gość od strony jawaczesci.pl?
niestety tam jest tylko oryginalna stacyjka
A jeżeli nie to zawsze można wykorzystać seryjną stacyjkę jako swego rodzaju przełącznik zapłonu a dodatkową stacyjką umiejscowioną np. w boczku pod siedzeniem odcinać przewód od akumulatora...
nie, nie to bez sensu hehe, ja po prostu chciałbym mieć stacyjkę i do tego żebym tylko ja miał do niej klucz... a nie że ktoś we¼mie kawałek metalu tam wciśnie czy choćby kluczyk z traktora i już mu wszystko działa....
-
Ruszczyk to nie jawaczęści tylko Impol.
http://www.impol.prv.pl/
Zadzwoñ i się przepytaj ale z tego co pamiętam maja stacyjki na kluczyk patentowy bo kiedyś chciałem kupić.
-
http://moto.allegro.pl/item409641201_dniepr_ural_stacyjka.html
A ta by nie podeszła?
-
http://allegro.pl/item476966621_jawa_stacyjka.html
no panowie to chce miec oryginalna stacyjke jawy z unikalnym kluczykiem to prosze bardzo...
-
ta stacyjka jest do modeli Panel taka co moja <thumbup>
-
Możecie zastosować stacyjkę z Simsona SR 50 http://allegro.pl/item1104950749_simson_sr50_skuter_nowa_stacyjka_mza_org_7_kabli.html
-
ale stacyjka z simka nie ma unikalnego kluczyka tylko atrape
-
W SR jest unikalny kluczyk, wiem bo mój brat reż ma SR i moje kluczyki nie pasują do niego. Tylko S51 można było odpalić śrubokrętem tak jak jawę
-
a żeby zrobił tak, że oryginalna stacyjka tylko włącza światła (jak sie przekręci kluczyk) ale nie włącza aku ani zapłonu, stacyjka od samochodu załącza przy jednym "kliku" aku a przy drugim "kliku" zapłon, stacyjkę umieścić w boczku od strony elektryki, uporządkowawszy wszystkie kable i tak byśmy mieli jawę na unikalny kluczyk :)
-
Słuchajcie nie wiem czy się nie mylę, ale wydaje mi się, że unikatowy kluczyk to jest do zamka pod siedzeniem i w kierownicy, więc wystarczy nam to co mamy, a na kablu od aku zalożyć mały przełącznik + - obojętnie i po zostawieniu moto przełącznik pstryk siedzenie w dół zamek ciach i zapalić będzie ciężko bo zdaje się, że tylko na pych bez aku się da i to nie jestem pewien. Więc wydaje mi się, że to jest najlepsza opcja <thumbup>
-
nie zapali bez akumy musi mięć pobudzenie alternator lub prądnica z akumy :) ja taki przełącznik mam pod siedzeniem, przydatne :D
-
Tak ale mówię tu o nowej stacyjce w boczku a starej w roli włącznika świateł, tylko i jedynie ;)
-
Pod bakiem zamontujcie sobie pstryczka( na kablu 15 ) i nie trzeba montować nowej stacyjki, nie trzeba tańczyć w koło motocykla itp.
-
Temat dodatkowej stacyjki na unikatowy kluczyk opisałem tu:
http://www.jawacz.pl/index.php/topic,8852.0.html
Więc nie wiem po co odkopujecie temat z przed roku... a właściwie z przed trzech lat. <blink>
No chyba że coś przeoczyłem? <blink>
Jeśli ktoś chce przy każdym poważnym zatrzymaniu moto otwierać siodło lub "szukać ukrytego pstryczka" to podziwiam jego zaparcie... :>
-
Kiedyś już o tym pisałem. W 638-1 założyłem stacyjkę z rozbitego quada. Kluczyk patentowy czego więcej chcieć. Światła włączamy jak w współczesnym motocyklu. Czyli przełącznikiem z prawej strony. Oba przełączniki zespolone wcześniej zaadaptowałem z GPZ 305.
-
Witaj ponownie Mechaty,miło Cię widzieć,co do stacyjki to nie prościej założyć od jawy 640 ? Zysiu w chopeerze też taką ma.
-
a mógłbyś wrzucić zdjęcie tej stacyjki i kluczyka od 640 ?
