Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 22, 2024, 01:48:21
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Niebieska katana i karetka- czyli skośny klasyk zamiast knedelka.  (Przeczytany 15175 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wojaczek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 117
  • Cebra, Zygzak, Szadoł i Intruder.

Jakiś czas temu na skutek zgromadzenia jakichś tam oszczędności machinalnie zacząłem wertować olx.pl . Niestety nie mam już miejsca wkoło domu na "kolekcjonowanie" fordów z lat 80-tych więc przeszedłem do działu motocykle i skutery-podświadomie szukałem czegoś do przerobienia na CR- czegoś z większym potencjałem bo budowanie CR na knedlach ma jedną zasadniczą wadę- jest na knedlach :P Poza tym Jawa ma nieciekawą optycznie ramę a ileż można psuć Cezetek??
  A więc oko wpadł mi GS 400- blisko domu, więc nie zadając wielu pytań wziąłem kasę, kask i Czajkę i śmignęliśmy te 30 km. Na miejscu okazało się, że to nie stricte GS a GSX- 4 cylindrowa 400. Nowy akumulator, jakieś gratisowe szpeje. Dobre gumy choć rozmiary nieco nieszczęśliwe. Rocznik dość słuszny- 1983. Motocykl świeżo zarejestrowany i wymagający tego co lubię najbardziej- czyli przeglądu WSZYSTKIEGO. Mniejsza o większość, ale za nędzne 2100 przytuliłem sobie jak się później okazało- Katanę! Tak więc obiektywnie- kwota jak za Jawę lub MZ i to wcale nie w igielnym stanie- a tu za to mam coś o zbliżonej masie, wiekowo również- ale z większym potencjałem. Z ciekawostek- silnik ma dwa wałki, 16 zaworów o czym się dopiero przekonałem jak zajrzałem pod dekiel. Z bajerów jest też wyświetlacz aktualnego biegu, ciekawy przełącznik świateł, jest też nawet anti-dive i działa. Działa też wskaźnik ilości paliwa. No i dwustopniowy układ ładowania aku. Podoba mi się klang 4w2 oraz precyzja skrzyni biegów- włączanie biegów jest czasami aż zbyt lekkie i łatwe. Generalnie poza wymianą płynów, klocków,kilku łożysk w kołach,fajek zapłonowych, zaworków pływaków w gaźnikach, czyszczeniem i uszczelnianiem wydechów i takimi tam duperelami motocykl nie wymagał żadnych grubszych akcji- i nie będzie cięty bo jest za ładny taki jak jest choć z tyłu przypomina nieco Jawę TS :P Ba! Nawet nie wywaliłem bagażnika, który w gratisie dorzucił mi sprzedający. Jest już założony. Ale co najśmieszniejsze- po 15 latach tułania się z kat A1 w końcu ruszyłem miesiąc temu dupę i zrobiłem pełne A bo to aż wstyd, że moja kobita musi oblatywać cięższe sprzęty ;) a teraz nie ma już zmiłuj w razie kontroli. Zresztą jaka to frajda jeździć w stresie Nie było tak źle- poza starymi przyzwyczajeniami. No i stresem na egzaminie. Dobrze,że tylko praktyczna część mnie dotyczyła. No i teraz możemy już sobie śmigać- młoda ma CB450N z roku 1984, ja Katanę 83 czyli porównywalne.


kilka zdjęć mojej 1983 GSX 400 F Katana.


« Ostatnia zmiana: Grudnia 13, 2015, 18:01:11 wysłana przez Wojaczek »
Zapisane

Zysiu

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2318
    • JAWA-CZ KLUB POLSKA
Odp: Niebieska katana- czyli skośny klasyk zamiast knedelka.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 01, 2015, 11:24:11 »

Nie jestem obiektywny ale co tam  :)
Miałem okazję naocznie to to widzieć i powiem tylko że jeszcze stary metalowy sprzęt a nie plastik jak obecne
Zapisane
Member  JAWA-CZ KLUB POLSKA
http://www.youtube.com/watch?v=OZH4UPxW2zE

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Niebieska katana- czyli skośny klasyk zamiast knedelka.
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 01, 2015, 12:05:14 »

Fajny sprzęcior. Też lube te metalowe motocykle,w dzisiejszych nawet się nie orientuje. Gdyby nie znaczki to wszystko takie same.

