Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Nasz Garaż => Wątek zaczęty przez: killler w Czerwiec 19, 2014, 17:49:27
-
Witam, przedstawiam wam moją Jawe ;)
-
Piękna, aż się łezka w oku kręci. Gdzie dorwałeś takie ładne wydechy?
-
dzieki.wydechów szukalem z rok org dlugich 100cm ale nic nie bylo. trafily sie te od 634 95cm dlatego tez musialem wymienic kolanka na dlugie.gosc sprzatal piwnice i akurat mu zbywaly w zasadzie wyniosly mnie free ;)
-
I pomalutku jawa zaczyna nabierać charakteru trzymaj tak dalej ;D.
-
Jak masz zrobione mocowanie woltomierza? Bo jednak przydatna rzecz, nie raz już ją pchałem bo akumulator słaby ::)
-
blacha 2mm zagieta w kształcie litery U i przykrecana do 2 srub mocujacych tych pod panelem kontrolek ;) reszta to kwestia dopasowania ;)
-
Wreszcie wygląda jak motor :P Ładna 8)
-
jawa dostała dzis nowe amorki na tył, oraz nową wzmacniana 3mm detke contintentala na tyl którą polecił mi Pawand ;)
-
amorki czeskie czy jakiś chiński wyrób ? jak coś podaj link i napisz czy coś amortyzują
-
mejd in china raczej, jak sie przejade to cos powiem niestety dzis aura nie pozwala ;)
-
Możesz podrzucić jakiś link czy cos do dentki ?
-
no pewnie https://www.topgumy.pl/contact-pol.html ;)
-
Do czarnej Teeski dołaczyla jej starsza siostra ;D Jawa od 1 wlasciciela niestety juz nie zyjacego takze nie wiem o niej praktycznie nic.Przebieg 35 tys pozatym stan silnika nieznany bo brak aku zeby odpalic.chromy w stanie bdb zarejestrowana i oplacona nie palona od 7 lat. Jawa zostaje tak jak jest w orginale, jak sie troche ogarne z kasa to zakup aku, do wymiany pokrowiec siedzenia oraz gumy lag/lancucha oraz klosz lampy tylnej. Ogolnie jawa do wyczyszczenia kosmetyki i dopieszczenia ;)
-
O nowy sprzęt :D
-
Gratuluje zakupu,Fajna łowiewka.
-
Piękna Jawa :D też chce taką ;D
-
Fajna jawa ,gratuluje zakupu .
-
Fajny sprzęcik
-
Mam taką w oryginale - DUMNY:)
-
Bardzo rzadko spotykany model "ruskiej tęczówki" Siedzenie masz do tego ?
-
wszystko jest niestety przednia czesc siedzenia jest obita jakas brązowa skóra, sadzac po przebiegu poprostu sie juz tam przetarlo i ktos to w taki sposob naprawil.bede musial cos nowego kupic
-
Kurczę jak tak patrze na te tęczówki to zaczynam nabierać przekonania że są ładniejsze od ts. Tylko te silniki 6V mnie powstrzymują. Muszę cię chyba odwiedzić ;D
-
tez jakos nie mam przekonania do 6V ale zobaczymy jak to bedzie sie sprawowalo ;) w najgorszym razie dokupie kartery od 12V czeski przeloze prawy czop i zrobi sie 12V ;) decyzje podejme jak uruchomie ten silnik i sprawdze jego stan bo przebieg 35 tys jesli nie bylo nic robione to juz duzo duzo jak na jawe mi sie wydaje
-
Czarna dostała chromowane nakladki tłumików oraz kuferek centralny ;)
-
Co ci te tłumiki tak odstają od ramy?