-
W tym katalogu jest rysunek,niestety nigdzie nie mogę znaleźć oferty sprzedaży,zapytaj J.Ruszczyka może sprowadzi:
http://www.jawanord.ru/350ccm%20640.pdf
-
a mógłbyś wrzucić zdjęcie tej stacyjki i kluczyka od 640 ?
Zamontowaną mogę jeszcze dzisiaj z fotografować A jeżeli chodzi od tyłu to bym musiał demontować :'( Ale jak ci bardzo zależy to po niedzieli wypruję
-
znalazłem taką oto stacyjkę- http://www.raksa.com.pl/p,pl,1028,stacyjka+do+silnika+uniwersalna++4+pozycyjna+ze+ssaniem+4556.html
trochę droga z 4 pozycjami. Nadaję się do jawy ?
-
Wydaje mi się że jest sporo wyższa niż "fabryczna".
-
Zapytaj Elikina Krzysztofa on ma w swojej 250 tą stacyjkę :D
a co do sprzedającego mam od niego kilka ciekawych fantów do jawy, konkretny gośc nie sprzedaje chiny.
-
Ja kupiłem taki badziew: http://allegro.pl/show_item.php?item=2087961367
Stacyjka ma jedną pozycję, połączyłem kable od podświetlenia liczników, pozycji i zapłonu razem i przylutowałem do stacyjki. Do stacyjki dołączyłem też kabel od akumulatora.
Gdy przekręcę stacyjkę włącza się wszystko z wyjątkiem świateł drogowych, które włączają się dopiero po uruchomieniu silnika.
(https://http://s18.postimage.org/gyxkaboet/IMG_20120218_155040.jpg) (http://postimage.org/image/gyxkaboet/)
(https://http://s16.postimage.org/ocyjjvcjl/IMG_20120218_155030.jpg) (http://postimage.org/image/ocyjjvcjl/)
Stacyjka była za wąska by ją trwale umieścić w obudowie stacyjki, dlatego zrobiłem przejściówkę ze starej stacyjki.
-
i na takiej przerobce normalnie wszystko hula?
-
U Laszoka nic normalnie nie hula bo ta jawa jest robiona pod jego widzi misie ;D
-
'normalnie' to złe określenie. Hula ale inaczej.
Stacyjka z jedną pozycją nie nadaje się za bardzo do jawy, ale ja mam w swojej instalacji kilka 'patentów' dlatego działa to jak ja chcę.
Planuje jeszcze przerobić instalację tak by wszystko się włączało po odpaleniu silnika a nie jedynie światła drogowe. Po prostu ja nie lubię kręcić tymi pozycjami, chcę odpalić motocykl i jechać a nie kręcić stacyjką ;)
Edit: Radzisz dobrze prawisz :)
-
a ja mam taki pomysł, żeby zrobić sobie pstryczek elektryczek pod bakiem albo pod siedzeniem. nie chce mi się bawić w inne stacyjki, a pstryczek zapobiegnie odpaleniu moto gwoździem np ;)
na upartego można bezpiecznik wyciągać ale komu by się chciało.
-
Ja mam takowy patent i był już w moto jak go kupiłem ;]
-
Można też fajki na świecach założyć na odwrót i już nikt niepowołany nie odpali :)
-
Można też fajki na świecach założyć na odwrót i już nikt niepowołany nie odpali :)
Mi możesz zamieniać fajki do woli - będzie palić w każdej konfiguracji - mam prameti + cewka dwuiskrowa =) Też myślę nad lepszą stacyjką . na razie dorwałem chyba z WSK lub czegoś podobnego . Ma bardzo podobny kluczyk , ale jej na przykład nie odpali się gwoździem =)
-
Na Vape zamiana fajek też nic nie da...
-
http://allegro.pl/stacyjka-na-plaski-kluczyk-harley-5podlaczen-i5291116982.html
A co powiecie o takiej stacyjce? Ktoś miał styczność z H-D? Tam się włącza światła stacyjką?
-
Wygląda obiecująco - oprócz ceny rzecz jasna. Podejdzie do Jawy czy będzie trzeba rzeźbić?
-
Są dostępne za 80zł. Tylko nigdzie nie mogę znaleźć instrukcji jak działa ta stacyjka i co włącza.
-
Coś mi tu nie pasuje. Zakładając, że pierwsza pozycja to zapłon - a więc w takim razie nie da się włączyć pozycyjnych i mijania bez włączonego zapłonu. A jeśli zapłon jest ostatnią pozycją stacyjki, to nie da się go załączyć bez świateł... Hmmmm...
