Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 18, 2024, 00:18:01
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Elektroniczny moduł zapłonowy.  (Przeczytany 10511 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 940
Elektroniczny moduł zapłonowy.
« dnia: Listopada 25, 2014, 10:46:31 »

Witam,
przeglądając dziś strony allegro, trafiłem na taką aukcję:
http://allegro.pl/elektroniczny-modul-zaplonowy-do-ural-mz-jawa-i4817597548.html
sprzedający wychwala swój produkt jako uniwersalny patent do wszelakich silników,
twierdzi że jego układ poprawia zapłon, zmniejsza spalanie i takie tam bla, bla ...
Czy może ktoś miał już kontakt z tym wynalazkiem ? cena co prawda śmieszna,
tylko się zastanawiam czy ta puszka jest jej warta ?  :-\
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2014, 10:48:51 wysłana przez Bizonek »
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

naveintre

  • Technik Mechatronik
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • MZ ETZ 150 91" Ogar 200 Kawasaki KLE 500
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 25, 2014, 10:49:42 »

Cena jest na prawdę dobra. Mam coś takiego tyle ,że własnej produkcji w ETZ 150 i faktycznie motorek chodzi nieco lepiej.
Zapisane
    Status GG
Z JAWĄ jest jak z brzydką dziewczyną - fajnie się jeździ tylko przed kolegami wstyd :D

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 940
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 25, 2014, 11:01:26 »

Na czym polega działanie takiego układu ?
Sprzedający pisze że oryginalny kondensator się demontuje bo jest zbędny.
Czy takie ustrojstwo sprawdzi się w CZ 175, 88r ?
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1081
  • Bibliotekarz
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 25, 2014, 13:06:19 »

Tego modelu nie testowałem, ale tutaj cytat:

Układ do zastosowania w klasycznym układzie zapłonowym z przerywaczem mechanicznym.



Czyli platynki zostają, fakt nie trzeba kondesatora i idzie przez nie mniejszy prąd, ale to nadal zapłon stykowy.


Lepiej uzbierać troszkę więcej kasy i wziąć elektroniczny bezstykowy np. od Janka.

Wtedy eliminujemy platyny i nic się nie styka, a zapłon raz ustawiony nie wymaga regulacji.

Decyzja oczywiście należy do ciebie.




Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

Grzegorz Moto Naprawy

  • Gość
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 25, 2014, 17:54:39 »

może to trochę poprawi jakość zapłonu ale sprzedający też trochę bakę piszę że nie trzeba regulować zapłonu że nić się nie zużywa co jest nie prawdą ślizgacze platyn będą się zawsze zużywały i trzeba będzie przeprowadzić regulacje

decyzja należy do ciebie ale kolega Blenders radzi ci najlepiej kup całkowitego elektronika
może być vape ale drogi lub najbardziej polecany od Janka za 232zł z przesyłką masz
super zapłon
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 25, 2014, 23:33:20 »

Ja już niejeden raz zraziłem się do elektroniki. W mojej opinii nie ma co pomagać w mechanicznym układzie zapłonowym. Jak dobrze ustawisz, to motocykl chodzi dobrze. Jawa czy CZ to nie wyczynowe 2T.


Zapłon elektroniczny i w ogóle elektronika nie toleruje kiepskiej instalacji elektrycznej. Kupiłem od janka zapłon i leży na półce. Jak przewinę instalację to zamontuję. Jak masz ze sobą komplet przerywaczy, szczelinomierz i od biedy suwmiarkę to klasyczny układ naprawisz nawet w polu.


Elektronika tego nie oferuje, jak mi padł sovek to zostałem bez zapłonu i miałem na tyle szczęścia, że padł po dojechaniu dosłownie pod dom.


Nie rozumiem też skąd takie narzekanie na klasyczny zapłon. Przy przelotowej 100 km/h spalanie zamykało się w granicach 4.5L/100. Ustawiłem, nasmarowałem filc, nie mam kłopotów z odpalaniem zimnego motocykla, motocykl żwawo się zbiera i jeszcze mam mieszane cewki, jedna z MZ, druga czeska.


Moja opinia jest taka, klasyczny układ jest dobry, prosty i umożliwia szybką naprawę. elektroniczny zapłon był jedynie o tyle lepszy, że naprawdę zalany motocykl szło odpalić z kopnika po przechyleniu w lewo na gaźniku starego typu. W dodatku przy cewce dedykowanej do soveka miałem w mieście problem z ładowaniem, bo ten zapłon pobierał sporą moc na iskrę. Na klasycznym układzie włączam zapłon i nic nie przygasa i nigdy w mieście nie zaświeciła mi się kontrolka ładowania, bo było słabe wzbudzenie. Wolę poświęcić czas na czujnik zegarowy i szczelinomierz mając pewność, że na pewno dojadę do celu.