-
troche tak zdjecie wyszlo sa prawie jak w orginale moze delikatnie byly odgiete nie pamietam juz
-
Co ci te tłumiki tak odstają od ramy?
pewnie wydechy od 638.0 w ramie 638.1
-
coś mi się wydaje że wydechy bez dołków w 638.1
turbo był szybszy :P
-
Fajna tęcza ruska:)
Kurczę jak tak patrze na te tęczówki to zaczynam nabierać przekonania że są ładniejsze od ts. Tylko te silniki 6V mnie powstrzymują. Muszę cię chyba odwiedzić ;D
Ale w tęczówce był też 12v jak moja :) 638-5 silnik z ts:) rok 1987:)
-
rama 638.0 a wydechy z 634-7 ;) moze troche sa odgiete uchwyty mocujace tłumiki za malolata pewnie tak zrobilem i tak zostalo ;)
-
Tęczówka juz w pełni sprawna, pozostało zrobic przeglad i przerejestrowac ;) ja liczniku nakulane 35 tys, czy bylo cos robione trudno powiedziec... pierwsze jazdy wykazaly ze ladnie sie zbiera od dolu i wszystko pracuje jak nalezy ;) w wolnej chwili musze ja przegonic w jakas dluzsza traske co by sie dowiedziec cos wiecej ;)
-
w czarnej cos zaczelo stukac pukac w silniku przy odpuszczeniu manetki, po zdjeciu lewego dekla ukazal sie "czeski" oryginalny favorit po przejechaniu 1,5k km :D zapodalem teraz okinoi ktory jest w zasadzie az za bardzo napiety ale pewnie sie ulozy jak sie troche kilometrów nawinie ;)
-
Współczesne favority wyciągają się jak guma. Tylko te z epoki są naprawdę warte zakładania.
-
Troche czasu minelo od ostatniego wpisu bo ponad 3 lata ale przez ten czas w zasadzie nic sie nie działo teresa nawijala bezawaryjnie kolejne kilometry ;) silnik po przebiegu ok 50kkm dosc mocno juz tarabani wiec zapadał decyzja ze w zimie bedzie remont silnika, poprawienie i malowanie ramy ;) na chwile obecna kurier przyniosl dzis komplet łozysk do silnika i uszczelniaczy oraz opone na tył ;D
-
Powodzenia ;D
-
Tak z ciekawości ile zrobiłeś kilometrów na okinoi?
-
koło 10 tys
-
koło 10 tys
I wymiana? Czy jeszcze polata?
-
zdejme dekiel za jakis czas to dam znac i cykne foto ;)
-
NTN? Boję się że kolejnych 50. na nich nie zrobisz
-
lewa strona oraz srodek wału sa to łozyska TMB które polecil mi Marek, łozyska tzw specjalne motoryzacyjne wzmocnione, mysle ze wytrzymaja sporo ;)
-
Nie wiem co znaczy specjalne wzmocnione motoryzacyjne. Jestem starej daty i wyznaję zasadę, że na wwał do dwutakta tylko z luzem C3, czyli że zwiększonym luzem promieniowym. Wg mnie po to, aby było gdzie podziać niedoskonałości w centrowaniu wału
-
one maja luz c3 ;) cyt. Marek TMB 206.C.C3 to łożysko motoryzacyjne tzw. specjalne wzmocnione. Cichsze, mocniejsze, duzoo mocniejsze" mam do Marka zaufanie wiec kupiłem takie a nie inne ;)
-
z tego co widzę to łożyska TMB produkuje NTN, ja tam w jakieś specjalne łożyska motoryzacyjne nie wierzę, każde łożysko ze specyfikacji ma w/g katalogu swoją nośność, luz C3 jest potrzebny przy pracy w cięższych warunkach i wyższej temperaturze i słabszym smarowaniu żeby się łożyska nie zatarły , ja tam myślę że SKF , FAG czy KOYO nie ustępują jakością TMB a mogą je przewyższać , wszystko zależy gdzie zostały wyprodukowane.
-
Czarna wjechała na warsztat :D
-
no i stało sie po 32 latach została rozdziewiczona ;D skrzynia w bdb stanie jeden wodzik blaszany drugi odlew ;) korby w dobrym stanie jednak luz na lewej stronie oraz srodku , wał spakowany jutro jedzie do Poznania ;) czekam tez na nominalne cylindry i wysylam do 4 motor ;)
-
Mam podobny rozpoławiacz.
