Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Modyfikacje / Usprawnienia => Wątek zaczęty przez: Jawsim w Marca 07, 2008, 18:16:07
-
Bracia jako,że z pełną odpowiedzialnością mogę przyznać,że ta przeróbka jest wydajna i w moim wypadku solidna mogę w tym temacie opisac to od początku do koñca krok po kroku z wieloma opcjami poszczególnych rozwiązañ i wstępnym kosztorysem. równiez materiały,rodzaj prac i metody byłyby w nim zawarte. nie zrobiłem tego od razu, bo jeśli ktoś nie chce to niepotrzebnie klepałbym tekst na klawiaturze. to jak? mogę umieścić zdjęcia i ilustracje elementów dorabianych.
-
to już adim zrobi bo musi być akceptacja. ja tekst wbiję tu.
-
Poniżej przeróbka opisana przez Semaja - natomiast wszystko dokładniej, szerzej lub inaczej mile widziane więc również za :)
http://www.breinride.home.pl/index/tarczaprzod.htm
-
Adaptacja zawieszenia od MZ do motocykli Jawa i CZ po 1986 roku jest o tyle opłacalna o ile jesteśmy w stanie większość z prac wykonać samemu lub po znajomości. Musimy przy tym zdecydować, w jaki sposób chcemy to zrobić. Ja opiszę chyba najprostszą metodę i moim zdaniem, najlepszą.
1) Materiały
Potrzebujemy ,oprócz knedla na przeróbkę, następujące elementy
-dwa przednie teleskopy kompletne MZ ,jeden z nich z uchwytem pod zacisk
-zacisk hamulcowy MZ, najlepiej też nowe klocki- jak coś robić to porządnie
-przednie koło kompletne MZ
-oś koła razem z nakrętką i pokrywkami łożysk piasty koła i śrubą zaciskającą lewy kielich na dole przy osi
-tarczę hamulcową MZ
-pompkę hamulcową: tu zdania są podzielone- pompy hamulcowe MZ mają opinię cieknących- wadliwe jest tam uszczelnienie tłoczyska ale i nie tylko- czasem cieknie na łączeniu korpusu ze zbiorniczkiem na płyn. Ja osobiście polecam pompkę od motocykla japoñskiego- są często nawet sporo tañsze ,lepiej wykonane i niezawodne, szczelne a także bardziej efektywne.
-kierownica MZ CZ lub podobna- bez spawanych uchwytów klamek
-klamka z uchwytem sprzęgła od MZ- lub CZ- ważne,żeby była podobna do klamki przy pompie.
-przewód hamulcowy MZ- jeśli pompka będzie jednak od MZ
-przewód hamulcowy najlepiej od stosowanej przez nas pompki- zakoñczony oczkami o długości około 1m
-holenderka-tylko w przypadku stosowania „japoñskiego” zestawu pompa-przewód
-podkładki miedziane i płyn hamulcowy minimum dot-4 nigdy R3- bo żre układ.
-nakrętki teleskopów- tzw redukcje ,ale o nich potem
-dwa paski blachy, np. miedzianej lub aluminiowej o grubości 0,5mm szerokości około 25-30mm (nieco więcej niż dolna półka ma grubości )
-2,5 kg cierpliwości.
2) Demontaż
W motocyklu demontujemy zegary ,instalację lampy, kierownicę ,lampę, górną półkę,stacyjkę wraz z obudową, koło, błotnik, przednie teleskopy.
3) Jedziemy z koksem
Zaczynamy od najtrudniejszego- wykonanie redukcji ,żeby zamocować odwracalnie ( możliwy szybki powrót do oryginału) rury nośne MZ w półce Jawy/CZ. Redukcja ta zastępuje nam korek teleskopu MZ- czyli potrzebujemy takie DWIE redukcje. Ma ona wygląd walca z dwoma elementami charakterystycznymi i ważnymi- jej dolna część -wkręcana w rurę MZ musi być gwintowana- wymiary identyczne jak część gwintowana korka ( tej śruby zatykającej teleskop od góry ;) ) od MZ. Więc ten wymiar należy pobrać samemu mierząc część korka- skok gwintu ,jego długość, średnica itp. Nad częścią gwintowaną jest kołnierz- który ma oprzeć się o górną powierzchnię rury nośnej. U mnie miał on średnicę o 3 mm większą niż rura MZ- jakieś 38mm. Kołnierz ten ma wysokość 4mm.od dołu styka się jak wspomniałem, z rura nośną- od góry-z półką Jawy, dobrze jeśli kołnierz potraktujemy po dwóch stronach pilnikiem- stworzymy sobie prowadzenie na klucz 36mm. Więc kołnierz nie ma być okrągły na całym obwodzie- musi mieć dwa spłaszczenia naprzeciw siebie. Zapobiega on wciśnięciu rury nośnej przy obciążeniu. Nad kołnierzem jest część mocująca- jest idealnie walcowa- jej średnica odpowiada otworowi w półce jawy-podobnie jak wysokość. Nie ma konieczności dodatkowego mocowania – teleskop nie wysunie się nam w górę- kołnierz redukcji pod półką jest właśnie po to- nie wypadnie nam też na dół- jest zaciśnięty w dolnej półce... ale o tym za moment.
(https://http://images30.fotosik.pl/172/c9c967205edaaca7m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9c967205edaaca7.html)
(https://http://images31.fotosik.pl/170/b98f4fc215ea8869m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b98f4fc215ea8869.html)
Jeśli mamy już wytoczoną tą redukcję- jak w koñcu naprawię suport w tokarce to służę pomocą... składamy zawieszenie powoli do kupy.
Po kolei- najpierw wycinamy paski blachy , które uzupełnią nam różnice w średnica rur nośnych MZ względem Jawy- MZ 35mm Jawa 36mm.
Paski te muszą być włożone w dolną półkę przed montażem lagi. Najlepiej ,jeśli wystają u góry i na dole po 2-3mm. Jeśli chodzi o ich długość to muszą być o około 1,5-2 mm krótsze niż wewnętrzny obwód otworu w dolnej półce jawy. Wkładamy tam nasz paski, dolną ich cześć i górną zaginamy na zewnątrz- to zapobiegnie wysuwaniu się blachy przy wciskaniu i wyciąganiu teleskopów. Nie żałujemy przy wciskaniu lagi- rury nośnej- smarowideł wszelakich.
