Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 13:39:46
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: [1] 2 3 ... 8   Do dołu

Autor Wątek: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638  (Przeczytany 77727 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« dnia: Września 26, 2012, 13:12:04 »

witam, A więc tak jak się wygrażałem na zlocie. Z racji że coraz trudniej jest znaleźć dobry gaźnik do jawy 638, dysze dobrej jakości trudno zdobyć - szczególnie dysze składu mieszanki, przepustnice też są rzadko dostępne a zaworek iglicowy trzeba polować jako społeczność powinniśmy znaleźć łatwo dostępny zamiennik gaźnika dla naszego motocykla z dostępnymi częściami typu przepustnice, iglice, dysze
do wyboru mamy:
Dellorto 28mm - było u turba w wątku ale wątek usunięty - prośba do turba o info co to był za model dokładnie
Keihin
Mikuni
Amal
Minarelli  -są dosyć drogie
ewentualnie coś z teraźniejszych chińczyków typu romet 250

cena do 300 zł tak żeby dało się wytrzymać finansowo, musi być zwykły a nie podciśnieniowy i z linką do ręcznego ssania, średnica 28 mm bo jak bedzie większy to trudno będzie przerobić gum od strony filtra powietrza z racji jej niepowtarzalności i specyfiki

Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #1 dnia: Września 26, 2012, 13:20:54 »

Jawa montowala m.in. BING 84 z nastepujacymi parametrami:
Dysza wolnych obrotow 35
Dysza glowna 125 do 130
Rurka iglicy z oznaczeniem 2,62
Iglica z oznaczeniem 6G1

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3269
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #2 dnia: Września 26, 2012, 14:05:56 »

Ja w przyszłym tyg zakładam to :) ale tylko na chwile na próbe bo potem ściągam górę silnika
http://allegro.pl/gaznik-motocyklowy-fi-28mm-standard-uniwersalny-i2598145125.html pasuje w mocowanie gaźnika z TS... trzeba dorbić tylko niewielką tulejkę :)
dr_ED podawał mi na gg jakie można kupić do niego dysze, oraz jak je dobrać :) CD załatwił mi ten gaźnik za 109 zł :) Po rozebraniu go widać że jest dobrze zrobiony, wszystko ładnie obrobione, no i problem montażu odpada trzeba tylko jakoś połączyć airbox z gaźnikiem albo kupić aksesoryjną końcówkę do tego gaziora :)
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #3 dnia: Września 26, 2012, 15:19:10 »

ssanie może być i dźwigniowe, byle działało, ale widać że problemu nie ma - dobrze by było żeby ten wątek był gdzieś w bazie wiedzy
jest jeszcze coś takiego jak ssanie automatyczne - ktoś jest w stanie coś więcej na ten temat napisać ? http://www.skutery-forum.pl/ssanie-automatyczne-budowa-i-zasada-dzialania-vt9620.htm - dobra już mam, tylko pytanie czy to by mogło zadziałać w jawie ?
« Ostatnia zmiana: Września 26, 2012, 15:24:48 wysłana przez mostasz »
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #4 dnia: Września 26, 2012, 19:06:07 »

Ja osobiście mam 2 gaźniki w zapasie... Oryginalne "z odzysku"
Ale przydałoby się mieć jakąś alternatywę.
Wyczyściłem temat i przeniosłem do Poprawek Fabryki, więc prosiłbym wyłącznie o wypowiedzi na temat...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Ziemniak471

  • Aka Borewicz
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 112
  • Profesor Jebi* W Denko
Zapisane
    Status GG
Loud pipes save lives ! ;)

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #6 dnia: Października 11, 2012, 01:06:32 »


Kichau mnie zaciekawił :D

Jawa montowala m.in. BING 84 z nastepujacymi parametrami:

Dysza wolnych obrotow 35
Dysza glowna 125 do 130

Rurka iglicy z oznaczeniem 2,62

Iglica z oznaczeniem 6G1


Hmmm
Co trzeba zmienić przerobić aby taki gaźnik podszedł
Napewno do plusów można zaliczyć że jest montowany do Etz 250/251 także zdobycie go nie jest trudne
Cena na pewno duża ale po niemożliwości zdobycia dobrego gaźnika (a ten z jawacz.....pl, już pachnie tajwanem, zdjęcie zmienili i gaźnik nie ma napisu Jawa, tylko Jikov i wygląda na podróbkę)
Zasada prosta nowy to nowy nie zużyty.
Także nie rozmawiamy o używkach
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #7 dnia: Października 11, 2012, 09:19:49 »

intr załatwia po 450 zł te gaźniki, ale nie wiem czy są zawsze dostępne
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #8 dnia: Października 11, 2012, 13:23:53 »

