Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 12, 2024, 00:48:06
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Szarpanie silnika, wypające zapłony? Jawa 634 vape  (Przeczytany 10570 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

arajs

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • Jawa 350 634 '81 | BMW K1100RS '95
Szarpanie silnika, wypające zapłony? Jawa 634 vape
« dnia: Marca 24, 2012, 22:52:36 »

Witam szanowne grono i proszę o pomoc, nie potrafię poradzić sobie z problemem zapłonowym.


Motocykl:
Jawa 634-7,
Silnik na dotarciu - świeżo złożona góra - nowe tłoki, sworznie, pierścienie, łożyska, cylindry po szlifie
gaźnik oryginał cz, iglica na środkowym rowku, nowe dysze, gaźnik wyczyszczony i prawidłowo ustawiony (nie wiem czy da się ten gaźnik źle ustawić)
linka gazu - to co było w sklepie do cz
Zapłon vape 12v, cewka podwójna z gubioną iskrą
nowe przewody i fajki
nowe świece iskra f80
Nowy akumulator.
Mieszanka raczej nie za tłusta
 
Problem:
nierówna praca silnika, na biegu jałowym jakby prawy cylinder miał zapłon co drugi cykl...
podczas przyspieszania silnik brzmi jakby go zalewało na początku ale jak dostanie więcej gazu to pracuje lepiej (efekt podobny jak przy rozładowanym akumulatorze w 6V) , po osiągnięciu założonej prędkości i ustawieniu minimalnej dawki paliwa potrzebnej do utrzymania tej prędkości pojawiają się objawy szarpania silnikiem.  Zamiana fajek nic nie daje efekt ten sam.  zubożenie mieszanki na iglicy nic nie zmienia - objawy podobne.
Świece okopcone na czarno

http://imageshack.us/photo/my-images/31/dsc03142zr.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/832/dsc03146c.jpg/


z wydechów się leje

http://imageshack.us/photo/my-images/4/dsc03148ii.jpg/

Vape ustawione pod 350, na ustawieniach 250 objawy takie same.

Na starym silniku (cylindry + tłoki) i tradycyjnym zapłonie 6V świece iskra f95 - prawidłowa praca silnika i świece kawa z mlekiem, nie wiem jakby teraz to wyglądało ponieważ składałem wszystko od razu z vape.

Jeśli wadliwa cewka to czy na górnym śląsku znajdzie się ktoś kto ma takową na podmianę?
cewka Z67
 
Uprzejmie proszę o konstruktywną dyskusję, komentarze w stylu gdyby kózka nie skakała itp. nie są potrzebne
Zapisane

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Szarpanie silnika, wypające zapłony? Jawa 634 vape
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 24, 2012, 22:58:22 »

Ustawiles prawidlowo przerwe miedzy wypustkami na kole zamachowym a czujnikiem Vape? Ja u siebie musialem ustawic bardzo malutka przerwe, ok 0,3 mm. Od tej pory chodzi jak szwajcarski zegarek.

Acha, no i klin na wale trzeba do Vape troche zeszlifowac (skrocic), inaczej moze sie zdazyc, ze kolo zamachowe bedzie nierowno siedzialo na czopie.
« Ostatnia zmiana: Marca 24, 2012, 23:00:20 wysłana przez kichau »
Zapisane

arajs

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • Jawa 350 634 '81 | BMW K1100RS '95
Odp: Szarpanie silnika, wypające zapłony? Jawa 634 vape
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 24, 2012, 23:06:40 »

Dziękuję za szybką odpowiedź
Przerwa ustawiona na 0,3    przyznaję że jest bicie, nie wiem czy na wale czy źle założone koło magnesowe - pewnie na wale i na drugiej stronie przerwa jest większa czyli ok 0,45
sprawdzałem z różnymi ustawieniami   efekt bez zmian

klin zeszlifowałem, ale nie mam pewności czy wystarczająco, koło magnesowe ma bicie poprzeczne
moim zdaniem to nie powinno mieć wpływu, ale mogę się mylić  :-\
Zapisane

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Szarpanie silnika, wypające zapłony? Jawa 634 vape
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 24, 2012, 23:11:05 »

U mnie tez jest podobna roznica odstepu od czujnika. Tez nie wiem dlaczego, moze samo kolo ma lekka asymetrie. Powinno byc w takim razie OK, bo u mnie stuka ladnie na zmiane lewy i prawy cylinderek. Mimo wszystko szukalbym w zaplonie, skoro tylko cylindry po szlifie i nowy zaplon. Moze gdzies kabelki za slabo polaczyles (n.p. zasilanie cewki, czerwony kabel od zlacza nr 15 w stacyjce) i troche mu pradu brakuje?