Zapłon Janka jest o tyle dobry, że nie daje iskry w DMP. Na soveku zawsze dziwnie silnik pracował przez to nawet przy równomiernej jeździe.


Do vape na opolszczyźnie się nie przekonałem jak zobaczyłem cezetkę z pełnym vape, ustawionym idealnie i miała problem pracą.


Elektroniczny zapłon to gadżet. Jak ktoś chce to montuje.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Grzegorz Moto Naprawy

  • Gość
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 26, 2014, 00:50:41 »

ja jeżdżę na Jankowych zapłonach jedną jeździłem przez chyba około 4 wtedy bardzo dużo km kręciłem i w 4 lata robiłem 3 generalki silnika i zero problemu z tym zapłonem i pewnie do dziś było by ok tylko Jawe mi zaje.....ali i już się nie znalazła obecnie teraz w dwóch też mam Jankowy ale zawsze w boczku mam zestaw platynowy więc jak coś padnie w drodze to 10minut i jadę na platynach więc można jeździć bez obaw
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 26, 2014, 04:54:26 »

Widzę że Jawolotmen ma jak zwykle swoją teorię wszechświata.

Cytuj
Jak masz ze sobą komplet przerywaczy, szczelinomierz i od biedy suwmiarkę to klasyczny układ naprawisz nawet w polu.
Elektronika tego nie oferuje, jak mi padł sovek to zostałem bez zapłonu i miałem na tyle szczęścia, że padł po dojechaniu dosłownie pod dom.
Czyli porównujesz sytuację gdzie masz wszystko do napracy przerywaczy i nic do elektronika- moim zdaniem lepiej porównać w sytuacji gdzie tu i tu ma się wszystkie części, wtedy wymiana przrywacza to jednak sporo czasu i nerw w trasie a wymiana czujnika w Vape to chwila i jedziesz dalej.

Cytuj
Nie rozumiem też skąd takie narzekanie na klasyczny zapłon. Przy przelotowej 100 km/h spalanie zamykało się w granicach 4.5L/100
na elektroniku można zejść poniżej 4.0L/100
Cytuj
Moja opinia jest taka, klasyczny układ jest dobry, prosty i umożliwia szybką naprawę. elektroniczny zapłon był jedynie o tyle lepszy...
ale i tak elektronik jest lepszy a jak do przerywaczy nie masz części to stoisz i kwiczysz tak samo jak przy elektroniku.

Cytuj
W dodatku przy cewce dedykowanej do soveka miałem w mieście problem z ładowaniem,
A ja przy Vape mogłem spokojnie zrobić 20km bez ładowania na pozycjach i miałem spokojnie jeszcze ponad 12V.

Cytuj
Do vape na opolszczyźnie się nie przekonałem jak zobaczyłem cezetkę z pełnym vape, ustawionym idealnie i miała problem pracą.
Raz widziałeś Cz z vape i już masz o nim opinie- ciekawe.
A co powiesz ma jawę Holgera- prawie 30kkm na Vape i dojechała zawsze i wszędzie ?
Jawy Elkinia ?
Jawa Pavla Suchego, tego co objechał świat na 634 z Vape ?
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 861
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 26, 2014, 10:49:54 »

Jawolotmen jak zwykle,jak mu wiatr zawieje.Wcześniej miał problemy z zapłonem platynkowym to założył soveka.Z sovekiem też miał problemy to wrócił do platynek i teraz chwali.
Ten układ zapłonowy co kolega podał w pierwszym poście,zapewne jest wykonany wg schematu,który krąży w necie od niepamiętnych czasów.
Wykonanie takiego układu to koszt około kilku zł.Paradoksalnie droższa jest obudowa niż sam układ.Jeździłem na takim własnoręcznie wykonanym i silnik pracuje nieporównywalnie lepiej ale mi 2 razy padł tranzystor po kilkuset km.Może to wina złej jakości części,nie wiem ale warto zaryzykować i założyć coś takiego.50 zł to nie dużo,jeśli nie znasz się na elektronice albo jeśli masz daleko sklep elektroniczny to warto kupić. Zdemontowałem to może jeszcze na wiosnę poczynię eksperymenty,na razie nie mam już części zamiennych a do sklepu elektronicznego mam za daleko.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 26, 2014, 11:05:00 »