-
Stacyjka po przekręceniu kluczyka włącza razem zapłon i światła.
-
Tak myślałem, że jest tu jakiś haczyk.
-
No to ja mam w swojej Cesi inne zabezpieczenie. Jak wiecie, przy kierownicy jest zamek, który do zamknięcia moto się wsuwa. No i ja tam w srodek włożyłem mikrowyłącznik, który po wsunięciu zamka rozłącza zapłon. I jest git. Tyle tylko, że założyłem go nie z powodu zabezpieczenia przed kradzieżą, tylko przed upadkiem. Kiedyś mocno się spieszyłem, moto zamknięte, kierownica lekko w prawo, kop, gaz, nawrotka w prawo na ulicy i....!!!!!! o cholera, nie można wyprostować kierownicy, zwarcie w mózgu i gleba w środku miasta!!!
No i wtedy postrugalem i założyłem ten mikrowyłącznik.
-
Trochę off top, ale miałem podobną historię z boczną nóżką. Nalałem paliwa, zapłaciłem, odpaliłem i jazda. A nóżka otwarta... Mało nie wyglebiłem przy pierwszym skręcie w lewo. Tam też pasowałby rozłącznik zapłonu.
-
W zasadzie to chyba wsyzstkie współczesne moto taki włącznik, rozłącznik przy stopce mają i albo w ogóle nie odpalisz, albo gasnie w wrzuceniu biegu. Jak ktoś lubi zimą pogrzebać, to skomplikowane nie jest.
-
To prawda - mam taki wihajster w Japanie i działa to tak, że wyklucza ruszenie z otwartą nóżką. Ogólnie fajna sprawa, ale knedli nie będę modyfikował o taki dodatek. To już nie byłby knedel
Pozwoliłem sobie na vape, bo notoryczny brak prądu niszczył radość używania knedla. Ale na tym koniec modyfikacji. Knedel to knedel i nie chcę go unowocześniać.
-
Avanti podoba mi się to rozwiązanie, nie trzeba kombinować z przełącznikami świateł i nie traci się oryginalnej stacyjki.
Mógłbyś pokazać jakieś zdjęcie tego mikrowyłącznika?
-
W zasadzie to chyba wsyzstkie współczesne moto taki włącznik, rozłącznik przy stopce mają i albo w ogóle nie odpalisz, albo gasnie w wrzuceniu biegu...
Takie rozwiązanie nie ma sensu w Jawie.
"Wrzucasz" jej bieg a ta gaśnie. Gdyby miała rozrusznik elektryczny to jeszcze pół biedy. Ale i tak trza się nagimnastykować żeby ponownie ruszyć.
Polecam mój patent: Syrena sygnalizująca niezamknięcie stopki po zapięciu biegu na włączonym silniku.
O tak jak na tym moim, chyba z przed kilku lat, schemacie:
(https://http://s3.postimg.org/dystfvm6n/schemat638_jawol2.jpg) (http://postimg.org/image/dystfvm6n/)
A tu jest ten temat:
http://www.jawacz.pl/poprawki-fabryki/unikatowy-kluczyk-unikatowa-stacyjka-wylacvznik-zaplonu-w-jawie/
-
Przy okazji stacyjka pasująca w fabryczny otwór, a tak się składa, że mam 634 z taką "dziurą" :)
-
Romet chart, mińsk 125 Pasuje bez żadnych przeróbek, Jedynie trzeba rozgiąć piny bo jest deko dłuższa
(https://http://s5.postimg.org/50oprfhmf/HPIM0687.jpg) (http://postimg.org/image/8x21nf2lv/full/)
post img (http://postimage.org/)
(https://http://s5.postimg.org/qf5klvo53/HPIM0749.jpg) (http://postimg.org/image/bvyfkgv03/full/)
image uploading site (http://postimage.org/)
-
Simson,ten temat długo jest to co nic nie mówiłeś że pasuje z Charta?
-
Pisałem już kiedyś ze od charta pasi :P
Nie wspominając ze na każdym zlocie komuś tłumaczyłem od czego ona jest :P
Niestety moja po dorobieniu kluczyka da sie przekręcić srubstakiem i dlatego teraz mam od chiny
-
Nie przyglądałem się jaką masz stacyjkę,ale już mi się podoba.