Jak coś to mam dystans na gaźnik z mz do ts350
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Zysiu

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2318
    • JAWA-CZ KLUB POLSKA
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #9 dnia: Października 11, 2012, 15:06:33 »

Z tego co widziałem w Czechach ( VSJ 2012) to nic nie było cudowane . Gość twierdzi że tak było oryginalnie



Zapisane
Member  JAWA-CZ KLUB POLSKA
http://www.youtube.com/watch?v=OZH4UPxW2zE

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #10 dnia: Października 11, 2012, 15:13:12 »

Cytuj
intr załatwia po 450 zł te gaźniki, ale nie wiem czy są zawsze dostępne
spora cena
http://allegro.pl/gaznik-mz-etz-250-251-org-niemcy-bing-84-30-110a-i2683904883.html
http://allegro.pl/kniazw-gaznik-bing-84-30-110a-mz-etz-250-251-i2690631147.html

w tym trampie ta guma dość dziwnie wygląda
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Kutron RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1593
  • Jawasaki rider :)
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #11 dnia: Października 11, 2012, 15:25:28 »

Co w tym takie fajnego że łun taki drogi Pany opowiedzo mi. Maszyna na nim pali 2 litry mniej czy nie do zajechania ?
« Ostatnia zmiana: Października 11, 2012, 15:47:45 wysłana przez Kutron »
Zapisane
    Status GG
Jawa 350/634.7 12v,
CZ 350 472.5 6v
Jawa Babetta 28 - 1972 r.
CBR 1000F SC 21 1988 r.

Piotrex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1143
  • Mustang EBE
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #12 dnia: Października 11, 2012, 15:30:57 »

Co w tym takie fajnego ż łun taki drogi Pany opowiedzo mi. Maszyna na nim pali 2 litry mniej czy nie do zajechania ?

Jak ktoś ma kompleksy to przedłuża pewien organ ;D ;D ;D
Zapisane

Bocian

  • Gość
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #13 dnia: Października 11, 2012, 17:58:27 »

Jak chcesz DOBRY gaźnik, to kupuesz Japońca.
Zapisane

Kutron RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1593
  • Jawasaki rider :)
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #14 dnia: Października 11, 2012, 20:10:04 »

Co w tym takie fajnego ż łun taki drogi Pany opowiedzo mi. Maszyna na nim pali 2 litry mniej czy nie do zajechania ?

Jak ktoś ma kompleksy to przedłuża pewien organ ;D ;D ;D

Chyba czas to zrobić, ale to za dziesiąt lat jak siwy włos będzie na głowie :). Gaźnik z japońca hmm jak by dało radę podczepić czemu nie ? Ma ktoś tego Binka 84 u siebie ?
Zapisane
    Status GG
Jawa 350/634.7 12v,
CZ 350 472.5 6v
Jawa Babetta 28 - 1972 r.
CBR 1000F SC 21 1988 r.

von_Majzel

  • Gość
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #15 dnia: Października 11, 2012, 20:15:12 »

w tym trampie ta guma dość dziwnie wygląda


Bo to guma i airboks typu 640 (albo 639) , tam tylna ścianka jest dalej i bardziej pionowo , guma idzie poziomo właśnie . Chce taki kiedyś sobie kupić =)
Zapisane

Bocian

  • Gość
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #16 dnia: Października 11, 2012, 20:16:06 »

Kutron, Turbo jest tego przykładem - Dellorciak.
Zapisane

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #18 dnia: Października 11, 2012, 20:35:29 »

Cytuj
Bo to guma i airboks typu 640 (albo 639) , tam tylna ścianka jest dalej i bardziej pionowo , guma idzie poziomo właśnie . Chce taki kiedyś sobie kupić =)
wiem mam taki sam airbox, tylko ta guma wygląda jakby się do środka zapadła, a tu jest guma pod ten aibox i jawowy gaźnik i nie jest tak wklęsła http://www.jawaczesci.pl/51,lacznik-gaznika.html

proponowałbym to wszystko przenieść tu http://www.jawacz.pl/poprawki-fabryki/wielkie-poszukiwanie-gaznika-do-638/

bo będzie 10 tematów o innych gaźnikach w jawie

co do dellorto to się nie wypowiadam
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

robi008

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #19 dnia: Października 11, 2012, 22:27:10 »

