Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 02, 2024, 07:05:09
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Teraz ja- Remont jawy TS  (Przeczytany 19878 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

KondziorR

  • Gość
Odp: Teraz ja- Remont jawy TS
« Odpowiedź #50 dnia: Kwietnia 05, 2008, 20:21:19 »

O staryyy, spadł mi kamieñ z serca, nie będe musiał kombinować z tokarzami itp :D  <cheers> thx za pomoc  :>
Zapisane

bakczysaraj

  • Gość
Odp: Teraz ja- Remont jawy TS
« Odpowiedź #51 dnia: Kwietnia 14, 2008, 21:20:35 »

Dzisiaj troszku podziubałem, brakuje tylko obręczy (kucyk, dam znać po niedzieli:P) i pompy. Narazie wszystko skręcone "na chwile", zeby zobaczyć czy wszystko pasuje. Ponadto nowe zimeringi w lagach, nowy olej, nowe gumy, nowy lakier. :






Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3509
  • Smoczyciel
Odp: Teraz ja- Remont jawy TS
« Odpowiedź #52 dnia: Kwietnia 15, 2008, 01:49:11 »

Bak że tak spytam... Jaki jest koszt zrobienia takiego cudeñka?? Zakup części przede wszystkim + robocizna (poza tą we własnym zakresie....)
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

bakczysaraj

  • Gość
Odp: Teraz ja- Remont jawy TS
« Odpowiedź #53 dnia: Kwietnia 15, 2008, 06:44:08 »

Narazie zapłaciłem tylko za uszczelnienia, klocki hamulcowe itp. Reszta sam (frezowanie, spawanie, malowanie)
Zapisane

wojk2

  • Gość
Odp: Teraz ja- Remont jawy TS
« Odpowiedź #54 dnia: Kwietnia 15, 2008, 10:20:42 »

Mam pytanie odnośnie tego spawania, jakiej spawarki urzyłeś ? i z czego (z jakiego stopu) zrobiłeś uchwyty?
Zapisane

bakczysaraj

  • Gość
Odp: Teraz ja- Remont jawy TS
« Odpowiedź #55 dnia: Kwietnia 15, 2008, 13:42:46 »

Spawarka TIG (aristotig 250 AC/DC), na drugim zdjeciu widać w oddali, to żółte. Osłona gazowa to argon.

Mocowania to aluminium. Nie znam dokładnego składu chemicznego. Wycinałem je z płaskownika 8x80mm, długość 20cm. Zapłaciłem za niego około 5pln + Vat
Zapisane

bakczysaraj

  • Gość
Odp: Teraz ja- Remont jawy TS
« Odpowiedź #56 dnia: Kwietnia 23, 2008, 20:43:27 »

Jutro uroczyste odpalenie silnika:)
dzisiaj przyszły gumowe osłony łañcucha, nowy kopnik, nowy wałek kopnika.

p.s Nowy kopnik to wersja poprawiona oryginały z 638. Jest bardziej oddalony od tłumika.
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Teraz ja- Remont jawy TS
« Odpowiedź #57 dnia: Kwietnia 24, 2008, 08:24:41 »

no to trzymamy kciuki  <yes>
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Batman

  • Gość
Odp: Teraz ja- Remont jawy TS
« Odpowiedź #58 dnia: Kwietnia 25, 2008, 21:48:43 »

Chyba nam dziś nic nie napisze bo (chyba) pojechał do Gdañska. Pisałem do niego smsa ale nie odpisał więc pewnie kieruje.

Do Bakczysaraja:
Trza czekać. Dobrze, że dziś były dwie burze i gradobicie bo chciałem po teście na spalanie (muszę ostatecznie się przekonać ile łyka bo mam wrażenie, że ok 15l na 100km <eek> ) wpaść do Ciebie oblukać masine (troche tak jakby po czesku poleciałem teraz <lol> ) i bym klamkę pocałował. Ale test się zrobi jutro lub w niedzielę - ile kilosków przejedzie na jednym litrze w trasie.
W drodze powrotnej zajadę do ciebie na browara. eee albo nie bo kto będzie prowadził do domu <sadwalk>
Piszę tu bo wiesz jak to jest z geyah - sms dociera po 4 - 12 godzinach...
Zapisane

connect

  • Gość
Odp: Teraz ja- Remont jawy TS
« Odpowiedź #59 dnia: Kwietnia 25, 2008, 22:20:36 »

ja na 1,5l paliwa zrobiłem 42km jadąc z prędkością max 80km/h( obroty nie większe niż 3tyś)
Zapisane

bakczysaraj

  • Gość
Odp: Teraz ja- Remont jawy TS
« Odpowiedź #60 dnia: Kwietnia 26, 2008, 09:32:02 »

Cześć! od tamtego czasu nawet spojrzeć na maszynę nie miałem czasu niestety....

