Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 14, 2024, 02:45:00
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu  (Przeczytany 13479 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

SztandeR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • CZ175 487 - TS350 638.0 - TS350 638.1 - FZ8
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #50 dnia: Marca 15, 2017, 08:32:46 »

Zdobie tak jak mowicie. Ustawie szczeline w GMP, pozniej cofne tlok o 2.7mm i w tym momencie powinny otworzyc sie styki, tylko, ze w moim przypadku moze okazac sie, ze 2.7 mm przed GMP mloteczek schodzi z krzywki, a nie wchodzi :D zobaczymy, nie ma co gdybac. Jak sie nie uda to wrzucam walek na frezarke CNC i sam sobie dorobie krzywke z jednym wzniosem i git :D
Zapisane
CZ 175 487 88', Jawa TS 350 638.0 89', Jawa TS 350 638.1 90', Yamaha FZ 11'

łysy79

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 132
  • Jawa 350 634-7 + Velorex 562
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #51 dnia: Marca 15, 2017, 09:17:51 »

Zapisane

lukaszooo

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 102
  • JAWA 638, Honda 900rr
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #52 dnia: Marca 15, 2017, 09:27:09 »

Nie rób tego na oko bo nigdy ci nie wyjdzie. Weź probówkę z przewodem i krokodylem na końcu. Krokodyl do masy akumulatora a druga część podpięty pod krzywke zamiast przewodu do cewki. Włącznik ustawiony na gaszenie, stacyjka załączona i szukasz miejsca w którym gasnie probówka.
Zapisane

piotras1989

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #53 dnia: Marca 16, 2017, 11:27:04 »

Panowie by nie było niejasności z zapłonem zawsze 16 marca zaczynam sezon odpalam przynajmniej 1 motorek i jadę sobie pojeździć  padło na jawę ale przed wyjazdem wczoraj przegląd i regulacje


standardowo czyszczenie gaźnika smarowanie co potrzeba i regulacja zapłonu przyznam że motorek jak odstawiałem przed zimą nie pracował zbyt dobrze coś było nie tak ale to napiszę za chwile


więc by też sprawdzić moje podejście do ustawiania zapłonu i zrobić to też tak jak podaje producent
wkręciłem czujnik zegarowy. Ja zapłon ustawiam na 2.7mm i 0.3mm platynki
najpierw odkręciłem krzywkę by sprawdzić to o czym pisałem wcześniej zaznaczam że ja mogę krzywkę okręcić w każdą strone lewo i prawo mam wyłamany prawdopodobnie ząbek w wirniku mniejsza z tym teraz ustawiam prawy cyl w gmp patrząc na czujnik zegarowy i w tym momencie ustawiam krzywkę tak by platyna była maksymalnie otwarta jest to na samym początku wzniesienia krzywkę kupiłem kiedyś nową w gmoto jest pewnie chinska jak już maksymalne rozwarcie platyny pokrywa się z gmp pierwszego tłoka to można regulować zapłon


najpierw platynki tłok gmp maks otwarte platynki najpierw sztucznie mocniej je otwieram wkładam blaszkę 0.3 lekko dociskając platynkę do krzywki i dokręcam tak samo 2 cyl blaszka 0.4 nie powinna nam się wsunąć
teraz wyprzedzenie zapłonu prawy cyl w gmp cofam w lewo o 2.7mm ja używam multimetru na piszczałce może być wyłączony wtedy zapłon jeden kabelek do styku platynki 2 do przewodu który odpieliśmy włącznik na kierownicy od gaszenia w pozycji 0 tak jak by silnik miał pracować wtedy dążę do tego by multimetr przestał piszczeć na skutek otwarcia platynki oczywiście wałem nie poruszamy jak uda się ustawić cofam dalej wał i kręcę w prawo czy rzeczywiście platynka otwiera się na 2.7mm przed gmp to samo dla lewego cyl
jawa pali od kopnięcia po mojej regulacji dosłownie na ząbek można ręką bez problemu uruchomić silnik zaznaczyłem sobie jeszcze odniesienia lewego i prawego cyl by sprawdzić lampą podczas pracy silnika wszystko jest idealnie więc nie ma co kombinować platyny muszą być ustawiane tak by najmocniej były otwarte a na krzywce możemy korygować to w jakim momencie najlepiej tak jak wszyscy pisali by tłok był w gmp np w wsk już nie skorygujemy krzywki jak np wał jest przestawiony a w jawie się da :)
moja jawa nie chce pracować na innych świecach tylko pal ori świece wykopane gdzieś na złomie i już miałem ngk iskry i inne wynalazki na palach pracuje wyśmienicie i cało sezonowo
dodam że jak patrzę na krzywkę i platynki kręcąc wałem w prawo górna platynka już się otwiera to dolna jeszcze przez kilka setnych milimetra jest jeszcze otwarta może to też jest istotna informacja


