Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 14, 2024, 18:37:56
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Wredny Ogar  (Przeczytany 8140 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Balcar

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Kývačka
Wredny Ogar
« dnia: Sierpnia 12, 2014, 10:54:07 »

Jest problem z szalenie wrednym Ogarem 205 (023) - silnik jest w idealnym stanie, po remoncie, zapłon chartowski.

Objawy są takie, jakby się zalewał/miał zbyt bogatą mieszankę - jak odpali, to tylko na pełnym gazie, po jego odjęciu natychmiast gaśnie, a nawet na pełnym - po paru sekundach zamiera, tak od razu. Do uzyskania tego efektu trzeba i tak wiele razy kopać, podlanie paliwa do cylindra ułatwia sprawę (ale też trzeba dwa-pięć razy kopnąć, żeby załapał).

Nie pomagają jakiekolwiek regulacje, przeczyszczanie silnika, nic. Uparł się, i tyle.

Ktoś pomoże? Bo ja już sił na to padło nie mam...
Zapisane

janosikmz19822

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 234
  • motórów kilka
Odp: Wredny Ogar
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 12, 2014, 10:58:25 »

Drugi gaźnik proponuje na próbę dać .
Ten co teraz masz gaźnik długo był użytkowany wcześniej czy leżał gdzieś x czasu ?
Zapisane
    Status GG

Balcar

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Kývačka
Odp: Wredny Ogar
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 12, 2014, 11:11:37 »

Ten już jest trzeci (oryginalny, ale prawie nieużytkowany - jak nowy), na każdym to samo.
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Wredny Ogar
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 12, 2014, 11:54:13 »

Pływak nie dzuirawy? Wydech drożny? Oliwy nie pobiera ze skrzyni?
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: Wredny Ogar
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 12, 2014, 12:02:26 »

A wał masz od silnika 023 czy może komarowski 038 ?
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 12, 2014, 12:09:07 wysłana przez STÓWA »
Zapisane

Balcar

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Kývačka
Odp: Wredny Ogar
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 12, 2014, 19:22:43 »

Mathini: nie, tak, nie.

STÓWA: 023 to 023, a nie S38 (bądź "038", jak wolisz).
Zapisane

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 656
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Wredny Ogar
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 12, 2014, 21:22:58 »

A odpal go z zamkniętym kranikiem. Jeżeli go zalewa to powinien choć chwilę pochodzić póki mu nie braknie wachy, ewentualnie odpal na małym pojemniczku podpiętym na gaźnika, zobaczysz jak się wacha zachowuje, być może nie zalewa ale brakuje. Co do silników w rometach były dwie rozdziny: S38 w paru wersjach który zakończył żywot jako 025 w Pony M3, 010/017/023 (kwadraciak). Wały pasują ale nie będą pracować z powodu przestawienia zapłonu. Był też 019 (kwadraciak z 3 biegami0 silny bo miał 2,5km ale awaryjny, oraz ostatnie dziecko dezametu czyli 027.
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

daniel89_lb

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 147
  • Amfa Fatima było od huja a nic nima
Odp: Wredny Ogar
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 12, 2014, 21:43:31 »

Nie ciągnie z gaźnika jak musisz go podlewać bezpośrednio do cylindra,bardziej któraś uszczelka,uszczelniacze na wale.A ten zapłon chartowski dobrze ustawiony?
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Wredny Ogar
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 12, 2014, 22:58:16 »

Wydech drożny?
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

daniel89_lb

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 147
  • Amfa Fatima było od huja a nic nima
Odp: Wredny Ogar
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 12, 2014, 23:38:43 »

Wydech drożny?
Pisał,że tak.
Zapisane

Balcar

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Kývačka
Odp: Wredny Ogar
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 13, 2014, 09:55:30 »

Cytuj
A odpal go z zamkniętym kranikiem.

Nic to nie zmienia...

Cytuj
ewentualnie odpal na małym pojemniczku podpiętym na gaźnika

O, to popróbuję - wykluczę też ewentualną winę kranika/baku/co tam jest.

Cytuj
Nie ciągnie z gaźnika jak musisz go podlewać bezpośrednio do cylindra

Podlewać nie muszę - bez tego też odpali, tylko parę kopnięć później.

Cytuj
A ten zapłon chartowski dobrze ustawiony?

Jeśli chodzi o wyprzedzenie, to próbowałem na wielu ustawieniach - jest lepiej, jest gorzej, ale nadal źle.

W kwestii zapłonu martwi mnie jedna kwestia - podejrzanie mała przerwa na świecy... Jak była przerwa fabryczna (gdzieś koło 0,6-0,7 mm), to iskry nie widziałem; teraz jest chyba koło 0,4-0,5 - może tu jest wina?...
Zapisane

janosikmz19822

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 234
  • motórów kilka
Odp: Wredny Ogar
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 13, 2014, 13:29:47 »

Załóż oryginalny zapłon i zobacz co potem  .
Zapisane
    Status GG

Balcar

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Kývačka
Odp: Wredny Ogar
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 13, 2014, 13:43:12 »

Skąd go wezmę?... Większość dostępnych to złom.
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Wredny Ogar
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 13, 2014, 14:54:28 »

A jaką masz cewkę butelkową? Z tego co pamiętam to w Charcie był taki nietypowy cienki przewód WN.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Balcar

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Kývačka
Odp: Wredny Ogar
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 13, 2014, 15:42:29 »

"Made in Poland" - czyli zwykła, oryginalna cewka od Charta.

