Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 19, 2024, 01:18:50
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS  (Przeczytany 71140 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

hartman

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 33
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwca 12, 2013, 20:42:13 »

To do czego służy środkowa dysza skoro power jet idzie obiegiem przez rurkę obok krócca benzyny?
Nie pomyliło ci się coś ?
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwca 12, 2013, 20:46:40 »

To do czego służy środkowa dysza skoro power jet idzie obiegiem przez rurkę obok krócca benzyny?
Nie pomyliło ci się coś ?


Mówię, że dostaje DODATKOWĄ dawkę paliwa, oprócz tej z dyszy głównej.
Zapisane

hartman

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 33
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwca 12, 2013, 20:55:42 »

No czyli ty mnie źle rozumiesz. Ja wiem co daje power jet i tak jak myślałem jest środkową dyszą.

Moje pytanie GŁÓWNE było takie ,za co odpowiada rurka wcześniej wspomniana.
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwca 12, 2013, 21:15:39 »

http://www.jawamotorcycles.co.uk/350%20manual.pdf


Wejdź na tę stronę.


Na stronie 36 przedstawiony jest przekrój gaźnika "TS".


3-dysza wolnych obrotów
4-dysza ssania
5-dysza główna.




A rurka która jest w dolocie powietrza prowadzi do wydzielonej małej komory w komorze pływakowej. Do tej małej komory paliwo dostaje się przez dyszkę, która jest na stałe utwierdzona w komorze pływakowej. I to jest PowerJet.
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwca 22, 2013, 14:44:29 »

Post pod postem, żeby wszscy widzieli.
Wielu z Was, albo nawet większość ma błędne informacje co do budowy gaźnika Jikov 2928 CE (638) i ja również. Dzisiaj rozebrałem owe ustrojstwo.


Żeby dużo nie pisać posłużyłem się zdjęciem kolegi hartman.
Jakie zadanie ma dysza pomocnicza?? Wydaje mi się, że dostarcza paliwo przy małym i średnim otwarciu przepustnicy. Dlaczego inne gaźniki takiej nie posiadają??Na jakiejś stronie www power jet był nazwany jako ekonostat, ale co to jest to pojęcia nie mam.

Może ktoś jest czytaty pa ruski:
http://www.ru-moto.ru/readarticle.php?article_id=20
http://alash-zid200.tripod.com/Courier/Karb/jikovkarb.html





« Ostatnia zmiana: Czerwca 22, 2013, 14:46:39 wysłana przez Lopez »
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwca 22, 2013, 15:23:56 »

do nie jest dysza pomocnicza, tylko dysza wolnych obrotów, jak przepustnica jest zamknięta to prze tą dyszę idzie paliwo.
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwca 22, 2013, 15:54:29 »

do nie jest dysza pomocnicza, tylko dysza wolnych obrotów, jak przepustnica jest zamknięta to prze tą dyszę idzie paliwo.

Dysza 72 biegu jałowego??

Dysza nr 1 na zdjęciu to dysza biegu jałowego i jest za przepustnicą. Dysza numer 2 to dysza pomocnicza(72) i zamknięta przepustnica zasłania rurkę, która prowadzi do tej dyszy. Dysza 72 i 92 są wewnątrz przepustnicy a dysza biegu jałowego na zewnątrz.

Na chłopski rozum.
Przy zamkniętej przepustnicy pracuje dysza biegu jałowego.
Przy lekko uniesionej dysza biegu jałowego i dysza pomocnicza.
Kiedy przepustnica jest wyżej rozpylacza pracuje iglica i dysza główna.
Przy maksymalnym otwarciu pracuje dysza główna i power jet.
Zapisane

hartman

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 33
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwca 22, 2013, 17:05:14 »

Pierwszy gaźnik w którym słyszę o dyszy pomocniczej, jakaś dziwna ta konstrukcja jest. Zwykle są 2 dysze ,a w nowszych gaźnikach 3 tzn. wolnych obrotów i główna + czasem power jet.

