Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maj 02, 2024, 11:22:01
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: skrzynia biegow moje przypuszczenia  (Przeczytany 19675 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
skrzynia biegow moje przypuszczenia
« dnia: Luty 16, 2006, 23:13:22 »

pozwole sobie zalozyc nowy watek bo nie chcialbym robic bajzlu w innych watkach kolegow

otoz jak pisalem w innym watku ciezko chodza mi biegi i  wyskakuje 4 bieg a objawia sie to tak jkby lancuch przeskakiwal przy odkrecaniu manetki czyli pod obciazeniem

wczoraj rozebralem silnik i na pierwszy rzut oka wszystko bylo ok, jednak kiedy jeszcze raz obejzalem sobie na spokojnie skrzynie takie mnie wyszly przy puszczenia
zebataka zdawcza jest za bardzo wcisnieta w strone karteru lub tez lozysko zebatki zdawczej jest za plytko osadzone w karterze, dowodem tego jest jakos wystajacy uszczelniacz lozyska czy u was tez tak wystaje ??



do tego zebatka obciera o zabezpieczenie lozyska
widac to troche kiepawo, na fotce ponizej



kolejna sprawa jest luz w otworach przez ktore przechodzi pret w zminiaczu biegow
czyli tu :



jego chyba tez profilaktycznie wymienie, oprocz tego plytka zmieniacza rusza sie na nicie ok 3 milimetry czyli po 1,5 na strone

otwor w ktory wchodzi prowadnica wodzikow jest troche rozklepany moze wystarczy go owinac raz tasma klejaca w sumie ten luz na boki nie jest az taki durzy przy czym na poczatku jest gorzej niz dalej otworu



nastepna sprawa to wodzik jest niby ok ale po zamianie z tym dolnym czyli od 1 i 2 biegu ktory jest kuty sprawa wyglada inaczej
tu nizej na fotce jest blaszany widac ze nie dociaga do konca zebatki przesuwnej w strone zdawczej zostaje ok 1,5 2mm wielowypustu odslonietego



tu jest w to samo miejsce zalozony kuty od 1 i 2 biegu widac ze wielowypust zebatki jest juz zasloniety caly wiec zebata przesunela sie dalej w strone zebatki zdawczej



ogolnie wszystkie kola i walki wygladaja ok zastanawiam sie tylko nad zebatka zdawcza czy jej nie wymienic



i na koniec jak naprawic tak uszkodzone mocowanie karteru u dolu silnika ??



 


Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Demonos

  • Gość
Odp: skrzynia biegow moje przypuszczenia
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 17, 2006, 09:37:54 »

Cóż, luzy na prowadnicy wodzików (zarówno otwór w karterze jak i otwory w zmieniaczu) na pewno nie sprzyjają poprawnej zmianie biegów. Co do obcierania zębatki IV biegu o zabezpieczenie łożyska - oczywiście nic takiego nie powinno występować. Pytanie jest czy łożysko opiera się o to zabezpieczenie, czy też jest tam luz? Jeżeli łożysko opiera się, to raczej zębatka IV biegu siedzi prawidłowo, tj nie za głęboko. Bo faktycznie, rozsunięcie nawet o część milimetra zębatek może powodować wyskakiwanie biegu. Należy pamiętać, że zębatki przesuwne zachaczają o te stałe zaledwie na 2mm!. Nigdy nie jest tak, że te wielowpusty zczepiają się całą swoją długością - one tylko koñcami się zahaczają. Więc jak te kły mają krawędzie pozaokrąglane, to biegi będą wypadać.
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: skrzynia biegow moje przypuszczenia
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 17, 2006, 12:11:00 »

ano wlasnie lozysko nie opiera sie o to zabezpieczenie i to tak gdzies na oko widac z 1,5 milimetra, widze gdzies tyle wolnej krawedzi w ktore wchodzi lozysko

jak sie tak bawie tymi zebatkami i ustawiam skrzynie przesuwam to caly czas mysle ze jednak do konca sie wsuwaja te kly he he he  :]
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Demonos

  • Gość
Odp: skrzynia biegow moje przypuszczenia
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 17, 2006, 13:24:01 »

ano wlasnie lozysko nie opiera sie o to zabezpieczenie i to tak gdzies na oko widac z 1,5 milimetra, widze gdzies tyle wolnej krawedzi w ktore wchodzi lozysko