-
wkoncu dzieki pomocy kolegi udało sie kupic pełne czoło wału na słowacji :D cena dosc wysoka ale dobrze e jest bo w pl niewiadomo kiedy bedzie i czy w ogole bedzie dostepne ;D ma dniach ma wrócic wał i cylindry z regenracji, niestety z braku czasu wszystkie graty jada na w świat ;D silnik bedzie składał nasz forumowy kolega STÓWA :)
-
dawno nic nie pisalem ale czasu brak a i jak cos dlubie to fotek zapomne cykac :D cały czas sie cos dzieje, podczas zimowego spotkania w Antoninie Jaca dostarczył mi silnik, z tego co mówił jest juz dotarty ale nie zatarty wiec jest szansa ze bedzie ok ;) dzis odebralem graty z proszku, wyszło jak zawsze tanio za wszystko co na foto 500zł ;) na dniach bede mial ocynk wiec bede sie bral za składanie ;) trafil mi sie tez fragment 640 w czechach jak sie okazało jest tam pełne vape które oczywiscie przeszczepie do swojej jak tylko kuzyn wróci z trasy i dobiore sie do paleciary ;D btw ma ktos moze foto jak ma byc poskladany panel półka zegarów i kontrolek ?u mnie chyba bylo cos nie tak i chce to teraz doprowadzic do porzadku i zstosowac gumowe amortyzatory od listw wtryskowych i wyeliminowac te nieszczesne oryginalne gumki :)
-
mam i ja ;D rozumiem ze zielono czerwony przewod ma isc do kontrolki ladowania jako - tak ? natomiast szary z wiązki ma zlzyc do kontrolki luzu ? mozna gdzies dokupic takie kostki co by pasowaly do tych przewodów zeby ladnie je spiac ?mówie o przewodzie gaszenia oraz wlasnie szarym i tym od kontrolki ? ;)
wachaczysko po modyfikacji i proszku juz zamontowane :D
-
Czy coś więcej o tych łożyskach w wahaczu można? Czy może jest coś więcej o nim a ja przegapłem
-
Czy coś więcej o tych łożyskach w wahaczu można? Czy może jest coś więcej o nim a ja przegapłem
Dołączam się do pytania
-
Dospawał oprawy do wahacza aby włożyć w nie łożyska kulkowe. Ale miejsca bylo malo.
Swietnie.
-
dokladnie dospawałem wytoczone tuleje, w srodku sa tez orginalne tulejki i panewki tylko skrócone odpowiednio co by wszystko po skreceniu osią sie zacisnelo jak w orginale ;) pracuje płynnie luzu narazie brak co bedzie dalej zobaczym ;) tak jak wczesniej pisalem zeby to zrobic idealnie trzeba by dotoczyc nowa oś o średnicy fi 22mm, dalej skrobnac rozwiertakiem otwory w ramie z 21,7 na 22mm i wtedy bylo by jak nalezy ;) łożyska kulkowe maja wewnetrzy otwor fi 22mm. niestety zaden tokarz z moich okolic nie chcial sie podjac wytoczenia takiej osi wiec zrobilem jak zrobilem mam nadzieje ze bedzie ok ;)
-
przyszedl dzis ocynk, robil go gosc polecony przez kilku forumówiczów, mianowicie galwanizer4 z allegro... no i co rzeczy na ktorych mi najbardziej zalezalo takie jak szprychu rurki kirerunkowskazów oski sworznie byly szlifowane papierami sciernymi najpierw na sucho 60, 100,120,150 potem na mokro od 200 do 2500 czyli wyszlo lustro, niestet efektem ocynku jestem bardzo rozczarowany w ogole sie to nie swieci, jest tragednia, nigdy wiecej nic nie oddam do goscia, za caly ocynk do tski zaplacilem 200zł. dla porowniania ocynk robiony w innej ocynkowni gdzie placilem 10zł/kg, niestety teraz nie mialem czasu jezdzic wiec wyslalem tymbardziej ze forumowicze go polecali no i niestety wyszla z tego kupa :-\
-
Zgnoić typa tak jak mnie zgnojono
-
Ten sam efekt i cena.Były jakieś naloty i syfy plamy, trochę to poprawiłem pastą polerską i jest ok. Spodziewałem się że za taką kase będzie dobrze. Robora na szybko i odp****ol . >:(
-
tragedia napisalem mu maila. i tak musze skladac bo sezon juz otwarty i jezdzic trzeba ;) bynajmniej nie polecam
-
a nie było to przypadkiem cynkowane na gorąco bo coś takie zacieki widać na fotkach ?
