Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 10:36:17
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: hamowanie silnikiem  (Przeczytany 18874 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ekeler

  • Gość
Odp: hamowanie silnikiem
« Odpowiedź #25 dnia: Stycznia 20, 2007, 23:14:30 »

W pojazdach 2-suwowych wyposażonych w dozownik oleju nie ma tego typu problemu, bo ole podawany jest cały czas w zależności od obrotów wału korbowego, i to rozwiązuje problem. <yes>
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: hamowanie silnikiem
« Odpowiedź #26 dnia: Stycznia 22, 2007, 12:20:53 »

Hm ???
A jak to jest na pewno z tym smarowaniem w moto z dozownikiem oleju?
Jeśli przepustnica zostanie zamknięta to w czym rozpuści się olej?
Tego oleju to chyba nie jest podawane aż tyle aby sam "wciekł" do silnika.
A jeśli już nawet "wcieknie" to jak się dostanie do cylindrów?
Ciekawe  <thumbup>
Ja bym tam nie wierzył w takie smarowanie przy zamkniętej przepustnicy.
Zapisane

ekeler

  • Gość
Odp: hamowanie silnikiem
« Odpowiedź #27 dnia: Stycznia 22, 2007, 19:24:54 »

 <oops> Nie wiem jak to jest rozwiązane w jawie, ale w (chyba yamaha) RD 250, olej do wału i łożysk dostarczany jest bezpośrednimi kanałami na bieżnie, wydatek zależny jest od obrotów i otwarcia przepustnicy (przy zamkniętej i wysokich obrotach jest zwiększony) z tego co pamiętam <blink>
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: hamowanie silnikiem
« Odpowiedź #28 dnia: Stycznia 22, 2007, 21:04:00 »

ale co w takim wypadku dzieje sie ze smarowaniem gladzi cylindrow, bo o to chyba chodzi koledze jawol
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

ekeler

  • Gość
Odp: hamowanie silnikiem
« Odpowiedź #29 dnia: Stycznia 22, 2007, 21:12:07 »

 <blink> <oops> <blink>
Gdybam, mniemam, itp. zwiększony wydatek oleju, trafia razem z paliwem na gład¼ <blink>, tak mi się wydaje <blink>
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: hamowanie silnikiem
« Odpowiedź #30 dnia: Stycznia 24, 2007, 01:02:52 »

Zakładam, że przy zamknietej przepustnicy olej z dozownika jest "pompowany" do króćca i  z tamtąd "dostaje się do skrzynki korbowej.
 Ale w jaki sposób dostanie się poprzez kanały płuczące do cylindra???
Skoro nie ma paliwa w którym powinien się rozpuścić tworząc "mgiełkę" paliwowo-olejowo-powietrzną?
Dalej jakoś nie mam przekonania, że można hamować silnikiem dwusuwowym nawet z dozownikiem oleju>
Zapisane

ekeler

  • Gość
Odp: hamowanie silnikiem
« Odpowiedź #31 dnia: Stycznia 24, 2007, 21:37:25 »

Skoro nie ma paliwa w którym powinien się rozpuścić tworząc "mgiełkę" paliwowo-olejowo-powietrzną?
Jak to nie ma ?? Moja jawa ma wolne obroty, właśnie przy zamkniętej przepustnicy- co oznacza, że jest mieszanka paliwowo- powietrzna. <blink>
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: hamowanie silnikiem
« Odpowiedź #32 dnia: Stycznia 25, 2007, 00:02:52 »

Wiadomo, że nawet przy zamkniętej przepustnicy silnik pracuje.
jest przecież dysza biegu jałowego. tyle tylko, że dostarcza tylko tyle paliwa aby silnik chodził na obrotach biegu jałowego tj od 700 do 1000rpm.
Jeżeli więc hamuję silnikiem zamykając całkowicie przepustnicę  np. zjeżdżając z góry z prędkością ok. 80km/h to mam ok 3000 rpm.
To ile mieszanki "smarującej" dostanie się do silnika? - wydaje mi się, że troszkę za mało :(
Ale przecież każdy ma prawo hamować jak mu się podoba a nie jak się podoba silnikowi jego motocykla  ;]
Ja osobiście, czy się komuś podoba czy też nie, na bardzo długich zjazdach -- jeśli to tylko możliwe - wyłączam silnik  i "rozkoszuję" się jazdą  w ciszy i "za darmo"  :] :] :]
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: hamowanie silnikiem
« Odpowiedź #33 dnia: Stycznia 25, 2007, 09:23:54 »

Fizyk pisał w jednym z wątków że olej z dozownika podawany jest za przepustnicę - zatem po jej zamknięciu a przy hamowaniu silnikiem wzrasta tam podciśnienie, które zasysa olej ot i tyle.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
17 Odpowiedzi
10086 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 04, 2015, 16:00:26
wysłana przez olekcz
6 Odpowiedzi
5267 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 12, 2021, 10:58:09
wysłana przez RnG
1 Odpowiedzi
1638 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 09, 2021, 08:52:59
wysłana przez azbescik2
2 Odpowiedzi
804 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 06, 2023, 08:03:53
wysłana przez Matus89
10 Odpowiedzi
820 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 29, 2024, 17:29:04
wysłana przez tombo22