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Szarpanie silnika, wypające zapłony? Jawa 634 vape
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 24, 2012, 23:15:56 »

Po pierwsze, ja bym zaczął od świec. Iskry to za dobre nie są.
Kiedyś zrobiłem szlif, przed szlifem prawy chodził jak zegarek, lewy kulał, po szlifie prawy chodził jak by co 2 cykl, lewy normalnie, a teraz to już w ogóle czarna magia :D
Zapisane
    Status GG

arajs

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • Jawa 350 634 '81 | BMW K1100RS '95
Odp: Szarpanie silnika, wypające zapłony? Jawa 634 vape
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 24, 2012, 23:23:16 »

hmm, tylko że czerwony kabelek do cewki biegnie bezpośrednio z magneta i jedyne miejsce możliwego błędnego połączenia to złączka plastikowa (meska - żeńska)
Chyba że sugerujesz podanie "stałego" + po stacyjce?  wtedy powstałby zapłon akumulatorowy a nie "magneto" jak to jest w vape  <- oczywiście w dużym uproszczeniu

Po pierwsze, ja bym zaczął od świec. Iskry to za dobre nie są.

No właśnie każdy ma swoje doświadczenia ze świecami, miałem różne np. NGK (spaliły się po pierwszym uruchomieniu -  :)  wiem czytałem coś o "formatowaniu" świec na forum ) i finalnie zostałem przy iskrach,  ale nie upieram się może spróbuje innych świec...
« Ostatnia zmiana: Marca 24, 2012, 23:27:13 wysłana przez arajs »
Zapisane

Deejf

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
  • Doświadczony jawer.
Odp: Szarpanie silnika, wypające zapłony? Jawa 634 vape
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 24, 2012, 23:25:47 »

Jak wyżej, przyjrzyj się ciepłocie świec - odstęp czujki od vape nie ma większego znaczenia, nie ma też znaczenie jego położenia, czy to 250 czy 350 to i na tym i na tym będzie działało tak samo.


Czy masz może efekt jak złapie obroty to jak by dostała "turbo"  ;) ?


Miałem tak samo .. mimo zdrowego wału i dobrych świec jednak gaźnik dawał dupy, gaźnik zmieniłem i uspokoiło się.


Mała podpowiedź odnośnie świec, ja mam:


http://www.sklepmotonet.pl/p/pl/ngkbp7hs/swieca+zaplonowa+-+ngk+bp7hs.html
z wysunięta nieco elektrodą, takie musisz mieć a ciepłota to albo 6 albo 7 podpasuj sobie, ja polecam jednak 7.
Zapisane
    Status GG
Najwięcej on-line siedzący na forum :D

Nie jestem typem człowieka który dużo mówi i mało robi
            Ja mało mówię i mało robię :D

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Szarpanie silnika, wypające zapłony? Jawa 634 vape
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 24, 2012, 23:38:27 »

hmm, tylko że czerwony kabelek do cewki biegnie bezpośrednio z magneta i jedyne miejsce możliwego błędnego połączenia to złączka plastikowa (meska - żeńska)

Nie pamietam juz dokladnie. Wiem, ze laczylem ten czerwony kabel mniej wiecej na wysokosci "pod bakiem" i prowadzil on do przekaznika Vape wylaczajacego zaplon. Pierwsze wersje Vape mialy inne rozwiazanie, "gaszacz" silnika na kierownicy, podobnie jak w SHL M04, wtedy punkt ten jest oczywiscie nieaktualny, nie wiem co tam dokladnie masz.

Ale byc moze Koledzy tu maja racje, ze swieca jest nie w porzadku. Nie zgadzam sie natomiast z opinia, ze przerwa czujnik-kolo nie ma znaczenia. U mnie zdecydowanie praca silnika sie poprawila po zmniejszeniu tego odstepu.