-
nie wiem nie znam sie mial byc ocynk gosc bierze gruba kase a odwala fuszerke :-\ w mojej opini gosc jedzie po taniosci i pomija jakies kapiele wyglada to tak jakby przeslane czesci byly odrazu poddawane galwanizacji bez wywabiania w kwasach. Przeslane czesci sa pozawijanbe drutami nawet tego nie raczyl usunac tylko tak oddal klientowi no brak slów, juz nie wspomne ze spinek siedzenia nawet nie racztl ocynkowac :-\
ponizej zdjecia wkladów wydechów z przekladkami zrobionymi z dekielków od sloików, przebieg ok 10tys km jak widac tylko pierwsza przekladka jest naruszona pozostale sa ok takze tani i dobry sposob na przekladki ;D
-
Robiłem ocynk do kilku motocykli u kilku wykonawców. Nigdy on się nie świecil ani nie blyszczal.
Co do ogniowego Muczojcze... Gdyby tak było, wszystkie otwory do fi 6 były by zalane.
-
no ja robilem i bylo lustro wrecz ;) juz nie wspomne o cynkowni gdzie ocynk robil kolega black-dimon, tam to wrecz jak chrom wychodzi widzialem na zywo na motocyklach ktore odnawia ;) a ze do tej cynkowni mam kawalek drogi a nie mialem czasu jechac to wyslalem gdzie indziej i teraz zaluje >:(
-
A może tamto było polerowane po procesie cynkowania? Ja swoje graty polerowalem :)
-
watpie zeby goscie sie w to bawili wrecz uwazam ze zrobili to na "fuchę" bo zawiozlem im to wieczorem jak nikogo oprocz nich na zakladzie nie bylo ;) fakt faktem jak sie to przetrze aluchromem jest troche lepiej ;)
-
Nie bronię absolutnie tej firmy, robili dla mnie trochę błyskotek i byłem zadowolony. Jak dla mnie ocynk jest Ok, zawsze efekt finalny cynkowania zależy od tego jak powierzchnia była wcześniej oczyszczona. Ja przed oddaniem do cynkowni czyszczę szczotką konkretnie, nie wiem na ile Ty graty przygotowałeś. Co do spinek siedzenia, wcale się nie dziwię że nie zostały ocynkowane, toż to sama ruda, nawet szczotki nie widziały. Chyba że wysłałeś takie świadomie i w ramach usługi miał je majster sam przygotować.
Mam do cynkowania graty od CZ, na dniach jadą do tej firmy. Pokażę foty przed i po robocie.