Rocznik podobny do mojego "Torfu",klimat ten sam. 
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

mirekm71

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 210
Odp: Niebieska katana- czyli skośny klasyk zamiast knedelka.
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 01, 2015, 12:46:26 »

Fatycznie podobny do ts zadubek a jak sie przyjrzec to boczki i zbiornik tez tworza podobna linie. Fajny sprzecik, prawie jak jawa ;-)
Zapisane
Jawa 350 634 1983r jawulka + velorex
Mz Trophy 71'
Zaporozec xl700

Zawsze pale na starter!

mechanik350

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 113
  • Jawa TS350 89r, CZ350 82r, CZ350 89r, Honda vf500
Odp: Niebieska katana- czyli skośny klasyk zamiast knedelka.
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 01, 2015, 17:56:51 »

  Klasyczna linia. Jak japonia - to tylko z lat 80tych .  Też mam ten anti-dive, u mnie zwie się TRAC  nawet działa  :D .
Zapisane
Warmińsko-mazurskie

Tomek

  • Knedlarz z wyboru
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 121
  • CZ 472.5, 450.01, Jawa p20
Odp: Niebieska katana- czyli skośny klasyk zamiast knedelka.
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 01, 2015, 21:20:12 »

Katana fajna. Co tu dużo mówić, kawał solidnego moto ;)

PS.ja chętnie zobaczyłbym te Fordy. Od zawsze mam z nimi do czynienia, rzadkie rodzynki :) Masz może coś do Escorta Mk3? :D Mam namiary na Taunusa '79 gdybyś szukał. Stoi przy trasie ode mnie do Rzeszowa, bodajże w Janowie Lubelskim.
« Ostatnia zmiana: Listopada 01, 2015, 21:23:19 wysłana przez Tomek »
Zapisane

sebaxll

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 325
  • Cz 350 12V, Jawa 638,1, Jawa 300CL
Odp: Niebieska katana- czyli skośny klasyk zamiast knedelka.
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 01, 2015, 21:43:08 »

Stoi na wylocie z Janowa na Rzeszów już z 3-4 lata srebrny.
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Niebieska katana- czyli skośny klasyk zamiast knedelka.
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 01, 2015, 23:29:17 »

Katana fajna. Co tu dużo mówić, kawał solidnego moto ;)

PS.ja chętnie zobaczyłbym te Fordy. Od zawsze mam z nimi do czynienia, rzadkie rodzynki :) Masz może coś do Escorta Mk3? :D Mam namiary na Taunusa '79 gdybyś szukał. Stoi przy trasie ode mnie do Rzeszowa, bodajże w Janowie Lubelskim.

Ja bym bardzo chętnie pojeździł starym kwadratowym Escortem z czterema biegami i brakiem wycieraczki z tyłu. Jest tylko jeden problem, większość starych fordów już zgniła albo jest w stanie rozpadu.

Co do moto. Stare japończyki czyli metalowe motocykle fajne maszyny też, może do nich nie ciągnie mnie jak do knedla, ale też są fajne. Współczesne to już nie to, tylko parcie na osiągi. Ja osobiście bardzo choruję na Kawasaki H2, ale w unii może być problem z rejestracją tak dużego dwusuwa, no i oczywiście kasa. Chciałbym poczuć moc wielkiej dwusuwowej rakiety ale chyba nie będzie mi to dane.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Niebieska katana- czyli skośny klasyk zamiast knedelka.
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 02, 2015, 05:36:40 »

Gratuluje nowego nabytku.
Motocykle z lat 80-tych (i z wczesniejszych tez) to klasyka takze w Japonii. Kupuja je ci ktorzy lubia przy motorze grzebac i jest sporo ksiazek i czasopism podajacych w tym celu bardzo wyczerpujace informacje. Jako ciekawostke wklejam troche zdjec takiej japonskiej publikacji do motocykli Suzuki Katana (na zdjeciach sa dwie strony : o obsludze i ustawianiu rozrzadu i o obsludze/odnawianiu gaznikow).