(https://http://images30.fotosik.pl/172/767e43f51b4d8d0m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7e67e43f51b4d8d0.html)
Na rury zakładamy osłony gumowe , najlepiej od TS dla kamuflażu ;) Wciskamy rury w dolną półkę uzbrojoną już w blaszki dystansowe. Najlepiej wbić w te szczeliny, które się zaciskają po skręcaniu śrubą w dolnej półce dwa ślusarskie śrubokręty- powiększą nam się odrobinę otwory na lagi w półce i łatwiej to nam wejdzie. Po wciśnięciu rur na tyle, że wystają już dobre 10cm ponad dolną półkę nakładamy uchwyty reflektora i wciskamy lagi na tyle, żeby górna krawęd¼ rury nośnej zgrała się mniej więcej z krawędzią uchwytu lampy. Wkładamy ( jeśli ich tam jeszcze nie ma ) sprężyny, zalewamy oliwę- której do tej pory lepiej nie wlewać- chyba że chcemy mieć fajne plamy na suficie skutkiem pobijania w dolną część teleskopu w trakcie montażu do dolnej półki. Następnie wkręcamy nowe korki- redukcje- zaopatrzone w podkładki uszczelniające z oryginalnych korków MZ.- w rurę nośną. Jeśli nie zrobiliśmy wcześniej dwóch spłaszczeñ na kołnierzu pod klucz 36 płaski to musimy dokręcic redukcję za kołnierz jakąś żabką- ale to marna metoda.
(https://http://images30.fotosik.pl/172/7e67e43f51b4d8d0m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7e67e43f51b4d8d0.html)
(https://http://images26.fotosik.pl/172/25589292793db3f8m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/25589292793db3f8.html)
(https://http://images28.fotosik.pl/172/9af995c3e1061c86m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9af995c3e1061c86.html)
Montujemy górną półkę. Wciskamy dalej lagi od dołu do momentu gdy górne walcowate części redukcji wejdą nam całkiem w półkę górną a kołnierz oprze się o nią od dołu.
(https://http://images23.fotosik.pl/171/43c3f31ba716bc35m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/43c3f31ba716bc35.html)
(https://http://images32.fotosik.pl/170/42ddb40e61013931m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/42ddb40e61013931.html)
Przy dobrym wietrze górna gumowa tulejka uchwytu lampy zasłoni nam kołnierz i gitara. Skręcamy śrubami ściski w dolnej półce- śruby muszą być mocne- musimy na pierwszym skręcaniu dopasować blachę do rury i do otworu w półce. Lecimy dalej. Można w górnej płaszczy¼nie redukcji zrobić otwór, np M10 na śrubę z talerzykową podkładką z nierdzewki około 40mm średnicy zasłonimy nasze poczynania od góry.
(https://http://images33.fotosik.pl/170/88692d1407753a16m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/88692d1407753a16.html)
(https://http://images31.fotosik.pl/170/600c4366703aa0f4m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/600c4366703aa0f4.html)
Najważniejsze mamy za sobą- jawa ma zawiechę od MZ. Montujemy zegary ,elektrykę, kierownicę z osprzętem ,na prawą lagę widelca montujemy zacisk. Na kierownice montujemy pompę hamulcową- i tu zonk- Jawy miały spawane uchwyty- więc albo je ścinamy albo kiera od choćby CZ lub MZ. Ja usunąłem stare uchwyty, kupiłem pompę od Kawasaki GPZ a klamka przy niej była bardzo podobna do klamki MZ- więc na sprzęgłową stronę kiery poszła klamka z uchwytem MZ. Korpus manetki gazu lepiej też dać od MZ lub lepiej- od CZ- bo jest on oporowany zaciśnięciem na kierownicy- Jawa miała korpus oporowany na nieistniejących już uchwytach spawanych. Jeśli mamy pompkę od MZ to tylko zakładamy przewód MZ hamulcowy i koło z tarczą- obręcz można zostawić aluminiową wąska MZ lub przezbroić na obręcz Jawa- szprychy zostają od MZ!! Jeśli mamy „zachodnią” pompę i przewód na oczko to musimy przerobić zacisk- w miejsce wkręcanego przewodu dajemy śrubę hydrauliczną-przepustową- tzw HOLENDERKę. Powierzchnia wokół otworu przewodu musi być idealnie płaska względem osi symetrii otworu- inaczej będzie nieszczelność. Najlepiej poszukac takiej holenderki ,żeby miała gwint 10x1mm wysokość gwintu- około 10- 12mm, wysokość części przelewowej- na oczko przewodu- musi nam odpowiadac grubości oczka przewodu hamulcowego plus do tego dwie miedziane podkładki. To moim zdaniem najlepsze rozwiązanie. Odpowietrzanie układu pominę- to chyba potrafi ktoś ,kto dał sobie radę do tej pory. Składamy koło. Najlepiej założyć nowe łożyska do piasty. Zanim zaciśniemy dolną część lagi na osi śrubą M8 musimy kilkakrotnie nacisnąć i zwolnic przednie zawieszenie- bo rozstaw otworów w półce MZ i Jawa jest inny- laga sama przesunie się na grubszej części osi po takim zabiegu i nie będziemy mieli widelca w kształcie litery V. Zaciskamy oś. Reszta to już kosmetyka. Powodzenia. Rysunki na dniach.
nie chce mi się rysować- przy okazji zmiany oliwy w zawieszeniu zrobiłem kilka fotek. mam nadzieję,że komuś to pomoże w pracy.
-
w razie czego proszę pytać lub krytykować.
-
owszem,ale na centralnej podtsawce stoi stabilnie- te dwa centy różnicy nie robią.
-
No no Jawsim, świetny tekst. Bardzo ucieszyło mnie to, że da się zrobić taką przeróbkę bez ingerencji w jawowskie półki. Coś czuję. że zostaniesz teraz obsypany zamówieniami na te redukcje :>
Pozdrawiam
-
no z tym jest problem- ale każdy mechanik takie ma gdzieś w zapasie używane, lub ktoś kot handluje częsciami. niekiedy jak znajdziesz inną- tzn o innym gwincie trzeba gwintować. ja akurat taka miałem. mam pełno w sumie. albo u pompiarzy- tych co robia pompy do diesli- też często mają zapas różnych holenderek
-
Ile jest szprych w kole od MZ, i gdzie je tanio kupić, żeby były ładne (chrom)??
-
5 dych za szprychy.. łooo. zostaje przy starych. Ino je wyczyszczę dobrze:)
-
Wszystkie odkręcone:) WD40 rulez:)
-
mechanik ja bym poszukał w sklepach z chiñszczyzną takiej klamki najlepiej we¼ połamana ze sobą i coś ci znajda...
-
Całkowity bezsens. Przy prędkościach występujących w Jawie całkowicie wystarczający jest hamulec bębnowy.
Tylny hamulec jest hamulcem pomocniczym. I o wiele niebezpieczniejsze jest zablokowanie tylnego koła, niż niewielkie niedomagania hamulca bębnowego.
-
Może tak. ale to hamulec pomocniczy. Jeśli komuś sie chce dorabiać nową piaste, mocowanie zacisku, pompę, itp.
Tylko po to, żeby stwierdzić, że to niepotrzebny bajer.. , i, że w hamowaniu to za wiele nie pomoże-
to niech się bawi:P
-
ja bym sobie podarował spawanie to jest niebezpieczna czynnośc tym bardziej że to przednie kolo. lepiej kupic inne a co do zabijania łożysk to rozgrzej alu choć troszkę <cheers>
-
kurcze fajna sprawa... chyba sie targne na skalanie cześki napisem mz :P chociaż jakaś taka mnie obsesja napadła żeby szukac przodu jawowskiego z tarczą :P
wie ktoś czy jest miedzy nimi jakas róznica?? w kwestii jakości efektywności itp...