-
Czy stacyjka Charta również posiada 3 pozycję kluczyka(słowem - czy pracuje dokładnie tak samo jak fabryczna od Jawy)?
-
Też kombinowałem ze stacyjką w cezecie. Kupiłem na allegro, pisało że do ruskiego boxera, ma jedną pozycje na włączenie, ale i tak instalacje robiłem od nowa to zrobiłem oddzielny włącznik świateł zamontowany w miejscu kontrolki kierunkowskazów. Dodatkową zaletą tego rozwiązania przy instalacji 6v jest to że światło pozycyjne z przodu nie swieci się razem z mijania- niby niewiele, ale tu kilka wat, tam kilka wat i prądnicy lżej.
-
Witam,
posiadałem kiedyś Charta. Nawet wymieniałem w nim stacyjke bo moja można było śrubokrętem przekręcić. I popsuta mi została. Jak by ktoś chciał to mogę nawet wymiary pomierzyć.
Gdybym wiedział ze kiedyś w moje ręce trafi jawa, to sprzedałbym go z tą popsuła ;P
I tak, stacyjka posiada 3 pozycję.
A dzisiaj wrzuce wam zdjęcia ;)
(https://http://naforum.zapodaj.net/thumbs/65e2e2e86b41.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/65e2e2e86b41.jpg.html)
(https://http://naforum.zapodaj.net/thumbs/638ef9e7df1e.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/638ef9e7df1e.jpg.html)
-
Jakby ktoś montował to wrzucam schemat połączeń stacyjki charta.
Te stacyjki montowali też w Wsk 125 kraska i niektórych Wsk kos ( chyba z końca produkcji).
W schemacie wkradł się błąd, poprawie go i wstawię.
Edit:
Wstawiam poprawiony schemat
-
Jakby ktoś montował to wrzucam schemat połączeń stacyjki charta.
Dzięki. Dobra grafika ;)
-
To trochę lipa będzie jeśli chciałbym zostawić motor bez włączonego zapłonu na postojach z tego co widzę.
-
Robiłem to na forum wueska.pl
Można by jeszcze rozrysować jak to podłączyć do jawy.
Muczos wszystko przez to że to stacyjka przystosowana do iskrownika a nie zapłonu bateryjnego, za to sprawdziła by się zapewne przy pełnym Vape.
-
Wtedy Vape nie musiałoby mieć przekaźnika.
-
Wtedy Vape nie musiałoby mieć przekaźnika.
Dokładnie o tym myślałem.
Można pokombinować ze stacyjką od Wsk 175, tak na szybko patrząc chyba się da zostawić motocykl na postojach z wyjętym kluczykiem na 4 pozycji.
Oczywiście nie przy oryginalnym połączeniu.
Trzeba też pamiętać że stacyjka Wsk 175 ma inne (okrągłe) konektory.
-
No tak, ale z tego co pamiętam to da się ją obrócić byle czym.
-
No tak, ale z tego co pamiętam to da się ją obrócić byle czym.
Potwierdzam, własnie wykonałem test bo mam taką stacyjkę w szufladzie, pilniczek do paznokci nie zadziałał, ale otwieracz do butelek z najtańszego scyzoryka już tak, nożyczki też bez problemu. innych narzędzi nie miałem pod ręką.
-
To trochę lipa będzie jeśli chciałbym zostawić motor bez włączonego zapłonu na postojach z tego co widzę.
A wyjaśnicie mi w czym problem widzicie? Bo jeszcze nie zauważyłem. ..
-
Gdyby styki 19 i 21 rozłączały się na pozycji 3 to było by ok, to jest właśnie ten problem.
Można by to obejść przekaźnikiem, ale nie lubię robić takich kombinacji.
-
Jakby ktoś montował to wrzucam schemat połączeń stacyjki charta.
Te stacyjki montowali też w Wsk 125 kraska i niektórych Wsk kos ( chyba z końca produkcji).
Blenders a skąd masz ten schemat??
Gdyby styki 19 i 21 rozłączały się na pozycji 3 to było by ok, to jest właśnie ten problem.
Można by to obejść przekaźnikiem, ale nie lubię robić takich kombinacji.
