Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 12, 2024, 02:41:45
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Potrzebuję informacji dosyć pilnie.  (Przeczytany 4792 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Potrzebuję informacji dosyć pilnie.
« dnia: Lipca 04, 2016, 21:44:38 »

Nie wiem gdzie o to spytać, nie wiem gdzie coś takiego dostać niestety mam pecha w tym roku i to niezłego.

Padł mi regulator napięcia KOKUSAN DENKI JAPAN RS 2157. Niestety wujek google nie jest mi w stanie powiedzieć żadnej informacji o tym, regulator jest padnięty, czuć od niego spalenizną. Nie wiem nawet czym go zastąpić, ma 4 przewody, jest to regulator zespolony z prostownikiem. Na statorze bez obciążenia zgodnie z manualem ma być 80/powyżej 80V jeżeli taka informacja pomoże. Stator też mam trzepnięty, 85V/20V/20V przy 5 tyś zgodnie z manualem ma być po 80 na każdej fazie albo nawet wyżej, też nie mogę namierzyć innego statora więc pewnie będę zmuszony go oddać do przewinięcia i to nie jest ogromny problem.

Najbardziej potrzebuję regulatora.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1079
  • Bibliotekarz
Odp: Potrzebuję informacji dosyć pilnie.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 04, 2016, 23:00:18 »

Napisz może do jakiego to motocykla, łatwiej będzie szukać, z tego co widzę to jest Japoński regulator.
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

Andrzejek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 107
Odp: Potrzebuję informacji dosyć pilnie.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 05, 2016, 00:53:24 »

Zapodaj jakąś fotkę regulatora. Czy da się go rozebrać? Może udałoby się go naprawić. Jakie są oznaczenia na tych zaciskach ?
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Potrzebuję informacji dosyć pilnie.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 05, 2016, 03:38:52 »

Dosc czesto padajaca czesc, zwykle wtedy, gdy obnizy sie poziom elektrolitu w akumulatorze albo gdy w przeszlosci akumulator takiego obnizenia (albo nawet wyschniecia) doswiadczyl.
Jesli masz regulator pokazany na ponizszych zdjeciach a przewody do kostki maja identyczne kolory to znaczy ze jest to oryginalny regulator.
Zamiennne z nim regulatory byly stosowane w motocyklach GSX400FS, GSX750E/L/S, GSX1000E/G, GS1000G ('80-'81), GSX1100LS, GS1100E/ET/EZ ('80-'83), GS1100ED/ESD ('83 ), GS1100G ('82-'83),  GS550L/M ('80-'82), GS650E/G/GL ('81-'82), GS650 Katana ('83), GS850G ('82-'83). Pasuje tez od nowszych GSX250E, GSX400E GSX450E ale regulatory do tych sprzetow sa juz laczone na konektory. W wersjach eksportowych do Europy moglo byc inaczej wiec przed zakupami warto przynajmniej sprawdzic czy pasuje kostka.
Jesli chcesz kombinowac to sprobuj podlaczyc jakis inny regulator tak jak na zalaczonym schemacie - czerwony przewod do (+) akumulatora, czarny do masy (-), a trzy pozostale do trzech faz alternatora. Powinno dzialac.

Andrzejek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 107
Odp: Potrzebuję informacji dosyć pilnie.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 05, 2016, 04:43:20 »

Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Potrzebuję informacji dosyć pilnie.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 05, 2016, 04:53:02 »

Troche drogo sie tam cenia. Piecioprzewodowy regulator z jakiegos samochodu lub chinskiego skutera powinien dac rade a bedzie duzo tanszy. Na szrocie to moze nawet bedzie smiesznie tani.
W takim dopasowywanym od czegos regulatorze trzeba bedzie ustalic kolor przewodu do masy i do plusa instalacji. Do plusa laczy sie zazwyczaj przewod czerwony, do minusa czarny ale nie zawsze musi to byc regula.

Andrzejek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 107
Odp: Potrzebuję informacji dosyć pilnie.
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 05, 2016, 05:01:00 »

W sumie to nic takiego skomplikowanego w tym regulatorze nie ma, jednak wykonanie i sprawdzenie zajęłoby chwilkę. Masz rację, wystarczająco dużo informacji podałeś żeby znaleźć jakąś używkę.
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Potrzebuję informacji dosyć pilnie.
« Odpowiedź #7 dnia: Lipca 05, 2016, 16:00:53 »

Akumulator miał wodę i był naładowany więc kompletnie nie rozumiem awarii tego układu. W niedzielę rano jeszcze ładowanie miałem, wybrałem się na spacer wieczorem i znikło kompletnie, zaczął się burdel. Przedzwoniłem do jednego znajomego, który ze skosami ma na codzień do roboty i zasugerował, że ostatnie ciepełko mogło regulatorowi zaszkodzić. Wspomniał też, że raczej dowolny regulator będzie pasował i tutaj nie będę miał problemu. Gorzej ze statorem, nie mogę namierzyć trupa na części, i za bardzo chyba nic zamiennie nie pasuje, bo ten stator ma specyficzne wymiary.

