Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 07:53:45
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Luz na zamku pierscienia  (Przeczytany 11626 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Luz na zamku pierscienia
« dnia: Czerwca 03, 2012, 20:51:27 »

Witam Panowie,
mam cylinderki po szlifie, ktore chce zamontowac. W manualu wyczytalem, ze luz na zamku musi byc miedzy 0,4 do max. 0,8 mm. Ja u siebie mierze ok. 0,2 mm. Trzeba pilowac koncowki pierscieni, czy mozna tak zostawic?
Dzieki z gory za podpowiedzi!

Zysiu

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2318
    • JAWA-CZ KLUB POLSKA
Odp: Luz na zamku pierscienia
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 03, 2012, 20:53:57 »

0,2 to za mało albo podpiłuj albo masz nie na ten szlif bo mogą popękać

Zapisane
Member  JAWA-CZ KLUB POLSKA
http://www.youtube.com/watch?v=OZH4UPxW2zE

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Luz na zamku pierscienia
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 03, 2012, 21:02:20 »

czy to w dwusuwie czy w czterosuwie  odpowiedni luz w zamkach to podstawa przy składaniu silnika a pierscionki czesto wychodzą za ciasne z fabryki ponieważ szlif robi sie zazwyczaj pod tłok a nie pod pierscien a na koncu piłuje sie pierscien tak aby miał odpowiedni luz. Jak bedzie za mały luz bedzie sie silnik strasznie grzał albo i pierscionki popękają
Zapisane
    Status GG

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 403
Odp: Luz na zamku pierscienia
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 03, 2012, 21:35:15 »

Z tego co mi Jaws pisał, to ten luz ma być w przedziale 0,15 do 0.75 dla knedli niezależnie od pojemności. Ja o siebie zrobiłem dla świętego spokoju 0.35

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Luz na zamku pierscienia
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 03, 2012, 21:58:49 »

Czyli informacje sa troche sprzeczne, skoro ma byc niby 0,4 mm a Jawsim mowi, ze 0,15 mm jest OK. Z tego by wynikalo, ze 0,2 mm tez jest OK. Ustawie chyba jednak te ksiazkowe 0,4, mysle, ze wtedy nie zrobie nic zle. A moze bede mial szczescie i Jawsim sie jeszcze wypowie.

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Luz na zamku pierscienia
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 03, 2012, 22:32:34 »

ja bym składał ja jak robiłem remont w żeliwniaku i miałem właśnie też przerwę 0.2mm i ojciec mi mówił żebym spiłował a ja myślę raz się żyję ciasno naszły cylindry pyrkanie przez 500km i jawa chodziła jak powinna ;) przez 20 tysięcy km nie dzwoniły pierścienie;)
Zapisane

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Odp: Luz na zamku pierscienia
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 03, 2012, 22:41:38 »

Mój ojciec znowu mówił ze ma paznokieć wchodzić :D więc 0,2 bym zostawił ;)
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Luz na zamku pierscienia
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 04, 2012, 15:59:41 »

A ja znowu w którejś z książek czytałem, że luz winien wynosić 0,3.
W tej samej książce stronę dalej, pisało, że w przypadku zakładania nowych pierścieni luz ustalić na 0,4.
Jedna książka, a jaka sprzeczność informacji :D
Zapisane
    Status GG

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Luz na zamku pierscienia
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 11, 2012, 22:24:20 »

Można by było połączyć ten temat z moim tematem o luzach na zamkach...
« Ostatnia zmiana: Czerwca 11, 2012, 22:33:33 wysłana przez Zysiu »
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

Zysiu

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2318
    • JAWA-CZ KLUB POLSKA
Odp: Luz na zamku pierscienia
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 11, 2012, 22:41:21 »

Koledzy jeżeli mowa o luzie na zamkach to trzeba wziąć poprawkę na to czy cylinder jest po szlifie czy już troszkę ganiał. Jeżeli nowy lub po szlifie to jest owal i luz będzie wszędzie (od góry do dołu) taki sam . Jeżeli mowa o używanym  (po jakimś przebiegu ) to na dole masz inny na środku inny a u góry jeszcze inny . Jak damy za mało luzu to może nawet popękać (bo luzy się skasują)
Zapisane
Member  JAWA-CZ KLUB POLSKA
http://www.youtube.com/watch?v=OZH4UPxW2zE

PPRush

  • Gość
Odp: Luz na zamku pierscienia
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 11, 2012, 22:55:08 »

Nie polecam 0,2.Masz wtedy prze...e przy docieraniu i to długim!Jeżeli jeszcze nie masz doświadczenia i nie słyszysz silnika to przy najmniejszym przegrzaniu np.korek braknie luzu na zamkach i przytrzesz silnik ,połamiesz pierścienie.I szlif od nowa...
« Ostatnia zmiana: Czerwca 11, 2012, 22:58:22 wysłana przez PPRush »
Zapisane

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Luz na zamku pierscienia
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 12, 2012, 07:57:27 »

Nie polecam 0,2.Masz wtedy prze...e przy docieraniu i to długim!Jeżeli jeszcze nie masz doświadczenia i nie słyszysz silnika to przy najmniejszym przegrzaniu np.korek braknie luzu na zamkach i przytrzesz silnik ,połamiesz pierścienie.I szlif od nowa...

