Panowie by nie było niejasności z zapłonem zawsze 16 marca zaczynam sezon odpalam przynajmniej 1 motorek i jadę sobie pojeździć padło na jawę ale przed wyjazdem wczoraj przegląd i regulacje
standardowo czyszczenie gaźnika smarowanie co potrzeba i regulacja zapłonu przyznam że motorek jak odstawiałem przed zimą nie pracował zbyt dobrze coś było nie tak ale to napiszę za chwile
więc by też sprawdzić moje podejście do ustawiania zapłonu i zrobić to też tak jak podaje producent
wkręciłem czujnik zegarowy. Ja zapłon ustawiam na 2.7mm i 0.3mm platynki
najpierw odkręciłem krzywkę by sprawdzić to o czym pisałem wcześniej zaznaczam że ja mogę krzywkę okręcić w każdą strone lewo i prawo mam wyłamany prawdopodobnie ząbek w wirniku mniejsza z tym teraz ustawiam prawy cyl w gmp patrząc na czujnik zegarowy i w tym momencie ustawiam krzywkę tak by platyna była maksymalnie otwarta jest to na samym początku wzniesienia krzywkę kupiłem kiedyś nową w gmoto jest pewnie chinska jak już maksymalne rozwarcie platyny pokrywa się z gmp pierwszego tłoka to można regulować zapłon
najpierw platynki tłok gmp maks otwarte platynki najpierw sztucznie mocniej je otwieram wkładam blaszkę 0.3 lekko dociskając platynkę do krzywki i dokręcam tak samo 2 cyl blaszka 0.4 nie powinna nam się wsunąć
teraz wyprzedzenie zapłonu prawy cyl w gmp cofam w lewo o 2.7mm ja używam multimetru na piszczałce może być wyłączony wtedy zapłon jeden kabelek do styku platynki 2 do przewodu który odpieliśmy włącznik na kierownicy od gaszenia w pozycji 0 tak jak by silnik miał pracować wtedy dążę do tego by multimetr przestał piszczeć na skutek otwarcia platynki oczywiście wałem nie poruszamy jak uda się ustawić cofam dalej wał i kręcę w prawo czy rzeczywiście platynka otwiera się na 2.7mm przed gmp to samo dla lewego cyl
jawa pali od kopnięcia po mojej regulacji dosłownie na ząbek można ręką bez problemu uruchomić silnik zaznaczyłem sobie jeszcze odniesienia lewego i prawego cyl by sprawdzić lampą podczas pracy silnika wszystko jest idealnie więc nie ma co kombinować platyny muszą być ustawiane tak by najmocniej były otwarte a na krzywce możemy korygować to w jakim momencie najlepiej tak jak wszyscy pisali by tłok był w gmp np w wsk już nie skorygujemy krzywki jak np wał jest przestawiony a w jawie się da
moja jawa nie chce pracować na innych świecach tylko pal ori świece wykopane gdzieś na złomie i już miałem ngk iskry i inne wynalazki na palach pracuje wyśmienicie i cało sezonowo
dodam że jak patrzę na krzywkę i platynki kręcąc wałem w prawo górna platynka już się otwiera to dolna jeszcze przez kilka setnych milimetra jest jeszcze otwarta może to też jest istotna informacja
problemem z przed zimy okazała się wytarta przepustnica widać na samym dole przepustnicy takie wytarte U po zmianie na nową z chińskiego gaźnika motocykl ma idealne równe obroty i ładnie reaguje na dodanie gazu planuję zregenerować ori przepustnicę tulejką z brązu
jeszcze dodam ustawienie gaźnika w mojej 634 jest 3 ząbek od góry iglicy a śrubka od składu mieszanki pół obrotu jawa się dociera na regulacji wysokości przepustnicy obroty ustawione na 1000 i to całę kręcenie przy gaźniku mam nadzieję że Pomogłem jak nie tobie to może komuś innemu
czujnik zegarowy warto sobie sprawić jak ktoś nie posiada koszt 50 zł z redukcją ja wykonałem sobie kiedyś sam jeden obr wskazówki to 1mm