Jeśli dzisiaj po robocie nie padnę na pysk, to może sie za to zabiorę:)
Zapisane

bakczysaraj

  • Gość
Odp: Teraz ja- Remont jawy TS
« Odpowiedź #61 dnia: Kwietnia 26, 2008, 20:29:14 »

ODPALI£EM SILNIK

http://www.youtube.com/watch?v=uEbKyecqYCw

reszta składania w ciągu kilku dni. Narazie zapłon popodłączany "na krótko".
Zapisane

bakczysaraj

  • Gość
Odp: Teraz ja- Remont jawy TS
« Odpowiedź #62 dnia: Maja 03, 2008, 16:44:18 »

Remont zakoñczony. Kilkadziesiąt km już przejechane.

Wszystko działa jak z fabryki, ino czekam jeszcze na uszczelnienia pompy i wężyk hamulcowy.

Fotek na razie nie pokażę, bo mój remont na razie nie uwzględniał lakierowania zbiornika boczków i błotnika:P
Zapisane

Batman

  • Gość
Odp: Teraz ja- Remont jawy TS
« Odpowiedź #63 dnia: Maja 03, 2008, 19:48:38 »

Potwierdzam - pięknie chodzi a jeszcze lepiej je¼dzi i brzmi ;]
My sobie wczoraj po piweczku a Jawcie poszły w plotki - chyba się zaprzyja¼niły :>
Zapisane

bakczysaraj

  • Gość
Odp: Teraz ja- Remont jawy TS
« Odpowiedź #64 dnia: Maja 10, 2008, 00:20:10 »

Dzisiaj uruchomiłem hamulec tarczowy- wszystko chodzi(ło) ładnie, ale po kilku hamowaniach "zjadło" mi jeden zimmering, ten co jest miedzy sprężyną a tłoczkiem. wygląda ona jak nadgryziona przez mysz. Gład¼ cylinderka jest ok, nie wiem od czego to;/

p.s to był świeżo założony zestaw naprawczy który udało mi sie dostać za jedyne 50zł (CB400)
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3509
  • Smoczyciel
Odp: Teraz ja- Remont jawy TS
« Odpowiedź #65 dnia: Maja 10, 2008, 11:25:38 »

Bak a jeśli chodzi o tarczę do zapłonu. To  zamontowałeś tą swoją wytoczoną??
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Teraz ja- Remont jawy TS
« Odpowiedź #66 dnia: Maja 10, 2008, 13:02:17 »

Koledzy odpowiedzcie mi na parę pytañ, bo nigdzie tego nie znalazłem;

- czy błotnik Jawy pasuje do przodu MZ??
-jak rozwiązać problem z czujnikiem STOP pod tarcze?
-czy sprężyny przednie od JAWY wejdą do lag MZ?

To takie pytania które nasuwają się przed całą wymianą przodu.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

£opian

  • Gość
Odp: Teraz ja- Remont jawy TS
« Odpowiedź #67 dnia: Maja 10, 2008, 13:38:39 »

Po pierwsze Bracie J@wa :
-Błotnik MZ nie pasuje w lagi od Jawy
-Czujnik stop taki jak jest oryginalny od jawy TS ( na dwie linki ) robisz w cięcie na klamce przekładasz linkę i zaciskasz kombinerkami:) - bynajmniej ja tak mam :)
-Sprężyny pasują idealnie:) tylko zawieszenie jest niższe i przód naszego rumaka stoi niżej :) możesz zobaczyć jak to wygląda u mnie na polskiej je¼dzie :)

ogólnie najlepiej zmienić cały przód na przód od niemieckiej konkurencji :) <lol>
Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: Teraz ja- Remont jawy TS
« Odpowiedź #68 dnia: Maja 10, 2008, 18:11:22 »

