Pasierbiec, Małopolska.
Pogoda zacna sprzęt przewietrzony narybek szczęśliwy
Wolna Strefa Jawa - CZ
- Maja 05, 2024, 18:05:30
- Witamy, Gość
1
dnia: Dzisiaj o 17:57:29
|
||
Zaczęty przez jawol RIP - Ostatnia wiadomość wysłana przez Makaron | ||
2
dnia: Dzisiaj o 16:58:20
|
||
Zaczęty przez Mofeix - Ostatnia wiadomość wysłana przez Makaron | ||
A czy zwieranie do masy to nie to samo co jazda na światłach? Czy źle to rozumuje?
|
3
dnia: Dzisiaj o 16:39:06
|
||
Zaczęty przez j@wa - Ostatnia wiadomość wysłana przez MarcinS | ||
Jeśli chodzi o Wartburga 353, to akurat mamy jednego w warsztacie na odbudowę. Możesz zadzwonić do mojego szefa - pogadacie sobie co i jak.
https://pl-pl.facebook.com/RetrocarsPl/ |
4
dnia: Dzisiaj o 15:30:45
|
||
Zaczęty przez Mofeix - Ostatnia wiadomość wysłana przez michal_t | ||
O ile dobrze rozumie dokumentację regulatora VAPE to działa on na zupełnie innej zasadzie niż regulatory z chińczyków.
Vape chcąc uniknąć prostego rozwiązania jak zwierania uzwojeń do masy gdy napięcie przekracza 14,4 V zastosowali tyrystorowy regulator. Jak sinus z alternatora ma większe napięcie niż 14,4 V to regulator załącza tylko wycinek sinusa. Z alternatora może iść nawet 200V AC a mostek przepuści tylko 14,4 do instalacji. Chińczyk zamiast tego wszystko co powyżej 14,4 V zwiera do masy. Jak się łatwo domyślić zwieranie do masy nie jest korzystne bo niepotrzebnie nagrzewa uzwojenie i regulator oraz obciąża silnik (tracimy niepotrzebnie moc). Czesi chcieli to zrobić w bardziej wyrafinowany sposób żeby nie tracić mocy silnika. Może te straty nie są odczuwalne ale są. Ja bym się jedynie martwił o stator czy się nie spali na długiej trasie po zmianie regulatora z Vape na chińczyka. Uzwojenie będzie zwierane do masy przez chiński regulator a nie zostało pod taki tryb pracy zaprojektowane. |
5
dnia: Dzisiaj o 12:13:11
|
||
Zaczęty przez j@wa - Ostatnia wiadomość wysłana przez muczos | ||
My ją uratowaliśmy przed złomowaniem 13 lat temu. Od nowości jest w rodzinie, jestem 3 właścicielem.
Daleki wujek który ją kupił nową w 1976 był nauczycielem w szkole zawodowej mechanicznej. Jak auto było nowe to wszystko było rozebrane i grubo zakonserwowane. Dzięki temu podłoga i podłużnice są w idealnym stanie. Jeszcze tylko z wierzchu się trochę poprawi i będzie ok |
6
dnia: Dzisiaj o 11:39:31
|
||
Zaczęty przez j@wa - Ostatnia wiadomość wysłana przez Ez57 | ||
Ooo, Skoda 100, fajny samochód, kiedyś "chorowałem" na taką Skodzine.
|
7
dnia: Dzisiaj o 11:17:35
|
||
Zaczęty przez j@wa - Ostatnia wiadomość wysłana przez muczos | ||
Z okazji majówki postanowiłem trochę przewietrzyć samochód.
Od razu jak tylko wsiadłem za kierownicę to poczułem reumatyzm i zacząłem mieć problemy z pamięcią. |
8
dnia: Dzisiaj o 11:12:29
|
||
Zaczęty przez Mofeix - Ostatnia wiadomość wysłana przez korczi | ||
Czyszcząc lusterko rozebrałem je i znalazłem ładny relikt przeszłości pod szkłem
|
9
dnia: Dzisiaj o 09:01:30
|
||
Zaczęty przez Makaron - Ostatnia wiadomość wysłana przez Rozztocz | ||
Ooo a ja w ubiegłym roku myślałem że to mi się trafił taki egzemplarz
|
10
dnia: Dzisiaj o 08:25:55
|
||
Zaczęty przez Mofeix - Ostatnia wiadomość wysłana przez krzysiek98 | ||
Ale te konkretne regulatory od japońców to są zdaje się do układu z uzwojeniem nawiniętym na 3 fazy i połączonym w gwiazdę, regulator zapięty na końcach faz zwiera je do masy naprzemienie. Tak działa też prądnica z chińskich 125, wykorzystywana przez naszych handlarzy typu turbozabytki. VAPE to układ z nawiniętą jedną fazą, gdzie regulator wpięty jest z nią w szeregu, równolegląc" nadmiar" do masy. Chcąc więc tam wsadzić japońca, trzeba wsadzić regulator od takiej właśnie prądnicy, stosowane one były np. w azjatyckich 125 Hondy, z których Chińczycy tą konkretną montowaną w quadach skopiowali
|