Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Wi3ktorr w Marca 01, 2024, 21:17:13
-
Czy ktoś wie jak zdemontować tylny wahacz w cz 175 477? Oraz jakim najlepiej narzędziem zdemontować.
-
Musisz odkręcić dźwignię hamulca, zdjąć automat stopu, odkręcić nakrętkę osi wahacza i oś wypchnąć...
-
Próbowałem,ani drgnął.
-
No to niestety tak bywa...
Próbuj zalewać naftą lub specyfikami penetrującymi i wtedy próbować wyciskać. Myślę że będziesz musiał użyć mechaniczno-kinetycznego generatora momentu obrotowego z naprowadzaniem trzonkowym o działaniu impulsacyjno-punktowym ;) ale to najlepiej przez jakieś drewienko :)
-
U mnie to tak wygląda ,są jakieś dziwne podkładki z 2 stron.
-
No to czeka ciebie jeden z najbardziej wkurwiających etapów remontu CZ. Będziesz potrzebował dobry duży młotek oraz opcjonalnie możesz też zrobić sobie końcówkę do młota udarowego. W zasadzie będziesz musiał napierdalać w tą ośkę od strony gwintu aż wyjdzie, możesz wspomagać się ogrzewaniem tulejek. Ośka i tak będzie do wyjebania więc się nią nie przejmuj. A tylko podeprzyj ramę z drugiej strony aby sobie jej nie skrzywić.
Oczywiście najpierw zdemontuj dźwignię hamulca, jej ośkę oraz czujnik stop.
-
Dzięki
-
Próbowałem dużym młotkiem,używałem wd40,nic z tego nawet nie drgnął.
-
Kiedyś co prawda w jawie, ale musiałem wycinać wahacz. Nie było opcji wydarcia ośki tak się zapiekła... W razie potrzeby wahacz do 477 zdaje się że mam...
-
A próbowałeś metody z wiertarką udarową?
Bierzesz wiertarkę z SDSem i udarem, ustawiasz na kucie, zakładasz "kwadratowe" dłuto z czubkiem i "kujesz" wahacz.
Od takich mocnych mikro uderzeń często puszcza wahacz lub zapieczona ośka.
-
Dzięki, muszę spróbować tego sposobu.
-
Próbowałem sposób z młotem udarowym.Ani drgnął.Pierdolony swożeń. >:(
-
Palnik panie i grzanie metoda zimno ciepłe puści
-
Jak nagrzejesz podlewaj jakim wd40 albo innym penetratorem :)
-
Ja w swojej 487 tłukłem 10KG młotkiem chyba z godzinę. I dopiero wylazło.
-
Rozbierałem dwa takie od 477, masakra, w obu tylny uchwyt silnika stał dęba na osi wahacza.Przykręciłem kątownik do uchwytu i zacząłem ruszać żeby chodził względem osi.W jednej ramie wtedy oś wyszła, w drugiej była cięta, została w tulejce wahacza.
Dużo cierpliwości potrzeba bo łatwo coś zniszczyć.
-
Młot udarowy pomoże ale najlepiej na sds max ,mniejsze nie dają rady.