Ciekawe czy dałoby się to w jakiś sposób połączyć z czujnikiem Halla lub jakimś innym bezstykowym.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Grzegorz Moto Naprawy

  • Gość
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 26, 2014, 15:17:12 »

Ciekawe czy dałoby się to w jakiś sposób połączyć z czujnikiem Halla lub jakimś innym bezstykowym.

tego nie podłączysz do Halla ten układ nie działa na impulsy to jest rodzaju kondensatora tylko w wersji elektronicznej zapewne jest tam jakiś tranzystor
Zapisane

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 940
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 26, 2014, 16:40:10 »

Dzięki za wszystkie opinie  :D
Tak jak się spodziewałem, są zwolennicy zakupu elektronika oraz fani platynek.
Jedni piszą że puszka godna polecenia, inni tylko słyszeli że nic nie warta,
jednak zakupiłem ustrojstwo.
Cena taka sobie a spróbować nie zaszkodzi. W lutowanie samodzielne płytek z drucikami sam się bawić nie mam zamiaru, a czy wyszło by taniej, biorąc pod uwagę latanie za częściami, kupowanie puszki, kabelków, żywic i całego tego szajsu - wątpię  :P
Przyjdzie pocztą paczka, się podłączy, się zobaczy, się napisze co i jak  8)
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

simsons50_1986_2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 270
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 26, 2014, 17:39:41 »

Grzegorz Moto Naprawy Małe zprostowanie zapłon do silgla od janka to coś ook 160pln + wysyłkatak wiec czy nie lepiej dołożyć 100pln i mieć pewny zapłon.
Zapisane
    Status GG

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 26, 2014, 18:29:23 »

Cytuj
na elektroniku można zejść poniżej 4.0L/100


Turlając dropsa, można mulić silnik żaden problem.


Cały świat zawsze wie lepiej i jest lepszy. Zawsze.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Grzegorz Moto Naprawy

  • Gość
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 26, 2014, 19:22:16 »

Grzegorz Moto Naprawy Małe zprostowanie zapłon do silgla od janka to coś ook 160pln + wysyłkatak wiec czy nie lepiej dołożyć 100pln i mieć pewny zapłon.

no to przecież wyżej pisałem że lepiej Jankowy zapłon zakupić niż to z allegro
Zapisane

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 456
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #15 dnia: Listopada 26, 2014, 19:52:53 »

(...)
Cały świat zawsze wie lepiej i jest lepszy. Zawsze.


Nie zawsze. Czasem pojawi się ktoś, kto pokaże całemu światu, że ten g***o wie.
Ostatnim razem był to niejaki Karol Darwin. Wcześniej imć Mikołaj Kopernik  ;)


Cytuj
na elektroniku można zejść poniżej 4.0L/100


Turlając dropsa, można mulić silnik żaden problem.
(...)


Podczas ostatniej podróży bez wozu (trasa 650 km) kręciłem silnik cały czas między 3500-4000 obrotów, bo to autostrada. Efekt? Spalanie 3,8l/100km.
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750 KZ 750E
Kawasaki GPz 900 R

simsons50_1986_2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 270
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #16 dnia: Listopada 26, 2014, 21:18:35 »

Grzegorz Moto Naprawy Małe zprostowanie zapłon do silgla od janka to coś ook 160pln + wysyłkatak wiec czy nie lepiej dołożyć 100pln i mieć pewny zapłon.

no to przecież wyżej pisałem że lepiej Jankowy zapłon zakupić niż to z allegro
Tak tylko dałęś cene zestawu do twina :P
Zapisane
    Status GG

Grzegorz Moto Naprawy

  • Gość
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #17 dnia: Listopada 26, 2014, 21:28:00 »

Grzegorz Moto Naprawy Małe zprostowanie zapłon do silgla od janka to coś ook 160pln + wysyłkatak wiec czy nie lepiej dołożyć 100pln i mieć pewny zapłon.

no to przecież wyżej pisałem że lepiej Jankowy zapłon zakupić niż to z allegro
Tak tylko dałęś cene zestawu do twina :P

a fakt mały babolek z mojej strony nie zerknąłem i mogłem podać cenę tego i tego
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #18 dnia: Listopada 26, 2014, 22:28:26 »

Cytuj
na elektroniku można zejść poniżej 4.0L/100
Turlając dropsa, można mulić silnik żaden problem.
Cały świat zawsze wie lepiej i jest lepszy. Zawsze.
jazda około 100km/h z sakwami to turlanie dropsa ?
w mieście mi paliła 4.5-5L/100

dobry zapłon + dobry gaźnik i nie ma bata
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #19 dnia: Listopada 26, 2014, 22:39:34 »

