Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 13, 2024, 07:20:02
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: BRAK ISKRY NA PRAWYM CYLINDRZE.. POMOCY :(  (Przeczytany 7443 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pablo1

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
BRAK ISKRY NA PRAWYM CYLINDRZE.. POMOCY :(
« dnia: Czerwca 24, 2013, 19:51:58 »

Jestem tutaj nowy. Jak do tej pory jakoś sobie radziłem.
Aż do dzisiaj :( Zatem... Cezet 350 6v 1985r... Jade sobie ładnie trasą E7 aż tu nagle wyłączył mi
się prawy garnek. No nic pomyslałem sobie daleko do domu nie mam... Dojadę...
No i przed domem cezet zgasł... Chyba się przegrzał... na drugi dzień próbuje go zapalić.
Ciężko ale jakoś sie udaje.

Jednak cześka chodzi tylko na lewy garnek. Na prawym iskra pojawia się tylko na chwile ale
dwie sekundy po zapalenia znowu ginie. Przekładam cewki i to samo... Iskra jest tylko przez chwile na prawym cylindrze.
Wymieniłem platynki, kondensatory i to też nic nie daje... Co to może być???  :(
Błagam pomóżcie...
 
Zapisane
    Status GG

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: BRAK ISKRY NA PRAWYM CYLINDRZE.. POMOCY :(
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 24, 2013, 19:55:52 »

naładuj akumulator przy 6v odcina prawy garnek
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Pablo1

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: BRAK ISKRY NA PRAWYM CYLINDRZE.. POMOCY :(
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 24, 2013, 20:08:45 »

Spróbuje... Chociaż niby ładowanie miała... Ehhhh Jawa ;]
Zapisane
    Status GG

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: BRAK ISKRY NA PRAWYM CYLINDRZE.. POMOCY :(
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 24, 2013, 20:10:32 »

Na jakiej podstawie twierdzisz, że miała ładowanie ? Sprawdziłeś multimetrem napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku ? Wyłączanie się jednego garnka to typowy objaw braku ładowania, pozdrawiam.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Pablo1

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: BRAK ISKRY NA PRAWYM CYLINDRZE.. POMOCY :(
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 24, 2013, 20:12:56 »

Kontrolka nie świeciła... Noo zobaczę jutro i dam Wam odpowiedź... Dzięki...
Zapisane
    Status GG

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: BRAK ISKRY NA PRAWYM CYLINDRZE.. POMOCY :(
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 24, 2013, 20:14:15 »

Mogło się stać tak, że kontrolka sie spaliła/obtrząsła i nie świeci, ale i na prądnicy brak wzbudzenia. Także sprawdź również, czy żarówka nie jest uszkodzona.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

lukasv00

  • Gość
Odp: BRAK ISKRY NA PRAWYM CYLINDRZE.. POMOCY :(
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 24, 2013, 20:19:28 »

Brak wzbudzenia prądnicy= padnięty regiel tak?

Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: BRAK ISKRY NA PRAWYM CYLINDRZE.. POMOCY :(
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 24, 2013, 21:00:36 »

Nie, spalona kontrolka, jak wiadomo w 6V wzbudzenie idzie przez kontrolkę, podobnie jak w 9d, jak się mylę, proszę mnie poprawić.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: BRAK ISKRY NA PRAWYM CYLINDRZE.. POMOCY :(
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 25, 2013, 09:54:27 »

Niestety mylisz się...
A co ma iskra na prawym lewym czy "drzewym" cylindrze do ładowania???? Albo na odwrót.
Masa, masa, masa + siano a nie instalacja.
Tyle było tokowania a tu znowu "iskra się zgubiła". Trzeba wysłać list gończy. :D
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: BRAK ISKRY NA PRAWYM CYLINDRZE.. POMOCY :(
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 25, 2013, 09:57:11 »

Niestety mylisz się...
A co ma iskra na prawym lewym czy "drzewym" cylindrze do ładowania???? Albo na odwrót.
Masa, masa, masa + siano a nie instalacja.
Tyle było tokowania a tu znowu "iskra się zgubiła". Trzeba wysłać list gończy. :D

No właśnie Ty również się mylisz. 6V ma taką specificzną przypadłość, że kiedy zaczyna brakować prądu to zdycha jeden baniak.
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: BRAK ISKRY NA PRAWYM CYLINDRZE.. POMOCY :(
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 25, 2013, 10:42:06 »

W 12V jest to samo :P
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: BRAK ISKRY NA PRAWYM CYLINDRZE.. POMOCY :(
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 25, 2013, 11:21:40 »

Niestety mylisz się...
Zatem popraw mnie proszę.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: BRAK ISKRY NA PRAWYM CYLINDRZE.. POMOCY :(
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 25, 2013, 12:32:05 »

Taka jest prawda,słabe aku w Jawie to brak zapłonów na jednym cylindrze.
Możliwe ;) że to wszystko przez łelektryka łod żarówek ;D
Zapisane

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: BRAK ISKRY NA PRAWYM CYLINDRZE.. POMOCY :(
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 25, 2013, 12:48:32 »

W 12V jest to samo :P
Jakimś dziwnym trafem???.... Każde urządzenie elektryczne podłączone do "prądu"  działa lepiej ... Zapłon w Jawie też...