-
Zacisk w MZ to brembo nawet w pierwszysch ETZ zamiast MZ w srodku kółka było to dziwaczne B;) Kazdy zacisk podejdzie trzeba dorobic tylko adapter. Zpawanie lag nie jest ryzykowne podczas hamowania zacisk jest dociskany do lagi;]
-
słyszałem że od europejskich moto z lat 80' , tylko nie wiem ile w tym prawdy
Tak, sporo w tym prawdy, większość "europejskich moto z lat 80'" miało Brembo lub na licencji Brembo.
Niestety Jawa nie <sadwalk>
-
Turbo jak założysz sobie holenderke to będziesz miał z "tym oczkiem jak w japoñcach" jak założysz przewód z gwinetem na koñcu to będzie jak w emzecie ;)
Kwestia znalezienia śruby hydraulicznej z odpowiednim gwintem
-
Jeżeli Ciebie to interesuje to tutaj (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/373d03638dc9f40c.html (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/373d03638dc9f40c.html)) masz rozpiskę gdzie jeszcze były stosowane klocki takie jak w zacisku od mz. Możliwe więc że niektóre z nich są zamienne z emzetowskimi
EDIT:
Kolejna lista maszyn z klockami od MZ (wystarczyło pogooglować):
APRILIA:
* AF1 Replica 250ccm 90->
BENELLI
* Sport 350ccm 78-> (tył)
* Sport II 350ccm 78-> (tył)
* T 350ccm 78-> (tył)
* LS 500ccm 78-> (tył)
* 500 78-> (tył)
* Sport 650ccm 78-> (tył)
* T 650 78-> (tył)
* 650 82-> (tył)
* SEI 750 76->
* SEI 900 78->
BIMOTA:
* Bellaria Sport 600ccm 91-> (tył)
* Tesi 1D 851 91-> (tył)
* Tesi 1D 906 91-> (tył)
* SB 3 1000ccm 83-> (przód i tył)
* YB Dieci 1002 91->
BMW:
* R45 400ccm 81->
* R65 650ccm ->81
* R65 GS 650ccm 87->
* K75 750ccm ->88
* K75 S750ccm ->88 (przód i tył)
* K75 S750ccm 88-93r (tył)
* K75 750ccm 90-> (tył)
* K75 ABS 750ccm 91-> (tył)
* K75 RT 750ccm 91-93r (tył)
* R 80 G3/Paris Dakar 800ccm 81-86r
* R 80 (all models) 800ccm 82-89r
* K 1 1000ccm 89-> (tył)
* K 100 (all models) 1000ccm ->88 (przód i tył)
* K 100 LT 1000ccm 88-> (tył)
* K 100 RS 1000ccm 88-> (tył)
* R 100 RS – RT – CS 1000ccm 81-> (tył)
* R 100 (all models) 1000ccm 81-89r (przód i tył)
DUCATI:
* Desmo 350ccm ->77r (tył)
* SL 600ccm 76-> (przód i tył)
* TL Pantah 600ccm 76-> (przód i tył)
* Desmo 650ccm 87->
* SS 750ccm 76-> (przód i tył)
* Sport 750ccm ->76r
* F1 Desmo 750ccm 86->
* Endurance 750ccm 87-> (tył)
* Laguna Seca 750ccm 87-> (tył)
* Paso 750ccm 87-> (przód i tył)
* Sport 750ccm 88-> (przód i tył)
MOTO GUZZI:
* NTX 350ccm 90-> (tył)
* V35 GT 350ccm 90->
* NTX 650ccm 90->(tył)
* V65 GT 650ccm 90->
* NTX 750ccm 90-> (tył)
* S750ccm 74r
* S3 750ccm 75-76r (przód i tył)
* California T3 850ccm 75-80r (przód i tył0
* California Lemans 850ccm 76-> (przód i tył)
* T850ccm 74-75r
* T3 850ccm 75-> (przód i tył)
* T4 850ccm 80-> (przód i tył)
* T5 850ccm 84-> (przód i tył)
* California II 1000ccm 81-> (przód i tył)
* California IIC 1000ccm 91-> (przód i tył)
* Daytona 1000ccm 91-> (tył)
* GT V 1000ccm 91-> (przód i tył)
* Le Mans 1000ccm 84-> (przód i tył)
* Le Mans-V 1000ccm 90-> (przód i tył)
* SP I 1000ccm 78-83r
* SP II 1000ccm 84-> (przód i tył)
* SP III 1000ccm 91-> (przód i tył)
* V1000ccm 75-> (przód i tył)
* V1000ccm 78-> 9przód i tył)
* California 1100ccm 94-> (przód i tył)
* California EV 1100ccm 97->
* Sport 1100ccm 94->
MZ:
* ETZ 125ccm 82->
* ETZ 150ccm 82->
* ETZ 250ccm 82->
* ETZ 301ccm 90->
* Sport Star 251ccm 96-> (przód I tył)
* Sport Star 301ccm 96-> (przód i tył)
* Silver Star Classic 500ccm 93-> (przód i tył)
NORTON:
* Interpol 2 (Rotary) 83->
PS.
http://www.allegro.pl/item416491501_bmw_k75_k_75_zacisk_hamulca_przod.html
A tak wygląda zacisk od BMW K75. Na moje oko identyczny, niestety ten jest uszkodzony
-
Turbo jest tañszy sposób niz kupno zacisku ( o ile masz od MZ) na to żeby nie mieć napisu MZ
kupujesz tarcze lamelkową do szlifierki i jedziesz -koszt 12 zł, czas 5 minut
-
We¼ ty mnie nie wkurzaj z tym zaciskiem kup na allegro jakiś tani przedni zacisk od japoñczyka dokrec do lag Mz odpowiedni adapter i po krzyku;] Zaciski sa tanie
http://moto.allegro.pl/item428487134_zacisk_do_suzuki_gs_500.html
ten wyglada sympatycznie.
http://moto.allegro.pl/item430075355_bmw_k_100_zaciski_hamulcowe.html
a tu sławetne brembo.
-
Każdy zacisk da sie domontować do MZ ;] trzeba tylko wykonac odpowiedi adapter, nie mozna ich kupic mozna je zrobic. Pompka wszystko tylko nie oryginał od Mz ;] Te od skuterkó sa tanie i dobre.
-
Z tą wydajnością to ma chłopak rację- chodzi o to jakie ciśnienie wytworzy pompka i do jakiego jest przystosowana zacisku- na pewno pompka pracująca z dwoma sześciotłoczkowymi zaciskami od jakiegoś mocnego ss będzie lepiej ( tzn nie trzeba będzie używac dużej siły ) radzić sobie z zaciskiem MZ niż pompeczka od malutkiego zacisku hamującego jeszcze mniejszy skuterek. No i jakość wykonania pompek nissin tocico czy innych będzie sądzę lepsza niż do chinolka.
