Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 19, 2024, 08:42:17
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: różnice w prędkościach  (Przeczytany 13657 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jawsim

  • Gość
Odp: różnice w prędkościach
« Odpowiedź #25 dnia: Października 09, 2007, 19:24:47 »

tłok ma po bokach na dole okna do przepłukiwania. ale po kolei...patrząc na niego z boku mamy więc kolejno od góry płaszczyznę denka ( głupie to,że denko jest u góry nie chłopaki?  :) ) potem  trzy pierścienie, kawałek niżej jest piastka sworznia tłokowego a zaraz pod nią owe okienko. gdzie BoNes chcesz dać ten nowy?  <eek> i nie wyobrażam sobie jak tam na warsztatach wykonasz owalizację. a swoją drogą to macie tam niesamowite możliwości. ależ ten program nauczania praktycznego sie zmienił od czasów gdy byłem w technikum./...
Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: różnice w prędkościach
« Odpowiedź #26 dnia: Października 09, 2007, 19:51:16 »

Ja jestem w zawodowie  <lookaround> najlepsi < tacy jak ja > 100%frekfencji moga czasem zrobic cos dla siebie na wlasne potrzeby  ;)
wiem juz co to jest te okno < tylko ze ono jest tak jakby otrare < wyglada jak litera " U " a ja bym zrobil pierscien na samym dole i okno by wygladalo jak " O " niechce mi sie tego na paincie rysowac , zakladac konta na fotosiku lub innej sronce i wwalac zdjecia
postaram sie wyslac fotki tego co zrobilem  :>
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: różnice w prędkościach
« Odpowiedź #27 dnia: Października 09, 2007, 19:57:20 »

BoNes mam jedno pytanie.Jakiego zawodu się uczysz i w której jesteś klasie?
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

Jawsim

  • Gość
Odp: różnice w prędkościach
« Odpowiedź #28 dnia: Października 09, 2007, 19:58:50 »

 Ja jestem w zawodowie  lookaround najlepsi < tacy jak ja > 100%frekfencji moga czasem zrobic cos dla siebie na wlasne potrzeby  Wink
wiem juz co to jest te okno < tylko ze ono jest tak jakby otrare < wyglada jak litera " U " a ja bym zrobil pierscien na samym dole i okno by wygladalo jak " O " niechce mi sie tego na paincie rysowac , zakladac konta na fotosiku lub innej sronce i wwalac zdjecia
postaram sie wyslac fotki tego co zrobilem  naughty

 <lol> odpuszczam temat.
Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: różnice w prędkościach
« Odpowiedź #29 dnia: Października 09, 2007, 20:03:06 »

Jestem w 1 klasie MPS - mechanik pojazdow samochodowcyh  ;)
Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: różnice w prędkościach
« Odpowiedź #30 dnia: Października 09, 2007, 20:04:05 »

Jestem w 1 klasie MPS - mechanik pojazdow samochodowcyh  ;)

I dodam jeszcze ze jestem kreatywny i mam bardzo bujna wyobraznie o czym sie juz niektorzy przekonali  <thumbup>
Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: różnice w prędkościach
« Odpowiedź #31 dnia: Października 09, 2007, 20:05:53 »

Ludzie co sie dzieje z tym formu ???
niedosc ze sie laduje 20 sekund ot caly czas pisze w lewym dolnym rogu za jest blad na stronie  :'( zbliza sie armagiedon czy cos

sorka za tego posta  <cheers>
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: różnice w prędkościach
« Odpowiedź #32 dnia: Października 09, 2007, 20:11:15 »

BoNes zwykła fizyka jeszcze nie raz brutalnie ograniczy Twoją wyobra¼nie. Jeszcze daleka droga przed Tobą jeśli chodzi o mechanikę ;) Okiełznaj czasem swoją wyobra¼nie i nie dziel się nią z innymi na forum, na początek radze poczytać jak co działa i na jakich zasadach.

pzdr
Zapisane

natal007

  • Gość
Odp: różnice w prędkościach
« Odpowiedź #33 dnia: Października 09, 2007, 20:11:49 »

Jeżeli uważasz że zakładanie pierścienia na dole tłoka z otwartymi oknami to nie są bzdury to spoko. Powodzenia w realizacji projektu. ;]
Jawsim wysiadam z tobą :)
Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: różnice w prędkościach
« Odpowiedź #34 dnia: Października 09, 2007, 20:16:07 »