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1602
  • Burek 650, Jawa 638.0
Odp: Niebieska katana- czyli skośny klasyk zamiast knedelka.
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 02, 2015, 07:15:31 »

Fajny sprzęcik  ;)
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

Wojaczek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 117
  • Cebra, Zygzak, Szadoł i Intruder.
Odp: Niebieska katana- czyli skośny klasyk zamiast knedelka.
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 02, 2015, 10:50:14 »

Katana fajna. Co tu dużo mówić, kawał solidnego moto ;)

PS.ja chętnie zobaczyłbym te Fordy. Od zawsze mam z nimi do czynienia, rzadkie rodzynki :) Masz może coś do Escorta Mk3? :D Mam namiary na Taunusa '79 gdybyś szukał. Stoi przy trasie ode mnie do Rzeszowa, bodajże w Janowie Lubelskim.


Do Katany mam fajną serwisówkę, bardzo szczegółową z podziałem na poszczególne "liftingi".

No jest tych ryjków 6 sztuk. Scorpio aktualnie się kończy restaurować. Mam escorta 87 mk4, dwie sierry sedan i scorpio też w sedanie, fiestę 88 Mk2 i escorta mk5b XR3i- mówiąc o latach 80 mam na myśli modele debiutujące w latach 80 choć moje auta są w większości 90-92. Jakieś fotki dla zainteresowanych.
https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/20124_874611055943914_9189713139254160637_n.jpg?oh=0bda8fbc0a3323581fca9a32446abe93&oe=56C65F81
https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/18694_866150393456647_3844292906446137809_n.jpg?oh=0caddcf41d26de08801480a09842a2bb&oe=56C22197
https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/11209536_954406987964320_2874216144726579331_n.jpg?oh=244e7282af38d0d8495b1ba1197c624f&oe=56AE6A5B
https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/10430399_723252131079808_2170034910331790061_n.jpg?oh=066da2ee4377fafe498ddb5d1ca2c09e&oe=56C2C8C6
https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/1527058_610865718985117_1208262788_n.jpg?oh=4819c0227b8cfb68b5cd4a47d8d195ea&oe=56B7EBA4
https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/l/t1.0-9/10255718_777524268985927_2402537777178403690_n.jpg?oh=51010b6bf856e1ba39745eb2d6d94efd&oe=56C493E3
https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/10406624_748833761854978_1002817916288535101_n.jpg?oh=aff1216d9f52c498484b5044f71ffb61&oe=56C596CF


Dobra styknie ;)
« Ostatnia zmiana: Listopada 02, 2015, 10:55:15 wysłana przez Wojaczek »
Zapisane

janosikmz19822

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 234
  • motórów kilka
Odp: Niebieska katana- czyli skośny klasyk zamiast knedelka.
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 02, 2015, 13:41:08 »

JA TEZ JESTEM FORDZIAZEM  :P
Tele ze be forda lubię taunusy granady,capri  ,eskory wszystkie poza jajkiem .
No i forda anglie i popular zebrało by sie jak by były fundusze kolekcje .
Zapisane
    Status GG

Wojaczek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 117
  • Cebra, Zygzak, Szadoł i Intruder.
Odp: Niebieska katana- czyli skośny klasyk zamiast knedelka.
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 02, 2015, 14:07:09 »

W tamte modele nie mam odwagi się nawet zapuszczać- już przy tych co mam jest niekiedy tyle latania,że  ???


Wczoraj pośmigałem trochę z młodą - dzisiaj będą fotki.

Wojaczek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 117
  • Cebra, Zygzak, Szadoł i Intruder.
Odp: Niebieska katana- czyli skośny klasyk zamiast knedelka.
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 02, 2015, 15:15:39 »

Katana fajna. Co tu dużo mówić, kawał solidnego moto ;)

PS.ja chętnie zobaczyłbym te Fordy. Od zawsze mam z nimi do czynienia, rzadkie rodzynki :) Masz może coś do Escorta Mk3? :D Mam namiary na Taunusa '79 gdybyś szukał. Stoi przy trasie ode mnie do Rzeszowa, bodajże w Janowie Lubelskim.