-
Oj nie bede sie spierał;] Bo tego niestety trzeba dotknąc zeby wiedzieć o co biega. tak taka śruba bedzie ci potrzebna.
-
Sry ze odmładzam temat ale Jawsim napisał, że taką przeróbkę można stosować w Jawach i CZ po 1986r. A ja mam Jawe 350 z 1983r. Czym sie różni? Półki inne czy co?
-
Najważniejsze to mieć przodek nowego typu (wygląd taki jak w MZ TS i ETZ). Starszy typ przodka (który na 100% był montowany w 634 - możliwe tylko że w starszych egzemplarzach) miał grubsze lagi i trudniej jest wykonać przeróbkę na przodek od MZ. Główka ramy była jednak jednakowa dla obu przodków, więc nic nie stoi na przeszkodzie ewentualnej zmiany półek na nowsze
-
a czy przód od MZ 150 z tarcza bedzie pasowal? on jest taki sam jak w mz 250
-
Dziś nadszedł wielki dzieñ. Zrobiłem pierwszy krok w montażu tarczy w mojej 634. Kupiłem dzisiaj:
- przednie teleskopy ETZ 250 pod tarcze z wymienionymi uszczelniaczami (100zł)
- przednie koło kompletne z tarczą (100zł)
- zacisk z przewodem (40zł)
Brakuje mi pompki i dystansów. Możecie mi podać jaką pompe zastosować najlepiej? Słyszałem że od japoñców ale konkretnie jaką
-
Dystanse będę musiał wykonać sam. Bo dystanse od MZ zdaje mi się, że nie będą pasować bo inny rozstaw jest. Poczekamy zobaczymy, narazie czekam na części.
-
Mam jeszcze pytanie. Jak rozwiązaliście problem z czujnikiem stopu? Bo w standardzie do klamki przedniego hamulca idą po prostu dwie linki.
-
jak kupisz pompkę od japonii to z reguły ma włącznik już wkręcony- zwykły styk elektryczny.wystarczy doprowadzić kabelki
-
Dzisiaj zacząłem składać zawieszenie. Już przygotowywałem się, żeby zrobić te paski blachy w dolną półkę, a tu niespodzianka. Jest różnica 1mm ale w drugą stronę <oops> To znaczy, laga od MZ jest o 1mm szersza niż dolna półka Jawy (bynajmniej u mnie). Teraz to szlifuje kamieniem na wiertarce, znaczy półke szlifuje. Musze ten 1mm zjechać. Może ja mam inne półki niż TS. Mam jawe 634 z 1983r. Mam tylko nadzieje, że rozstaw lag będzie pasował
-
Aha, i co myślicie o takiej pompie? Też będzie lecieć?:
http://www.allegro.pl/item449075830_nowa_pompa_pompka_hamulcowa_mz_etz_150_250_251.html
-
z biegiem czasu takze padnie,niestety <dontgetit>sam mialem przy swojej etce po wymianie uszcelniaczy i dosyc szybko zaczela lac <furious>
-
Ja mam pompke pożyczona od batmana. Chyba od jakiejś kawałsraki- musiała mieć 2 tarcze z przodu, bo jak naciskam małym paluszkiem to prawie blokuje koło:) Przyzwyczaiłem się, i nie ma problemu:P
-
Poszukaj jakąś z japoñca. Ja kupiłem Za 100 pompę z gpz z regulacją klamki.
Kumpel w MZ ma jakąś pompę Nissina, potrzebował śrubkę na której trzyma się klamka i na motobajzlu w Katowicach kupił śrubkę razem z drugą pompą za 20 zeta <lol>
-
jeszce pytanko,czy ten przód w etce 150/250/251 sie rozni czyms?w 250 sa twardsze sprezyny..?
-
Koledzy mam problem. Założyłem dzisiaj lagi od MZ do Jawy, ale tylko samą górę, czyli te srebrne. Tych czarnych goleni jeszcze nie założyłem. Martwi mnie jedna sprawa, boje się, że mam za wąski rozstaw i mi się koło z tarczą nie zmieści. Czy mógłby ktoś zmierzyć w Jawie TS (638) rozstaw lag? Chodzi mi o oryginalne półki od TS, jaka jest odległość pomiędzy wewnętrznymi krawędziami otworów w dolnej półce. Dzięki z góry
-
Założyłem przód od MZ, przymierzyłem wszystko i chyba będzie pasować. Dałem dzisiaj koło do takiego typa, żeby mi zmienił piastę od MZ do felgi od Jawy. Może dzisiaj jakieś zdjęcia wrzucę. Nie wiem, ale wydaje mi się, że jestem na forum jedyną osobą która zakłada tarczę do 634, oprócz piszczałki, który założył przód od GPZ. Jak skoñczę to opiszę jak zrobiłem, półki się trochę różnią od TS.
-
Jeżeli brałeś zawieche od mz ts to powiem Tobie tak z doświadczenia, były wersje MZ TS de Luxe, z chromami na baku i zwykłe o oznaczeniu tylko TS ( telegabel .... ) Różnica jest półkach i lagach, od ts zwykłej są węższe, od ts de luxe szersze i inne półki. Mam gdzieś taką i taką zawiechę , więc mogę pomierzyć dla zainteresowanych
-
Oryginalna zawiecha w mojej 634 jest dokładnie taka jak Jawa w twoim awatarze. Więc lagi Jawy są węższe a nie szersze od MZ, i w tym przypadku nie trzeba dawać podkładek, tylko trzeba stoczyć około 20cm lagę o 0,75mm z każdej ścianki od korka.
-
Lejek ja pisałem o lagach z mz ts 250, moja pomyłka. Czekamy na foty bo temat widzę rozwojowy:)
-
Wojtas. De lux to wersja z obrotmierzem, chromami na baku chromowana osłona akumulatora chromowana zaslepka filtra powietrza. W wersji TS/5(5 biegowa, zawieszenie takie jak w etz i koło przednie 18 cal) występował jeszcze chromowany tylny i przedni błotnik.
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8038&start=0
a tu moja Mz ;)
-
Oto zdjęcia samego widelca na motorze, felgę jawy z piastą od MZ będe miał dopiero w czwartek pewnie i wtedy założę.
