Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 23:24:39
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Elektroniczny moduł zapłonowy.  (Przeczytany 10510 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #25 dnia: Grudnia 09, 2014, 20:14:40 »

miałem w mieście problem z ładowaniem, bo ten zapłon pobierał sporą moc na iskrę. Na klasycznym układzie włączam zapłon i nic nie przygasa i nigdy w mieście nie zaświeciła mi się kontrolka ładowania, bo było słabe wzbudzenie.

To czy prad w stykowcu bedzie pobierany(przy wyłącznym silniku) zależy w jakim polozeniu ustawi sie wał.
Przy bezstykowcu prad wlasnie nie jest pobierany, bo uklad nie ma impulsów z czujnika i nie steruje wtedy tranzystorem. Dlatego w bezstykowcu mozna bez problemu zostawić włączony kluczyk  na dłuższy czas.

Może i ogólnie podczas pracy bierze wiecej pradu, bo cewka ma nizsza opornosc, ale za to mozemy wystartowac przy nizszym napieciu i temp.
Chętnie bym to jednak sprawdził organoleptycznie wpinając amperomierz w uklad ladowania, jak to konkretnie wartość 0,5A czy 1A itp.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 09, 2014, 20:19:48 wysłana przez AndrewS »
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #26 dnia: Grudnia 11, 2014, 11:55:11 »

Znów kłótnie na temat zapłonów elektronicznych:P
Powiem tak - jak tylko do lamusa odeszły przerywacze i pojawiły się kopułki zapłonowe(mowa o samochodach:P) - nikt nie narzekał i żadnych problemów nie było. Potem pojawił się zapłon całkowicie regulowany przez ECU. I też nikt nie grymasił. Obecnie są już cuda na kiju montowane w samochodach,ale zauważcie jedno - od momentu odejścia przerywaczy nic się nie reguluje. Czasami kopułkę się zmienia,w przypadku zapłonu sterowanego przez ECU jedyne co zmieniasz to kable wn,jak są już wiekowe.
W motocyklach,z jakimi miałem styczność większość miała CDI(w 2T) i tam się nic nie robiło. Świecy nie czyściło(bo nie było z czego),raz na rok kontrola przerwy i to wszystko.
W Jawie z przerywaczami wiecznie latałem ze świecami,kluczami i całą resztą:P

Ogólnie problem leży bardziej w jakości,niż w technologii. Spróbujcie znaleźć dobry kondensator do Jawki 50tki - prawie 90% to chińczyki,które padają po miesiącu.
Cena tutaj to podstawa,przeciętny użytkownik motocykla Jawa coś wie i umie sobie poradzić z odróżnieniem lipy. Jednak ta druga grupa użytkowników nie wie nic o mechanice,kupują jak leci,potem zgrzyt,płacz,a co najgorsze - po necie wiecznie mordy drą:P
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #27 dnia: Grudnia 11, 2014, 14:23:11 »

Zaraz zaraz, co ma kopułka do przerywacza? Przecież przerywacz (lub jego odpowiednik) odpowiada za przeskoczenie iskry, a kopułka z palcem decydują o tym na którym cylindrze ma być zapłon.
Starsze samochody 4-cylindrowe miały kopułki i zapłon na przerywacz.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #28 dnia: Grudnia 11, 2014, 16:05:39 »


W Jawie z przerywaczami wiecznie latałem ze świecami,kluczami i całą resztą:P


A mi jedna regulacja zapłonu zawsze wystarczała na 8,5 tyś km. Świec od regulacji do regulacji nie tykałem  - wytrzymywały grubo pona 30 tyś.
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #29 dnia: Grudnia 11, 2014, 18:11:55 »

muczos:może i tak,ale ja miałem na myśli samochody z lat 90tych,typu Polo:)

Bimberpołudnie - zazdroszczę,bo mi ani w Ogarze 200 ani w Jawie 350 na tyle nie starczało.....

Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #30 dnia: Grudnia 11, 2014, 21:58:31 »

No dobra, ale to nie kopułka i palec pojawiły się w latach 90-tych tylko zapłon bezstykowy :)

W Simsonie przeważnie raz do roku zakładałem nowy przerywacz i raz ustawiony jeździł aż zaczął kuleć. Potem wymieniałem go na nowy i nie bawiłem się w żadne czyszczenie bo i tak miał luz na ośce. Narzędzi ze sobą nie woziłem bo już potrafiłem wyczuć kiedy zaczynają się problemy zanim padł na amen.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #31 dnia: Grudnia 11, 2014, 22:08:11 »

Zapłon bezstykowy pojawił się wcześniej miż myślicie. W muzeum lotnictwa w Krakowie jest silnik lotniczy z 1907 roku. Zasilany jest mechanicznym wtryskiem i posiada bezstykowy zapłon.....
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #32 dnia: Grudnia 11, 2014, 22:12:01 »

No to wiadomo, ale w pojazdach dla zwykłych zjadaczy chleba trochę później :P
Podobał mi się zapłon w Charcie. Kolega chyba z 7 lat jeździł i w ogóle nie zaglądał do magneta.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #33 dnia: Grudnia 11, 2014, 22:23:20 »

Mam zapłon do Charta - chciałem go wstawić do Komara. Pojedyncze elementy sprawne po złożeniu w całość nie chcą działać.....

Odnośnie motorynki Stella - pochodzę z okolic, gdzie silniki dezametu były produkowane. Kiedyś nawet kupiłem od emerytowanego szefa prototypowni Zakładów Metalowych Dezamet ciekawy motorower - jedyny w Polsce. Opowiedział mi wtedy o narodzinach Stelli - osobiście był w Rydze dogadywać produkcję ram do tych motorynek (tak - ramy nie były polskie).
Ps mój kumpel - syn jednej z pracownic miał Stellę z numerem seryjnym 1 - do testów...
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #34 dnia: Grudnia 12, 2014, 00:58:33 »

Zapłon bezstykowy pojawił się wcześniej miż myślicie. W muzeum lotnictwa w Krakowie jest silnik lotniczy z 1907 roku. Zasilany jest mechanicznym wtryskiem i posiada bezstykowy zapłon.....


MLP w Krakowie ma rewelacyjna silnikownię , polecam zwiedzic kazdemu , duzo wiedzy tam czeka =)
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 861
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #35 dnia: Grudnia 12, 2014, 11:54:04 »

Kiedyś były w autach zapłony z przerywaczem i kopułką/rozdzielaczem,potem były z modułem elektronicznym i nadal z rozdzielaczem,a obecnie są cewki lub cewkomoduły 2 na 2 czyli jeden zespół 2 cewek z której każda wali iskrę na dwa cyl.A obecnie są już osobne cewki przy świecach.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

jannex

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #36 dnia: Grudnia 12, 2014, 14:40:42 »

Zapłon bezstykowy pojawił się wcześniej miż myślicie. W muzeum lotnictwa w Krakowie jest silnik lotniczy z 1907 roku. Zasilany jest mechanicznym wtryskiem i posiada bezstykowy zapłon.....


A ja myślę że ten silnik nie ma wcale zapłonu tylko ma świecę żarową. Działa to na alkoholu metylowym i potrzebuje świecy tylko  do rozruchu, która jest na potrzebę zasilana z zewnętrznego źródła. Podobnie jak współczesne silniki modelarskie. 
Zapisane
    Status GG
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Moduł zapłonowy

Zaczęty przez Aimar Elektryka

7 Odpowiedzi
5103 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 05, 2007, 22:37:25
wysłana przez tokarz
89 Odpowiedzi
34852 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 10, 2008, 22:38:48
wysłana przez Dragster 350 cz 6v
1 Odpowiedzi
3149 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 04, 2012, 16:11:00
wysłana przez mostasz
16 Odpowiedzi
5857 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 05, 2017, 23:39:57
wysłana przez kuba.g6
3 Odpowiedzi
783 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 08, 2023, 09:47:35
wysłana przez Rozztocz