Mathini Pytasz grzecznie, więc odpowiem.
Stare MZ (chyba te przed TS) miały ostatnią lub -1 pozycję stacyjki "umożliwiającą" zapalenie silnika na pych w sytuacji wyładowania aku. Była to cała procedura rzadko stosowana bo skomplikowana. Nie miała wiele wspólnego z kontrolką ładowania. Ale MZ ważyła mniej. Miała 1 cylinder i cewkę zapłonowa o wyższej rezystancji czyli mniejszym poborze prądu.
Jak jesteś ciekawy, to poszukaj sobie schemat starej MZ i zanalizuj.
W układzie z prądnicą kontrolki może nie być i nie ma ona wpływu na wzbudzanie się prądnicy. Ma natomiast wpływ na "kierunek" magnetyzmu szczątkowego blach stojana. Tenżesz magnetyzm powoduje wzbudzenie SPRAWNEJ prądnicy. W trakcie wzbudzania cały generowany coraz większy prąd zjada sama prądnica (na swoje wzbudzenie) i do przekroczenia pewnej granicznej wartości napięcia na jej szczotkach NIE może być obciążana, co zapewnia wyłącznik prądu zwrotnego ww regulatorze mechanicznym. Jest on o tyle lepszy od diody regulatorów elektronicznych, iż CAŁKOWICIE odcina prądnicę od odbiorników.
Bez aku i sprawnej kontrolki długo nieużywana prądnica traci magnetyzm szczątkowy i nie chce się wzbudzić lub , co gorsze, wzbudza się "odwrotnie" dając + na masę!
Mając trochę wiedzy i ... sprawną instalację można to szybko naprawić jednak 60 W nie przeskoczymy. :cry:
Zapisane

Przemo2113

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 106
  • Życie na Maxa
    • http://www.facebook.com/
Odp: BRAK ISKRY NA PRAWYM CYLINDRZE.. POMOCY :(
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 25, 2013, 14:19:59 »

A świece sprawdziłeś,może masz walniętą...
Zapisane
    Status GG
No Pain , No Gain ...
"Sztuką jest żyć,ale prawdziwym Ardzydziełem jest żyć i nie zejść na Psy"...


Motór nie umiera nigdy,motór jest wieczny a JAWA nieśmiertelna....

"Nie Jeździj Szybciej Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać "

GG-39197070

Pablo1

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: BRAK ISKRY NA PRAWYM CYLINDRZE.. POMOCY :(
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwca 25, 2013, 14:56:12 »

Świece dobre napewno.... Akumulator naładowany i dalej to samo...

Instalacja ma przebicie???
Krzywka zapłonu???
Regulator napięcia???
Umasowienie???
Prądnica???
Zapisane
    Status GG

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: BRAK ISKRY NA PRAWYM CYLINDRZE.. POMOCY :(
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwca 25, 2013, 15:31:44 »

Masę zrobiłeś? Musi byc bo nia zamyka się obwód prądu cewek.
Omiń wszystko, no prawie :D. Daj + z aku bezpośrednio na cewki. Połaczenie musi byc porządne! a nie kabelek przytknięty.
Sprawdź przerywacze, czy nie ma tam zwarcia poza młoteczkiem.
Aku musi być super, a nie takie co jak zobaczy prad to .. siada.
Zapisane

Pablo1

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: BRAK ISKRY NA PRAWYM CYLINDRZE.. POMOCY :(
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwca 27, 2013, 15:42:02 »

Panowie !!!!  :) UWAGA!!!! JAWA znowu Żyje !!!  ;D

Okazało się że poluzowała się krzywka... W ogóle to jak ją zakładam
ma luz i mogę ją obrócić po kawałku w lewo i w prawo...

Chyba nie powinno tak być??? Powinna siedzieć ciasno w jednym miejscu???

Będzie trzeba ją wymienić...

Dzięki wszystkim za podpowiedzi.

3 dni walki ale jestem zadowolony  :)
Zapisane
    Status GG
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
11 Odpowiedzi
5714 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 24, 2006, 22:35:12
wysłana przez lucaszz
4 Odpowiedzi
2519 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 07, 2014, 20:35:22
wysłana przez posiadacz
59 Odpowiedzi
14733 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 28, 2014, 22:06:06
wysłana przez chmielo
24 Odpowiedzi
7308 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 21, 2014, 18:55:51
wysłana przez Jawolotmen
21 Odpowiedzi
7779 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 17, 2015, 20:34:05
wysłana przez Człowieklasu