Jak tutaj 3 dysze aż pracują  w trakcie jazdy to mamy dodatkowy element do regulacji ,który stwarza problem. Probówałem różnych kombinacji z dyszami i wróciłem do oryginalnego pegaza bo ten jikov to niezbyt.
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwca 24, 2013, 17:11:16 »

Skoro już wszyscy wrócili ze zlotu to zapraszam tęgie głowy(chyba już trzeźwe) do przemyśleń. Na jaką cholere jest ta dysza??
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwca 24, 2013, 17:37:13 »

ostatnio nawet sie bawiłem tą srodkową dyszą i jest mozliwośc stworzenia do niej osobnej regulacji jak bede miał gdzies aparat pod reką to zrobie zdjęcie . Zgadzam sie ze to nie jest dysza biegu jałowego bardziej można ją nazwac dyszą średniego zakresu obrotów albo dyszą pomocniczą jak ktoś tam wyżej napisał.W teresie nie wiem czy ktoś tam sie kiedys tym gaźnikiem bawił ale iglica nawet na najwyższej zapince na iglicy bardzo puźno otwiera dysze główną a rozpylacz w gaźniku jest umieszczony bardzo wysoko umieszczony .
Zapisane
    Status GG

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwca 24, 2013, 18:54:30 »

Takie cuś znalazłem.
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwca 24, 2013, 19:11:30 »

to zaznaczone z numerem 7 to raczej nie jest dysza biegu jałowego
Zapisane
    Status GG

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwca 24, 2013, 20:06:43 »

to zaznaczone z numerem 7 to raczej nie jest dysza biegu jałowego

7 łączy się z 6. Jest to power jet.
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #38 dnia: Lipca 08, 2013, 21:43:44 »

Mam bardzo irytujący problem z Jawą.
Jadę, zamykam gaz iiiii szarpanie zamiast jednostajnego hamowania silnikiem. Wkręcając śrubę powietrza efekt ustaje, ale wtedy silnik ciężko się wkręca na obroty z biegu jałowego.
Niweluje ten efekt również naciągniecie łańcucha, ale nie chcę rozwalić łożysk. Czy wy też tak macie??

Pytanie do "Turbo". Czy na gaźniku dellorto też masz taki efekt??
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #39 dnia: Lipca 08, 2013, 21:45:23 »

też mam ten irytujący objaw, albo muli, albo szarpie, dałem iglicę na 4 rowek, to chyba ustało, nie miałem okazji dokładnego zbadania sprawy.
Zapisane
    Status GG

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #40 dnia: Lipca 08, 2013, 21:48:13 »

To raczej nie zależy od iglicy. Przy zamkniętej przepustnicy iglica nie pracuje. Ma na to wpływ dysza wolnych obrotów i regulacja. Myślę próbować z innymi dyszami biegu jałowego.
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #41 dnia: Lipca 08, 2013, 21:51:18 »

Niby nie ma wpływu, ale zawsze coś tam jakoś poleci, zależy też ile masz podniesioną przepustnicę na jałowym.
Zapisane
    Status GG

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #42 dnia: Lipca 08, 2013, 21:52:59 »

Przy luźniejszym łańcuchu to szarpanie jest dosyć mocne i nieźle wykańcza oba łańcuchy.
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #43 dnia: Lipca 09, 2013, 17:08:42 »

Ktoś może się jeszcze wypowiedzieć??
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #44 dnia: Lipca 09, 2013, 17:14:48 »

Jadę, zamykam gaz iiiii szarpanie zamiast jednostajnego hamowania silnikiem. Wkręcając śrubę powietrza efekt ustaje, ale wtedy silnik ciężko się wkręca na obroty z biegu jałowego.