Ja obecnie w moim Chopperze (639.2) tez mam podobny klopot. Jak odkrece manetke do oporu, silnik dlawi sie, jak powoli dodaje gazu, jest OK. W moim przypadku zdecydowanie typuje gaznik lub inne problemy z doplywem mieszanki do silnika.

Moze sprawdz jeszcze czy prawidlowo wkreciles kable do cewki i w fajki. Moze tez rady Kolegow zawarte w tym poscie Ci pomoga:
http://www.jawacz.pl/eksploatacja/dlawienie/
« Ostatnia zmiana: Marca 24, 2012, 23:41:58 wysłana przez kichau »
Zapisane

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 456
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage
Odp: Szarpanie silnika, wypające zapłony? Jawa 634 vape
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 24, 2012, 23:50:11 »

Po pierwsze, ja bym zaczął od świec. Iskry to za dobre nie są.

No właśnie każdy ma swoje doświadczenia ze świecami, miałem różne np. NGK (spaliły się po pierwszym uruchomieniu -  :)  wiem czytałem coś o "formatowaniu" świec na forum ) i finalnie zostałem przy iskrach,  ale nie upieram się może spróbuje innych świec...

Strażak dobrze radzi. Ja bym proponował zmienić świece. Jak sam zmieniałem zapłon na Vape (będzie jakieś 3 - 4 lata temu), musiałem zmienić także świece. Mimo iż kiedyś Iskry pracowały dobrze, z Vape przestały.
Sprawdziły mi się za to NGK B6HS
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750 KZ 750E
Kawasaki GPz 900 R

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Szarpanie silnika, wypające zapłony? Jawa 634 vape
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 24, 2012, 23:51:22 »

Po pierwsze, ja bym zaczął od świec. Iskry to za dobre nie są.

No właśnie każdy ma swoje doświadczenia ze świecami, miałem różne np. NGK (spaliły się po pierwszym uruchomieniu -  :)  wiem czytałem coś o "formatowaniu" świec na forum ) i finalnie zostałem przy iskrach,  ale nie upieram się może spróbuje innych świec...

Strażak dobrze radzi. Ja bym proponował zmienić świece. Jak sam zmieniałem zapłon na Vape (będzie jakieś 3 - 4 lata temu), musiałem zmienić także świece. Mimo iż kiedyś Iskry pracowały dobrze, z Vape przestały.
Sprawdziły mi się za to NGK B6HS

Ja mam z kolei Vape + Brisk N15C. Tez spisuja sie bez zarzutu.

arajs

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • Jawa 350 634 '81 | BMW K1100RS '95
Odp: Szarpanie silnika, wypające zapłony? Jawa 634 vape
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 24, 2012, 23:51:54 »

Koledzy dziękuję za zaangażowanie w dyskusję, bardzo rzadko pisuję na forum staram się odnaleźć interesujące mnie problemy w obecnych zasobach, i tak szukając powoli sprawdzałem kolejne rzeczy...
gaźnik, mam ich 3 na każdym to samo, dwa komplety dysz - bez zmian, mieszanka bogata, uboga... nie ma znaczenia dlatego moim zdaniem gaźnik odpada.  Tutaj przyznam że zastanawiałem się nad gaźnikiem od ts, możliwość ustawienia poziomu paliwa w komorze pływakowej może mieć wpływ na zalewanie -> wypadanie zapłonów... no ale tego do końca nie wiem

co do świecy


Deejf, sugerowana przez Ciebie świeca BP7HS to odpowiednik iskry f80 - ta sama ciepłota, mam w garażu f95 czyli zimniejsze, spróbuję może na nich będzie lepiej...
Tak mam efekt turbo :)  nie korzystam z niego bo silnik na dotarciu ale potwierdzam że jest


Panowie pójdę waszym tropem, i sprawdzę inne świece, nie upieram się przy swoim... :)
« Ostatnia zmiana: Marca 24, 2012, 23:54:00 wysłana przez arajs »
Zapisane

jan12384

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 11
  • Jawa 350 TS 638 1989r.
Odp: Szarpanie silnika, wypające zapłony? Jawa 634 vape
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 25, 2012, 00:37:13 »

