Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 05, 2024, 14:32:29
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Różnice w koszach sprzęgłowych CZ 175/487 a CZ 175/356  (Przeczytany 4063 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Różnice w koszach sprzęgłowych CZ 175/487 a CZ 175/356
« dnia: Listopada 24, 2015, 18:36:42 »

Nabyłem ostatnio silnik od CZ 175/356 i postanowiłem rozebrać w/w silnik na części , jako całość przedstawiał bardzo opłakany stan . Po oczyszczeniu i porównaniu,zmierzeniu kosza sprzęgłowego od CZ 175-356 z koszem od CZ 175-487 stwierdziłem że obydwa kosze są identyczne różnią się tylko trybem napędzającym kosz przez półksiężyc , mianowicie ilością zębów oraz średnicą , wszystkie istotne wymiary są zawarte na fotografi nr2 . Średnica otworów w obydwu trybach jest identyczna więc wystarczy zmienić tryb i sam kosz jest zamienny .
« Ostatnia zmiana: Listopada 24, 2015, 19:03:05 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

yuzik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
  • cz 175/450, jawa 350/638
Odp: Różnice w koszach sprzęgłowych CZ 175/487 a CZ 175/356
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 24, 2015, 18:51:33 »

Żartobliwie ujmując, wszytko jest identyczne...-ale nie pasuje ;D
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Różnice w koszach sprzęgłowych CZ 175/487 a CZ 175/356
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 24, 2015, 18:57:20 »

yuzik wystarczy wymienić tryb i możemy kosze stosować zmiennie .
Zapisane

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 683
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Różnice w koszach sprzęgłowych CZ 175/487 a CZ 175/356
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 24, 2015, 19:28:55 »

Jacek zębatkę ściągałeś i oglądałeś czy pod zębatką też jest identycznie?
Zapisane

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1078
  • Bibliotekarz
Odp: Różnice w koszach sprzęgłowych CZ 175/487 a CZ 175/356
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 24, 2015, 19:31:44 »

Fajny wątek Jacku, przyda się

Poprawiłem temat wątku i przyklejam.
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Różnice w koszach sprzęgłowych CZ 175/487 a CZ 175/356
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 24, 2015, 21:12:44 »

Karolek dokładnie jest to samo w jednym i drugim koszu sprzęgłowym tryb zdejmowałem  ;D i mierzyłem otwory są te same , wysokość taka sama do zabezpieczenia , miska i sprężyna też więc po przełożeniu tryba kosz pasuje tak jak do cz 175/356 i do cz 175/487.
« Ostatnia zmiana: Listopada 24, 2015, 22:21:41 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Różnice w koszach sprzęgłowych CZ 175/487 a CZ 175/356
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 24, 2015, 21:59:41 »

Za to bliźniacza dla 356 CZ 450 ma już całą lewą stronę taką jak model 487. To ułatwia zdobycie części zapasowych.
W 356 jest inny półksiężyc, taki z aluminiową podstawą przykręcaną do karteru, wałek kopnika i wybierak mają inne połączenie kształtowe, a sprężyna "wybijająca" kopnik w pozycję do zmiany biegów nie jest na wałku, tylko jest taka cienka, umieszczona w wydrążeniu w wałku.
Nawet skrzynia biegów choć podobna, jest inna. W Jawie otwory w które wchodzą kły trybów przesuwnych mają kształt elipsy, a w CZ są okrągłe. Wodziki są takie same, niejestem pewny co z prowadnicą.
Automat zmiany biegów ma inny czujnik luzu. W Jawie przy automacie jest sprężysta blaszka która dotyka do nieruchomego czujnika w karterze, a w CZ jest czujnik "wciskany", taki jak w nowszych modelach.
Kartery są inne, w CZ nie ma mocowań dla podstawy półksiężyca i jeszcze jakaś różnica była, ale już zapomniałem.
Wały korbowe różnią się otworem w główce korbowodu i średnicą sworznia tłokowego (Jawa 15mm CZ 18mm), ale można je stosować zamiennie pomiędzy 356 a 450. Wał z 487 nie pasuje, jest mniejszy i ma krótszy korbowód.
Tłoki do wału 356 można zakładać z 487, wystarczy rozwiercić tulejkę w korbowodzie na 16mm. Do wału 450 trzeba tłok ze sworzniem 18mm.
Cylindry są inne z racji ilości kolanek wydechowych.
Głowice chyba też są inne, ale nie jestem pewien czy da się je wymieniać pomiędzy 450 a 356, bo nie miałem nigdy w łapach głowicy z 356.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Wojaczek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 117
  • Cebra, Zygzak, Szadoł i Intruder.
Odp: Różnice w koszach sprzęgłowych CZ 175/487 a CZ 175/356
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 25, 2015, 10:54:33 »

Głowice też są inne, inny kształt komory spalania i inna "średnica" głowicy.
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
5 Odpowiedzi
6285 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 04, 2011, 23:16:49
wysłana przez grochu
0 Odpowiedzi
3103 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 01, 2013, 23:08:06
wysłana przez mechanik350
26 Odpowiedzi
5759 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 22, 2019, 21:05:04
wysłana przez Maliniasty
6 Odpowiedzi
2959 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 13, 2014, 22:34:45
wysłana przez janosikmz19822
20 Odpowiedzi
5307 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 30, 2015, 07:47:00
wysłana przez łysy79