-
Artur fakt jak dawaliśmy do cynkowania do Opola musieliśmy wyczyścić wszystko z rudej na 100% inaczej gość nawet nie chciał rozmawiać , podczas cynkowania wszystkie niedoskonałości wyjdą , każda ryska , każdy wżer nawet ślady po papierze ściernym, jak graty wróciły z cynkowania to były Ok , nie wyglądały jak chrom ale były fajne wszystko to pojęcie względne , tak jak widzę na twoich zdjęciach to się za bardzo nie przyłożyłeś do przygotowania gratów ale myślę że nie jest źle, ocynk miałeś robiony elektrolitycznie chociaż zdjęcia są do dupy i słabo widać, to że części są pozawijane drutami to normalka przecież jakoś w kąpieli muszą jakoś powiesić a potem po co rozwijać , ja bym nie rozwijał , zresztą nasze graty też wróciły z drutami ale nawet nie zwróciłem na to uwagi , Krzysiek nie przejmuj się pomimo wszystko i tak fajnie graty wyglądają na pewno dużo lepiej jak przed cynkowaniem :)
-
Ja oddałem swoje detale do cynkowni i specjalnie nic z nimi nie robiłem . Wszystko wymoczyłem w benzynie i tyle.Człowiek który to przyjmował mówił że i tak zostaną te części wytrawione aby pozbyć się brudu i rdzy a potem zostanie wszystko poddane procesowi cynkowania. Zapytał mnie jeszcze czy interesuje mnie efekt połysku . Oczywiście potwierdziłem i wyszło to tak jak widać w na zdjęciu które zamieściłem w relacji z remontu mojej CZ .
Jak się uda to dodam zdjęcie za chwilę.
http://www.jawacz.pl/index.php?action=dlattach;topic=32915.0;attach=58421;image
-
tak jak pisalem graty na ktorych mi zalezalo zostaly mechanicznie wyszlifowane papierami sceiornymi od 60 do 2500 wyszlo lutro jak znajde fotki to wrzuce jak to wygladalo przed galwazniacja ;) takich rzeczy jak rurki podnozków specjalnie w srodku nie szlifowalem z racji tego ze w Zapolicach wiem w jakim stanie oddalem do ocynku i w jakim odebralem, znajde jakies graty to zrobie zdjecia jak to wyglada po 2 latach dla mnie roznica jest i to znaczna ;) o ale co uczymy sie na bledach mam nauczke na przyslosc ;) aha w zapolicach 10zł/kg wiec wyszlo by 60zł tutaj 200 wiec roznica w cenie tez kolosalna ;) post nie ma na celu mojego użalania poprostu napisalem swoje spostrzezenia ;)
gosc w zapoliach tez mnie pytal jaki ma byc ten ocynk czy bialy tak jak chrom na co oczywiscie ja przystalem ;)
-
W Zapolicach robią wysyłkowo ?
-
no cóż im człowiek starszy tym mądrzejszy :D
-
Przed ocynkiem graty wrzuciłem do wiadra z FOSOLEM. Chyba jakiś kwas bo reagował z żelastwem aż się piana robiła. W efekcie po kąpieli wszystko wyglądało jak po piaskowaniu. Zawiozłem do pierwszej lepszej galwanizerii, efekt wyszedł dobry.
-
niestety nie :( w ogole nie chca tam robic drobnicy motocyklowej ale zawsze przechodzi mi spiewka "panie juz 2 czy 3 razy mi robilisie i bylo ok", na co odpowiadaja "no to dobrze jak pan mówi ze bylo robione to niech pan przywiezie" ;) Bison Renegate ma tam blisko ewentualnie moze on by ci ogarnal ;)
-
Fosol to mieszanina kwasów fosforowego i solnego i czyści dobrze nawet ocynk ściąga do gołej stali
-
Dam sobie radę, dzięki :) Po drodze do stolicy, graty sobie zawiozę do galwanizera a potem odbiorę, przesyłki to też koszt a i tak muszę co jakiś czas jechać. O fosolu nie pomyślałem, mam w garażu 5 litrów to sobie klamoty wykąpię, na próbę. Zawsze czyściłem szczotką to zobaczę efekt po kwasie.
-
pamiętaj tylko żeby tłuste nie było bo fosol w tym miejscu nie da rady
-
jakis tam zarys konstrukcji juz jest :D
-
szprychy wypolerowalem i jest o niebo lepiej :D tył juz zapleciony teraz czas na przod :D
-
... tył juz zapleciony teraz czas na przod :D
Tak ładnie to zrobiłeś że trudno poznać że to tył, myślałem że przód.