Najlepsze stare czarne F95 od malucha,już dwa komplety nowych iskier F100 mi siadły w ciągu roku a stare czrne F95 mnie nigdy nie zawiodły ;D
Zapisane

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Szarpanie silnika, wypające zapłony? Jawa 634 vape
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 25, 2012, 00:44:52 »

Ja jeżdżę na Champion - L82C świetnie się spisują i są niedrogie ,przez jakiś czas miałem też L78C jednak były za zimne:
http://www.gsparkplug.com/shop/champion-l82c.html

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Szarpanie silnika, wypające zapłony? Jawa 634 vape
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 25, 2012, 16:00:38 »

Najlepsze stare czarne F95 od malucha,już dwa komplety nowych iskier F100 mi siadły w ciągu roku a stare czrne F95 mnie nigdy nie zawiodły ;D

100 są za zimne i zaraz nagarem zachodzą albo je zalewa.
Do jawy należy pchać 80, lub coś w tej okolicy.
Zapisane
    Status GG

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Szarpanie silnika, wypające zapłony? Jawa 634 vape
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 25, 2012, 17:08:43 »

Czy prawy cylinder nie odstaje kompresją od lewego, sprawdź to naciskając pulsacyjnie na dźwignię rozruchu, czy kiedy prawy idzie w górę, to nie przelatuje jak kula przez masło ?
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

arajs

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • Jawa 350 634 '81 | BMW K1100RS '95
Odp: Szarpanie silnika, wypające zapłony? Jawa 634 vape
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 31, 2012, 01:02:33 »

Czy prawy cylinder nie odstaje kompresją od lewego, sprawdź to naciskając pulsacyjnie na dźwignię rozruchu, czy kiedy prawy idzie w górę, to nie przelatuje jak kula przez masło ?

sprawdziłem "na oko" kompresję metodą Mathini i moim zdaniem nie ma różnicy.

Uruchomiłem silnik na świecach brisk n15c, jest lepiej....   efekt jakby prawy palił częściej i więcej z niego kopci, w trakcie jazdy czuć przerywanie (iglica na środku), po zmianie na 2 rowek od góry znaczna poprawa, czyli moja diagnoza: zalewanie (zbyt bogata mieszanka), sprawdzę jeszcze jak będzie pracował bez filtra powietrza, może to on "wzbogaca" mieszankę

Mam pytanie, jaki będzie wpływ zubożenia mieszanki (pierwszy rowek od góry na iglicy) na proces docierania silnika?
z pewnością silnik będzie się mocniej grzał i mogą się pojawić problemy z rozruchem, ale jaki wpływ na elementy współpracujące (łożyska, pierścienie etc) ?
powiedzmy że zwiększę ilość oleju w miksturze...
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Szarpanie silnika, wypające zapłony? Jawa 634 vape
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 31, 2012, 07:24:45 »

Witam szanowne grono i proszę o pomoc, nie potrafię poradzić sobie z problemem zapłonowym.


Motocykl:
Jawa 634-7,
Silnik na dotarciu - świeżo złożona góra - nowe tłoki, sworznie, pierścienie, łożyska, cylindry po szlifie
gaźnik oryginał cz, iglica na środkowym rowku, nowe dysze, gaźnik wyczyszczony i prawidłowo ustawiony (nie wiem czy da się ten gaźnik źle ustawić)
linka gazu - to co było w sklepie do cz
Zapłon vape 12v, cewka podwójna z gubioną iskrą
nowe przewody i fajki
nowe świece iskra f80
Nowy akumulator.
Mieszanka raczej nie za tłusta
 
Problem:
nierówna praca silnika, na biegu jałowym jakby prawy cylinder miał zapłon co drugi cykl...
podczas przyspieszania silnik brzmi jakby go zalewało na początku ale jak dostanie więcej gazu to pracuje lepiej (efekt podobny jak przy rozładowanym akumulatorze w 6V) , po osiągnięciu założonej prędkości i ustawieniu minimalnej dawki paliwa potrzebnej do utrzymania tej prędkości pojawiają się objawy szarpania silnikiem.  Zamiana fajek nic nie daje efekt ten sam.  zubożenie mieszanki na iglicy nic nie zmienia - objawy podobne.
Świece okopcone na czarno

http://imageshack.us/photo/my-images/31/dsc03142zr.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/832/dsc03146c.jpg/


z wydechów się leje

http://imageshack.us/photo/my-images/4/dsc03148ii.jpg/

Vape ustawione pod 350, na ustawieniach 250 objawy takie same.