To na 95% stawiam na to, że to jest właśnie przczyna wypadania biegu

Cytuj
jak sie tak bawie tymi zebatkami i ustawiam skrzynie przesuwam to caly czas mysle ze jednak do konca sie wsuwaja te kly he he he  :]
Ale w praktyce to jednak nie  :P. Gdyby się zazębiały całą długością kłów, to nie byłoby tematu wypadania biegów.
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: skrzynia biegow moje przypuszczenia
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 24, 2006, 15:00:35 »

czy wy wymieniali byscie taka oto zebatke zdawcza tym razem zrobilem jej skan zeby bylo dobrze widac


i drugie pytanie czy wybierak biegow w skrzyni jest fabrycznie spawany ??, bo na moim sa dosyc spore spawy moze ja mam rzemioslo jakies jego raczej napewno wymienie

Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Demonos

  • Gość
Odp: skrzynia biegow moje przypuszczenia
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 24, 2006, 15:50:57 »

Ta zębatka wg. mnie to kwalifikuje się do wymiany. Krawędzie otworów są mocno wybite, a przy uwzględnieniu faktu, iż kły zębatki przesuwnej zaczepiają się zaledwie na 2mm, to bieg MUSI wypadać.
Co do zmieniacza, to nie pamiętam swojego, ale tam chyba takich spawów to nie powinno  być - zresztą na tym zdjęciu słabo widać
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: skrzynia biegow moje przypuszczenia
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 24, 2006, 18:11:28 »

Ja dodam tylko, że moja zębarka wyglądała tak samo tzn. nawet w lepszym stanie była od Twojej mimo to właśnie ta zębatka była przyczyną tego, że wypadała mi 4. Objawy tak jak pisałeś czyli jakby łañcuszek przeskakiwał... aha i ta zębatka przesówna co wchodzi w te otwory (bo to prawdopodobnie ona spowodowała te wyszczerbienia) koñcówki które wchodzą w te otwory mają przypominać trapez nie koło!! To jest bardzo ważne!!

pzdr
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: skrzynia biegow moje przypuszczenia
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 16, 2006, 13:13:59 »

wraz z walem dostalem tez nowe czesci  <thumbup>
faktycznie nowy walek zdawczy wyglada duzo lepiej niz ten moj  :) i ma chyba metalowe uszczelnienie (aluminiowe) dokupilem tez uszczelnienie popychacza sprzegla, oring plastykowo-gumowy i taki gumowy uszczelniacz czyli w sumie uszczelnienie tworza 3 elementy
co do zmieniacza biegow nowy jest podobny do mojego, jeden z otworow w ktory wchodzi pret wodzikow tez jest wiekszy, juz chyba domyslam sie czego tak jest
otoz napewno przydaje to sie przy skladniu karterow, gdyby tam nie bylo luzu to naprawde ciezko by bylo tym pretem trafic w otwor prawego karteru, wszytsko musialoby sie idalnie zgrywac, wiec byc moze nie potrzebnie kupile plytke zmieniacza biegow ale jeszcze musze ja porownac ze stara
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: skrzynia biegow moje przypuszczenia
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 19, 2006, 18:04:28 »

ponizej fotki nowych czesci skrzyni


nowy wybierak made in czech  i teraz dobrze widoczny ten spaw o ktory mi wczesniej chodzilo jest tez na oryginalnym wybieraku



Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

witek89

  • Gość
Odp: skrzynia biegow moje przypuszczenia
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 20, 2006, 17:07:36 »

Mam małe pytanko w sprawie twojego remontu.
Ile wydałeś na części??  :D
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: skrzynia biegow moje przypuszczenia
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 20, 2006, 18:42:44 »

hmmm

walek zdawczy 75 zl
pret wodzikow 4,5 zl
wybierak biegow 55 zl
wodzik kuty 35 zl
lozyska walu i skrzyni + wszystkie uszczelniacze  bez lozysk igielkowych ok 100 zl
oczywiscie plus do tego regneracja walu 270
wszystko razem blisko 500 zl  :-/
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: skrzynia biegow moje przypuszczenia
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 23, 2006, 19:05:54 »

i jeszcze jedno mi sie przypomnialo z dzisiejszej roboty
nie wiem jak ustawic walek zdawczy z lozyskiem
wiadomo ze walek zdawczy ma byc wcisniety w lozysko na maksa i tak zrobilem
ale potem calosc trzeba wcisnac w karter i teraz pytanie na jaka glebokosc ??
majac na uwadze glowny powod rozbierania silnika czyli opisane wczesniej nie trzymanie 4 biegu
czy wcisnac lozysko do konca czyli dotad az sie oprze o pierscien zabezpieczjacy w karterze??
czy moze zostawic troche luzu ok 1-2mm ??
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
  • Ile to już lat ?
Odp: skrzynia biegow moje przypuszczenia
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 24, 2006, 12:16:36 »

