Wolna Strefa Jawa - CZ
Baza wiedzy i modyfikacji => Baza wiedzy => Wątek zaczęty przez: azbescik2 w Czerwca 09, 2022, 20:15:00
-
Taka ciekawostka czym różnią się wały korbowe oprócz czopow głównych oczywiście bo je da sie wymienić chociaż prawy Czop w jawie 638 i cz 472.6 jest ten sam pomijając miejsce wciski bo tutaj wogule jest miz masz , poniższe zdjęcia wyjaśniają różnice w przeciwwagach walu korbowego ( a dzisiaj właśnie adoptowałem przeciwwagi z cz do silnika 638
-
Ciekawe gdyby je zważyć?
-
Czyli wał CZ ma większą średnicę przeciwwag ale płytsze podtoczenie na korbowód ?
-
Cz Ma większą srednice tarcz walu i ma głębsze podtoczenia , dlatego np do cz jak kupujemy korby z kompletów to trzeba dobrze patrzeć żeby nie dać podkładek dystansowych na dół korbowodu 0.5 mm powinny być o grubości 1 mm
-
A faktycznie , kiedyś ktoś mi o tym mówił.
-
Fajny wątek, przyklejam.
-
Azbescik poskładałeś silnik z tym wałem? Zastanawia mnie kwestia wibracji. Teoretycznie głębsze podtoczenia zmieniają wyważenie wału a jak wiadomo silnik 634 mniej wibruje i może w tym miejscu jest zmiana która robi tą różnicę w silnikach.
-
Jeszcze go nie wsadziłem ale zrobiłem właśnie go do Marty 640 bo motocykl mimo wyosiowanego ( w karterach prawy czop setka z lewej 2 setki ) ma wibracje zaczynają się kolo 3500 i są dość nieprzyjemne a jedyne czego nie ważyłem w tym silniku to korbowody a w tym wale ważyłem wszystko korbowody do 2g dowazone ale narazie totalny brak czasu
-
Koledze robiłem wal do 638 wycentrowany na 0.01 0.035 0.025 0.02 i też wibruje. Tloki 5szlif. Korby duells. Nie wiem jaka jest różnica wagi tłoków 634 i 638 bo może to jest przyczyną. Chodzi mi po głowie nawiercenie dodatkowych otworów w przeciwwagach coś na wzór Jawy 175. Tam jest 4 otwory wyważające w każdej przeciwwadze.
-
Skruć jeszcze z 10mm korbowód i zmniejsz maksymalnie średnice przeciwwag wału. Jak już to zrobisz to teraz dopasuj okna w cylindrach i powinno być lepiej. Dam buźke z mrugajacym oczkiem ;)
-
Koledze robiłem wal do 638 wycentrowany na 0.01 0.035 0.025 0.02 i też wibruje. Tloki 5szlif. Korby duells. Nie wiem jaka jest różnica wagi tłoków 634 i 638 bo może to jest przyczyną. Chodzi mi po głowie nawiercenie dodatkowych otworów w przeciwwagach coś na wzór Jawy 175. Tam jest 4 otwory wyważające w każdej przeciwwadze.
orginalne tłoki nominalne z zeliwa maja około 190 gram gole z aluminium koło 205 gram oczywiście też orginal nominalne a z tą 175 to nie spotkałem się w orginale żeby miały 4 otwory wytwarzające na tarczy tylko 2 za to te z allegro widze że mają 4 nie zagłębiałem.sie w wydarzenie aż tak
-
W sumie racja. Wszystkie oryginalne wały od 175 mają po 2 otwory. Przeglądałem internety i nie znalazłem oryginału z czterema. Niewiem tak kombinuje jak możnaby te wibracje zmniejszyć bo troszkę to uciążliwe w trasie...