Gdybyś nie napisał tkwiłbym w błędzie. ;D
-
haha niestety ten mały szczególik mnie zdradzil a mianowicie nowa tulejeczka :D
jest i przód, szprychy sa nowe z g-moto, wygladaja super, lustro jesli tylko nic zlego sie nie bedzie dzialo ani z nimi ani z powłoka galwaniczna to bedzie super ;)
-
a mozliwe nie zwracalem nigdy na to uwagi ;)
-
Kurde mam nadzieję że te szprychy z gmoto to nie te same, które zakupił Kolba...
-
Kurde mam nadzieję że te szprychy z gmoto to nie te same, które zakupił Kolba...
dupa Killera to nie dupa Kolby , wytrzymają ;D
-
tez mam taka nadzieje, tutaj one sa proste wiec moze bedzie ok, do kola jawy bym ich napewno nie wzial po tym co sie Kolbie przydarzylo >:(
-
zamontowałem dzis Vape, po rozmowie z Pawandem ustawilem na ok 2.8 przed gmp. niestety albo wał nie jest zlozony idealnie co 180% albo wypustki na magnecie nie sa idealnie wykonane bo jest delikatna roznica w wyprzedzeniu dla kazdego cylindra, no ale ustawione tak po srodku wychodzi ze prawy cylinder bedzie mial wczesniejszy zaplon, jak sie odpali to sie zobaczyjak bedzie hulac ;D
-
Ktoś na forum to poprawiał z tego co pamiętam :D
-
Moze Yabaman ?ale to chyba w Z04 bo tutaj trzeba by pilowac wypustke na magnecie :D
-
A Kichau tego czasami nie robił :D
-
mozliwe ze mi gdzies to umknelo, ale napewno go dopytam :D
-
Trzeba skrocic (=spilowac) wypustke kola zamachowego dla cylindra z wczesniejszym zaplonem. Dla pelnego Vape to nie ja o tym pisalem ale faktycznie byl taki watek.
-
powoli do przodu juz blizej niz dalej :D po wstepnych pomiarach wyszlo ze na prawym garze mam ustawiony zaplon na 3mm przed gmp natomiast na lewym ok 2.7 nie sa to dokladne pomiary z waiadomych przyczyn. jak zapale to sprawdze stroboskopem i ewentualnie spróbuje skorygowac pilujac magneto :D
-
Tą lampę bedziesz na gmolu montował ?:D
-
Ta lampa w tle to stroboskop do zapłonu :P
Sprzęgło hydrauliczne? :o
-
dokladnie to stroboskop jak sie bawic to sie bawic :D tak Tomek sprzeglo hydrauliczne juz hula kilka lat, wkurzaly mnie wyciagajace i pekajace linki tutaj zakladasz i masz spokoj :D
-
zostalo jeszcze troszke roboty ale jak juz przykrecilem wydechy to nie wytrzymalem i odpalilem :D
tak to pracuje https://www.youtube.com/watch?v=Fn5Wzk8aLRo&feature=youtu.be
mozliwe ze dzis dojdzie mi lampa stroboskopowa to sprawdze co z tymi zaplonami i wtedy podejme decyzje czy bede pilowal ro magneto ;)
-
Silnik ładnie pracuje ,fajnie gwiżdże przy zejściu z obrotów. Ogarnij linkę gazu , zmniejsz wolne obroty i będzie ok.
-
Brawo Ty ! 8) :)
-
Ten gwizd to alternator...odkryłem to jak w mojej 634 sie taki pojawił gdy założyłem alternator nie robiąc nic przy silniku :) gwizd się nasila jak załączy sie np światła.
No to moze i co innego gwiżdże.
-
Ale u killera vape rządzi na czopie
-
Gratulacje. Na poczatku filmiku jest bezdymnie i pomyslalem sobie, ze odpalanie odbywa sie bez oleju :o .
Ale dym sie pojawil i to tak gesty, ze autofokus kamery go wylapuje. Czyli wszystko w normie.
