Wolna Strefa Jawa - CZ

Baza wiedzy i modyfikacji => Baza wiedzy => Wątek zaczęty przez: azbescik2 w Czerwca 09, 2022, 20:15:00

Tytuł: Różnice w wałach korbowych 638/640 a cz 472/jawa634
Wiadomość wysłana przez: azbescik2 w Czerwca 09, 2022, 20:15:00
Taka ciekawostka czym różnią się wały korbowe oprócz czopow głównych oczywiście bo je da sie wymienić chociaż prawy Czop w jawie 638 i cz 472.6 jest ten sam pomijając miejsce wciski bo tutaj wogule jest miz masz , poniższe zdjęcia wyjaśniają różnice w przeciwwagach walu korbowego ( a dzisiaj właśnie adoptowałem przeciwwagi z cz do silnika 638
Tytuł: Odp: Różnice w wałach korbowych 638/640 a cz 472/jawa634
Wiadomość wysłana przez: rasmusen1 w Czerwca 09, 2022, 20:18:19
Ciekawe gdyby je zważyć?
Tytuł: Odp: Różnice w wałach korbowych 638/640 a cz 472/jawa634
Wiadomość wysłana przez: STÓWA w Czerwca 09, 2022, 20:23:02
Czyli wał CZ ma większą średnicę przeciwwag ale płytsze podtoczenie na korbowód ?
Tytuł: Odp: Różnice w wałach korbowych 638/640 a cz 472/jawa634
Wiadomość wysłana przez: azbescik2 w Czerwca 09, 2022, 20:26:40
Cz Ma większą srednice tarcz walu i ma głębsze podtoczenia , dlatego np do cz jak kupujemy korby z kompletów to trzeba dobrze patrzeć żeby nie dać podkładek dystansowych na dół korbowodu 0.5 mm powinny być o grubości 1 mm
Tytuł: Odp: Różnice w wałach korbowych 638/640 a cz 472/jawa634
Wiadomość wysłana przez: STÓWA w Czerwca 09, 2022, 20:48:53
A faktycznie , kiedyś ktoś mi o tym mówił.
Tytuł: Odp: Różnice w wałach korbowych 638/640 a cz 472/jawa634
Wiadomość wysłana przez: Blenders w Czerwca 09, 2022, 22:25:50
Fajny wątek, przyklejam.
Tytuł: Odp: Różnice w wałach korbowych 638/640 a cz 472/jawa634
Wiadomość wysłana przez: Qter88 w Czerwca 30, 2022, 15:02:17
Azbescik poskładałeś silnik z tym wałem? Zastanawia mnie kwestia wibracji. Teoretycznie głębsze podtoczenia zmieniają wyważenie wału a jak wiadomo silnik 634 mniej wibruje i może w tym miejscu jest zmiana która robi tą różnicę w silnikach.
Tytuł: Odp: Różnice w wałach korbowych 638/640 a cz 472/jawa634
Wiadomość wysłana przez: azbescik2 w Czerwca 30, 2022, 19:46:50
Jeszcze go nie wsadziłem ale zrobiłem właśnie go do Marty 640 bo motocykl mimo wyosiowanego ( w karterach prawy czop setka z lewej 2 setki ) ma wibracje zaczynają się kolo 3500 i są dość nieprzyjemne a jedyne czego nie ważyłem w tym silniku to korbowody a w tym wale ważyłem wszystko korbowody do 2g dowazone ale narazie totalny brak czasu
Tytuł: Odp: Różnice w wałach korbowych 638/640 a cz 472/jawa634
Wiadomość wysłana przez: Qter88 w Czerwca 30, 2022, 22:25:59
Koledze robiłem wal do 638 wycentrowany na 0.01 0.035 0.025 0.02 i też wibruje. Tloki 5szlif. Korby duells. Nie wiem jaka jest różnica wagi tłoków 634 i 638 bo może to jest przyczyną.  Chodzi mi po głowie nawiercenie dodatkowych otworów w przeciwwagach coś na wzór Jawy 175. Tam jest 4 otwory wyważające w każdej przeciwwadze.
Tytuł: Odp: Różnice w wałach korbowych 638/640 a cz 472/jawa634
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Czerwca 30, 2022, 22:49:39
Skruć jeszcze z 10mm korbowód i zmniejsz maksymalnie średnice przeciwwag wału. Jak już to zrobisz to teraz dopasuj okna w cylindrach i powinno być lepiej. Dam buźke z mrugajacym oczkiem ;)
Tytuł: Odp: Różnice w wałach korbowych 638/640 a cz 472/jawa634
Wiadomość wysłana przez: azbescik2 w Lipca 01, 2022, 04:28:09
Koledze robiłem wal do 638 wycentrowany na 0.01 0.035 0.025 0.02 i też wibruje. Tloki 5szlif. Korby duells. Nie wiem jaka jest różnica wagi tłoków 634 i 638 bo może to jest przyczyną.  Chodzi mi po głowie nawiercenie dodatkowych otworów w przeciwwagach coś na wzór Jawy 175. Tam jest 4 otwory wyważające w każdej przeciwwadze.
orginalne tłoki nominalne z zeliwa maja około 190 gram gole z aluminium koło 205 gram oczywiście też orginal nominalne a z tą 175 to nie spotkałem się w orginale żeby miały 4 otwory wytwarzające na tarczy tylko 2 za to te z allegro widze że mają 4 nie zagłębiałem.sie w wydarzenie aż tak
Tytuł: Odp: Różnice w wałach korbowych 638/640 a cz 472/jawa634
Wiadomość wysłana przez: Qter88 w Lipca 01, 2022, 20:56:54
W sumie racja. Wszystkie oryginalne wały od 175 mają po 2 otwory. Przeglądałem internety i nie znalazłem oryginału z czterema. Niewiem tak kombinuje jak możnaby te wibracje zmniejszyć bo troszkę to uciążliwe w trasie...