Jak wszędzie - są fani mechanicznego zapłonu o elektroniki. Zależy to tylko od umiejętności naprawczych posiadacza. Ja wiem, że w elektronicznym zapłonie nie znajdę awarii, bo nie umiem - preferuje więc platyny - fakt pamiętam czasy dobrych czeskich części PAL....
Zapisane

Grzegorz Moto Naprawy

  • Gość
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #20 dnia: Listopada 26, 2014, 22:39:49 »

Cytuj
na elektroniku można zejść poniżej 4.0L/100
Turlając dropsa, można mulić silnik żaden problem.
Cały świat zawsze wie lepiej i jest lepszy. Zawsze.
jazda około 100km/h z sakwami to turlanie dropsa ?
w mieście mi paliła 4.5-5L/100

dobry zapłon + dobry gaźnik i nie ma bata

ale nie ma co się spinać kolega Jawolotmen chce śmigać na platynkach niech śmiga są ludzie co mają swoją wiarę i tego nie należy komentować kolega chce platynke proszę bardzo nich jeździ i życzę jak najdalszych tras bez awaryjnych a każda jawa i tak chodzi inaczej jedna pali 5 druga 10 L na 100/km itp opinie są różne każdy lata na tym co chce według swojego uznania i przekonania 
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #21 dnia: Listopada 27, 2014, 15:47:18 »

No to ja wtrącę Swoje 3 grosze ;) Jako, że użytkuję zapłon Jankowy i platynki ;) Po pierwsze, jako, że ten zapłon działa na oryginalnych cewkach i instalacji, to w razie awarii ( której nie miałem ) jak ktoś jest trochę bardziej kumaty od szympansa wyciąga ze schowka płytkę zapłonową i w kilka chwil możemy już regulować platyniarza. Nawet nie mając zegara, a zaledwie szczelinomierz, oraz mając już doświadczenie w ustawianiu tradycyjnego zapłonu to z pomocą samego szczelinomierza jesteśmy w stanie na oko ustawić zapłon w granicach 3 mm przed GMP.
Zapłon Jankowy jest bezobsługowy, a co do Spalania, to jest wiele czynników warunkujących, ale jadąc na zębatce 18 z obrotami rzędu 3600 - 4200, spalanie oscyluje w granicach 4.2 l. 
Najmniejsze jakie udało mi się uzyskać to coś koło 3,8 l bodajże, i to na Platynkach he he. Generalnie nie sprawdzam ile moto pali, po prostu leje, a po drugie żeby mieć miarodajny wynik trzeba by dwoma takimi samymi motocyklami w tych samych warunkach przejechać tą samą trasę na obu zapłonach.
Zapisane
    Status GG

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #22 dnia: Listopada 27, 2014, 17:17:16 »

Wystarczy że jeden Jawer będzie ważyć 60kg, a drugi 95 i już jest spora różnica w spalaniu. A do tego jeszcze są różne oszustwa na stacjach paliwowych. Jak tankuję na miejscowym Orlenie to pali mi ok 5l/100km, a raz zatankowałem w trasie u jakiegoś prywaciarza bo miał chyba 10 groszy taniej to wyszło spalanie 6,5 :P
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #23 dnia: Listopada 27, 2014, 17:32:59 »

No ja mam całe 172 cm wzrostu i obecnie ważę 77 kg, a w dobrych latach ważyłem 90 kg :D do tego bagaż, parę kilo się nazbierało.

Opony mają dużo do spalania, ruch na drodze, jest tyle czynników.
Zapisane
    Status GG

Grzegorz Moto Naprawy

  • Gość
Odp: Elektroniczny moduł zapłonowy.
« Odpowiedź #24 dnia: Listopada 27, 2014, 18:37:05 »

no tutaj koledzy mają jak największą racje opony,waga kierowcy,paliwo,teren gdzie jeździmy to wszystko ma wpływ na spalanie i nie ma tak że każda jawa u każdego będzie palić tak samo
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Moduł zapłonowy

Zaczęty przez Aimar Elektryka

7 Odpowiedzi
5103 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 05, 2007, 22:37:25
wysłana przez tokarz
89 Odpowiedzi
34852 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 10, 2008, 22:38:48
wysłana przez Dragster 350 cz 6v
1 Odpowiedzi
3149 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 04, 2012, 16:11:00
wysłana przez mostasz
16 Odpowiedzi
5857 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 05, 2017, 23:39:57
wysłana przez kuba.g6
3 Odpowiedzi
783 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 08, 2023, 09:47:35
wysłana przez Rozztocz