Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 12, 2024, 01:12:57
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Remont Jawy :)  (Przeczytany 8467 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Severus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Zjawa 350 TS 638, Suzuki GSX 750
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #25 dnia: Maja 03, 2018, 22:54:45 »

Tak to to kolego dzieki za rade tylko moj wygląda inaczej k**wa gdzieś go jebnalem a chciałem Wam zrobić zdjęcie jak wygląda,jest jakby na prosto zaraz poszukam ale już dzis i tak pewnie koniec działań.Rozumiem że to jest element który ociera się,te klocuszki co wystaja z dziurek co robią?
Zapisane

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 358
  • Jawer
    • Poduszki dla dzieci
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #26 dnia: Maja 03, 2018, 22:56:44 »

Przy montażu szczotek sprawdź czy dobrze "jeżdżą" po wirniku delikatnie kręcąc wałem, nowe szczotki często są jakos przekrzywione i trzeba dać podkładki żeby to się nie ulamalo od razu
Zapisane
634 + velorex 562,
356, 638, 555, 20, 472.6 (niekompletna... Jeszcze

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #27 dnia: Maja 03, 2018, 23:01:35 »

Może inaczej wyglądać, bo ktoś mógł od innego moto podpasować lub Janusz zapanował nad nim i dał upust twórczości nad szczotkami.
Tak czy owak - aby moto zapaliło musisz mieć sprawne aku albo ciągle mieć go pod prostownikiem. Nawet naładowane aku szybko się wyczerpuje podczas ustawiania zapłonu w sprawnym motocyklu - 2 cewki lubią prąd żreć.
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Severus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Zjawa 350 TS 638, Suzuki GSX 750
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #28 dnia: Maja 04, 2018, 12:55:58 »

Słuchajcie,gdzie dokładnie podwirnik idzie ta falista podkładka którą Wam pokazywałem?Nie mogę nigdzie znaleźć dokładnego schematu na Bitstudio nie jest to dokładnie pokazane.
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #29 dnia: Maja 04, 2018, 13:21:26 »

Załóż ją na wirnik  i w taki sposòb nadziej na czop. To wszystko.
Zapisane

Ryba RIP

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 166
  • 638-0 , 634-7+velorex 562 ,
Zlot Wołomin 19.05.2018
« Odpowiedź #30 dnia: Maja 04, 2018, 14:36:34 »

Witam jak co roku Pan Ziętara organizuje zlot w Wołominie start o godz 9.30 spod starostwa Wołomin ktoś z okolic wybiera się ?
Zapisane

Severus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Zjawa 350 TS 638, Suzuki GSX 750
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #31 dnia: Maja 04, 2018, 15:23:09 »

Jak złoże motor to chętnie xd Nie mam pod ręką żadnej kulki żeby wsadzić tam w wirnik i wyprzać go śrubą,jakieś inne sposoby?


Aha i jaką rolę wgl spełnia ta podkładka, bez niej mogę odpalić silnik?
« Ostatnia zmiana: Maja 04, 2018, 15:26:20 wysłana przez Severus »
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #32 dnia: Maja 04, 2018, 15:37:20 »

Jak złoże motor to chętnie xd Nie mam pod ręką żadnej kulki żeby wsadzić tam w wirnik i wyprzać go śrubą,jakieś inne sposoby?


Aha i jaką rolę wgl spełnia ta podkładka, bez niej mogę odpalić silnik?
Nie potrzeba żadnej kulki tylko śruba z długim gwintem. Bez tej podkładki możesz odpalić silnik.
Zapisane

Severus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Zjawa 350 TS 638, Suzuki GSX 750
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #33 dnia: Maja 04, 2018, 17:45:53 »

Dzięki, już zostało mi niedużo roboty,ale dziś jeszcze nie odpale, mam pytanie jeszcze co do szpilki co idzie na wylot mocowania silnika,na dolnym tylnym mocowaniu też jest szpilka na wylot co nie?