-
pierwsze 10l benzyny wlalem oleum 1:20, potem bede lał 1:25 lub 1:30, po dotarciu jak zawsze we wszystkich moich sprzetach 1:40 ;) iglica na maxa do gory, sruba skladu mieszanki wykrecona o 1/2 obrotu ;) tak jest pelne vape SZ17, ,mam nadzieje ze jeszcze dzis przyjedzie stroboskop to sprawdze z tym zaplonem zeby nie narobic kuku w swiezym silniku ;)
Adam linka juz podpieta trytytka i sie nie bedzie zawieszala po zamontowaniu baku ;) jak wszystko pojdzie ok to jutro bedzie pierwsza jazda :D korzystajac z niestety wolnego dnia zmontowalem dzis swiatla awaryjne ;D
-
Chyba lubisz uszczesliwiac producentów olejów ;D
-
orlenowski leci bo na stihla juz nie moglem wyrobic ;D
-
Pięknie pracuje, fajny sprzęt
-
https://www.youtube.com/watch?v=d7_L2isnRfA
sa i awaryjne ;D doszła tez tablica jutro przykrece ;D niestety stroboskop nie doszedl moze jutro >:(
-
Fajnie chodzi :) :) w sumie moja przy schodzeniu też trochę gwizdze. Ale gwizd w 477 andree to było mistrzostwo :)
-
tablica przykrecona ;) udalo sie pozyczyc od kolego lampe stroboskopowa jutro sprawdze co i jak i zaczynam docieranie ;D brakuje jeszcze naklejek na bagaje ale cos temat umarl widze :(
-
jednak wyszlo podobnie choc manualnie widac ze jest roznica na magnecie :)
https://youtu.be/x0B4U_5vkgE
https://youtu.be/E1jkvlM-TM8
-
więc jest Ok to olej to :D
-
pierwsze 100km zrobione, co 20km robilem male pit stopy, poki co wszystko ok ;D
-
dawno nic nie pisałem bo i nie ma co pisać, jawa od początku sezonu po remoncie spisuje sie bezawaryjnie ;) na jesiennym coś zaczęło dzwonić na wolnych obrotach, dziś zdjąłem dekiem i juz wiadomo co, okinoi po przebiegu 7200kkm. w sumie tragedni nie ma ale co sezon trzeba wymienić ;) dla porównania na zdjęciu również już zamontowana nówka sztuka ;)
-
ależ te łańce to gówno, ciekawe czy Dragon założył ten zrobiony z łańca od Łady co wziął ode mnie na letnim
Dragon jak tam zamontowałeś?
-
generalnie godzina roboty i mamy łańcuch wymieniony, no i 30zł raz na rok to tragedii nie ma ;) temat byl juz kilka lat wstecz wałkowany ale chyba nikt nic lepszego nie wymyslił :-\
-
Ciekawe jakie teraz knedle montują łańcuszki do nowych motocykli ?
-
A ja bym się zastanowił czy nie należy łańcucha wymieniać razem z kołami.
-
A ja bym się zastanowił czy nie należy łańcucha wymieniać razem z kołami.
Serio? Raz do roku?
-
A ja bym się zastanowił czy nie należy łańcucha wymieniać razem z kołami.
Należałoby, ale koszt przekroczy 500 zł. Za tą kasę można wymieniać co sezon przez 10 lat :)
-
A ja bym się zastanowił czy nie należy łańcucha wymieniać razem z kołami.
Należałoby, ale koszt przekroczy 500 zł. Za tą kasę można wymieniać co sezon przez 10 lat :)
prawie 20 lat :P
-
A ja bym się zastanowił czy nie należy łańcucha wymieniać razem z kołami.
Należałoby, ale koszt przekroczy 500 zł. Za tą kasę można wymieniać co sezon przez 10 lat :)
Mi wyszło około 250 zł. I wtedy może się okazać, że nie trzeba wymieniać raz w roku...