(https://http://img524.imageshack.us/img524/2379/pa190328tu5.th.jpg) (http://img524.imageshack.us/my.php?image=pa190328tu5.jpg)(https://http://img524.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
(https://http://img524.imageshack.us/img524/4148/pa190330qh6.th.jpg) (http://img524.imageshack.us/my.php?image=pa190330qh6.jpg)(https://http://img524.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
(https://http://img261.imageshack.us/img261/3525/pa190332ik9.th.jpg) (http://img261.imageshack.us/my.php?image=pa190332ik9.jpg)(https://http://img261.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
(https://http://img530.imageshack.us/img530/6908/pa190333po5.th.jpg) (http://img530.imageshack.us/my.php?image=pa190333po5.jpg)(https://http://img530.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
(https://http://img411.imageshack.us/img411/3775/pa190337ca8.th.jpg) (http://img411.imageshack.us/my.php?image=pa190337ca8.jpg)(https://http://img411.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
(https://http://img152.imageshack.us/img152/2135/pa190338gi5.th.jpg) (http://img152.imageshack.us/my.php?image=pa190338gi5.jpg)(https://http://img152.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
Poniżej fotka wsadzonej lagi, widać, że została stoczona:
(https://http://img411.imageshack.us/img411/4533/pa190336uf7.th.jpg) (http://img411.imageshack.us/my.php?image=pa190336uf7.jpg)(https://http://img411.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
Musiałem jeszcze stoczyć troszeczkę tuleje od lewej strony, bo rozstaw lag jest mniejszy i żeby ładnie weszło koło stoczyłem jakieś 2mm.
(https://http://img517.imageshack.us/img517/7730/pa190339da5.th.jpg) (http://img517.imageshack.us/my.php?image=pa190339da5.jpg)(https://http://img517.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
Zależało mi bardzo na pozostawieniu oryginalnego błotnika, również ze względu lakieru. Nie wiem co zrobić z oryginalnymi mocowaniami na błotnik MZ, może przykręcę tam jakieś odblaski, poczekamy zobaczymy.
Jak założę koło to zrobię fotki jak wygląda wszystko.
Pozdrawiam
-
kup błotnik od MZ tylko w chomie i spokuj ;]
-
Witam, zapomniałem, że tu była prowadzona dyskusja. Skoñczyłem :D tylko nie mam pompy (na razie.)
(https://http://img16.imageshack.us/img16/3442/p2280614.th.jpg) (http://img16.imageshack.us/my.php?image=p2280614.jpg)
(https://http://img16.imageshack.us/img16/9883/p2280628.th.jpg) (http://img16.imageshack.us/my.php?image=p2280628.jpg)
(https://http://img16.imageshack.us/img16/2218/p2280629.th.jpg) (http://img16.imageshack.us/my.php?image=p2280629.jpg)
-
bo ten od MZ mi nie zabardzo pasuje.
Mnie też się nie podoba. Problem polega na tym, że nie moge wyżej podnieść błotnika i oryginalne mocowania na lagach są wyżej niż te od błotnika. Chyba jakieś odblaski tam przykręce.
-
Problem polega na tym, że Błotnik nie chce wejść wyżej z powodu uchwytów tylko pogrubienia dolnych części goleni w górnej ich części.
-
Witam. Otóż mam już pompę, zakupiłem pompę hamulcową od Hondy CBR 600, klamka w chromie, z regulacją odległości klamki. Zadbana przede wszystkim. Problem kolejny - połączenie pompy z przewodem od MZ. Pierwsze co trzeba było zrobić to kupić kółko hydrauliczne, jednak u mnie w mieście nie było takich a na allegro nie podali danych gwintu kółka, żebym wiedział czy pasuje więc wpadłem na pomysł zrobienia własnorobnego kółka. Na szczęście tato mój zabrał wzór gwintu i śruby hydraulicznej od pompy do pracy do jednostki wojskowej i dał specom do zrobienia. Kółko wygląda tak:
(https://http://img518.imageshack.us/img518/816/dsc00815.th.jpg) (http://img518.imageshack.us/my.php?image=dsc00815.jpg)
(https://http://img152.imageshack.us/img152/6880/dsc00817a.th.jpg) (http://img152.imageshack.us/my.php?image=dsc00817a.jpg)
(https://http://img152.imageshack.us/img152/8850/dsc00818l.th.jpg) (http://img152.imageshack.us/my.php?image=dsc00818l.jpg)
Pozostało tylko zrobić przejściówkę którą jutro dokoñcze i wszystko połącze.
-
Trochę pó¼no ale lepiej pó¼niej niż wcale. Zakupiłem pompę od HONDY CBR za 100zł :-/ Masakra. Niestety nie miała mocowania na lusterko więc kupiłem rowerowe. Pompa sprawuje się ładnie, własnorobne oczko również. Dodatkowo musiałem wytoczyć przejściówkę prawy gwint - prawy gwint bo miałem tylko przejściówkę prawy gwint - lewy gwint. Wytoczyłem z miedzi i uszczelniłem superglue :> (przed wkręceniem oczka i przewodu posmarowałem gwinty klejem). Na razie sprawdza się świetnie, po zalaniu DOT4 i odpowietrzeniu klamkę mam twardą i hamuje się o niebo lepiej niż bębnem. Musiałem również przenieść klakson spod półki na gmole bo przy hamowaniu uderzał o błotnik. Polecam wszystkim przeróbkę i jestem z niej zadowolony.
Fotki :
(https://http://img17.imageshack.us/img17/9890/p4180771.th.jpg) (http://img17.imageshack.us/my.php?image=p4180771.jpg)
(https://http://img17.imageshack.us/img17/8148/p4180772.th.jpg) (http://img17.imageshack.us/my.php?image=p4180772.jpg)
(https://http://img17.imageshack.us/img17/8862/p4180773.th.jpg) (http://img17.imageshack.us/my.php?image=p4180773.jpg)
(https://http://img25.imageshack.us/img25/153/p4180774.th.jpg) (http://img25.imageshack.us/my.php?image=p4180774.jpg)
(https://http://img17.imageshack.us/img17/5246/p4180775.th.jpg) (http://img17.imageshack.us/my.php?image=p4180775.jpg)
(https://http://img4.imageshack.us/img4/3200/p4180776.th.jpg) (http://img4.imageshack.us/my.php?image=p4180776.jpg)
EDIT:
Zapomniałem napisać, że przeróbce musiałem poddać mechanizm zapalani się stopu. Otóż oryginalna linka ma pośrodku włącznik, tylną część linki zostawiłem przymocowaną do tylniego hamulca, natomiast tą część linki która szła do klamki przedniej uciąłem, ściągnąłem pancerz, wymocowałem z kostki elektrycznej zacisk i wsadziłem do niego resztkę linki i przykręciłem, żeby się nie przesuwał. Przewody z mikrowłącznika z pompy dolutowałem do przewodów od włącznika linkowego. Wszystko działa jak należy.
-
Nie¼le, Sęk w tym, że ja nie mogłem dostać oczka u mnie w mieście :-/ A tym masz w CZ czy TS?
-
Przyszła kolej na kolejnego jawera, który zrezygnował z bębna, a przeprosił się z tarczą od Mz. :>
Lagi, koło, zacisk, ośkę kupiłem za 150 zł, odrazu poprosiłem o zmianę sprężyn na te od Mz 250.