Jutro jadę je kupić tylko nie wiem jakie długie wziąć pomierze jeszcze,powinienem chyba kupić z jakiejś utwardzanej stali czy coś.
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #34 dnia: Maja 04, 2018, 18:08:40 »

Na dolnym tylnym jest oryginalnie śruba imbusowa. Założyć ją możesz tylko przez otwór na podnóżek kierowcy.  Ale możesz dać szpilkę.
Zapisane

Severus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Zjawa 350 TS 638, Suzuki GSX 750
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #35 dnia: Maja 05, 2018, 18:41:56 »

Dobra mam wsio wróciłem z miasta.Słuchajcie na tym szczotkotrzymaczu jest zawleczka na tych szczotkach ale kurła ciężko mi ją wyciągnąć przez obudowe alternatora bo jest taka krótka a inaczej to przeciez nie wejda te szczotki na ten dzyngs xd
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #36 dnia: Maja 05, 2018, 18:56:32 »

ja tam ja zdejmuje przed załozeniem :D
Zapisane
    Status GG

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #37 dnia: Maja 05, 2018, 19:19:06 »

Tylko przytrzymuj szczotki przy wyciąganiu zawleczki bo lubią się oderwać i wyskoczyć w siną dal ....
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 860
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #38 dnia: Maja 05, 2018, 22:27:12 »

Najpierw załóz stojan bez szczotek a potem szczotki.
Tylko  wsadzaj je  takim ruchem od góry.
Założenie preta gwintowanego zamiast tej oryginelnej szpilki bym nie polecał bo od wibracji będzie wycierać otwory w karterach.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Severus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Zjawa 350 TS 638, Suzuki GSX 750
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #39 dnia: Maja 06, 2018, 09:45:43 »

Spokojnie to wszystko na razie tylko żeby odpalić sprawdzić czy wszystko okej ewentualnie ustawić.Powiedzcie mi jak mam ustawić gaźnik przed 1szym odpaleniem? Okopalem sie ,wszystko jest podłączone, nie chce zagadać, cewkę z brązowym kablem mam podłączoną do górnej blaszki na alternatorze i ta cewka to prawy cylinder więc chyba dobrze.Gaznik był oddany do czyszczenia ultradźwiękowego ,myślicie że wykręcali tam śrubki regulacyjne? Miałem w miarę ustawione.dygnela tylko pare razy z wydechu ale to chyba o niczym nie swiadczy... iskra jest.Macie jakiś skuteczny sposób na 1sze odpalenie?Czy gaznik moze miec az taki wplyw?
« Ostatnia zmiana: Maja 06, 2018, 10:43:11 wysłana przez Maliniasty »
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #40 dnia: Maja 06, 2018, 10:48:21 »

Jak jest wszystko dostatecznie poskładane to powinna gadać bez większych problemów najczęstsze błędy to odwrotnie podłączone cewki wtedy będzie właśnie pyrchala w wydech i tyle odwrotnie założone tłoki też często się zdarzają . Srobke składu mieszanki wykrec sobie od pełnego zakręceni o około 0.5 do 1.0 obrotu im więcej wykrecisz tym uboższa mieszanka w zakresie wolnych obrotow
Zapisane
    Status GG

Severus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Zjawa 350 TS 638, Suzuki GSX 750
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #41 dnia: Maja 06, 2018, 11:27:01 »

Ok, no nad tymi cewkami dumałem naprawdę długo,dziś Wam porobię zdjęcia ale wydaje mi się że jest podpięte dobrze na 99%. Ok, śrubka składu mieszanki czyli ta pod ukosem do góry wkręcona?


A co z drugą?
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #42 dnia: Maja 06, 2018, 11:37:03 »

Sruba skladu mieszanki to ta pozioma. Ukosna ustala dolne polozenie przepustnicy.