Na razie też nie będę lewej strony rozgrzebywał, bo mi stoi w garażu rozbity GS500E i nie mam miejsca. Przynajmniej wiem już co z regulatorem, i chyba pomyślę o jakimś patencie na chłodzenie tego ustrojstwa. Ciekawi mnie tylko czy da się tą masę wywalić i coś poprawić w tym reglu potem bym to zalał masą skrzynek OBO, która jest wodoodporna i można ją później wywalić. 
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Andrzejek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 107
Odp: Potrzebuję informacji dosyć pilnie.
« Odpowiedź #8 dnia: Lipca 05, 2016, 17:55:38 »

Nie wiem jaka jest konstrukcja statora u ciebie, ale w większości przypadków można samemu przewinąć, cewki. Co do poprawiania regla można spróbować wywalić masę i zobaczyć czy da się zlokalizować elementy. Co do masy zalewowej to są specjalne silikonowe, które oprócz ochrony przed wilgocią poprawiają izolację i przewodnictwo cieplne, no i oczywiście bez problemu można je wydłubać ;-)
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Potrzebuję informacji dosyć pilnie.
« Odpowiedź #9 dnia: Lipca 05, 2016, 23:02:16 »

Zastanawia mnie tylko czego użyli. Jak epoksydu to od razu można sobie darować, bo bez uszkodzeń go nie ściągnę.

Na razie obmyślam jak się dostać do tego regulatora żeby go odkręcić bez wywalania dolotu. W porównaniu do cezety to chyba wolałem serwisowanie cezety, bo do wszystkiego było dojście, tutaj jest cholernie ciasno...
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Andrzejek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 107
Odp: Potrzebuję informacji dosyć pilnie.
« Odpowiedź #10 dnia: Lipca 06, 2016, 00:24:55 »

Myślę, że jednak najlepszym rozwiązaniem będzie jakaś używka ...
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Potrzebuję informacji dosyć pilnie.
« Odpowiedź #11 dnia: Lipca 06, 2016, 00:34:52 »

Sezon w pelni wiec nie "zastanawiaj" sie i nie "obmyslaj" tylko wstaw jakis inny regulator. Jesli chcesz reanimowac oryginal i przekladac mu wnetrznosci to bedziesz mial na to kilka zimowych miesiecy.
A przed przewijaniem statora proponuje dokladnie sprawdzic opornosc wszystkich jego cewek bo moze nic mu nie jest. W nadwislanskich "upalach" raczej nie upatrywalbym przyczyny takiej naglej awarii regulatora i statora jednoczesnie. Predzej bedzie to jakies zwarcie akumulatora, jego odwrotne podlaczenie (nawet chwilowe) lub jakas utrata/pogorszenie kontaktu podczas grzebania przy kablach.
Od filozofowania motor nie zacznie jezdzic a raczej skonczy w pudlach jako kupa czesci.
Nie traktuj tego komentarza jako jakiejs osobistej wycieczki pod Twoim adresem. Przesiadles sie na tego GSX-a aby jezdzic wiec staram sie Ci w tym pomoc.

Andrzejek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 107
Odp: Potrzebuję informacji dosyć pilnie.
« Odpowiedź #12 dnia: Lipca 06, 2016, 00:46:07 »

Na początku kolega pisał, że mierzył bez obciążenia i miał 80V/20V/20V pytanie czy regulator miał podłączony. Bo jeżeli nie to wskazywało by jednak na cewki ...
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Potrzebuję informacji dosyć pilnie.
« Odpowiedź #13 dnia: Lipca 06, 2016, 08:44:41 »

Według manuala serwisowego co ma 400 stron. Wypiąłem uzwojenie z instalacji. Regulator sprawdziłem według książki - ma zwarcie do masy na prostowniku i wali od niego spalenizną. Nie wiem tylko jaki regulator jest coś wart jedni piszą, że jest coś wart jakiś polski zamiennik z linku tutaj. Myślę, że można dać regulator od GS'a 500 tylko nie wiem czy szukać nowy czy ze szrota używkę. Zrobiłem rozeznanie i udało mi się jakimś cudem znaleźć używany stator, który nie jest spalony czekam na paczkę.

