Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 12, 2024, 01:07:28
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: CZ 175 487 - remont kapitalny  (Przeczytany 16069 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #25 dnia: Maja 03, 2012, 18:10:37 »

Nie chodzi o sam tlumik tylko o kolanko i kanal wydechowy w cylku, tam sie tego najwiecej gromadzi
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

skyline11

  • Gość
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #26 dnia: Maja 04, 2012, 19:42:09 »

Dobra dzisiaj trochę bawiłem się z gaźnikiem ;p Najpierw odkręciłem śrubę od przepustnicy, tak aby leciutko jej dotykała. Następnie odkręciłem o 0.5-1 obrót śrubę składu mieszanki. Odpaliłem motorek, lekko podciągnąłem cięgło Bowdena, następnie aby motor na biegu jałowym nie gasł wkręciłem śrubę od przepustnicy około 3 obroty. Następnie regulując śrubę składu mieszanki (wkręcając ją do końca) uzyskałem najwyższe obroty na biegu jałowym , następnie aby zmniejszyć trochę obroty wykręciłem około pół obrotu śrubę od przepustnicy. Efekt był taki że motorek ładnie na biegu jałowym chodził nie gasł, płynnie wchodził na obroty po dodaniu gazu, ale w czasie jazdy czuć było że nie ma mocy. W takim przypadku zwiększyłem dawkę paliwa przekładając iglicę z 3 ząbka od góry na 4. Śrubę od mieszanki znowu wkręciłem do końca, a przepustnicy szczerze nie wiem (robiłem to na oko ) ale około 3.5-2.5 obrotu. Z tego efektu byłem bardziej zadowolony, bo w czasie jazdy próbnej uzyskałem 80 km/h (przy wcześniejszych regulacjach motor jechał do 50). Pewnie by się bujną do 85, ale nie jestem jeszcze do niego przekonany ;p I teraz pytanie: Jak skomentujecie, że motor ma moc dopiero po przestawieniu iglicy na 4 ząbek ( tzn. to jest dziurka ;p) oraz że śruba od mieszanki wkręcona jest do końca? Dodam jeszcze, że na 4 biegu motor ma słabe przyśpieszenie (powiedziałbym nawet że bardzo).
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #27 dnia: Maja 04, 2012, 19:45:15 »

Śmierdzi mi to rozkalibrowanym gaźnikiem, jak masz jakiś inny pod ręką, może pożycz od znajomego, to załóż go i sprawdź zachowanie motocykla.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

skyline11

  • Gość
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #28 dnia: Maja 04, 2012, 21:48:22 »

Niestety nie mam innego, kumple mają raczej nowsze maszyny ;p
Zapisane

Luki

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 128
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #29 dnia: Maja 05, 2012, 13:33:53 »

Przejrzyj elektrykę świeca, kabel i cewka WN, przerywacz, kondensator, 80 powinien Ci zamknąć na 3-biegu tylko to trochę katowanie już... Te silniki muszą mieć dobrą iskrę bo inaczej dzieją się cuda...
Zapisane
Ogar 205
CZ 175/487
Ogar 200
Jawa 350/638.1

skyline11

  • Gość
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #30 dnia: Maja 05, 2012, 16:18:00 »

Iskra moim zdaniem bardzo słaba, dobrze jej nawet nie widać. Założyłem nową święcę jeszcze gorzej, miałem też cewkę zapasową, po jej założeniu bez zmian. Próbowałem regulować szczelinę między elektrodami świecy, ale nie udało mi się poprawić iskry. Patrząc na rysunek iskry z tej strony http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awieca_zap%C5%82onowa mogę stwierdzić, że moja iskra to 1/4 iskry przedstawionej na zdjęciu. Dziwne porównanie, ale mam nadzieję że pozwoli to na dokładne odzwierciedlenie sytuacji ;p Dodać mogę, że z światła od kierunkowskazu także słabo święcą, praktycznie ich nie widać. Wsadzone są tam żarówki 6v 21w.
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #31 dnia: Maja 05, 2012, 16:30:11 »

Albo słabe aku, albo kondensator sie rozlatuje.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

skyline11

  • Gość
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #32 dnia: Maja 08, 2012, 22:11:35 »

Wyczyścilem świecę, naladowalem porządnie aku, ustawilem szczelinę między elektrodami 0.4mm i muszę przyznać że iskra jest o wiele lepsza (wydaje mi się że taka powinna być). Jutro zrobię jazdę testową.
@Mathini
O jaki kondensator Ci chodzi?
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #33 dnia: Maja 09, 2012, 07:25:24 »

Do prądnicy masz przykręcony walcowaty element średnicy ok 2-3 cm, z którego wychodzi jeden kabel i łączy się z przewodem idącym na cewkę zapłonową. (Panowie, ładnie wytłumaczyłem?  ;D )
http://moto.allegro.pl/jawa-cz-350-ts-350-cz-175-nowy-kondensator-i2312603592.html
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

skyline11

  • Gość
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #34 dnia: Maja 09, 2012, 20:46:58 »

Nawet nie wiedzialem że mam takie cacka w motorze ;p. Dzisiaj zrobilem jazdę testową. Motorek na 4 biegu przy 60km/h lapie już najwyższe obroty. Jest to następstwem zlej regulacji gaźnika?
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #35 dnia: Maja 09, 2012, 21:27:35 »

Z kąd wiesz, że najwyższe obroty?? Nie masz obrotomierza, doświadczenia w jeżdżeniu na takim motocyklu też nie.

Gaźnik nie ma nic do tego.
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #36 dnia: Maja 09, 2012, 21:28:33 »

Motorek na 4 biegu przy 60km/h lapie już najwyższe obroty.
Sprecyzuj swoją wypowiedź, bo nie wiem co masz na myśli ?
Wyje, a nie jedzie ? czy kręci się wolno i wolno jedzie ?
Zapisane
    Status GG

skyline11

  • Gość
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #37 dnia: Maja 09, 2012, 22:29:18 »

To może po kolei. Na 1 ma kopa, na 2 jak nie daje gazu to się dusi i gaśnie ale jak dam to nawet tako ma przyśpieszenie, na 3 i 4 wolno przyśpiesza, i powiedzmy że po wrzuceniu 3 prędkość wzrośnie z 30 na 45 i już muszę wrzucać 4 bo jest na wysokich obrotach.
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #38 dnia: Maja 09, 2012, 22:36:01 »

Może sprzęgło się ślizgać. Jeśli obroty silnika rosną a prędkość niezbyt to na 100%.
Zapisane

skyline11

  • Gość
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #39 dnia: Maja 09, 2012, 23:45:45 »

Też nad tym myślałem. Muszę od razu tarcze wymieniać, czy jest jakaś możliwość "Regulacji" ścisku sprzęgła?
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
[472] Remont kapitalny

Zaczęty przez Tomek « 1 2 3 4 5 » Mechanika

122 Odpowiedzi
38773 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 24, 2006, 22:42:50
wysłana przez STÓWA
REMONT

Zaczęty przez Moto37 Mechanika

20 Odpowiedzi
6762 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 24, 2008, 20:46:44
wysłana przez HubertBaran
16 Odpowiedzi
9989 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 08, 2011, 13:40:10
wysłana przez Tritan
remont kapitalny cz 350 6v

Zaczęty przez lukash_n « 1 2 » Mechanika

29 Odpowiedzi
14872 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 22, 2012, 20:06:51
wysłana przez Lopez
74 Odpowiedzi
21784 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 11, 2017, 10:29:51
wysłana przez mostasz