Wiesz co, zaraz zweryfikuje to ze stacyjka w ręku. Bo patrząc na kompletny schemat instalacji charta, i tabelkę połączeń stacyjki to wychodzi na to ze w pozycji 3 styki 19 i 21 nie są połączone. Zobaczcie:
(https://http://naforum.zapodaj.net/thumbs/a8252d8d73d3.gif) (http://naforum.zapodaj.net/a8252d8d73d3.gif.html)
Potwierdzam w pozycji 3 styki 19 i 21 nie są połączone.
Sprawdzone na stacje z charta. Być może były dwa rodzaje stacyjek, w co wątpię.
Może w schemacie Blenders'a wkradł się błąd ;)
-
To chyba błąd. Dawno temu jeździłem Chartem, ale kierunki i reszta raczej nie działały na ostatniej pozycji. Były tylko postoje i nic więcej.
-
Nom.
Tak właśnie było.
A na stacyjce pisze 6V 8A. Czyli przy 12V będą tylko 4A? Dobrze myślę?
-
Nie, bez różnicy czy 6 czy 12V. Dlatego sprzęty z 6V instalacją miały mocniejsze bezpieczniki niż 12V. Przykładowo żarówka 21W potrzebuje 3,5A na istalacji 6V, a 1,75A na instalacji 12V
-
No właśnie. Czyli stacyjka z charta na 12 V wytrzyma tylko 4A.
Tak samo jak z żarówka na 6V 3,5A a na 12V o połowę mniej czyli 1,75A
To nie takie bez różnicy ;)
Przykładowo bezpiecznik 5A na 12V ale gdyby włożyć ten sam bezpiecznik do instalacji 6V to wytrzyma juz 10A.
Wydaje mi się ze dobrze rozumuje. Ale może niech wypowie się jakiś elektryk jak to z tymi prądami ;)
-
Przykładowo bezpiecznik 5A na 12V ale gdyby włożyć ten sam bezpiecznik do instalacji 6V to wytrzyma juz 10A.
5A to 5A
przy 12V 5A to będzie około 60 Wat
przy 6V 5A to będzie około 30 Wat
dlatego dla 6V z prądnicą 60 Wat i 12V z altkiem 210 Wat bezpiecznik jest 15A
czyli skacyjka z harta wytrzyma do 8A
co dla 6V daje 48 Wat
a dla 12V daje 96 Wat
-
czyli skacyjka z harta wytrzyma do 8A
co dla 6V daje 48 Wat
a dla 12V daje 96 Wat
Ok, macie rację. Coś mi się tam ubzdurało. Czyli będzie ona dobra :)
-
Do charta były stacykji 058 której dostanie graniczy z cudem. Ja w charcie zamiast tej stacyjki zamontowałem jakąś z chińskiego rometa również 3pozycyjną.
-
Trzaska a pamiętasz może jaki to był model? Choć 3-pozycyjna to z Simsona SR będzie pasować. Bo Chart ma fabrycznie 4 pozycje, tak jak Simson S51.
-
Do charta były stacykji 058 której dostanie graniczy z cudem. Ja w charcie zamiast tej stacyjki zamontowałem jakąś z chińskiego rometa również 3pozycyjną.
E tam. Trzeba cierpliwie szukać. Ja ostatnio miałem za 35 do wzięcia. Da rade dostać ;)
-
Jakby ktoś montował to wrzucam schemat połączeń stacyjki charta.
Te stacyjki montowali też w Wsk 125 kraska i niektórych Wsk kos ( chyba z końca produkcji).
Błąd, zwykła B3 również - roczniki 84-85. Mam 84 z fabrycznie zamontowaną stacyjką od charta i była też lampa od charta, ale przez perypetie czasowe zarówna stacyjka jak i lampa już nie nadawały się do użycia(stacyjka złom, zniszczony zamek prawdopodobnie przez kuzyna, lampa też stłuczona) kiedy dowiedziałem się o swojej B3 w spadku.
Z czego musiały być dwie różne wersje, ponieważ WSK 125 ma umasowioną stacyjkę, żeby zastosować stacyjkę od knedla w wieśce z iskrownikiem trzeba by przerobić styki knedlowej stacyjki. Tak tylko dopisałem, bo mnie to zakuło w oczy, że wymieniasz serię ptaków, a zwykłe B3 nie. Też miały fanty z charta i nie tylko moja, widziałem też późniejsze modele z ostatnich roczników i miały także aluminiowy cylinder ZMD jak moja.
