Wolna Strefa Jawa - CZ

Inne => Opowieści warsztatowe => Wątek zaczęty przez: Michu07 w Października 09, 2013, 21:00:24

Tytuł: Remont Jawy 638-5
Wiadomość wysłana przez: Michu07 w Października 09, 2013, 21:00:24
Witam jeszcze raz wszystkich forumowiczów.

Jestem w trakcie remontu mojej jawki 350 typ 638-5. Jawa będzie odbudowana do stanu oryginalnego. Motocykl jest już prawie rozkręcony. Został wahacz, bieżnie od kierownicy i kopniak z czym mam problem. Proszę o pomoc jak zdemontować w/w rzeczy. W jakich sklepach internetowych polskich i zagranicznych robić zakupy?

Poszukuje też kilku części których brakuje mi:

- Boczek lewy
- schowek na akumulator
- osłony zegarów
- siedzenie

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Remont Jawy 638-5
Wiadomość wysłana przez: Biały w Października 09, 2013, 21:10:22
Motorkari , flichtkramek , mototechnik :-)
Tytuł: Odp: Remont Jawy 638-5
Wiadomość wysłana przez: saszek5 w Października 09, 2013, 21:24:30
Witam bardzo ładna jawa nie pozostaje nic jak życzyć wytrwałości w pracy :)


Wahacz http://www.jawacz.pl/baza-wiedzy/demontaz-wahacza-jawa-634-638-639-fotorelacja/msg169849/#msg169849


Miski ramy musisz wybić ja zacząłem od dolnego moim zdaniem łatwiej możesz ewentualnie popsikać jakimś sprajem  , aby ułatwić sprawę .
Opisz dokładniej sprawę z kopnikiem czemu nie możesz go zdemontować ?
Tytuł: Odp: Remont Jawy 638-5
Wiadomość wysłana przez: Biały w Października 09, 2013, 21:28:02
Z kopniakiem sprawa prosta - odkręcasz śrubę ściskającą , ruszasz delikatnie we wszystkie strony  i powinien ładnie zejść . Jak nie
Chce , to użyj małego , prostego ściągacza .
Tytuł: Odp: Remont Jawy 638-5
Wiadomość wysłana przez: kozulec w Października 09, 2013, 21:28:22
Kopniak:wykreć i wyjmij śrubę a w szczelinę wbij wkrętak zwany pospolicie śrubokrętem. Zejdzie :)

Bieżnie łozysk główki ramy: należy je po prostu wybić. Są mocowane na wcisk.

Wahacz: odkręc nakrętki. Ośka powinna dać się wybić ale czasami wychodzi ciężko. Nakręc na gwint nakrętkę, kilka obrotów aby przy wybijaniu nie uszkodzić gwintu. najlepiej użyj młotka gumowego lub uderzaj przez drewniany klocek. Możesz spryskać czymś podobnym do WD40
powodzenia Kolego :)
Tytuł: Odp: Remont Jawy 638-5
Wiadomość wysłana przez: Michu07 w Października 09, 2013, 22:43:13
Dziękuje wszystkim za podpowiedzi.
Odnośnie kopniaka to odkręciłem i wyjąłem śrubę rozbiłem przecinakiem. Kręci się ale nie da się go sunąć tak jakby coś go trzymało. Co do bieżni to czy powinny się obracać w główce ramy? U mnie można je obracać ale nie można ich wyjąć próbowałem też wybijać. Z tego co czytałem to bieżnia powinna być na stałe zamontowana w ramie.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Remont Jawy 638-5
Wiadomość wysłana przez: stryju1118 w Października 09, 2013, 22:45:41
Posiadam boczek lewy Pw
Tytuł: Odp: Remont Jawy 638-5
Wiadomość wysłana przez: HuBeRt w Października 14, 2013, 09:58:14
Widzę że pracę idą do przodu ;D W silniku też będziesz dłubał ? Bo chodził jak rakieta :D
Powodzenia w pracy.Czekam na efekt końcowy :)
Tytuł: Odp: Remont Jawy 638-5
Wiadomość wysłana przez: stryju1118 w Października 24, 2013, 23:17:24
Witam i jak prace boczek sie przydał ? :)
Tytuł: Odp: Remont Jawy 638-5
Wiadomość wysłana przez: HuBeRt w Stycznia 23, 2014, 20:08:48
Jakieś postępy?
Tytuł: Odp: Remont Jawy 638-5
Wiadomość wysłana przez: HuBeRt w Czerwca 29, 2015, 16:09:56
Jak tam ???
Tytuł: Odp: Remont Jawy 638-5
Wiadomość wysłana przez: Turbo w Czerwca 29, 2015, 16:14:44
Jak tam ???
Ostatnio na forum był około 3 miesiące temu.
Tytuł: Odp: Remont Jawy 638-5
Wiadomość wysłana przez: HuBeRt w Lipca 26, 2015, 13:55:55
Szkoda bo chcialbym zobaczyc postepy nad moją byłą jawą.Mam nadzieje ze bedzie zrobiona a nie jak niektorzy zapalency rozbieraja a potem sprzedaja moto w czesciach :P