Wciśnij do oporu tzn.do samego segera.Problem twojej skrzyni tkwił w nieumiejętnym obchodzeniu sie z nią przez poprzedniego właściciela <evil>.Jeżeli zostawisz luz to zabezpieczenie łożyska (taka blaszka)będzie tarło o zęby bo zostanie podgięta do góry,skasujesz do -1  ;]luz wałka głównego wchodzącego do zdawczego ,przesuniesz zębatkę łañcuchową w stronę skrzyni itd itp. Wyznacznikiem połozenia łożyska jest seger <cheers>
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: skrzynia biegow moje przypuszczenia
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 27, 2006, 17:45:55 »

no dzis dalej popracowalem przy skrzyni, zlozylem wszystko w lewy karter przy okazji pobawilem sie w przelacznie biegow, nie jest to takie proste, bo przesuwanie plytki wybieraka powoduje wysuwanie sie preta wodzikow jednoczesnie trzeba krecic zebatkami zeby dobrze wskakiwaly jedna w druga, 
ale przygladajac sie temu wszystkiemu zauwazylem ze kly zebtaki przesownej 1 i 2 biegu wpadaja prawe do konca w zebatke z24 chyba ze to dlatego ze wszystko lezy na jednym boku

niestety teraz troche ugrzezlem z robota  <sadwalk> , bo mam problem z naprawa odlupanej czesci karteru widac to na fotce wyzej, przez co nie bede mogl skrecic karterow i to akurat tam na samym dole gdzie to jest wazne, odlupana czesci pochodzi z prawego krateru czyli nie ma w niej gwintu
nie wiem czy moze podrapac to grubszym papierem w celu polepszenia kontaktu  nastepnie odtluscic i obsmarowac to poxipolem  i potem ewentulanie wywiercic nowy otwor
czy moze szukac firmy ktora mi to sprobuje pospawac coekawe czy ten stop wogole da sie pospawac  :-/
znajomy radzi jak sie da ,to lepsze bedzie spawanie, bo tu sa drgania i roznie to moze byc z klejeniem
 niby poxipol jest ok
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

turbo_rzepka

  • Gość
Odp: skrzynia biegow moje przypuszczenia
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 27, 2006, 18:31:17 »

Spawanie wg. mnie też byłoby najlepsze. Jak nie masz gdzie tego wykonac to na allegro sprzedają taki drut którym można spawać aluminium używając palnika ze zwykłym gazem propan-butan, ale nigdy tego nie sprawdzałem. Kiedyś mój ojciec kleił blok silnika samochodu na żywice epoksydową z pyłem aluminium. Wydaje mi sie to bardziej wytrzymałe niż poksipol który właśnie bazyje na żywicy epoksydowej. Trzeba tylko pamiętac o odpowiednich proporcjach, ale to już jest opisane na każdym opakowaniu.

¯ycze powodzenia
Zapisane

fizyk0

  • Gość
Odp: skrzynia biegow moje przypuszczenia
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 27, 2006, 19:25:40 »

Jeżeli chodzi o odłamany kawałek to najlepiej bedzie to pospawać.Ale trzeba mieć na uwadze ,że kartery to odlew a nie każdy odlew aluminiowy się spawa choc z tego co wiem kartery od Jawy spawaja sie bardzo ładnie(sam w swojej spawałem wyłamany wspornik półautomatu sprzegła.Należałoby wyrównać pęknięcie wykonac mała fazkę i pospawać.Aluminium spawa się metoda TIG w osłonie argonu każdy lepszy zakład slusarski lub mechaniczny ma taki aparat spawalniczy wiec z tym chyba nie bedzie problemu.Jeśli załóżmy bedziesz miał to pospawane jest jeszcze jeden problem.Każdy spaw ciągnie i mogą byc pó¼niej przecieki oleju (zwłaszcza ze jest to blisko krawedzi podziału silnika),wieć bezwzglednie należy po spawaniu sprawdzić równoległość karteru po spawaniu najlepiej liniałem krawędziowym.Jeżeli karter bedzie idealnie równy jest po problemie.Jeżeli bedzie w którymś miejscu prześwit trzeba bedzie karter docierać bo inaczej olej bedzie ciekł nawet jeżeli uszczelnisz to LOCTITE-m 510(może po prostu nie zaschnąć za duża szczelina).Najgorzej będzie jeśli aluminium mocno "popłynie" koło 1-2 mm jest to mało prawdopodobne ale może sie zdażyć nie wiadomo kto to bedzie spawał i jakie dobierze parametry wtedy jedynym wyjsciem bedzie przefrezowanie głowicą a następnie docieranie i dopiero wtedy powinno być git :).