Zapisane

Bocian

  • Gość
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #20 dnia: Października 11, 2012, 22:45:06 »

U INTRa są trochę tańsze, bo chłopak chce się wybić na początku kariery
Zapisane

Stefa_no1

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 38
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #21 dnia: Października 12, 2012, 12:53:10 »

U INTRa są trochę tańsze, bo chłopak chce się wybić na początku kariery

 ;D :D :P ::)  Ale mi humor poprawiłeś... myślałem, że monitor opluję ;)



Tyle ode mnie, teraz kilka słów od waszego „karierowicza” :D


Intr:
 

[font='times new roman']Jak kto ma konto na jawaczu, to może dodać ode mnie, że gaźnik od ETZ ma dla Jawy za duży przelot i jak chcą coś nowszego/lepszego to można co najwyżej rozważyć gaźnik od nsr dellorto 28 mm, a najlepiej od starszej 26 mm.[/font][/color]

 
a w ten gaźnik w trampie ze zwęzką za gaźnikiem, jeżeli to faktycznie fabryczna wydumka, to inżynier, który na to wpadł musiał być naprawdę pierwszego sortu  :DD[/font][/color]

 
Akurat znalazłem temat sledząc żródła linków do siebie. Podsumowując nie ma sensu gaźnika o przelocie 30 w ogóle rozważać, chyba że ktoś ma zamysł przerabiać cały układ ssący w obu cylindrach. [/font][/color]
 
[/font]
Zapisane
ETZ 251, Jawasaki

kanioot

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 17
  • Jawa 350 638 - 1
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #22 dnia: Lipca 31, 2013, 13:01:49 »

czy ktos mial styczność z tym bing`iem w Jawie?
W mz podobno poprawiaja charakterystyke silnika
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #24 dnia: Marca 25, 2014, 23:15:33 »

Czytując opinię o gaźnikach ktoś wspomniał o DellOrto.
Miałem styczność z tymi gaźnikami. Są one bardzo łatwe w regulacji,niektóre modele(chociażby PHBG,o ile dobrze pamiętam) mają regulację podawanego paliwa przez rozmiar dyszy,ilości podawanego paliwa z tej dyszy oraz kanał dodatkowy do powietrza(który również można wyregulować). Można wyregulować taki gaźnik do każdego typu silnika,a dzięki dużemu wyborowi dysz(od 60 do 180) oraz bardzo precyzyjnemu dawkowaniu paliwa nie ma żadnych granic dla takich gaźników:P Większość posiada możliwość podłączenia dozownika,podciśnieniowego kranika paliwa oraz podgrzewanie gaźnika(dla motocykli chłodzonych cieczą)
Owe gaźniki są stosowane głównie we Włoskich sprzętach(Aprilia,Cagiva),a ich konkurencją są m.in Kechin(w sumie to samo,ale po Japońsku:P)

Jawa na takim gaźniku na pewno zyska na osiągach,spalanie bedzie zależało tylko i wyłącznie od ustawień gaźnika. Z tego,co zauważyłem same silniki na tych typach gaźników lepiej pracują(zwłaszcza na luzie),zyskują również na "chęci silnika do wkręcania się na obroty).
O jakości wystarczy powiedzieć,że motorki 2T nadal są produkowane z tymi gaźnikami i spełniają obecne normy spalin...
Warto wspomnieć o tym,że takie gaźniki są głównie w silnikach sportowych,dla których obroty rzędu 13-14 tyś to codzienność:)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson
Strony: [1] 2 3 ... 8   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
17 Odpowiedzi
6289 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 31, 2006, 02:53:20
wysłana przez Johnny
wielkie obroty

Zaczęty przez jawa 1234 Mechanika

6 Odpowiedzi
3830 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 24, 2008, 18:54:24
wysłana przez lluke
5 Odpowiedzi
19649 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 01, 2008, 21:23:24
wysłana przez Krycha
2 Odpowiedzi
3497 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 22, 2011, 19:32:05
wysłana przez Mathini
3 Odpowiedzi
3247 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 13, 2014, 10:25:15
wysłana przez czesiek