No jak zwykle sie okaze ze sie do tego zaangazuje i potem cus przestanie dzialac tak zawsze jest  :'(
pamietam jak kiedys z nudow zrobilem projekt polaczenia lewego dekla z jawki z jedna czescia turbo sprezarki  <thumbup> < dotalem w gimnazium ocene 6 < no i oczywiscie jak sie juz to zrobilo to niemoglem gaznika wyregulowac zeby wiecej puszczal paliwa  :'( < a prubowalem bardzo dlugo > nawet kranik z sokowarki niepomogl   <crybaby>
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: różnice w prędkościach
« Odpowiedź #35 dnia: Października 09, 2007, 20:19:03 »

Napisze to bo jak przeczytalem dzisiejsze posty to WY-MIENK£EM totalnie...
panowie ja tez wysiadam...
Bones bez obrazy ale zaczynasz dzialac na nerwy...
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

BoNes

  • Gość
Odp: różnice w prędkościach
« Odpowiedź #36 dnia: Października 09, 2007, 20:20:30 »

Ten typ tak ma ... ;)
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: różnice w prędkościach
« Odpowiedź #37 dnia: Października 09, 2007, 20:21:23 »

 Chlopaki ja tez wysiadam!
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2222
    • moja stronka
Odp: różnice w prędkościach
« Odpowiedź #38 dnia: Października 09, 2007, 21:03:13 »

Wracając na ziemię..........
   Dzisiaj na jawie rozpędziłem sie po prostej do 147km/h ( oczywiście pomiar licznikowy - mniej więcej  bo oka co do setnej km/h nie mam ) , brakło paliwa w ga¼niku <crybaby> wtedy poznał bym pełne osiągi tego super silniczka. Po małym dopracowaniu szczegółów silnik zaczął palić z kopa lecz wariuje na wolnych obrotach( ma tendencje do gaśnięcia( chyba przedmuchy w cylindrach ). zawieszenie nawet dobrze sie spisywało gorzej z hamulcami. Nastepny test bedzie jak zwiększę  poziom benzyny w ga¼niku  ;]
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

lluke

  • Gość
Odp: różnice w prędkościach
« Odpowiedź #39 dnia: Października 09, 2007, 21:38:09 »

Kolego BoNes rozumiem twój młodzieñczy zapał:) ale to zabrzmiało jesteś tylko 2 lata młodszy ale zastanów sie czasami nad tym co mowisz ja choc kształce sie w zupelnie innym kierunku(technik informatyk) wiem ze jesli ktos budowal silnik to na pewno brał pod uwage wszystkie mozliwe opcje by go skonstruowac chociaz by takie jak zmeczenie materialu nad tym jak zestroić i jaka konstrukcje silnika wykonac pracowal sztab ludzi wiec nie ma sensu bawic sie w takie zeczy jak gleboka ingerencja w silnik w dodatku w 2T  ale sie rozpisalem:)

A tak z innej beczki życze powodzenia Gustaw;]
Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: różnice w prędkościach
« Odpowiedź #40 dnia: Października 10, 2007, 13:53:17 »

Juz niebede pisal w waszych tematach i zmienial ich przeznaczenie
zaloze niedlugo swoj < ze zdjeciami i opisami moich patetow  :>
oczywscie znajda sie tam patety z gornej pulki  <lol>  :> <book>
Zapisane

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: różnice w prędkościach
« Odpowiedź #41 dnia: Października 10, 2007, 16:45:25 »

propoponuje przeniesc czesc watku do dzialu humor ;)
Jawsim. Moim zdaniem twoje tlumaczenia za duzo Bonesowi nie dzadza ;P musialby troche wiedzy lyknac z zewnatrz.. jakies chociazby podstawy terminologii. co kolwiek..
kup sobie Bones np. Budowa pojazdow samochodowych (czesc 1 szczegolnie) - podrecznik dla szkól srednich i zawodowych szkól samochodowych. chyba w kazdej ksiegarni

tylko tam za bardzo o 2 suwach nie ma.. ale pewnie cos znajdziesz w szkolnej bibliotece.
jest taka fajna ale nie wiem czy nie bedzie za trudna ;P "silniki dwusuwowe pojazdow" tadeusza rychtera... i na koniec pana salka poczytaj i wroc na forum  <thumbup>