Na starym silniku (cylindry + tłoki) i tradycyjnym zapłonie 6V świece iskra f95 - prawidłowa praca silnika i świece kawa z mlekiem, nie wiem jakby teraz to wyglądało ponieważ składałem wszystko od razu z vape.

Jeśli wadliwa cewka to czy na górnym śląsku znajdzie się ktoś kto ma takową na podmianę?
cewka Z67
 
Uprzejmie proszę o konstruktywną dyskusję, komentarze w stylu gdyby kózka nie skakała itp. nie są potrzebne


Ja takie objawy miałem jak mi siadał labirynt kiedyś . Czterosuwowanie od 2000 do 4000 obr .
Zapisane

arajs

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • Jawa 350 634 '81 | BMW K1100RS '95
Odp: Szarpanie silnika, wypające zapłony? Jawa 634 vape
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 02, 2012, 22:02:59 »

przygód ciąg dalszy

zmiana świec jak pisałem wcześniej dała poprawę, jednak problem nie zniknął...
usunąłem filtr powietrza (test) efekt bez zmian szarpie w trakcie jazdy więc to nie to
przestawiłem iglicę na najuboższą mieszankę (górny rowek) - nic nie dało, nadal szarpie w trakcie jazdy

świece brisk n15c  - na ubogiej mieszance ładnie wypalone

von Majzel
u mnie problemy są przy wkręcaniu na obroty i przy jeździe z prędkością obrotową około 2000 do 2500 obr/min, powyżej ładnie pali (czasami coś szarpnie jakby zapłon wypadł lub paliwa nie dostał)
to mi cały czas sugeruje problemy z gaźnikiem lub zapłonem

jeszcze jedna rzecz:
z lewego tłumika kapie czarna smoła
z prawego (ten który niby ma problem)  leje się woda lub coś do niej podobne

Macie jakieś pomysły?



Zapisane

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Szarpanie silnika, wypające zapłony? Jawa 634 vape
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 02, 2012, 22:06:14 »

TA smołą to pewnie olej. Simer od strony sprzęgłą nie popuszcza? Jak go założyłes?
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

arajs

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • Jawa 350 634 '81 | BMW K1100RS '95
Odp: Szarpanie silnika, wypające zapłony? Jawa 634 vape
« Odpowiedź #19 dnia: Kwietnia 02, 2012, 22:15:41 »

zimer chyba założyłem dobrze   wymieniłem rok temu przy okazji nowego sprzęgła, mam w tym wprawę - wiele razy zakładałem,

dodam że na tradycyjnym zapłonie obie rury równo okopcone bez widocznych anomalii
Zapisane

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Szarpanie silnika, wypające zapłony? Jawa 634 vape
« Odpowiedź #20 dnia: Kwietnia 03, 2012, 07:27:14 »

Coś gdzieś od kogoś słyszałem ze jak ktoś już miał wylatany silnik to nie chciał współpracować z vape.  Na platynach jest dobrze?
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

arajs

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • Jawa 350 634 '81 | BMW K1100RS '95
Odp: Szarpanie silnika, wypające zapłony? Jawa 634 vape
« Odpowiedź #21 dnia: Kwietnia 03, 2012, 23:09:47 »

Wróciłem przed chwilą z garażu i chyba Krycha ma rację...
Panowie jak powinien wyglądać płaszcz tłoka po wyjęciu z cylindra?
tzn jakiego koloru powinna być warstwa mikstury tworząca film olejowy?

moim zdaniem powinna być przeźroczysta, zabarwienie mieszanki olejem do silnika nie powinno być zauważalne przy takiej grubości krycia.

zdjąłem dzisiaj prawy cylinder i film olejowy na tłoku był koloru prawie czarnego, podobnego koloru są zacieki wewnątrz cylindra - to sugeruje hipol w mieszance?

pewnie jak zdejmę lewy cylinder to widok będzie podobny.