Pompe kupiłem na alledrogo za 70 zł z przesyłką, od hondy nsr 125, wraz z przewodem zakonczonym oczkami i klamką. Teraz po kolei co robiłem:
1.Do lagów chciałem dorobić korki tak jak to Jawsim radził na początku wątku, ale odradził mi to mówiąc że taka przeróbka ma jedna wade, a mianowicie do wymiany oleju trzeba wyciagać lagi z górnej półki. A więc lagi zostału przetoczone na 33,8 mm od strony gwintu. W lagach Mz są takie gumowe uszczelki w miejscu w którym przykręca sie golenie, ja zastapiłem je podkładakami miedzianymi. Golenie zosatły pomalowane na czarny połysk, uszczelniacz kupiłem za 20 zł sztuka, maja opinię niezawodnych, zobaczymy jak to wyjdzie. Pod korki lagów równiez dałem podkładkę miedzianą.
2.Koło zostało pozbawione opony i rozszprychowane, piasta została wyczyszczona i również pomalowana na czarny połysk. Szprychy są w dobrym stanie, niestety 10 nie dało się odkręcić dlatego zostaną kupione nowe. Obręcz koła docelowo ma być od Jawy, moja jest sfatygowana, dlatego szukam nowej.
3.Zacisk rozebrałem, wyczyściłem, pomalowałem jak wyzej. Do wyjęcia tłoczków uzyłem spreżarki co skoñczyło sie piz** pod okiem ;] Zakupiłem do niego taki bajer http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=649638930. Oraz wymieniłem odpowietrznik na nowy. Niestety gwint w miejscu wkręcenia przewodu uległ zerwaniu, ale nic to dało się naprawić. Włozyłem w kanalik przepływowy śrubkę M4 na klucz płaski, która była natluszczona(dzięki Jawsim za rade <cheers> ), i przycykałem do okoła tigiem, w sumie nie ja tylko pan Franio. ¦rubkę dało się wykręcić, wywierciłem otwór po gwint o średnicy 8,4 i nagwintowałem M10x1.
4.Pompa miała bardzo podobna klamkę jak Jawa tylko że czarną, klamka została wstępnie przeszlifowana i czeka na polerowanie, pompa ma miejsce na montaż lusterka <thumbup> Jest przy niej wyłacznik stopu, no i nie musze zmieniać manetki gdyż blokowanie jej za pomoca uchwytu klamki od jawy, jest bardzo podobne do mocowania klamki w Hondzie i z tym nie było problemu.
Musiałem zakupic jeszcze, śrubę z pomaca której mogł bym zamocować przewód z oczkiem do zacisku od Mz. Z tym nie ma u mnie problemu znalazłem sklep gdzie jest masa holenderek o różnym kącie, i skoku gwintu. Także jakby kto potrzebował to służe pomocą.
Potrzebuje jeszcze tylko tarczy, i błotnika najlepiej od Jawy TS, albo ewentualnie od Mz.
Co do obręczy koła zastanawiam się nad czyms takim: http://moto.allegro.pl/item649243954_wsk_125_shl_mz_chromowana_obrecz_kola_18_x_1_6.html
Płyny ustrojowe mam, a i dystanse musze wytoczyć.
Postaram się zrobic jutro jakieś zdjecia i je tu umieścić.
-
co do blotnika jesli nie liczysz sie z kosztami
http://jawaczesci.pl/450,blotnik-przod-plast-(bez-wzm).html
http://jawaczesci.pl/194,wspornik-blotnika-plastik-przod.html
ładnie by sie zgrywał z tarcza i poprawila estetyke motocykla...
chyba ze chcez jakis podciety blotnik z ts... bo mam taki tylko z centralnym uchwytem do pociecia pod wlasne upodobanie....
-
moja robota propo tarczy:
http://www.kuba.trz.pl/remont/tar/
http://www.kuba.trz.pl/remont/tarcz/
-
ElMalin!
W związku:
"znalazłem sklep gdzie jest masa holenderek o różnym kącie, i skoku gwintu"
Czy chodzi Ci o metalowe (uniwersalne) koñcówki na przewody hamulcowe w oplocie?
Jezeli dobrze zrozumiałem...to:
Interesuje mnie 45 st. na srubę 3/8 cala i 5/16 cala
Koniecznie chromowane. <yes>.
Będą mieć?
-
Dobra Fis w poniedziałek podejde i się zapytam co i jak. Podejrzewam że powinni cos takiego mieć.
Fis jak możesz wrzuć fotę jak to wygląda, żebym mogł im to pokazać.
Mienki ja tez mam podciety a chciałbym cały, ale nie powiem ten plastykowy podoba mi sie tylko 150 zł za wszystko <scared>
A co myślicie na temat tej weższej obręczy koła?
-
węższa obręcz wygląda biednie to raz- zmienią się walory trakcyjne motocykla-to dwa.
-
Właśnie wiem, postaram się naprawić, znaczy się wycentrować tą co mam, nie ma na niej wgnieceñ a i chrom się ładnie prezentuje może uda się to uratować.
Ide porobić fotki <photo> i wrzuce je na fotosik i zapodam link.
-
siema tez mam zamiar wsadzić tarcze do mojej jawy cz 350 tylko na początku tematu było wspomniane ze po 86r niema większych problemów z przeróbkami a na jakie kłopoty mogę natrafić przy cezecie z 81r ??
-
A jezeli nie to lagi mogą byc za szerokie wtedy trzeba stoczyć lagi na wymiar otworu półki, na długości jaka wchodzi od dolnej pólki do górnej.
-
Nie blaszki 1mm tylko 0,5 mm.
-
No tak przeróbki, bo jest to albo wymiana zawiasu na ten od Mz/Etz, albo tak jak w przypadku Baka przyspawanie uchwytów pod tarcze do lagów Jawy.
-
dzieki za odpowiedz wiec będę powoli zaczynał przeróbkę
-
Możesz zrobić tak jak ja. Ja Stoczyłem lagi od MZ do rozmiaru półek w Jawie. Potem stoczyłem dystans i wszystko ładnie gra. Tylko dzisiaj mi się szczotki skoñczył i ładowania nie mam :-/
-
Zabrałem sie za to i są problemy:
1. Tarcza ociera mi o goleñ, oraz mocowanie zacisku. Próbowałem to naprawić poprzez dodanie, kombinonwanie z dystansami, ale nie wchodzi wtedy tarcza w zacisk.
2. Nie mogę odpowietrzyć zacisku, cały czas mam "miękką" klamke.
-
Dzięki mechaty <worship>
-
A więc tak udało mi się to zrobić. Troche ze mnie zdarli za szprychowanie, bo wzieli aż 50 zł, ale felga jest prosto. Dystanse o długości 24 mm od ztrony tarczy, i 16 od strony golenia który jest zaciskany. Opona metzelder laser 100-90-18, szeroka troche, prowadzi się ja ciężko ale naucze się. Błotnik nowy od mz kupiony w sklepie za 48 zł.
Jakei wrażenia z jazdy? Przód miękki, ale mi to pasuje, bo ładnie wybiera nierówności. A hebelki? Hm powiem tak zapomniałem co mam wcisnełem, i dupe uniosło jak jechałem po masie bitumicznej.