poza tym nie moge się zgodzic z Lukiem. Zapominasz albo celowo nie przytaczasz chyba najwazniejszego czynnika towarzyszacego projektowaniu silnikow. EKONOMIA I POWIAZANY Z TYM PARK MASZYNOWY.
i akurat zmeczenie materialu nie jest az tak bardzo istotne jak ekonomia :P
inzynierowie Jawy ze swoja wiedza, jak by chcieli by pewnie wycisneli i 60 KM z tej pojemnosci, ale ograniczaly ich koszty i co za tym idzie rowniez dostepnosc materialow itp.. I na tym to polega.
Nie wypowiadalem sie w watku, bo to co mozemy zrobic w zaciszu domowego warsztatu to prawie kosmetyka (mozna sie pobawic w obnizenie wagi itp)

jak ktos by mial nieograniczone mozliwosci, to pewnie ze mozna zaprojektowac tloki z magnezu.. z preforma ceramiczna dla pierwszego pierscienia, wkladkami ograniczajacymi rozszezalnosc termiczna a co za tym idzie zmniejszenie pasowanie tlok - cylinder, ze zmienionym polozeniem swoznia tak by podkrecic jeszcze stopien sprezania (a co za tym idzie trzeba by przeprojektowac reszte silnika). i w ogole w wybraniem materialu tloka gdzie tylko sie da po wnikliwych analizach wytrzymalosciowych, a problem tkwi "jedynie" w ekonomii ;P ale jak ktos z was ma mozliwosci to bardzo chetnie bym sie wlaczyl  ;)

co do wspomnianej sprawy pierscieni to wg badan zwiekszanie ilosci pierscieni powyzej trzech nie daje zauwazalnych rezultatow w zmniejszeniu przedmuchow.

Zapisane

MOTOMYSZOR

  • Gość
Odp: różnice w prędkościach
« Odpowiedź #42 dnia: Października 10, 2007, 18:33:14 »

Po pierwsze primo: Pierścienie minutowe są po to minutowymi (podciętymi) żeby się dużo szybciej dotarły a nie żeby miały mniejsze opory.

Po drugie primo: BoNes, ja wiem że jak ktoś nie może się niczym poza pierwszymi włosami na jajach pochwalić i czuje się niedowartościowany to wkręca ludziom kity o tuningach ciągników przez internet czy też chwali się 100% frekwencją na zajęciach ale jeśli w dalszym ciągu twoje posty będą tak beznadziejnie głupie i denerwujące to dostaniesz bana.....
Polecam taką kolejność: słownik języka Polskiego, słownik nazewnictwa mechanicznego, dopiero potem pisanie na forum.
 


Normalnie znerwiłem się  <furious>
« Ostatnia zmiana: Października 10, 2007, 18:36:50 wysłana przez MOTOMYSZOR »
Zapisane

Piszczałka

  • Gość
Odp: różnice w prędkościach
« Odpowiedź #43 dnia: Października 10, 2007, 19:31:12 »

M4riush wydaje mi się ze wszystkie tłoki maja przesunięcie osi sworznie względem samego tłoka przynajmniej te z silników czterosuwowych pojazdów co do dwusuwów  to pewności nie mam ale tłok od shl ma przesunięcie o jeden milimetr ale pomiar mógł być niedokładny bo robiony na szybko.
A  tak pyzatym niema co chłopakowi tłumaczyć jak nie chce zrozumieć, albo sam dojdzie brutalnie do wszystkiego albo wymyśli coś nowego czego ludzie nie odkryli  :D i tyle
Zapisane

lluke

  • Gość
Odp: różnice w prędkościach
« Odpowiedź #44 dnia: Października 10, 2007, 20:01:41 »

tak m4riush masz racje o zapomnialem napisac o ekonomi ale dla mnie to logiczne przeciez wieksza moc zawsze liczy sie z wiekszym zuzyciem zarowno materialow jak i paliwa tak wiec nie po to pracowal nad tym sztab ludzi by ktos pierwszy lepszy z fantazja to poprawial a raczej spierd..ił
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: różnice w prędkościach
« Odpowiedź #45 dnia: Października 10, 2007, 20:17:27 »