Rozpisałem sie troszkę ale jeśli się zdecydujesz chciałbym żebys to zrobił dobrze. 
« Ostatnia zmiana: Marzec 27, 2006, 19:28:33 wysłana przez fizyk0 »
Zapisane

Sikor

  • Gość
Odp: skrzynia biegow moje przypuszczenia
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 31, 2006, 00:58:54 »


i na koniec jak naprawic tak uszkodzone mocowanie karteru u dolu silnika ??




Przeglądając allegro znalazłem coś co może ci w tym pomóc

http://allegro.pl/item93287375_lut_do_aluminium_lutowie_mocniejsze_niz_klej.html

Może da rade tym naprawić
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: skrzynia biegow moje przypuszczenia
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 31, 2006, 16:18:32 »

ooo dzieki za pamiec  zainteresuje sie tym
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: skrzynia biegow moje przypuszczenia
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 20, 2006, 23:58:17 »

zapomnialem napisac wam jak rozwiazalem problem urwanego ucha karteru

kupilem to spoiwo i podczas robienia testow do jednego testowego materialu przylepielo sie dosc mocno, a do drugiego nie
ostatecznie doszlismy do wniosku, ze nie bedziemy eksperymentowac z karterem
mocowanie zostalo bardziej zeszlifowane i nadspawane na zakladach azotowych tam maja bardzo dobra i droga spawarke do tego typu rzeczy,
nastepnie ten "nadspaw" zostal zebrany i uksztaltowany podobnie do oryginalnego ucha na frezarce
silnik zostal skrecony i jak na razie jest ok
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

fizyk0

  • Gość
Odp: skrzynia biegow moje przypuszczenia
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 21, 2006, 07:50:14 »

A PO SPAWANIU SPRAWDZI£E¦ RÓWNOLEG£O¦ć ?
CZY FREZOWA£E¦ TEZ P£ASZCZYZNE PODZAI£U?
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: skrzynia biegow moje przypuszczenia
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 21, 2006, 13:10:42 »

tak sprawdzalem zreszta sama powierzchnia styku byla nie ruszana samo ucho bylo nadlewane i tylko ono zostalo sfrezowane do wymiaru plaszczyzny przylegania
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: skrzynia biegow moje przypuszczenia
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 08, 2006, 21:45:05 »

no to nadszedl czas odpalu
niestety na samym poczatku kranik leje  :-/
mysle sobie musze ja przeciez wyprobowac
zalalem wiec gaznik strzykawka i proba

niestety ale 4 bieg odmawaia wspolpracy zamiast niego wchodzi luz, a czworka  jakbym gniotl na kamien, przy podniesionym kole czworka weszla
oczywiscie sie  <furious> totalnie, bo wszystko powinno smigac przeciez sporo rzeczy wymienilem  <evil>

potem dalej napelnialem gaznik i testowalem   i bylo coraz lepiej
nie wiem czy to musi sie dotrzec dobrze, olej nasmarowac rozchlapac,
tak czy inaczej w CZ nie bylo takich problemow
w sumie teraz na np 10 wlaczen 2 nieudane i co ciekawe problem byl tez ze 3 razy z 3 biegiem 
w sumie zrobilem juz z 50 km i zastanawiam sie czego to moze byc przyczyna
moze pret sie delikatnie skrzywil przy laczeniu karterow, ale to wtedy problem by byl raczej caly czas, a nie czasami i do tego on tam przy skladaniu w sumie sztywno siedzi i raczej odrazu trafi na otwor

pamietam ze przy skladaniu przez chwile nie skaldaly sie kartery, bo trzeba bylo ruszyc walkiem zdawczym i se tak mysle ze to moze wtedy sie wodzik wykrzywil,
ale z drugiej strony to nie mozliwe, bo walek zdawczy  opiera sie wtedy o zebatke  walka posredniego, a nie o ta przesuwna z wodzikiem, dodam ze byl przy skladaniu wlaczony glowny luz