Może taki regiel dać: http://allegro.pl/regulator-napiecia-suzuki-gs-gsx-400-600-450-500-i6316422798.html#

Zamiennie pasuje regulator od GS'a 1100, miał identyczny stator tylko w Larssonie taki regiel kosztuje prawie 5 stów.

Do intrudera ludzie dawali coś takiego: http://allegro.pl/regulator-napiecia-12v-atv-250-st-9e-shineray-bash-i5569463079.html

I podobno działa więcej niż dobrze i kosztuje śmieszne pieniądze.
« Ostatnia zmiana: Lipca 06, 2016, 08:48:43 wysłana przez Jawolotmen »
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Potrzebuję informacji dosyć pilnie.
« Odpowiedź #14 dnia: Lipca 06, 2016, 10:04:25 »

Ten zamiennnik do intrudera ma 6 przewodow. Moze gdyby byl dostepny jego schemat wewnetrzny to daloby sie go jakos wkomponowac w instalacje od Twojego GSX-a ale na odleglosc wolalbym sie tego nie podejmowac. Za smieszne pieniadze sa tez regulatory na 5 przewodow do chinskich pojazdow (na ebayu jest takich mnostwo za 4-5 dolarow wiec w Polsce tez pewnie beda).

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Potrzebuję informacji dosyć pilnie.
« Odpowiedź #15 dnia: Lipca 07, 2016, 00:56:03 »

Znalazłem do niej stator, ale od GSX 400E i w sumie się nie dowiem dopóki nie ściągnę lewego dekla czy na pewno to przypasuje. Średnica jest ta sama, ale szerokość cewek jest minimalnie większa niż teoretycznie w GSX 400 F jest oryginał(nie zbyt dużo informacji o tym motocyklu ani zdjęć).

Stator dostałem za śmieszne pieniądze więc nie będę stratny wiele, regulator mam od Suzuki GN125 dostałem go za darmo od kolegi, sprawdziłem go multimetrem przebicia nie ma i wszystko wskazuje na to, że jest sprawny. Ma 5 przewodów, 3 fazy, + i masa.

Dowiedziałem się też, ale zza granicy bardziej to w ameryce, że na pewno przypasuje stator od GS 500E. Od biedy jak ten nie przypasuje to załatwię sobie taki od wspomnianego GS'a i mam dobry zamiennik, łatwo dostępny bo szrotu tego modelu jest mnóstwo. Cena od 80zł do 160.

W weekend będe wiedział, bo mnie czeka jeszcze jedno zaliczenie i mam studia na razie z głowy to będe miał czas po weekendach grzebać. Wygrzebałem też gambit do zrobienia nowej uszczelki bo za bardzo nie mogę namierzyć nowej.

Edycja 2016/07/10:

Na rozwianie wątpliwości. Sprawdziłem ten regulator jeszcze raz, ale miernikiem analogowym jeżeli chodzi o rezystancje a metexem tylko mostem prostowniczy w obie strony. Regulator jest nadal sprawny więc zostawiłem go w spokoju, niech sobie tam będzie. Nie mam tylko informacji do jakiego napięcia ten regulator reguluje, podobno według książki jest dwustopniowy i na światłach napięcie ładowania jest mniejsze żeby nie zagotować akumulatora. Ze statorem z dawcy na światłach mam 13,89V-14V przy 5 tyś i powyżej. Wyciąłem uszczelkę z gambitu nie nawalałem tam silikonu. Wszystko zeszło się ładnie pytanie tylko na ile starczy tego statora, mam nadzieję że chociaż sezon pośmiga to zdążę stary przewinąć.
« Ostatnia zmiana: Lipca 10, 2016, 22:59:53 wysłana przez Jawolotmen »
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Co potrzebuję ?

Zaczęty przez MarcinS « 1 2 » Mechanika

25 Odpowiedzi
8516 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 05, 2008, 23:36:13
wysłana przez jacu
0 Odpowiedzi
3358 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 09, 2014, 08:35:49
wysłana przez mechanik350
14 Odpowiedzi
4871 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 16, 2014, 19:01:51
wysłana przez Pietras
5 Odpowiedzi
2009 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 23, 2019, 22:23:56
wysłana przez BALON
3 Odpowiedzi
1586 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 01, 2020, 10:13:03
wysłana przez xepher