Lopian mu chodzilo oto czy blotnik z Jawy pasuje do MZ  ;)
Zapisane

bakczysaraj

  • Gość
Odp: Teraz ja- Remont jawy TS
« Odpowiedź #69 dnia: Maja 10, 2008, 21:06:31 »

Zapłon mam założony z tą tarczką, którą miałem wytoczoną. Modułu elektronicznego swojej roboty nie założyłem, bo go sobie spaliłem zanim co do czego. Teraz mam od passata, który odłącza zasilanie jak sie wał nie kręci.


Dzisiaj na trasie rozwaliła mi się skrzynia biegów, ot tak nie stąd ni zowąd. Jechałem około 90km/h na 4 biegu i objaw był taki jak by bieg wyskoczył. Po tym praktycznie nie mam 4 biegu i przeskakuje 3 bieg.


Co do pompy to kupiłem dzisiaj za 30 groszy oring we sklepie z ciągnikami, taki, zeby pasował- złożyłem i pompa chodzi lepiej niż na orginalnym zestawie naprawczym hondy, który sie skaszanił po kilku hamowaniach.
Zapisane

zed

  • Gość
Odp: Teraz ja- Remont jawy TS
« Odpowiedź #70 dnia: Maja 11, 2008, 08:58:03 »

Cytuj
Dzisiaj na trasie rozwaliła mi się skrzynia biegów, ot tak nie stąd ni zowąd. Jechałem około 90km/h na 4 biegu i objaw był taki jak by bieg wyskoczył. Po tym praktycznie nie mam 4 biegu i przeskakuje 3 bieg.

Zapewne wodzik z prowadnicą do wymiany. Koniecznie sprawd¼, czy na wodziku nie widać śladów przegrzania (niebieskie zabarwienie). Jeżeli tak, to nie wkładaj nowych części, bo wodzik i tak będzie na 4 biegu trzymał koło zębate, co doprowadzi do kolejnej awarii. Sprawd¼ położenie wodzika względem wałka głównego skrzyni przez otwór wałka zdawczego przy złożonych karterach (na czas próby musisz wyciągnąć wałek zdawczy wraz z łożyskiem). Złożenie karterów na czas sprawdzenia jest ważne, gdyż ustala elementy skrzyni (prowadnica) w takim położeniu, w jakim pracują.
Możliwe, że zobaczysz coś takiego, że dolne ramię wodzika po włączeniu czwórki podniesie się za wysoko względem tego wałka, co przy złożonej skrzyni prowadzi do tarcia z kołem zębatym, przegrzania wodzika i w efekcie skrzynia pada. Rozwiązaniem problemu jest wypiłowanie (przedłużenie w górę) rowka, w którym ustalany jest wodzik 3, 4 biegu. Zazwyczaj wystarczy niewielkie podpiłowanie okrągłym pilnikiem. Wodzik ma za zadanie zazębić koła, a nie trzymać bieg.
Możliwe, że masz tez wyrobione kły koła lub otwory w wałku zdawczym, ale jeżeli silnik jest po remoncie, to wątpię w taki układ.
« Ostatnia zmiana: Maja 11, 2008, 08:59:42 wysłana przez zed »
Zapisane

bakczysaraj

  • Gość
Odp: Teraz ja- Remont jawy TS
« Odpowiedź #71 dnia: Maja 11, 2008, 12:20:35 »

Rozpołowię silnik, sprawdze co jest nie tak, kupie nowe i złożę. Już mnie zaczynają rajcować te koszty remontu.......
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
26 Odpowiedzi
10579 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 25, 2012, 11:36:19
wysłana przez willy
3 Odpowiedzi
2997 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 15, 2014, 14:56:49
wysłana przez OBI350
32 Odpowiedzi
11194 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 15, 2016, 20:57:19
wysłana przez ice-man
Remont Jawy :)

Zaczęty przez Severus « 1 2 3 » Mechanika

56 Odpowiedzi
8457 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 16, 2018, 07:21:36
wysłana przez azbescik2
10 Odpowiedzi
3082 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 18, 2018, 10:23:09
wysłana przez Dragon on the Blue Sky