Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 04, 2024, 03:44:19
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638  (Przeczytany 50061 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« dnia: Sierpnia 07, 2011, 14:54:05 »

Silniki 634/632:

Łożyska wału korbowego:
Lewa/Prawa strona: 6305 C36 25x62x17 uszczelniacz 25x62x8
Łożysko środkowe wału korbowego: 6306 C36 30x72x19

Skrzynia biegów:
Wałek zdawczy 3205 C5 25x52x20,6
Wałek główny 6303 17x47x14
Uszczelniacz koła łańcuchowego zdawczego:30x52x12
Uszczelniacz wałka napędu prędkościomierza:8x16x7



Silnik 638:
Łożyska wału:
wał korbowy, lewa strona 6305 C36 25 x 62 x 17 uszczelniacz 25 x 62 x 8
wał korbowy, prawa strona 3205 CC3 25 x 52 x 20,6 uszczelniacz 30 x 52 x 8
środek wału korbowego 2 szt. 6206 C36 30 x 62 x 15

Skrzynia Biegów:
wałek główny 6303 17 x 47 x 13
wałek zdawczy 3205 C 25 x 52 x 20,6 uszczelniacz 30 x 52 x 10
wałek pośredni, prawa strona INABN 1616 (igiełkowe) 16 x 22 x 12
wałek pośredni, lewa strona INAHN (igiełkowe) 15 x 22 x 12
uszczelniacz wałka napędu prędkościomierza8 x 16 x 7


W wątku będą dodawane kolejno następne silniki oraz reszta łożysk i uszczelniaczy montowanych w motocyklach z tymi silnikami.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 05, 2015, 10:19:17 wysłana przez Blenders »
Zapisane
    Status GG

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 07, 2011, 18:12:42 »

Do 638 brakuje jeszcze uszczelniacza obrotomierza <cheers>
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

diablos29

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 62
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 07, 2011, 20:20:52 »

Jeszcze by się przydały gabaryty oringa kopajki :D

Bo tam kolego nie ma typowego oring-a a jest tzw manszeta, ktora rozni sie niecow budowie od oring-a. To taki oring z jakby dodatkowym kolnierzem. Kto widzial ten wie a kto ma oring niech zmieni na manszete to mu starter przetsnie cieknac. :D
Zapisane

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 07, 2011, 20:22:18 »

Tam właśnie jest taki kwadratowy w przekroju i przez to cieknie, dlatego wszyscy oring zakładają :)
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

Ciechu

  • Gość
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 08, 2011, 17:57:59 »

U mnie ten uszczelniacz nie był ani oringiem ani nie miał przekroju kwadratowego. To jest coś na kształt C-ringu i zamawiając współczesny dostałem taki sam. Nie mniej jednak i tak trochę przecieka. Proponuję dołączyć informację do pierwszego postu i wywalić resztę.
Zapisane

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 23, 2011, 21:30:03 »

"Silniki 634/632:

Łożyska wału korbowego:
Lewa/Prawa strona: 6305 C36 25x62x17 uszczelniacz 25x62x8
Łożysko środkowe wału korbowego: 6306 C36 30x72x19 Oring labiryntu 55x2

To w zeliwniaku jest jakś oring labiryntu?
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 13, 2011, 10:15:58 »

A czy w 638 fabrycznie na prawą stronę nie szły uszczelniacz 25x52x7 i tuleja na wał?
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 16, 2011, 16:42:36 »

Niemożliwe jest by uszczelniacz na wale z prawej strony miał wymiar wewnętrzny 25. Czop ma 25mm średnicy i wsadzając jeszcze na niego tuleje przy zastosowaniu takiego simmera 25x52x7 spaliło by go :)
Omyłeczka, chodziło mi o 32mm średnicy uszczelniacza wewnątrz. Ja miałem właśnie takie rozwiązanie, uszczelniacz 32x52x7 i tuleja na czopie.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 09, 2012, 17:15:42 »

"Silniki 634/632:

Łożyska wału korbowego:
Lewa/Prawa strona: 6305 C36 25x62x17 uszczelniacz 25x62x8
Łożysko środkowe wału korbowego: 6306 C36 30x72x19 Oring labiryntu 55x2

To w zeliwniaku jest jakś oring labiryntu?

