Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 19:27:18
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Cylindry z 4 motor  (Przeczytany 3171 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Cylindry z 4 motor
« dnia: Września 13, 2020, 14:35:52 »

Ave. Macie jakieś doświadczenia z cylindrami z tego sklepu opisanymi jako super jakość? Cena w granicach 500pln za nominalnie cylindry wydaje się kusząca. Do tego tłoki Almot z AK 20 i mógłby być fajny zestaw
Zapisane

cesik2006

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 35
  • posiadam 5x cz350
Odp: Cylindry z 4 motor
« Odpowiedź #1 dnia: Września 13, 2020, 14:51:43 »

Mam prawy nowy cylinder do żeliwniaka jak by co z prlu
Zapisane

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 940
Odp: Cylindry z 4 motor
« Odpowiedź #2 dnia: Września 13, 2020, 17:25:00 »

Trzeba było na zlot przyjechać to byś miał szlif zrobiony na miejscu, chłopaki mają taką wprawę że nawet byś po flaszkę nie zdążył pójść a już by silnik bangalał jak nowy  ;D
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

ŻonaŻetona

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 7
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Cylindry z 4 motor
« Odpowiedź #3 dnia: Września 13, 2020, 18:54:52 »

Trzeba było na zlot przyjechać to byś miał szlif zrobiony na miejscu, chłopaki mają taką wprawę że nawet byś po flaszkę nie zdążył pójść a już by silnik bangalał jak nowy  ;D
prawda.....nawet honowane były....
Zapisane

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Cylindry z 4 motor
« Odpowiedź #4 dnia: Września 13, 2020, 20:18:06 »

Ewentualnie kupię prawy cylinder, który wyda pierwszy szlif do ameliniowego silnika
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Cylindry z 4 motor
« Odpowiedź #5 dnia: Września 14, 2020, 11:24:39 »

Ewentualnie kupię prawy cylinder, który wyda pierwszy szlif do ameliniowego silnika

To że używany Cylinder amelinowy wyda pierwszy szlif jest tak prawdopodobne jak Twój przyjazd na forumowy zlot :P no chyba że ktoś ma nominał z nalotem rudej delikatnym to moooooże...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: Cylindry z 4 motor
« Odpowiedź #6 dnia: Września 14, 2020, 11:30:02 »

Co ty bimber kombinujesz? Masz przytarty cylinder to musisz go przetoczyć na kolejny wymiar naprawczy. To pociąga za sobą robotę obu.
Ale ty chcesz być sprytny i szukasz materiału na naprawę tylko jednego?
Ma to sens tylko gdy ten drugi jest prawie nówka. Czy tak jest?
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Cylindry z 4 motor
« Odpowiedź #7 dnia: Września 14, 2020, 15:01:43 »

Mierzyles go może wystarczy go wyhonowac i będzie grać po przytarciach często to wystarcza zdejmiesz z cylindra z setkę półtora
Zapisane
    Status GG

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Cylindry z 4 motor
« Odpowiedź #8 dnia: Września 14, 2020, 17:26:32 »

Lewy ma przebieg 3 tyś km. Sprężanie ma bardzo ładne. Prawy raczej nie nadaje się do niczego - ma głęboką rysę, chyba po pękniętym pierścieniu. Obdukcja silnika dopiero zimą.
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Cylindry z 4 motor
« Odpowiedź #9 dnia: Września 14, 2020, 17:40:18 »

Lewy ma przebieg 3 tyś km. Sprężanie ma bardzo ładne. Prawy raczej nie nadaje się do niczego - ma głęboką rysę, chyba po pękniętym pierścieniu. Obdukcja silnika dopiero zimą.

3 tys to już jakiś przebieg (i zużycie) jest. Ja bym robił obydwa cylindry.
Poza tym rysa rysie nie rowna... Zawieź cylinder do szlifierza, niech pomiędzy i zobaczysz co Ci powie. Na oko to można na okulistyce wylądować
« Ostatnia zmiana: Września 14, 2020, 17:44:03 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Cylindry z 4 motor
« Odpowiedź #10 dnia: Września 14, 2020, 17:46:10 »

Wracając do tematu - jeździ ktoś na cylindraxh z 4 motor?
Zapisane

Jacek635

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 43
  • jawa 250
    • prototypownia janicki blog
Odp: Cylindry z 4 motor
« Odpowiedź #11 dnia: Września 15, 2020, 08:17:40 »

Nikt nie jeździł, ale słyszałem o honowaniu laserowym.
:)
Zapisane
prototypownia-janicki.blogspot.com

Jawa353, MZ250, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road king, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne

4motor

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 34
  • Jawa 638, Jawa 634, CZ 350 472, Jawa Perak 250
Odp: Cylindry z 4 motor
« Odpowiedź #12 dnia: Września 15, 2020, 09:13:43 »

Osobiście ja radzę dać cylindry do fachowego szlifu, tłoki nowe najpewniej oryginalne Czeskie Almet, zrobić pod nie szlify i wtedy jest wszystko jak należy.

Iść na skróty żeby tylko jeden cylinder czy coś to nie ma sensu, zrobić raz a dobrze i z głowy.
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: Cylindry z 4 motor
« Odpowiedź #13 dnia: Września 15, 2020, 09:35:58 »

No ale on zrobił raz 3000km temu. I teraz musi zrobić drugi raz?
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Arturez

  • Secretary JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 683
Odp: Cylindry z 4 motor
« Odpowiedź #14 dnia: Września 15, 2020, 09:39:13 »

No ale on zrobił raz 3000km temu. I teraz musi zrobić drugi raz?
Ja powiem krótko: nie karmcie trola.
Dziękuję i do widzenia.
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Cylindry z 4 motor
« Odpowiedź #15 dnia: Września 15, 2020, 12:38:40 »

Jesli poprzedni szlif byl zrobiony jak należy to wedlug sztuki jesli cisnienie sprezania i zuzycie nadal nie kwalifikuje do naprawy to nie powinno tego bez sensu szlifowac.... O ile dobierzemy o podobnej wadze tlok,sworznie itp itd. trzeba tez brac pod uwage, ze cylinder z przebiegiem 3000 km zacznie szybciej ulegac zuzyciu, moga pojawic sie roznice w kolorze świec itp itd.

Ja bym szlifowal oba. Aby miec święty spokój. Jak ktos ma czas sie w takie rzeczy bawic - też może byc dobrze na szlifie 1 gara...
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
29 Odpowiedzi
9699 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 05, 2008, 14:37:01
wysłana przez jawol RIP
14 Odpowiedzi
6648 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 02, 2013, 14:09:11
wysłana przez andree
13 Odpowiedzi
4886 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 27, 2020, 16:32:53
wysłana przez drAkka
7 Odpowiedzi
3873 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 28, 2015, 17:00:00
wysłana przez second
8 Odpowiedzi
2186 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 01, 2019, 10:44:31
wysłana przez BALON