Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: kwasek009 w Maja 17, 2017, 18:26:44
-
Cześć mam problem z Cz350 6v a mianowicie
Chciałem zmienić uszczelniacz od strony zapłonu i podczas ściągania wirnika urwała mi się śruba, użyłem wykrętaka , aby ją wykręcić, ale niestety ukręcił się teraz pytanie co mam zrobić
Da się zdjąć wirnik jakimś innym sposobem abym mógł zawieźć go do ślusarza ?
-
Która śruba? Ta M6 co trzyma wirnik, czy M8 którą używasz jako ściągacz?
-
M8 jako ściągacz :(
-
Pewnie rozpłaszczył się koniec śruby i dlatego nie mozesz wykręcić. Masz możliwość załatwić tanio inny wirnik?
-
Z czasem kupiło by się gdzieś drugi
Niema sposobu aby zdjąć go inaczej ?
-
No może być teraz problem ...
Podgrzać go za bardzo nie podgrzejesz, bo izolacje w uzwojeniu pewno popalisz, jest źle.
-
czyli zostaje próbować czymś go podważyć ?
-
Raczej spisałbym go na stracenie, próbować podważyć, w ostateczności ciąć.
-
Podważyć lepiej nie, możesz go złapać ściągaczem do łożysk, albo rozciąć szlifierką.
-
Podgrzać nie możesz ale możesz zamrozić.
Weź sciagacz 3 ramienny najlepiej coś ok 150 mm i złap za przedziałki, wystają ok 1,5mm a dalej są uzwojenia wiec nie możesz mocno ciągnąć, naciągnij z wyczuciem.
Calosc podgrzej opalarka lub suszarka a potem zamrażaj sam czop sprayem, można kupić specjalne sprayem do zamrażania.
Jeśli to nie pomoże to wirnik jest nie do odratowania.
-
Podgrzać nie możesz ale możesz zamrozić.
Weź sciagacz 3 ramienny najlepiej coś ok 150 mm i złap za przedziałki, wystają ok 1,5mm a dalej są uzwojenia wiec nie możesz mocno ciągnąć, naciągnij z wyczuciem.
Calosc podgrzej opalarka lub suszarka a potem zamrażaj sam czop sprayem, można kupić specjalne sprayem do zamrażania.
Jeśli to nie pomoże to wirnik jest nie do odratowania.
Co mu ściągacz pomoże skoro Sruba m8 jest wkręcona właśnie w wirnik i nie ma możliwości podparcia ściągacza o końcówkę wału?To tak jakbyś chciał otworzyć drzwi,któr
e otwierają się w Twoją stronę ciągnąc za klamkę jednocześnie zapierając się o nie nogami...
-
No faktycznie, zamrozić tez się nie da...
Trzeba ciąć a to nie będzie takie proste.
-
Nie wiem jak dlugi jest kawalek sruby pozostalej w wirniku ale przed cięciem proponuję ten kawalek przewiercic do srednicy okolo 6.5mm, nagwintowac M8 i sprobowac sciągnac w konwencjonalny sposob inną srubą a jeszcze lepiej dedykowanym sciagaczem z bolcem wchodzacym w otwor czopa. Moze sie uda.
-
daj foto jak wyglada ten ulamany wykretak w wirniku. ogolnie ja bym spróbowal go podszifowac katówka, potem napunktowac prosto i wywiercic bo moze nie byc latwe bo to twardy material ale sprobowac mozesz nic nie tracisz
-
zrób fotkę , wykrętaka na pewno nie nawiercisz nawet nie próbuj bo więcej złego narobisz, jeżeli urwałeś równo z wirnikiem ewentualnie troszkę głębiej możesz spróbować przyspawać podkładkę do tej śruby migo matem , później do tej podkładki nakrętkę i wykręcić,
jeżeli urwałeś wewnątrz to wytocz sobie pręta o średnicy wewnętrznej takiej jak w wirniku pasowanej na ciasno , wsadzasz w wirnik i napinasz lekko w jedną stronę i pukasz małym młotkiem potem w drugą i tak dalej aż wirnik puści, nie martw się nic przez to nie popsujesz,
możesz też przyspawać przetoczoną długą nakrętkę w gniado wirnika i użyć ściągacza udarowego
jeżeli jednak nie da rady a sądzę że może być ciężko to musisz sobie zrobić ściągacz który będzie miał dwa ramiona które wejdą pod wirnik i dwie śruby napinające które oprą się o kartery ale musisz dać mocne podkładki pod najlepiej płaskowniki i oprzeć o brzegi kareta
jeżeli pomimo to nie dasz rady to zostaję cięcie , najpierw usuń blaszki z drutem , potem w zasadzie możesz podgrzać i pie.....lnąć młotkiem albo ciąć dalej, jak będziesz ciął to tnij po spirali kontrolując głębokość żebyś nie uszkodził stożka, jak będziesz już miał tyci tyci do przecięcia na głębokość to już zostaw i w szczelinę wsadź dobry przecinak i walnij tak żeby tulejka sama pękła , jak się nie uda to dotnij do końca
jak to nie pomoże to znaczy że jakiś Janusz internetu przykleił wirnik na klej i wtedy musisz grzać aż klej puści.
Koniec ;) ;D :P
-
Nawierc te urwaną.śrubę pod gwint m 6 i wkrec tam końcówkę z młotka bezwladnosciowego i zadziałaj, na pewno wirnik uratujesz ,zdejmiesz bez problemu. Moim zdaniem zdejmowanie wirnika powinno zawsze odbywać się za pomocą takiego mlotka- potocznie nazywanego " babą"
-
przecież napisał że urwał wykrętak w urawnej śrubie więc żadnym wiertłem nic tam nie wywierci
-
Jak został tam wkrętak to już nic nie zrobi,chyba że kawałek tej urwanej śruby wystaje to można przyspawać do niej nakrętkę lepiej większa taką na M10.
-
Jutro zawioze całą CZ do ślusarza
Może on coś wymyśli
Jak co to rozetnie i kupię nowy, a tak odrazu zapytam może ktoś ma wirnik tanio sprzedać :P
-
6v czyli 472.5 mam cały silnik na części, jakiś wirnik napewno mam ale w jakim stanie sprawdzę dopiero w sobotę.
-
może było za mało gwintu na śrubie-ściągaczu M8? i wkręciła się w wirnik a nie dotknęła czopa wału?
-
teraz już nie ważne dlaczego , ważne jak to naprawić :)
-
Ułamanego wiertła albo rozwiertaka nie nawiercisz niczym nawet na tokarce. Jeżeli chcesz uratować to wszystko i nie grzać palnikiem na zmianę z waleniem młotem po kraterach żeby zszedł wirnik to znajdż warsztat ślusarski, który ma drążarkę. Oni Ci kawałek po kawałku ten rozwiertak usuną, a potem zdejmą wirnik. całość nie powinna kosztować więcej niż 50 zł.
Przerabiałem podobny temat tylko z ułamanym wiertłem ( chciałem nawiercić ułamaną śrubę i jakimś cudem ułamałem na stołowej wiertarce wiertło 8
-
Nawiercić można spróbować wiertłem z wlutowaną płytką z węglika oznaczenie NWWa .
-
kwasek009
i co rozebrałeś juz to?
-
...tisza.. :-/ oj chyba śruba wygrała jak na razie