Ostatnie pytanie (zakładam że zimer od strony sprzęgła puszcza)
Czy przy szczelnym labiryncie możliwe jest przedostanie się hipolu do prawego cylindra?
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 14, 2012, 15:54:36 wysłana przez arajs »
Zapisane

mirekm71

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 210
Odp: Szarpanie silnika, wypające zapłony? Jawa 634 vape
« Odpowiedź #22 dnia: Kwietnia 04, 2012, 05:49:55 »

Kolega mofeix mnie uprzedzil. Rozbierasz silnik a nie sprawdziles jak chodzi na tradycyjnym zaplonie? Przeciez uszkodzone vape sie zdarzaly. Nigdy nie mialem vape ale gdzies ktos kiedys pisal, ze na niedomaganie zaplonu pomoglo odwrocenie biegunow czujnika.
Ja bym zaczal wpierw od biegunow a jak nie pomoze to zaplon na przerywaczach. Dopiero po wykluczeniu zaplonu mozna sciagac baniaki. Wydaje mi sie, ze konstrukcja jest tak prosta, ze jesli nie dziala to lepiej podazac sladem nowosci i modyfikacji niz szukac dziury w czyms co dziala calkiem dobrze od kilkudziesieciu lat. Kolejna sprawa oceniasz kolor spalania mieszanki przy niewlasciwym jej spalaniu? I co chcesz tym wyjasnic? Bedzie iskra, pojezdzisz, dotrzesz, wlejesz paliwo we wlasciwej proporcji z olejem, pojezdzisz i wtedy mozna ogladac swiece, tloki itp.
Zapisane
Jawa 350 634 1983r jawulka + velorex
Mz Trophy 71'
Zaporozec xl700

Zawsze pale na starter!

arajs

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • Jawa 350 634 '81 | BMW K1100RS '95
Odp: Szarpanie silnika, wypające zapłony? Jawa 634 vape
« Odpowiedź #23 dnia: Kwietnia 14, 2012, 15:48:02 »

Wygląda na to że miałem nosa i potrzebnie zdjąłem górę silnika, jak pisałem wcześniej na tłokach i w skrzyni korbowej było czarno (dziwny kolor mieszanki)

spuściłem olej ze skrzyni było go 0,5 litra mniej niż powinno (ten sam kolor co na tłokach) i wszystko jasne.
po zdjęciu sprzęgła i wyjęciu starego zimera okazało się że musiał mieć jakąś wadę fabryczną, na powierzchni uszczelniającej (styku z gniazdem w karterze) było dziwne rozwarstwienie, nigdy takiego wcześniej nie widziałem.

Po założeniu nowego zimera wszystko wróciło do normy, muszę jeszcze podregulować gaźnik, ale silnik ładnie pracuje na zmianę lewy prawy, brak efektu 4T, większa moc (subiektywne odczucie), nie szarpie i nie przerywa.

Po przejażdżce 20 km z  kominów nie wypływa już szlam tylko brunatna "ciecz" pewnie z czasem będą czyste jak cały hipol się wypłucze.

Dziękuję wszystkim za zaangażowanie i ukierunkowanie mnie na właściwy trop.

KRYCHA Tobie wiszę piwo, trafiłeś z uszczelniaczem w 10.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 14, 2012, 15:55:00 wysłana przez arajs »
Zapisane

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Szarpanie silnika, wypające zapłony? Jawa 634 vape
« Odpowiedź #24 dnia: Kwietnia 15, 2012, 00:01:56 »

Każdy by wpadł na to, wzorując sie po Twoim opisie smoły z wyfuka:) Ale piwo chętnię przygarnę :D
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
14 Odpowiedzi
8997 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 16, 2008, 07:12:19
wysłana przez Jawsim
12 Odpowiedzi
4812 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 14, 2012, 15:29:39
wysłana przez Setho
48 Odpowiedzi
20844 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 22, 2013, 12:50:43
wysłana przez Patyk
27 Odpowiedzi
9508 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 03, 2014, 22:02:28
wysłana przez AndrewS
9 Odpowiedzi
533 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 11, 2023, 19:07:22
wysłana przez Makaron