Fotki są na moim profilu na PJ.
-
Bracie ElMalin Jawcia jak należy <thumbup> ale co to za tabliczka rejestracyjna u Ciebie "siedzi" <blink> od motoroweru? :>
-
Dziękować Mechaty, wiesz chyba będe sie uczył tak je¼dzić. :>
Jawol bo nie mam jeszcze blachy, wogóle nie jest rejestrowana narazie. Ten X wszystko zdradza, ale to tylko tymczasowo jak jade na ryby to musze 1 km wioska śmignąc to tylko tak żeby mochery nie wariowały że nie rejestrowane. A im to obojętnie czy X czy W czy nawet różowa krówka :>
-
Bardzo fajnie Ci to kolego wyszło. Konkretna robota, konkretne rezultaty <yes>
Wam tu aż dupe do góry podnosi a ja dziś miałem gorącą sytuację z moimi bębnami.. Na szczęście udało się zatrzymać pędzącego knedla w porę. ;)
-
Phantom80 a nie próbowałeś włozyć stopy w szprychy ja tak robiłem <lol>
-
heheh.. nie miałem czasu o tym myśleć... ale zdarłem podeszwy w butach.. było tarcie konkretne <lol>
-
Można też wozić kawałek pręta, zamiast stopy włożyć <yes> przynajmniej noga zostanie oszczędzona. <lol>
-
można i tak.. tylko szprych jakby szkoda <lol>
Teraz to się moge śmiac, ale droga hamowania taka do śmiechu nie była. <no> Kierowcy jadącemu przede mną nagle zachciało się skręcać w lewo. Manewr praktycznie w ostatniej chwili.. widocznie zmienił zdanie co do kierunku jazdy. jednak zawsze warto trzymać spory dystans. <yes>
-
no właśnie, zwykle podaje sie że minimalny dystans od poprzedzającego pojazdu to minimum 2 sekundy, na czeskich bębnach są minimum 4 sekundy :D sekunda na reakcje i zadziałanie hampli, a 3 kolejne sekundy jako poprawka na to że mamy kijowe hamulce :>
-
Panowie pojawil sie u mnie prblem mianowicie chce zalozyc klocki z zaiskami na tarcze a nie moge poniewaz przylegaja caly czas do siebie i nie moge ich ''rozlaczyc''. Mieliscie tak kiedys u Was? <blink>
-
Musiałeś naciskać klamke po zdjęciu zacisku i się zacisnął. Musisz po prostu pomalutku i stopniowo je rozszerzyć np. śrubokrętem. Pójdą, tylko trzeba troche się pobawić.
-
Sprawa zalatwiona. Teraz mi sie cholerstwo znowu zapowietrzylo bo klamka ''miekko'' lata :/
-
<offtopic> Witam drodzy jawerzy :)
Na początek mały off jako że jestem nowy, więc może się krótko przedstawię i co nieco o sobie dorzucę:
£ukasz lat 24, student budownictwa, domorosły "mechanik",miłośnik TS-ek <thumbup> chyba starczy na początek ;)
A teraz pytanie odnośnie przedniego zawieszenia...przerobiłem półkę,mam już założone zawieszenie lecz gdy zabrałem sie za wkładanie koła z mz (jeszcze nie przeplecionego na felgę jawowską) spostrzegłem że koleś z allegro przysłał mi chyba złą ośkę do koła :( i z pewnością brakuje tulejek...macie może jakieś zdjęcia co powinno być w komplecie...ile łożysk itd. Przyda się też wygląd i długoś ośki bo jak włożę tą moją to tak mało gwintu wystaje że śruba nie łapie:/
dzięki za każde info
Wczoraj do pó¼na przeglądałem forum ale nie natrafiłem na takie coś...może mi umknęło.
Sorki jeśli ¼le zamieszczę jakiegoś posta...z czasem opanuje ;)
-
Dzięki wielkie :) <worship> <thumbup>
-
Ja od strony tarczy mam dystans 24 mm a z drugiej 15 mm.
Wytoczyłem je z tulei która była pomiędzy łożyskami w jawie.
-
Super...to mi powinno wystarczyć...reszta wyjdzie w praktyce :D :> dzięki dzięki <worship>
-
Mechaty racja 14 mam a nie 15 dzisiaj mierzyłem <worship>
-
Sorry, że odkopuje stary temat <oops> ale nie będę zakładać nowego, skoro lepiej chyba wszystko już ująciąć w jednym wątku...
Mianowicie chodzi mi o to czy myślał ktoś (albo ma) nad założeniem przodu od etz w taki sposób, żeby wmontować cały przód?? Tzn. w główke ramy u Jawy założyć MZ-owski. Czy by to wszystko grało??
-
Co do mz-towskiego to nie wiem. Ale zawsze można założyć cały przód z nowej jawy tak jak ma to bodajże holger.
-
Tylko że mzowski jest bardziej dostępny, a dorwać taki od Jawy to nie lada wyczyn <punk>
-
http://www.demonos.vipserv.org/forum/smf/index.php/topic,5176.0.html prosze bardzo. Jednym słowem nie opłacalne.
-
Czy moglby ktos zaktualizowac foty z pierwszej strony?
-
Jawsim, A może zbierz wszystko do kupy, zdjęcia jakieś i wrzuć tutoriala do działu wiedza??
Wiesz tak szczerze to za chiny ludowe nie chciałoby mi się drugi raz tego zakładać. Doszedłem do wniosku,że skoro jawa nie miała hydraulika to niech nie ma. Tak czy siak metody są tu opisane- różne rozwiązania nakreślone- ja niestety nie mam już tych zdjęć bo zmieniłem kompa z racji destrukcji poprzedniego.
-
Artykuł jest gtotowy....
Proszę kogoś o podanie meila (najlepiej jakiś mod), podeśle wtedy do przeczytania artykuł.
Jawsim nie ma worda <lol> Mechaty nie pobierze wiadomości bo ma ona prawie 2 MB.
Tekst dawno skoñczony a tu brak odzewu.... :-/
-
http://www.speedyshare.com/files/21661994/HAMULEC_TARCZOWY_MOTOCYKLA_MZ.doc
Link
nuxarirohenu
Hasło
Miłego czytania, proszę o wszelakie uwagi, przypomnienia itp...
-
Czy taka śruba nada się by połączyć przewód z oczkiem do zacisku MZ?
http://www.allegro.pl/item989390914_sruba_banjo_harley_m10_x_1_0.html
-
Jest link u góry pobierz sobie tutoriala to zobaczysz co i jak <lol>
A ta śruba podejdzie ja mam taką i działa <thumbup>
-
Jak dobrze odpowietrzysz układ to powinna się nadać.
Skoro sprzedający ją sprzedaje i pisze, że jest stosowana do układów hamulcowych to najwidoczniej tak jest.