-
Jakby ktoś montował to wrzucam schemat połączeń stacyjki charta.
Te stacyjki montowali też w Wsk 125 kraska i niektórych Wsk kos ( chyba z końca produkcji).
Blenders a skąd masz ten schemat??
Gdyby styki 19 i 21 rozłączały się na pozycji 3 to było by ok, to jest właśnie ten problem.
Można by to obejść przekaźnikiem, ale nie lubię robić takich kombinacji.
Wiesz co, zaraz zweryfikuje to ze stacyjka w ręku. Bo patrząc na kompletny schemat instalacji charta, i tabelkę połączeń stacyjki to wychodzi na to ze w pozycji 3 styki 19 i 21 nie są połączone. Zobaczcie:
(https://http://naforum.zapodaj.net/thumbs/a8252d8d73d3.gif) (http://naforum.zapodaj.net/a8252d8d73d3.gif.html)
Potwierdzam w pozycji 3 styki 19 i 21 nie są połączone.
Sprawdzone na stacje z charta. Być może były dwa rodzaje stacyjek, w co wątpię.
Może w schemacie Blenders'a wkradł się błąd ;)
Pitterpan masz rację błąd popełniłem ja rysując schemat.
Schemat robiłem sam na podstawie, schematów Wsk kos i Wsk kraska.
Schemat wywaliłem wstawię jak poprawię.
Dzięki że go znalazłeś, nikt nie jest nieomylny. :'(
-
Trzaska a pamiętasz może jaki to był model? Choć 3-pozycyjna to z Simsona SR będzie pasować. Bo Chart ma fabrycznie 4 pozycje, tak jak Simson S51.
Jutro cykne fotkę stacyjki. Ale stacyjkę można podłączyć każdą inna, wystarczy drobna znajomość podstaw elektryki i umiejętność czytania schematu.
-
Wiem że można, ale mało która stacyjka ma tyle pozycji ile jest potrzebne, a prawie żadna oprócz charta nie ma funkcji postojów bez włączonego zapłonu.
-
Pitterpan masz rację błąd popełniłem ja rysując schemat.
Schemat robiłem sam na podstawie, schematów Wsk kos i Wsk kraska.
Schemat wywaliłem wstawię jak poprawię.
Dzięki że go znalazłeś, nikt nie jest nieomylny. :'(
Nie ma problemu. Każdy może się pomylić ;) Ja kiedyś łatałem instalacje w charcie wiec ten schemat nie był mi obcy. A też w pierwszej chwili nie zauważyłem błędu.
A czy ma ktoś może stacyjke np z TSki na wierzchu? I mógłby podać jej wymiary? Porównalibyśmy je z wymiarami z charta.
-
Pitterpan masz rację błąd popełniłem ja rysując schemat.
Schemat robiłem sam na podstawie, schematów Wsk kos i Wsk kraska.
Schemat wywaliłem wstawię jak poprawię.
Dzięki że go znalazłeś, nikt nie jest nieomylny. :'(
Nie ma problemu. Każdy może się pomylić ;) Ja kiedyś łatałem instalacje w charcie wiec ten schemat nie był mi obcy. A też w pierwszej chwili nie zauważyłem błędu.
A czy ma ktoś może stacyjke np z TSki na wierzchu? I mógłby podać jej wymiary? Porównalibyśmy je z wymiarami z charta.
Już wiem dlaczego popełniłem błąd, robiłem to ze schematu wsk kos.
Zgubił mnie rysunek, widać to w załączniku na pozycji 3 jest prosta kreska i brak kropki na połączeniu.
Schematy oryginalne też nie są pozbawione wad, kiedyś znalazłem w oryginalnych schematach wsk 175 odwrotnie narysowany mostek gretza.
Poprawiłem swój schemat i wrzucam na miejsce.
-
W moje ręce trafiła dzisiaj stacyjka z charta z dwoma kluczykami :)
W weekend będę próbował podłączyć ;)
Edytowano. 28.06.2015
Stacyjka założona. Wszystko działa, kilka końcówek w stacje zostało wolnych, można jeszcze coś podłączyć. No i w końcu jest normalny kluczyk ;)
-
W zegary od CZ 350 i od 175 pewnie też bardzo fajnie pasuje stacyjka uniwersalna z quada jak ta:
http://allegro.pl/uniwersalna-stacyjka-quad-atv-skuter-motorower-i5570835833.html
W zegarach od CZ wygląda tak:
(https://lh3.googleusercontent.com/-I7lXFoaoV18/VfXieu9micI/AAAAAAAAGqc/mLDVJda42TE/s912-Ic42/20150913_093859.jpg)
Jej wadą jest to że ma tylko dwie pozycje on/off, ale jak ktoś ma włączanie świateł w przełączniku przy kierownicy to to nie przeszkadza.