Wlasnie, jest w zeliwniaku o-ring labiryntu?

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 09, 2012, 17:20:03 »

Tylko w nowych labiryntach 638 są oringi.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 09, 2012, 17:21:19 »

Tylko w nowych labiryntach 638 są oringi.

Tak dokładnie, ostatnio się tym interesowałem i jest tak jak Mateusz pisze.
Muszę w wolnej chwili trochę wątek uporządkować.
Zapisane
    Status GG

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 20, 2012, 22:01:13 »

Chlopaki, jak jest rozwiazana kwestia uszczelnienia walka obrotomierza w zeliwniaku (lewa pokrywa boczna silnika)? Zaczelo mi tam cieknac i nie moge znalezc na ten temat zadnej informacji. Dzieki z gory za pomoc!

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 20, 2012, 22:05:20 »

Jak kupowałem uszczelniacze na jawaczesci, to kupiłem taki oring czy jak to zwał, o profilu kwadratowym, zakładany od zewnątrz na wypust napędu linki.

Zapisane
    Status GG

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 20, 2012, 22:07:09 »

przypadkiem nie oring taki mały ?
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Zapisane
    Status GG

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwca 21, 2012, 07:27:50 »

Dzieki Strazak! Zna ktos moze rozmiar tego simmeringa, jezeli jest to w ogole klasyczny simmering?

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwca 21, 2012, 07:34:43 »

chyba nie jest klasyczny / standardowy
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwca 21, 2012, 09:35:57 »

Dzieki Mostasz! To zamawiam w takim razie u Ruszczyka!

spiewak

  • CZ 350 472.6
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 16
  • -| Tańczący Z Czeszkami |-
    • www.pajacyk.pl
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwca 25, 2012, 09:25:00 »

Przyda się
Zapisane
    Status GG
:)  ~ Silnik, dwa koła i mina wesoła ~ :)

CZ 350 472.6 1987r

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwca 25, 2012, 09:52:38 »

Czy to nie jest czasem zwykły uszczelniacz 8x16x7 ??
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwca 25, 2012, 10:23:30 »

Czy to nie jest czasem zwykły uszczelniacz 8x16x7 ??

No wlasnie nikt nie wie. Musze to wreszcie rozebrac i sam sprawdzic  ;)

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwca 25, 2012, 14:11:02 »

Zatem czekamy na info Kichau  ;)
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #22 dnia: Października 01, 2012, 16:01:31 »

Zna ktos wymiar o-ringa do na polaczeniu kolanko-tlumik?

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #23 dnia: Października 01, 2012, 16:55:50 »

Cytuj
Wymiar oringu w 638 średnica zew to 48 mm,średnica wew to 40 mm,grubość 4 mm,wymiary mniej wiecej bo guma pracuje:-)
Zapisane
    Status GG

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #24 dnia: Października 01, 2012, 19:14:19 »

Dzieki Strazak!
Super, mam dostep do darmowych o-ringow o srednicach 48 x 38 mm, grubosc 5 mm, mysle, ze moze tym uda sie uszczelnic tlumik! 2 milimetry ciasniejsze na srednicy wewnetrznej.
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
0 Odpowiedzi
3284 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 29, 2013, 16:07:18
wysłana przez kichau
0 Odpowiedzi
3103 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 01, 2013, 23:08:06
wysłana przez mechanik350
1 Odpowiedzi
3635 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 03, 2013, 23:47:45
wysłana przez Blenders
10 Odpowiedzi
4114 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 04, 2017, 19:22:33
wysłana przez Maliniasty
7 Odpowiedzi
2360 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 31, 2019, 07:43:11
wysłana przez kolba RIP