Andree a co mi innego pozostało
, sprawa tłoka oraz szlifu cylindra ma się następująco , tłok został ekstremalnie podgrzany palnikiem a raczej obydwa do takiej temperatury że olej zaczął puszczać dym na denkach tłoków , wtedy naprężenia wewnętrzne materiału się uwolniły co zaznaczyłem na tłoku i wyniosły 0,04mm, następnie tłok został wyrównany w tym miejscu na tokarce , moim zdaniem nie została zachowana kolejność obróbki tłoka a mianowicie tłok został przecięty na płaszczu po wytoczeniu pod wymiar i wtedy naprężenie wewnętrzne materiału się ujawniło , przed podgrzaniem wynosiło 0,02mm po 0,04mm więc jeszcze było znaczne i w tym upatruję przyczynę problemów z tymi tłokami , gdyby tłok był przetoczony pod wymiar po przecięciu płaszcza takie zniekształcenia by nie powstały moim zdaniem a przynajmniej nie tego rzędu
następnie został zrobiony szlif z luzem 0,08mm myślę że przy odpowiednim docieraniu powinno to zdać egzamin jak nie to życie zweryfikuje moje zabiegi związane z tym tłokiem obecnej produkcji
, szczelina między końcami pierścieni po wsadzeniu do cylindra powinna się mieścić w granicach 0,25mm a 0,45mm tak podaje instrukcja ja po sprawdzeniu szczelinomierzem nie musiałem piłować końcówek pierścieni ponieważ wszystkie miały szczelinę 0,3mm więc mieściła się normie
, reszta jest na zdjęciach oraz opisach na nich .