Ja bym bardzo chętnie pojeździł starym kwadratowym Escortem z czterema biegami i brakiem wycieraczki z tyłu. Jest tylko jeden problem, większość starych fordów już zgniła albo jest w stanie rozpadu.

Co do moto. Stare japończyki czyli metalowe motocykle fajne maszyny też, może do nich nie ciągnie mnie jak do knedla, ale też są fajne. Współczesne to już nie to, tylko parcie na osiągi. Ja osobiście bardzo choruję na Kawasaki H2, ale w unii może być problem z rejestracją tak dużego dwusuwa, no i oczywiście kasa. Chciałbym poczuć moc wielkiej dwusuwowej rakiety ale chyba nie będzie mi to dane.


Nie ma problemu z zarejestrowaniem H2 na terenie unii jeśli był wcześniej na jej terenie już zarejestrowany bo prawo wstecz nie działa.

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1082
  • Bibliotekarz
Odp: Niebieska katana- czyli skośny klasyk zamiast knedelka.
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 02, 2015, 16:23:24 »

Fajna ta Katana, motocykl ze starych dobrych czasów. 

Mnie też te nowe nijak się nie podobają, a ten ma w sobie to coś.
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

janosikmz19822

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 234
  • motórów kilka
Zapisane
    Status GG

tormentor

  • 638
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
  • Motur jest wieczny
Odp: Niebieska katana- czyli skośny klasyk zamiast knedelka.
« Odpowiedź #16 dnia: Listopada 02, 2015, 17:32:00 »

A stare ścigacze podobają się wam?
Kumpel odrestaurowuje CBR 1000F z 1990roku.
W tej chwili silnik jest rozebrany i  wymienia w nim łańcuszki. Reszta silnika bez śladów zużycia
W tym egzemplarzu hałasował wałek wyrównoważający, zawory i najgłośniejszy łańcuch alternatora.
Retro super sport to raczej niszowa dziedzina w Polsce.
Szkoda, bo klasyczne ścigacze z czasem będą rzadsze niż mniej sportowe modele.
Tutaj każdy radzi jeździć ile się da  i potem strzał z korby.
Zapisane

Wojaczek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 117
  • Cebra, Zygzak, Szadoł i Intruder.
Odp: Niebieska katana- czyli skośny klasyk zamiast knedelka.
« Odpowiedź #17 dnia: Listopada 02, 2015, 18:24:13 »

Ja choruję na zxr 750 z "rurami zelmera" ;) A CBR1000F kiedyś miałem- i jeszcze do niej wrócę- koniecznie w takim wydaniu http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery/Honda%20CBR1000F%2087%20%203.jpg


Generalnie to Suzuki jest dość high-techowe jak na swoją klasę pojemnościową i rok debiutu 1981. 6 biegów, 16v czy choćby system TSCC. Co do sylwetki to jest to maszyna dość duża- z tyłu koło 18" z przodu zaś 19", silnik mimo pojemności nadpitej flaszki jest dość pokaźny. Mi najbardziej podobają się zegary i ich podświetlenie- czerwone jak k**wie majtki  ;)


W kwestii awaryjności ciężko mi się wypowiadać- za mało tym śmigam. W serwisowaniu jest dość przyjemna, regulacja zaworów śrubkami nawet przy 16 sztukach jest bajecznie łatwa- gaźniki zawierają gro elementów rodem z ... GN125- tworzą tylko baterię 4 takich właśnie skubańców. Zawsze jest coś do podłubania,ale zważywszy na przebieg ponad 80 000km stan silnika uznaję za niezły- nie dymi, nawet jakoś szczególnie nie hałasuje- spręża jeszcze przyzwoicie- oscyluje około 11,4-11,7 na wszystkich 4 garnach.
 Zdjęcia z wczoraj. Honda z początkiem sezonu miała niestety małe nieszczęście, kilka miesięcy trwało gromadzenie i wymiana uszkodzonych detali i zbiornik wymaga lakierowania ( naklejki już mam wg oryginału tylko mocy przerobowych brakuje )


