Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 03:45:23
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: jakie kable  (Przeczytany 5378 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

semaj

  • Gość
jakie kable
« dnia: Stycznia 25, 2006, 20:12:05 »

długo mnie tu nie było, ale miałem wiele zaległych egaminów w szkole i (z lekkim poślizgiem) od przedwczoraj mam absolutorium - wreszcie :)

Mam pytanko. Nie znam się na oznaczeniach kabli, a chcę powymieniać ich znaczną większość w całym układzie elektrycznym.
Do rzeczy: jak pójdę do skepu elektrycznego, mam powiedzieć, że jaki chcę kabel??
Te oznaczenia są dziwaczne - jedyne co jestem w stanie z nich zrozumieć to powierzchnia przekroju drutu.

Wiem, że najprościej byoby wziąć próbkę i pokazać - mój problem jest taki, że Jawa zimuje wiele kilometrów dalej.
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: jakie kable
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 25, 2006, 22:50:30 »

Gratuluję absolutorium :)
A co do kabelka tfu fachowo przewodu jednożyłowego to poroś o linkę miedzianą jednożylową o przekroju ileś kwadrat :) no i w odpowiednim kolorze :) Typ izolacji raczej nie gra roli bo w sklepach zazwyczaj albo jest polwinitowa (Y w oznaczeniu) albo gumowa (ale to raczej tylko w dobrych sklepach).
W jawie grube przewody mają 1,5 kwadrat a cieñsze 1 kwadrat ale jak wszystkie kupisz 1,5 to nawet lepiej (o ile się w koszulki izolacyjne zmieszczą w których są prowadzone wiązki).
Przykład oznaczenia takiego przewodu: LgY....... (w wykropkowaniu zawarte są informacje o napięciu pracy max i przekroju ale to nie ważne bo zazwyczaj izolacja jest na 750 V co przy 12w jawie jest aż nadto :))