Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 19, 2024, 03:25:01
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [638 - 472 - 634] Silnik 6V a 12V  (Przeczytany 5156 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wskpan

  • Gość
[638 - 472 - 634] Silnik 6V a 12V
« dnia: Czerwca 05, 2006, 21:19:32 »

witam

chłopaki niewiem czy to już było ale potrzebuję szybko informacji <mur>

mianowicie czy da  przełożyć  wirnik i alternator od jawy 12V na silnik który osginalnie jest 6V czy wały się różnią bo sróby to chyba będą pasowały.
potrzebuję konkretnej informacji <book>

z góry dziękuję
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 15, 2012, 23:46:25 wysłana przez Bulo »
Zapisane

wskpan

  • Gość
Odp: silnik 6V a 12V
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 05, 2006, 22:02:39 »

 :P
dobra sory ale odswierzam zeby było na pierwszej stronie może akurat ktoś zauwazy kto wie.
pozdr.
Zapisane

Bosy

  • Gość
Odp: silnik 6V a 12V
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 05, 2006, 22:09:31 »

dobrze poszukaj bo było to juz gdzieś na forum. Sruby od mocowania prądnicy nie pasują do założenia alternatora, wał też jest inny. więc musiał byś wymienic wał i kartery. Ale to jeszcze nie wszystko bo gdybyś się uparł i to zrobił to musiał byś jeszcze wymienić regulator na 12 v, dokupić prostownik, przeka¼nik, cewki na 12v i żarówki. jednym słowem się to nie opłaca
Zapisane

wskpan

  • Gość
Odp: silnik 6V a 12V
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 05, 2006, 22:15:21 »

dzięki
to kulawo jak tak.
tylko ze  moja cz jest na 12V  i do niej chciałem wsadzić silnik 6V ale założyć alternator od swojej 
Zapisane

wskpan

  • Gość
Odp: silnik 6V a 12V
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 05, 2006, 22:27:58 »

Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: silnik 6V a 12V
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 05, 2006, 22:45:19 »

dobrze poszukaj bo było to juz gdzieś na forum. Sruby od mocowania prądnicy nie pasują do założenia alternatora, wał też jest inny. więc musiał byś wymienic wał i kartery.  jednym słowem się to nie opłaca

Jak narazie moje plany przerobienia 6V na 12V stoją w miejscu. Doszłem do wniosku że w środku sezonu nie bede rozkręcał sprzęta. Poprostu brakuje mi czasu  :( A w zasadzie jest już wszystko z wyjątkiem jednej cewki 12V i żarowek. Oczywiście kartery i  wał 6V  :>
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

wskpan

  • Gość
Odp: silnik 6V a 12V
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 05, 2006, 22:51:50 »


[/quote]

Oczywiście kartery i  wał 6V  :>
[/quote]

ej Naczelny to znaczy ze wał i kartery jednak pasują
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: silnik 6V a 12V
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 05, 2006, 23:16:36 »

ej Naczelny to znaczy ze wał i kartery jednak pasują

Nie. Nie pasują...
Trzeba ztoczyć tulejkę przejciówke wał/alternator.
Trzeba splanować strojana alternatora -kilka mm
Trzeba wspawać nakrętki w karter (no to bedzie najtrudnejsze  :>)
Trzeba powiekszyć wnętrze dekla...
No i jeszcze pewnie kika innych dziwactw ...

Swoją drogą ponoć MZ ma mały alternator to może by było mniej problemów...
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
7 Odpowiedzi
4730 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 19, 2013, 15:33:30
wysłana przez Deejf
9 Odpowiedzi
3272 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 04, 2017, 21:03:56
wysłana przez jarconbubu
5 Odpowiedzi
3583 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 01, 2017, 04:52:08
wysłana przez STÓWA
19 Odpowiedzi
4173 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 21, 2017, 15:15:07
wysłana przez janosikmz19822
4 Odpowiedzi
1856 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 15, 2018, 11:25:47
wysłana przez havana