« Ostatnia zmiana: Listopada 02, 2015, 18:30:21 wysłana przez Wojaczek »
Zapisane

Tomek

  • Knedlarz z wyboru
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 121
  • CZ 472.5, 450.01, Jawa p20
Odp: Niebieska katana- czyli skośny klasyk zamiast knedelka.
« Odpowiedź #18 dnia: Listopada 12, 2015, 00:35:44 »

Świetne są te Fordy. Scorpio mnie zaskoczyło. Od dawna żadnego nie widziałem, a mimo to nie jest uważane za materiał na klasyka.
Zapisane

Wojaczek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 117
  • Cebra, Zygzak, Szadoł i Intruder.
Odp: Niebieska katana- czyli skośny klasyk zamiast knedelka.
« Odpowiedź #19 dnia: Listopada 12, 2015, 07:51:00 »

Nawet fani forda tną je by wyrwać z nich silnik 2.9 24v cosworth do swoich sierr a ja nadal uważam,że to kawał solidnego i wygodnego wozu- miejsca na pasażerów z tyłu ma od groma, wyposażenie potrafi zaskoczyć. Dlatego go restauruję od samej budy po ostatnie drobiazgi. Na chwilę obecną całe nadwozie ma nowy lakier (i blachę gdzie miał małe ubytki).

tormentor

  • 638
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
  • Motur jest wieczny
Odp: Niebieska katana- czyli skośny klasyk zamiast knedelka.
« Odpowiedź #20 dnia: Listopada 12, 2015, 19:08:42 »

Klasyczne ścigacze podobają mi się coraz bardziej a wspomniany zxr to przedstawiciel antycznej stylistyki dwóch okrągłych reflektorów z przodu
Kiedyś obiekt westchnień małolatów żujących gumę Turbo i oglądających amerykańskie filmy VHS.
Dziś sportowe zabytki, tak różne stylistyką od współczesnych sportów.

Wspomniana CBR ma takie barwy
Zapisane

Wojaczek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 117
  • Cebra, Zygzak, Szadoł i Intruder.
Odp: Niebieska katana- czyli skośny klasyk zamiast knedelka.
« Odpowiedź #21 dnia: Listopada 12, 2015, 21:06:58 »

Ja wczoraj dzwoniłem za bardzo podobną (widać ją w tle zdjęcia), ale zeszła na pniu - za to gość mi podesłał temat do przemyśleń:


sebaxll

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 325
  • Cz 350 12V, Jawa 638,1, Jawa 300CL
Odp: Niebieska katana- czyli skośny klasyk zamiast knedelka.
« Odpowiedź #22 dnia: Listopada 12, 2015, 21:25:30 »

A ile stała tą CBR kurczę kiedyś miałem taką...
Zapisane

Wojaczek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 117
  • Cebra, Zygzak, Szadoł i Intruder.
Odp: Niebieska katana- czyli skośny klasyk zamiast knedelka.
« Odpowiedź #23 dnia: Listopada 12, 2015, 21:51:53 »

3900,laleczka. Z opłatami i tłumaczeniami. Za to maszyna z pierwszego planu kusi swoją jedynątakowością.

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Niebieska katana- czyli skośny klasyk zamiast knedelka.
« Odpowiedź #24 dnia: Listopada 12, 2015, 22:15:41 »

Łukaszu jak już jest temat Forda,a ty obracasz się w tych tematach to zapytam.
Jest poszukiwana skrzynia biegów do Transita z 1978roku 2,0 V6. To to samo co z Granady ,tylko wyjście lewarka jest z boku nie z tyłu skrzyni.
Skrzynia z Granady pasuję tylko lewarek jest wtedy jak w Barkasie. 2 metry do tyłu od fotela kierowcy  ;D .
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.