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #43 dnia: Maja 06, 2018, 11:37:40 »

Ta droga jest od składu mieszanki a tą pod skosem tylko podpiera bądź opuszcza przepustnice regulując prędkość obrotowa silnika na biegu jalowym
Zapisane
    Status GG

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #44 dnia: Maja 06, 2018, 11:40:32 »

Spokojnie to wszystko na razie tylko żeby odpalić sprawdzić czy wszystko okej ewentualnie ustawić.Powiedzcie mi jak mam ustawić gaźnik przed 1szym odpaleniem? Okopalem sie ,wszystko jest podłączone, nie chce zagadać, cewkę z brązowym kablem mam podłączoną do górnej blaszki na alternatorze i ta cewka to prawy cylinder więc chyba dobrze.Gaznik był oddany do czyszczenia ultradźwiękowego ,myślicie że wykręcali tam śrubki regulacyjne? Miałem w miarę ustawione.dygnela tylko pare razy z wydechu ale to chyba o niczym nie swiadczy... iskra jest.Macie jakiś skuteczny sposób na 1sze odpalenie?Czy gaznik moze miec az taki wplyw?
A ssanie włączyłeś ?
Zapisane

Severus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Zjawa 350 TS 638, Suzuki GSX 750
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #45 dnia: Maja 06, 2018, 11:43:39 »

włączałem wyłączałem z ssaniem bez tak srak na różne sposoby, odpalalem tez tak po swojemu jak jeszcze jezdziła,no popróbuje jeszcze,ogólnie to próbowałem dziś do 2 w nocy, zalałem ją przez te parę godzin z 10 razy

Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #46 dnia: Maja 06, 2018, 11:48:04 »

O to w komorach korbowych pewnie z litra paliwa się znajdzie spróbuj podgrzać silnik tak do 50-60 stopni coby wyparowało to i owo z niego generalnie po takim czymś może być problem z normalnym pierwszym odpaleniem
Zapisane
    Status GG

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #47 dnia: Maja 06, 2018, 11:53:24 »

Jeżeli ją zalałeś tzn że paliwo w jakiś sposób dochodzi na tłoki więc problem może być prądowy. Zamień fajki na świecach miejscami i próbuj odpalić . Tylko uważaj bo może Ci bebechy z tłumików wypi......ć .  A na zalany silnik taki mam sposób . Kranik zakręć ,ssanie wyłącz , gaz na full, włącz zapłon i kop . Po iluś kopnięciach zagada.
Zapisane

Severus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Zjawa 350 TS 638, Suzuki GSX 750
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #48 dnia: Maja 06, 2018, 13:28:22 »

Ok,dzięki za cenne rady.Ale tak by ciężko chyba nie było coś musiałem przeoczyć...a sprawdzałem.I będę kontynuował.Mam pytanie od czego jest krótki 2 3 centymetrowy kabelek koloru żółtego (ni to masa kremowa ni to żółty) który wystaje z wiązki idącej do alternatora mniej więcej w pobliżu tylnych śrub silnika? Otwór przez który wystaje jest okrągły wygląda to jak seryjne, mam tam pina męskiego... nie mam gdzie tego podpiąć chyba
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #49 dnia: Maja 06, 2018, 13:46:13 »

To kabel do czujnika luzu. Czujnik ten jest za zebatką zdawczą.
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Teraz ja- Remont jawy TS

Zaczęty przez bakczysaraj « 1 2 3 » Opowieści warsztatowe

71 Odpowiedzi
19897 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 11, 2008, 12:20:35
wysłana przez bakczysaraj
26 Odpowiedzi
10586 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 25, 2012, 11:36:19
wysłana przez willy
12 Odpowiedzi
5955 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 26, 2015, 13:55:55
wysłana przez HuBeRt
3 Odpowiedzi
2998 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 15, 2014, 14:56:49
wysłana przez OBI350
10 Odpowiedzi
3087 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 18, 2018, 10:23:09
wysłana przez Dragon on the Blue Sky