ogolnie skrzynia chodzi bardzo lekko 4 bieg tez wchodzi lekko jak wchodzi dobrze
sprzeglo CZ tez chodzi dobrze
ale czy to mozliwe ze za slabo wysprzegla ??
czy gdyby zle wysprzeglalo to przeciez problem by byl z wszystkimi biegami, a moze tylko wlasnie z 4 biegiem, bo wtedy przelozenie jest 1:1 i wszystko w skrzyni musi sie zgrac a sprzeglo dobrze wysprzeglic,
tak czy inaczej bede jedzil tak dalej, ale jestem troche zdegustowany i zmartwiony  :[
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

rumcajs251

  • Gość
Odp: skrzynia biegow moje przypuszczenia
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 08, 2006, 23:22:42 »

Ja mam natomiast taki problem ze spolowilem silnik po kilku nieudanych probach i cos nie tak jest z skrzynia biegow.Ogolnie zaczelo se od tego ze za kazdym razem jak spaławialem silnik rozsypywalo mi sie lozysko igielkowe w prawym karterze mimo tego ze bylo posmarowane i to dobrze.A wiec wybilem lozysko igielkowe spolowilem silnik probowalem krecic walkami po spolowieniu i wszytsko bylo ok dopuki nie wbilem lozyska igielkowego.Lozysko weszlo bez problemu az za segera.Natomiast teraz juz nie idzie obrucic walkami bo jest tak cholernie mocny opor.Jedynie wkrecona sruba w miejsce walka glownego i przekrecenie kluczem 15 obraca walem z takimi wyczuwalnymi skokami.Zalozylem w skrzyni 2 nowe Z16 i Z24 no i prowadnice.Mam przypuszczenie ze walki sie tak docisly do siebie na nowych zebatkach ze daja taki opór.Co wy o tym myslicie? Aha wymienilem jeszcze lozyska w skrzyni ale tylko kulowe.
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: skrzynia biegow moje przypuszczenia
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 14, 2006, 20:54:32 »

ja ostatnio wybralem sie w trase 2x 60 km i podczas tej podrozy 4 nie weszla tylko raz w jedna strone i raz z powrotem
czyli jest lepiej

zastanawia mnie jednak jedna rzecz, podczas wyrzucenia biegu czwartego na luz np. z duzej gory, potem nie da sie zapic spowrotem czworka, slychac zgrzyt oczywisnie na sile nie probowalem, dodam ze moto chodzilo na wolnych obrotach
u Was jest tak samo ??
chyba ze trzeba silnik przed zapieciem biegu  przegazowac tak jak ciagnik albo ciezarowke  :>

albo to jednak sprzeglo za slabo wysprzegla
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

rumcajs251

  • Gość
Odp: skrzynia biegow moje przypuszczenia
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 20, 2006, 20:07:59 »

Dzis poleglem:/ zlozylem silnik wlozylem do ramy ustawilem zaplon sprzeglo no i odpalilem maszyne.Odpalila po kilku kopnieciach i chodzila od razu rowniutko i cicho.No ale moja radosc nie trwala dlugo.Wlaczylem 1 bieg a raczej po kilku nieudanych probach wskoczyl po puszczeniu sprzegla wyskoczyl i to byl koniec.Juz nie dalo sie wrzucic zadnego biegu.Drazek zmiany biegow chodzi do samego dolu i gory bez oporow i nie wrzuca biegu:(Jestem zalamany bo poswiecilem kupe pracy rzeby wszystko bylo jak nalezy a okazuje sie ze utknalem w miejscu.Poza tym nie wiem co jest nie tak.Zalozylem 3 nowe zebatki w skrzyni, prowadnice poskladalem tak jak nalezy i taki efekt:(
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
skrzynia biegow

Zaczęty przez ja868 Mechanika

5 Odpowiedzi
3179 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 21, 2008, 10:40:40
wysłana przez grucha591
16 Odpowiedzi
7218 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 12, 2014, 20:51:21
wysłana przez Jawolotmen
7 Odpowiedzi
3208 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Luty 25, 2016, 19:23:13
wysłana przez marian
4 Odpowiedzi
2486 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 06, 2016, 07:11:04
wysłana przez Adamu2T
1 Odpowiedzi
2682 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 20, 2018, 20:15:29
wysłana przez Pietras