-
tez kwestia jakie robimy roczne przebiegi ;)
-
tez kwestia jakie robimy roczne przebiegi ;)
Będę składał obecnie żeliwniaka. Mam jakieś epokowe zapasy (kosz i zębatkę wału) ale chyba łańcuszki mi się skończyły... Zastanawiam się czy z ciekawości nie założyć favorita. Bo jeśli teoria Siberta by się sprawdzała to łańcuszek powinien dłużej wytrzymać...
-
tez kwestia jakie robimy roczne przebiegi ;)
Będę składał obecnie żeliwniaka. Mam jakieś epokowe zapasy (kosz i zębatkę wału) ale chyba łańcuszki mi się skończyły... Zastanawiam się czy z ciekawości nie założyć favorita. Bo jeśli teoria Siberta by się sprawdzała to łańcuszek powinien dłużej wytrzymać...
u mnie favorit chyba 1-1.5kkm wytrzymał, a okinoi 7 ;) więc jeśli teoria Siberta by się sprawdziła to okinoi u Ciebie Rozztocz powinien wytrzymać duuuużo więcej, ja bym zakładał okinoi i nie ryzykował tego favorita żeby wymęczyć zębatki ;)
-
u mnie favorit chyba 1-1.5kkm wytrzymał, a okinoi 7 ;) więc jeśli teoria Siberta by się sprawdziła to okinoi u Ciebie Rozztocz powinien wytrzymać duuuużo więcej, ja bym zakładał okinoi i nie ryzykował tego favorita żeby wymęczyć zębatki ;)
Mam dobry słuch. Jak favorit zacznie hałasować to go wywalę... Ale jest to opcja do przemyślenia...
-
U mnie favorit przejeździł już około 5tys km i póki co jest cisza :o
-
U mnie favorit przejeździł już około 5tys km i póki co jest cisza :o
obecna produkcja ?
fakt faktem masz rację z tą wymianą kompletu, fabryczne rozrządy w autach też maja wytrzymać więcej, nie pamiętam ile już dokładnie ale w Audi jest to coś chyba ok 140kkm, a już po wymianie samego paska i rolek kolejna wymiana to chyba 60-80kkm. Wiadomo koła/zębatki też się zużywają ;) i tak samo zapewne jest w jawie ;)
-
Tak, obecna. Kupiony w Czechach.
-
Wymieniłem dziś łańcuch, poprzedni RK 428 H wytrzymał 8 tysięcy, z tym że pierwsze 4 tysiące był bezobsługowy, natomiast kolejne 4 trzeba było naciągać co 500km >:(
zakupiłem teraz DIDA HD ma być wedle opisu o 40% wytrzymalszy od wersji H zobaczymy ;)
w weekend pewnie zrobię rundkę, skontroluje naciąg i niech stoi do 17 kwietnia :P
jak ten też będzie lipny to przechodzę na 520 ;D
-
Ja na takim w 639 zrobiłem około 4000km i nie musiałem jak na razie naciągać. W CZ zmieniałem przed jesiennym więc ma około 2500km
-
Też latam na takim i jak na razie daje radę. Ważne żeby trafic oryginał bo ktoś kiedyś na forum narzekał, że szybko się rozciąga. Ogólnie czy to knedel czy japonia zawsze wkładam DID i nie narzekam. Warto dorzucic nowe zembatki jak jest fundusz i wtedy pewne bezproblemowe śmiganie ;D
-
Jakiś czas temu zamontowałem filtr powietrza firmy Mann, dziś zrobiłem pierwszą dłuższa traskę ok 200km na strzał praktycznie całość drogą ekspresową, jawa przestała kopcić przy mieszance 1:40, lepiej tez wkręca się na obroty, generalanie lepiej zapierd*ala więc śmiało mogę polecić ten filtr :)
-
Dobrze wiedzieć bo zastanawiałem się nad zakupem ale czekałem na przetestowanie :D
-
Mam i ja, tylko czekam by fabryczny z Jawy troszkę się przybrudził, jeszcze jest czysty i szkoda wywalać.