Czyli jednak cos w tych 0,4 mm jest. Po przeczytaniu wskazowki Zysia o uzywanych cylindrach zastanawiam sie, czy moze w tych moich obu silnikach luz na zamku tez nie jest za maly i stad te dziwne odglosy. Przez pewnei czas wydawalo mi sie, ze jest juz lepiej, ale jakos 800 km i nadal cos szoruje:

http://www.jawacz.pl/mechanika/%28634%29-dziwne-odglosy-po-zmianie-labiryntu-i-lozysk/msg134108/#msg134108

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Luz na zamku pierscienia
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 12, 2012, 15:05:06 »

Jak szoruje tylko na gorącym silniku to może to być za mały luz na zamku.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 12, 2012, 18:03:15 wysłana przez Mathini »
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Luz na zamku pierscienia
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 12, 2012, 15:33:21 »

Chyba raczej jak szoruje na gorącym, bo wtedy się wszystko rozszerza.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 12, 2012, 21:10:59 wysłana przez Zysiu »
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

albiNOS

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
  • Kia Sorento, , Audi A4, Swift Coastline, Romet M1
Odp: Luz na zamku pierscienia
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 12, 2012, 15:44:21 »

Słuchajta, najważniejsze, by ten luz nie był za mały. Najgorzej przy docieraniu, jak się końcówki zejdą i już dalej pierścień nie będzie miał gdzie się powiększać od temperatury to sprawa robi się pozamiatana. Jeśli pierścień jest nowy to i tak z dużą siłą dociska do cylindra, zmiana luzu zamka tego nacisku nie zmieni. A za mały może narobić bałaganu. Zauważcie, że są tam aż trzy pierścienie i tworzą swoisty labirynt, więc ciśnienie tak łatwo nie ucieknie nam nawet szerszym zamkiem, za szybko tłok się porusza nawet przy odpalaniu. Oczywiście niema co przesadzać. Ja bym proponował dać 0,4. Tylko proponuję precyzyjnie to zrobić by ta cieńsza końcówka nie ułamała się. Myślę, że możesz dać i mniej ale wtedy docieranie to w chłodne dni a najlepiej zimą wykonać, z dobrym olejem i bogatsza mieszanką.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 12, 2012, 21:14:49 wysłana przez Zysiu »
Zapisane

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Luz na zamku pierscienia
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwca 12, 2012, 18:35:45 »

Dzieki za podpowiedzi Chlopaki, bede kombinowal z tym luzem. Faktycznie szoruje tylko przy goracym silniku. Przyznam sie, ze wiele szlifow robilem w WSK i innych dwusuwach i nigdy nie ustawialem luzu na zamku! Dlatego nawet mi do glowy nie przuszlo, ze moze to byc ewentualnie tego przyczyna, caly czas myslalem o tym labiryncie, ktory sie nie chcial krecic po montazu.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 12, 2012, 21:16:20 wysłana przez Zysiu »
Zapisane

albiNOS

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
  • Kia Sorento, , Audi A4, Swift Coastline, Romet M1
Odp: Luz na zamku pierscienia
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwca 12, 2012, 19:33:05 »

Z tym labiryntem pomiędzy komorami wstępnymi to czarna magia. Tyle razy go rozbierałem a jakoś nie przyjrzałem się jak to dokładnie wygląda. Za to jeśli chodzi o pierścienie, w wojsku instruktor z mechaniki śmiał się z pewnego zapisu w książce możliwych usterek silnika. Jedną z możliwych usterek było przestawienie się pierścieni tłokowych tak by ich zamki ustawiły sie w jednej linii... Instruktor boki zrywał gdy to czytał twierdząc, że to niemożliwe by pierścienie się obracały od tak po prostu! nie obracają się i już. A w dwusuwie, zamki są tylko po to by dobrze złożyć pierścienie (by zamki na okna wszelakie nie trafiły) Napisałem to bardziej jako ciekawostkę.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 12, 2012, 21:18:44 wysłana przez Zysiu »
Zapisane

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Luz na zamku pierscienia
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwca 12, 2012, 21:35:46 »

Albinos nie masz racji. Popatrz, co zbyt duży luz zrobił z moimi tłokami.
Te 3 pierścienie to po prostu zbyt mała dokładnośc pasowania tłoka do cylindra a uszczelnić to jakoś trzeba.
A labirynt to dość dobre uszczelnienie. Tylko z przebiegim, wyrabia sie twardsza tulejka stalowa, a nie aluminiowa.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 12, 2012, 21:37:45 wysłana przez Krycha »
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
46 Odpowiedzi
3286 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 05, 2024, 07:15:28
wysłana przez azbescik2
2 Odpowiedzi
1298 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 24, 2020, 22:23:26
wysłana przez sebatoja