Satry, a co ma odpowietrzenie układu do tego czy śruba będzie pasowała <frusty> To, że jest to śruba hydrauliczna to widzę przecież. Nie o to pytam. Jeśli nie masz nic do napisania to daruj sobie odpowied¼ na konkretnie zadane pytanie. Chciałem się upewnić czy długość gwintu będzie odpowiednia.
Ale skoro ElMalin ma taką u siebie to wszystkie wątpliwości rozwiane.
Dzięki
-
Sorry za łopatę roku ale...
Ma ktoś zdjęcia do tego artykułu?
-
Wpadł mi właśnie taki pomysł, że ktoś by mógł porobić zdjęcia, napisać poradnik (korzystając z juz gotowych) i w .pdf wrzucić do biblioteki ;)
Sorry za łopatę roku ale...
Ma ktoś zdjęcia do tego artykułu?
A jakiś konkretnie zdjęć potrzebujesz? Czy tak ogólnie pytasz?
-
Potrzebuję zdjęć tych co sa w artykule bo ich nie widać :(
-
No nie widać. Ale sporo jak się robi to można się domyśleć.
Poczekajmy na innych, może coś mają w zasobach komputerów.
-
Tylko ja bym to wykorzystał jako instrukcję dla mojego kolegi, który ma warsztat i by się tego podjął :D
-
Jak przeczyta to tez będzie wiedział ;)
-
Potrzeba tylko tokarki i dwóch blaszek 0,5 mm. Przerobienie polega na podtoczeniu lag,żeby pasowały w górne półki i w dolne półki trzeba podłożyć te blaszki 0,5 bo średnica jest inna. Tylko tyle. No i oczywiście trzeba zrobić porządek na kierownicy.
-
To samo miałem napisać :P
Ewentualnie łożyska wymienić.
Jeśli kolega ma warsztat, i jest mechanikowaty to bez problemu ogarnie.
Moja bolączką jest brak sprzętu. Może kiedyś ;)
Ale może jednak ktoś zdjęcia ma, lub cyknie.
Ja jak będę składał (bo akurat tez jestem na tym etapie), to może coś zrobię, chociaż to nie predko
-
Oj tam jakiego sprzętu? Właśnie to kończę i wszystko robiłem na kolanie :P A tokarz za robotę wziął 10 zł ;)
-
poszukam fotek, moze mam osobno
Mam :D
-
No to czekamy byś się podzielił tymi zdjęciami :)
-
Panowie jakich używacie pomp?
Kupiłem ze skutera yamahy ale okazała się za mało wydajna - w oryginale obsługiwała jeden tłoczek.
Teraz mam od gpz 750 - głównie dlatego że kosztowała tyle co płyn hamulcowy, ale są problemy - słaba dozowalność oraz szkaradny wygląd.
Potrzebuję rady. Jaka pompa pasuje do jawy wyglądem oraz ma moc odpowiednią do zacisku mz?
-
ja mam od bandita 600.
-
ja montuje od yamahy majesty 125, a zacisk mam brembo, teraz zasiałeś ziarno niepokoju :)
-
Kolego Krystianie taką właśnie montowałem. Jest jednak szansa, że była źle odpowietrzona, gdyż zalałem układ od góry. Dopiero kolega od mz mnie uświadomił, że to musi być zalewane od dołu. Ale wtedy mialem już pompę od gpz i ją zamontowałem.
Jeśli u ciebie ta pompa będzie robić robotę, to daj znać, dam swojej drugą szansę.
-
Jest jednak szansa, że była źle odpowietrzona, gdyż zalałem układ od góry. Dopiero kolega od mz mnie uświadomił, że to musi być zalewane od dołu.
Ja swoją zalewałem od góry, odpowietrzyłem i jest wszystko dobrze.
dwoma palcami blokuje koło przy każdej prędkości.
-
Kolego Krystianie taką właśnie montowałem. Jest jednak szansa, że była źle odpowietrzona, gdyż zalałem układ od góry. Dopiero kolega od mz mnie uświadomił, że to musi być zalewane od dołu. Ale wtedy mialem już pompę od gpz i ją zamontowałem.
Jeśli u ciebie ta pompa będzie robić robotę, to daj znać, dam swojej drugą szansę.
na pewno dam znać obecnie działam nad zamontowanie tarczy do koła od CZ
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=31104.0
więc jeszcze chwila się zejdzie zanim będę sprawdzał pompę (ale znajomy od którego wziąłem pompę i zacisk mówił że miał problem z odpowietrzaniem) a pompa od majesty bardzo mi się podoba i pasuje do CZ bo jest dość drobna choć nie obyło się bez przeróbki obudowy od przycisku gaszenia
-
U mnie jest pompa z jakiegoś chińskieg motorka 250, nie wiem czy to był Romet czy co. Klamkę mam zrobioną z 2 starych klamek. Tam gdzie się mocuje klamkę do pompy i gdzie jest czujnik stopu mam kawałek tej klamki która była przy pompie. A reszta klamki to oryginalna klamka od Jawy z hamulcem tarczowym. Są ze sobą zespawane i tak obrobione że wyglądają jak oryginał :) Nie narzekam na siłę hamowania, nawet powiedziałbym że Jawa hamuje teraz lepiej niż Tenera brata.
-
Właśnie też myślę o przyspawaniu części starej klamki, tylko znajdę pompkę która będzie miała odpowiednio wyważoną siłę
-
Myślę że od każdego sprzętu od 250-w górę będzie dobra. Nie ma znaczenia czy jest chińska, japońska czy niemiecka. Liczy się średnica tłoczka w pompie i długość klamki.
Teraz widzę na zdjęciach że moja pompa to dokładnie to samo co współczesne pompy do MZ http://allegro.pl/pompa-hamulca-kompletna-mz-etz-sc-i6014618990.html . Tylko moja ma gwint na lusterko M8, a ta może mieć M10 jak w MZ
-
A orientuje się ktoś w jakości tych współczesnych pomp do mz? Chodziła mi taka po głowie...
-
A orientuje się ktoś w jakości tych współczesnych pomp do mz? Chodziła mi taka po głowie...
Raczej typowa chińska jakość ale na pewno parę lat wytrzyma i z tego co wiem to nie cieknie jak oryginał z MZ
-
Moja już ponad 2 lata działa. Ostatnio wymieniałem płyn to troszkę zasyfiony był, ale żadnych awarii nie było.
-
brat w mz ma pompę od skutera 50ccm. Koło blokuje po przyciśnięciu dwoma palcami bez żadnych problemów :o
-
Może ten skuter miał naprawdę solidny hebel w oryginale. Przecież fizyki nie oszukasz cudów nie ma, a zacisk mz ma dwa sporej średnicy tłoczki.
Wczoraj solidnie się przyłożyłem, odpowietrzyłem układ z pompą z gpz. Klamka dochodzi do połowy zakresu ruchu i jest całkowita blokada. Na razie portfel smuteczek więc estetykę odkładam na bok i zostaje tak jak jest.