Zaletą może być to że jak ktoś ma jawę z pełnym vape, to ta stacyjka ma sterowanie masą i nie trzeba żadnych przekaźników do gaszenia moto.
Wcześniej tą stacyjkę miałem w jawce 50 przez rok a jeździłem nią w deszczu/zimie itp. a stacyjka działa jak nowa.
Na pewno światła muszą być na przekaźnikach, bo jak nie będą to stacyjka może nie dać rady.
-
Jeśli ktoś potrzebuje stacyjki tylko on/off, bo światła ma włączane w prawym przełączniku, to alternatywą może być stacyjka z żuka. Ma ona wymiary podobne do tej z charta, czyli jest odrobinę za długa, ale idzie upchnąć ;)
Ma 3 piny, ale z jednego nie korzystamy, bo po prostu posiada wyjście na rozrusznik.
-
Witam!
A co myślicie o nowszym typie stacyjki z Zetora
http://allegro.pl/stacyjka-zetor-oryginal-62455771-i6754648844.html?reco_id=7d93d00c-1b97-11e7-a0d7-6c3be5bb71c8&ars_rule_id=201&bi_s=archiwum_allegro&bi_m=reco&bi_c=Product
Dziala ona na tej samej zasadzie co zwykła (taka jak w jawie).
Czyli mamy zaplon oraz sterowanie światłami lecz kluczyk do niej jest indywidualny.
-
Na pewno steruje światłami? Wydawało mi się że Zetor ma osobny włącznik świateł ze Skody 105.
-
Ta stacyjka z zetora jest z rozruchem, wiadomo można nie używać.
http://sklep.mizar.com.pl/stacyjka-z-rozruchem-zetor-super-proxima-forterra-p-6374.html
-
Witam!
A co myślicie o nowszym typie stacyjki z Zetora
Dziala ona na tej samej zasadzie co zwykła (taka jak w jawie).
Czyli mamy zaplon oraz sterowanie światłami lecz kluczyk do niej jest indywidualny.
A nie będzie ona zbyt wysoka? Na zdjęciach wygląda ze to miejsce co kluczyk wchodzi, jest dość wysoko wyprowadzone...
-
Przeczytałem instrukcję obsługi zetor 7745 i faktycznie tak jak pisze Blenders i muczos jest to stacyjka z rozruchem a do niej montowali osobny przełącznik do sterowania światłami. Moja wpadka sorry!!!
Szukam więc dalej
edit
A może tak włożyć zwykłą stacyjkę z rozruchem a do sterowania światłami wykorzystać wyłącznik zapłony ten po prawej stronie kiery??
-
Przeczytałem instrukcję obsługi zetor 7745 i faktycznie tak jak pisze Blenders i muczos jest to stacyjka z rozruchem a do niej montowali osobny przełącznik do sterowania światłami. Moja wpadka sorry!!!
Szukam więc dalej
edit
A może tak włożyć zwykłą stacyjkę z rozruchem a do sterowania światłami wykorzystać wyłącznik zapłony ten po prawej stronie kiery??
Nie wiem czy da rade... bo do wyłącznika zapłonu idą chyba 2 kable. A potrzebne jest na 3, no musisz mieć możliwość włączenia pozycji, i świateł mijania.
-
Teraz tak sobie myślę, że skoro przez tyle lat nikt nic sensownego nie wymyślił, ani nie znalazł alternatywy, to temat można sobie darować i zadowolić się oryginałem stacyjki oraz blokadą kolumny kierownicy.
-
Witam
Może komuś się przyda.
http://www.ebay.pl/itm/152255535621?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Pozdrawiam
-
ja mam w oryginalnym miejscu stacyjkę na unikalny kluczyk nawet chyba wcześniej w tym temacie jest podane jaką
-
Ja mam indywidualny kluczyk w jawie i ma on pewą wadę... Po zgubieniu na zlocie daleko od domu trzeba moto rozpierdzielać w mak żeby go uruchomić.