Ja mam dokładnie tak samo , tylko na środku między szarpaniem a zamulaniem jest miejsce że w już w miarę jedzie i nie szarpie =] Ale na szarpanie ma też wpływ zapłon , jak za bardzo wyprzedzisz to też będzie szarpać .
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #45 dnia: Lipca 09, 2013, 17:19:14 »

Przy platynkach szarpanie zanikało przy wyprzedzeniu zapłonu poniżej 2.8mm(+/-). Teraz na zapłonie Groma opóźnianie nie pomaga, ale będę próbował.
Szarpanie najbardziej jest odczuwalnie w przedziale 2-3tys obr.
Odezwę się do groma i poproszę go o zmianę wyprzedzenia w tym przedziale.
Zapisane

krich2004

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #46 dnia: Września 08, 2013, 22:10:50 »

Witam wszystkich
 
czytajac wasze posty zasrtanawiam sie bo tez mam drobny problem z regulacja gaznika jak kolega

tylko ze moj problem jak zauwazylem zwiazany jest podczas jazdy wkrcem Jawe na ok 3tys obrotow wrzucam 4 bieg i utrzymuja ja tak na predkosci  80 km

to po pewnym czasie oddczuwam spadek mocy i szarpanie motoru i buczenie czy jest to zwiazane ze niskim stanem paliwa

Pozdrawiam
Zapisane

madras30

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 66
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #47 dnia: Września 08, 2013, 22:39:45 »

jeśli masz filtr założony między kranikiem a gaźnikiem to usuń go czasowo i sprawdź czy się nie poprawiło, przy okazji przyjrzyj się kranikowi tj uszczelce czy nie podpuchła
Zapisane
3.5 (38) TS

krich2004

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #48 dnia: Września 12, 2013, 15:15:23 »

Witam

Nie posiadam zadnego filtra miedzy gaznikiem a kranikiem wiem ze Jawy tego typu rzeczy nie toleruja zostaje mi spr kranika a zauwazylem ze gdy jezdze na ssania problem znika
wiem ze poprzedni wlasciciel nie nazekal na jakies problemy . Twoim zdaniem to problem przeplywu paliwa przez kranik ? Dzieki za info spr ten kranik gazik narazie zostawie w spkoju
Pozdrawiam
Zapisane

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 683
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #49 dnia: Marca 10, 2015, 12:51:05 »

Post pod postem, żeby wszscy widzieli.
Wielu z Was, albo nawet większość ma błędne informacje co do budowy gaźnika Jikov 2928 CE (638) i ja również. Dzisiaj rozebrałem owe ustrojstwo.


Żeby dużo nie pisać posłużyłem się zdjęciem kolegi hartman.
Jakie zadanie ma dysza pomocnicza?? Wydaje mi się, że dostarcza paliwo przy małym i średnim otwarciu przepustnicy. Dlaczego inne gaźniki takiej nie posiadają??Na jakiejś stronie www power jet był nazwany jako ekonostat, ale co to jest to pojęcia nie mam.

Może ktoś jest czytaty pa ruski:
http://www.ru-moto.ru/readarticle.php?article_id=20
http://alash-zid200.tripod.com/Courier/Karb/jikovkarb.html

Ja tutaj bym dodał jeszcze że przez dyszę nr2 paliwo pobiera silnik do 6mm otwarcia przepustnicy, później otwiera się dysza główna (na przepustnicy na dole jest taka podkładka co zasłania wylot dyszy głównej). Co do dyszy power jet, to jest ona umiejscowiona pod rurką (tą obok osi pływaka), dostęp jest do niej po wyjęciu tej rurki z obudowy gaźnika, rozpylacz power jet znajduję się na górze tuż za przepustnicą.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
5 Odpowiedzi
19658 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 01, 2008, 21:23:24
wysłana przez Krycha
3 Odpowiedzi
1957 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 24, 2019, 13:17:33
wysłana przez STÓWA
17 Odpowiedzi
4258 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 25, 2020, 11:18:18
wysłana przez Jacek_L
2 Odpowiedzi
1217 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 12, 2021, 12:16:03
wysłana przez elkinio
0 Odpowiedzi
197 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 25, 2024, 12:00:00
wysłana przez muczos