Nie do koñca Luke masz rację, można poprawić fabrykę, podkreślam fabrykę nie inżynierów którzy wszystko zaprojektowali, zyskać parę kucy, zmniejszyć zużycie paliwa i materiałów w jednym. Poprawa fabryki polega na poprawieniu niedoróbek powstałych w fabryce podczas masowej produkcji  :)


pzdr
Zapisane

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: różnice w prędkościach
« Odpowiedź #46 dnia: Października 10, 2007, 20:28:05 »

chyba sie nie do konca zrozumielismy. Alez pewnie ze mozna poprawiac i fabryke i inżynierow.

bo rzeczywistosc nie jest tak kolorowa.
inzynierowie cos sobie wymysla, zbadaja. np. silnik do jawy ts 350, 45 km i male zuzycie paliwa..  i co z tego?
jak  "przychodzi" technolog i mowi " panowie, ale tego to nie wykonamy, trzeba by zlecic, nie mamy do tego i tego narzedzi itp. "

do tego dochodzi ekonomia w postaci menadzera i co.. "to odpada, to tez sie nie oplaci, na to nas nie stac, to moze pozniej dolozymy, a to przeprojektujcie tak zeby kosztowalo tyle i tyle"  i tak dalej... oczywiscie dzialy te sa powiazane ze soba

i koniec koncow powstaje nasz 27 konny silniczek. jakby nie mozna bylo poprawiac konstruktorow to by tuning nie mial racji bytu ;P

a co do swoznia to nie o ta plaszczyzne przesuniecia mi chodzilo

ps tak naprawde to wysoka  moc, male zuzycie paliwa,wytrzymalosc itp to sa priorytety drugorzedne. Po pierwsze i ostatnie silnik sie musi sprzedawac i tyle.
« Ostatnia zmiana: Października 10, 2007, 20:37:47 wysłana przez m4riush »
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: różnice w prędkościach
« Odpowiedź #47 dnia: Października 10, 2007, 20:53:10 »

m4riush to juz wiem czemu japoñczycy robia takie żwawe silniki <lol> przychodzi inż. i gada UNOAMTAN UJNA!!! 165 PS!!!UNODA GUANAMATANAJO!!! LIIIKANADAMATATERA!!!na to menager- UKONADA ONOAMNOJA!!!! 169 PS!!! HAKUNOMATATOJA! BOGATAMATAKLIENTELA!!!UN !! HASSS! AJJJ? aż w koñcu szef- 170PS!!! ANO!!! tam wszystcy na siebie wrzeszczą i robia najlepiej jak mogą dla świętego spokoju :>
Zapisane

Piszczałka

  • Gość
Odp: różnice w prędkościach
« Odpowiedź #48 dnia: Października 10, 2007, 20:58:08 »

A mnie się wydaje że z tym konstruowaniem przez inżynierów to jest trochę inaczej. Bo chyba są najpierw założenia że robimy motor dwusuwowy, o mocy w przedziale 20-30km bazujący w  jak największym stopniu na dotychczasowych produktach( duża unifikacja) i takie założenia są wysyłane do biura konstrukcyjnego. Na odwrót to robi się do wyścigów lub do rajdów bo niema ograniczeñ bo ma wygrywać!!!
Albo się robi tak ze się wysyła parametry maszyny jaką chcemy mieć( Niemcy w czasie wojny do wszystkich fabryk wysyłali) a one wystawiają to co określili wstępnie częśc odrzucamy bo np. mają materiały deficytowe a ci co zostali robią prototyp   który testujemy i wyłaniamy dobry dla nas
Bo inżynier to zrobi to co będzie uważał za najlepsze a to się nie sprzeda bo będzie drogie tu muszą być założenia odgórne przy wdrażaniu nowego pojazdu
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: różnice w prędkościach
« Odpowiedź #49 dnia: Października 10, 2007, 21:01:34 »

podchodzicie do tematu zbyt  <book> czuję sie jakbym niechcący wbił się na jakieś spotkanie mądrego zarządu mądrej firmy. czuję się nieswojo... jak np.czułby się  pedał na zlocie feministek.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
13 Odpowiedzi
5714 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 11, 2006, 11:56:44
wysłana przez JAWABUZA TS 350
Różnice w silniku

Zaczęty przez aRoN Mechanika

1 Odpowiedzi
2821 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 02, 2008, 15:29:06
wysłana przez Mienki
6 Odpowiedzi
3378 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 25, 2010, 21:22:28
wysłana przez muczos
5 Odpowiedzi
6302 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 04, 2011, 23:16:49
wysłana przez grochu
5 Odpowiedzi
4405 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 27, 2013, 17:01:16
wysłana przez Lopez