Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Szybka interwencja => Wątek zaczęty przez: sielly w Sierpnia 29, 2015, 17:50:56
-
Witajcie,
od około 4 miesięcy mam problem z moją jawą (350 6V z 82r.). Mianowicie dziś po raz 4 wyjąłem z lewego cylindra spaloną świecę. Na początku myślałem, że to kwestia świecy (tania/podrabiana). Ale skoro 4 raz wyciągam z lewego cylindra spaloną świecę, to chyba coś jest na rzeczy. Ktoś wie co się dziejel i jak rozwiązać problem?
Z góry dzięki za pomoc
Fotki świec:
http://i58.tinypic.com/1zwkktx.jpg (http://i58.tinypic.com/1zwkktx.jpghttp://i60.tinypic.com/23h2f0n.jpg)
http://i60.tinypic.com/23h2f0n.jpg (http://i58.tinypic.com/1zwkktx.jpghttp://i60.tinypic.com/23h2f0n.jpg)
-
Nie używaj świec z długim gwintem.
Zabiło ci 4 te same, czy 4 różne świece?
-
Nie używaj świec z długim gwintem.
Zabiło ci 4 te same, czy 4 różne świece?
Dobrze mówi.
Dłuższy gwint wystaje w komorze spalania i pokrywa się nagarem, potem przy wykręcaniu takiej świecy możesz uszkodzić gwint w głowicy.
-
Od 3 lat jezdze na dlugim gwincie i bylo wszystko ok, a poza tym jesli to kwestia dlugosci gwintu to czemu pali tylko na lewmy cylindrze?
Tak, swiece 4 roznych firm
-
kolego długi gwint bez tulejki dystansowej to jest kiepski pomysł sam mam świece zdługim gwintem ale mam tulejki z mosiądzu i na innych od 10 lat nie jeżdżę i jest ok a dlatego ci pali jedną swiece ponieważ nasz oryyyyginalny ikov nie równo dawkuje paliwo u mnie tez jedną sweczke na ikowie była zawsze bardziej okopcona a dróga nie, jak zmieniłem gaźnik na pwk ( z którego jestem bardzo zadowolony )objaw znikł ;)
-
możesz coś więcej powiedzieć o tym gaźniku pwk? Zauważyłem już kiedyś że jeden tłumik jest zawsze bardziej upaćkany w oleju, ale myślałem, że może jest po prostu niżej. W takim razie wymienię świece na krótki gwint i zobaczymy czy da to efekt. Świece spalały się po przejechaniu 300-500 km, dam znać jaki efekt. ;)
-
Sugeruję:
1) dobierz świecę o właściwej temperaturze
2) sprawdź odległość elektrod
3) sprawdź czy gaźnik jest dobrze ustawiony
4) sprawdź czy na lewym nie masz zbyt wczesnego zapłonu
5) po odpaleniu silnika nie gaś zanim nie osiągnie normalnej temperatury pracy
pozdrawiam
-
Przerwy i zaplon odpadaja, zawsze ustawiam zgodnie z instrukcja. Gaznik jest ustawiony na sluch (nie wedlug instrukcji ale dzieki temu slychac ze lepiej pracuje).
-
krótka sprawa za mało paliwa a za duzo powietrze i pali ci swiece
musisz zwwiekszyc dawke paliwa a zmniejszyc powietrze
-
Przerwy i zaplon odpadaja, zawsze ustawiam zgodnie z instrukcja. Gaznik jest ustawiony na sluch (nie wedlug instrukcji ale dzieki temu slychac ze lepiej pracuje).
Nie, nie odpadają.
Stary silnik nie zawsze pracuje optymalnie na "książkowych" ustawieniach. Objawy sugerują zbyt wczesny zapłon na tym cylindrze.
Gaźnik ustaw natomiast wedle instrukcji i porównaj efekt.
Zrealizuj opisane punkty, a istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że problem zniknie.
-
jak kolega wyżej tyle ze dodam te swieczki wyglądają tak jakby im za gorąco było to znaczy za uboga mieszanka bądź za wczesny zapłon no w skrajnym przypadku masz tyle nagaru na tłokach i głowicach że masz zawysoki stopień sprężania co powoduje za wysokie ciśnienie sprężania i co powoduje :) detonacyjne spalanie
-
podaj ustawienia gaznika
-
czysty gaźnik dróga zapinka od góry na iglicy i od 0.5 do 1.5 obrotu sróbka od składu mieszanki na biegu jałowym i świeczki wkręcone na odpowiednią głebokość nie mogą byc wkręcone że prawie dotykają denka tłoka tak jak prawdopodobnie u ciebie to miało miejsce