A, jeszcze jedna sprawa... Świeca po odkręceniu zawsze jest mokra... Może być tak, że silnik bierze olej ze skrzyni i to by było powodem owego zachowania? Logicznie mi pasuje - miał tak ktoś?

Wtedy rzeczywiście - podlanie do cylindra wzbogacałoby mieszankę w paliwo, a silnik po chwili zassałby olej i zgasł od jego nadmiaru...

------

Zrobiłem eksperyment - spuściłem olej ze skrzyni. O dziwo - silnik odpala teraz od kopnięcia, zazwyczaj. Nadal ma problem z pracą (gaśnie - aczkolwiek pracował parę minut), nie chce się wkręcać; strzela w gaźnik - ale to chyba kwestia jedynie regulacji.

Jutro biorę się za wymianę uszczelniacza od strony sprzęgła - wg mojej opinii, jest on głównym winowajcą wszystkich problemów. Później regulacja i powinien chodzić...

Jeśli się mylę - poprawcie. ;)
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 13, 2014, 18:05:08 wysłana przez Balcar »
Zapisane

Balcar

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Kývačka
Odp: Wredny Ogar
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpnia 14, 2014, 12:20:11 »

Uszczelniacz wymieniony, olej zalany... I dupa. Cały czas to samo.

Ile płacą za to na złomie?...
Zapisane

simsons50_1986_2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 270
Odp: Wredny Ogar
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpnia 14, 2014, 12:47:14 »


Ile płacą za to na złomie?...

Za stówe go wezme :D
Zapisane
    Status GG

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Wredny Ogar
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpnia 14, 2014, 13:01:44 »

Sprawdzałeś klin na wale?
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Balcar

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Kývačka
Odp: Wredny Ogar
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpnia 14, 2014, 13:04:39 »

Klin na swoim miejscu siedzi i ma się bardzo dobrze. Za to z cylindra i świecy kipi chyba olejem... Tzn. po próbach odpalenia, jak wykręcę świecę, to jest cała umorusana, na tłoku również się błyszy. Kopanie bez paliwa daje to, że w ogóle nie łapie, nic a nic. A jak odpali - to dymi straszliwie, w końcu gaśnie. I jeszcze raz powtórzę - zmiejszenie dawki paliwa powoduje to, że w ogóle nie odpala.
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Wredny Ogar
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpnia 14, 2014, 16:04:35 »

Jak uszczelniacze trzymają to może kartery są nieszczelne? Ustaw tłok w GMP i wlewaj benzynę przez kanał dolotowy aż do pełna i zobacz czy nie wycieka przez spust oleju ze skrzyni.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Balcar

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Kývačka
Odp: Wredny Ogar
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpnia 14, 2014, 17:01:13 »

GMP? W górze?... Albo ja jestem tępy i nie rozumiem, albo chodziło o DMP/ZW. ;)
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Wredny Ogar
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpnia 14, 2014, 18:13:10 »

W GMP kanal ssacy jest otwarty i wtedy mozna wypelnic skrzynie plynem (benzyna) . Tylko nie kop silnika zanim jej nie wylejesz .
Choc ja osobiscie uwazam ze przyczyna nie pracowania Twojego silnika jest jakas inna , niewiem jaka , ale nie wyglada mi to na usterke mechaniczna ...
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Wredny Ogar
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpnia 14, 2014, 18:30:42 »

Wczoraj naprawiałem jednemu pijaczkowi koszmara i były dokładnie takie same objawy, a winowajcą był zerwany klin. Ale skoro mówisz że u ciebie jest dobry to ciężko powiedzieć. A nie masz od kogo pożyczyć sprawnego iskrownika z jeżdżącego motoru?
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 683
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Wredny Ogar
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpnia 14, 2014, 18:33:31 »

Ja bym ci proponował rozmontować jeszcze raz i wszystko dokładnie posprawdzać, a następnie złożyć. Ja miałem taki przypadek że wał był źle wykonany i tłok miał mniejszy skok (tłok nie dochodził do góry cylindra i cofał się jakieś 5mm przed krawędzią cylindra).
Zapisane

artur5130

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Wredny Ogar
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpnia 14, 2014, 19:43:11 »

a na platynkach iskra ci nie skacze? kondensator sprawny ?jakiego koloru iskra na świecy?
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
11 Odpowiedzi
5063 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 06, 2013, 19:16:08
wysłana przez Marcin_93
6 Odpowiedzi
6935 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 12, 2013, 00:45:02
wysłana przez marian
9 Odpowiedzi
3495 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 15, 2016, 21:35:50
wysłana przez Jawolotmen
7 Odpowiedzi
2308 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 24, 2019, 21:26:53
wysłana przez STÓWA
49 Odpowiedzi
7764 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 25, 2019, 20:09:13
wysłana przez Mixols-garage