problemem z przed zimy okazała się wytarta przepustnica widać na samym dole przepustnicy takie wytarte U po zmianie na nową z chińskiego gaźnika motocykl ma idealne równe obroty i ładnie reaguje na dodanie gazu planuję zregenerować ori przepustnicę tulejką z brązu
jeszcze dodam ustawienie gaźnika w mojej 634 jest 3 ząbek od góry iglicy a śrubka od składu mieszanki pół obrotu jawa się dociera na regulacji wysokości przepustnicy obroty ustawione na 1000 i to całę kręcenie przy gaźniku  mam nadzieję że Pomogłem jak nie tobie to może komuś innemu


czujnik zegarowy warto sobie sprawić jak ktoś nie posiada koszt 50 zł z redukcją ja wykonałem sobie kiedyś sam jeden obr wskazówki to 1mm




Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #54 dnia: Marca 18, 2017, 16:23:56 »


czujnik zegarowy warto sobie sprawić jak ktoś nie posiada koszt 50 zł z redukcją ja wykonałem sobie kiedyś sam jeden obr wskazówki to 1mm

30 zł czujnik zegarowy z dwoma redukcjami z alledrogo. 3 rok mi służy:)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

lukaszooo

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 102
  • JAWA 638, Honda 900rr
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #55 dnia: Marca 18, 2017, 17:38:55 »

Kolego z ta krzywką tworzysz zamęt bo opisujesz regulacje na podstawie uszkodzonego wirnika.
Czujnik zegarów to koszt ok 30zł adapter bardzo prosto robi się ze świecy ☺ a w czujnik zamiast za krótkiego palca wkreca się szprychę. Patent stary ale bardzo skuteczny.
Zapisane

piotras1989

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #56 dnia: Marca 18, 2017, 18:56:16 »

witam myślę że nie tworzę . Większość z was podchodzi do ustawiania zapłonu tak jak były by to zupełnie nowe motocykle w których wszystko jest poskładane co do 0.01mm . Czyli można przyjąć zasadę że to co podaje producent jest świętą prawdą i inaczej być nie może . A jednak :)


Zauważ  że nasz formułowy kolega  jednak ma problem i prosił nas o pomoc, jak ma z nim sobie poradzić ,,problem z ustawieniem krzywki/zapłonu''.
Ja chcąc dokładnie rozwiać jego wątpliwości. Podczas regulacji mojego motocykla rozkręciłem go mocniej by podać mu czarno na białym  co kiedy zachodzi podczas pełnego obrotu wału i jeśli sobie zażyczy mogę nawet podać przy jakim kącie obrotu wału otwiera się platynka by mógł zdiagnozować awarię w swoim silniku . Nie sprawdzałem tego na oko użyłem czujnika zegarowego z dokładnością do 0,01mm i był wkręcony w głowicę a 2 taki sam czujnik zamocowałem na statywie i oparłem go na górnej platynce by móc kontrolować najwyższe jej odchylenie .
W ten oto sposób jeśli ma problem z ustawieniem krzywki co wiąże się też z prawidłowym zapłonem może być pewny tego że jeśli skoryguje fabryczne ustawienie krzywki względem tych informacji będzie mógł prawidłowo ustawić swój zapłon .
Nie twierdzę że jestem alfą czy omegą po prostu znam doskonale zasadę działania silnika czy to 2 czy 4 suwowego  motocykla czy też ciężkich pojazdów gdzie tłoków jest więcej jak 6 naprawdę nie we wszystkich są znaki gdzie się na nie ustawia oraz (informacje producenta) i to działa po naprawach często trzeba radzić sobie przy pomocy doświadczenia nie tylko swojego  :-*





Cieszy mnie bardzo że jest taka strona jak Jawacz! Gdzie można się poradzić pochwalić i poprosić o pomoc. Wszyscy zgodzą się ze mną że motocykle to nasza pasja i mam nadzieję że gdy kiedyś sam poproszę o pomoc to też dostanę wyczerpującą odpowiedź opartą na faktach i doświadczeniu




Inaczej mówiąc ustaw w GMP i musi działać nie potrzebna ta dyskusja  ;D





Zapisane

mario16

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 9
  • CZ 350 472.6
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #57 dnia: Marca 18, 2017, 23:37:10 »

Uważam,że kolega nie ma usterki tylko niepotrzebnie analizuje budowę krzywki. Nikt nie napisał w książkach które czytałem że zapłon ma nastąpić w najwyższym punkcie krzywki. To nie czterosuw. Jeśli ustawi przerwę na najwyższym wzniosie krzywki to przerywacz się nie zamknie. Zawsze ustawiam przerwę w gmp i początek rozwarcia na 2,7-2,8 za pomocą czujnika zegarowego i żarówki i jeszcze nigdy nie było problemu. Zapłon w jawach jest o tyle kłopotliwy, że przerywacze wycierając się zmniejszają przerwę na stykach, a co za tym idzie zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu. Taka konstrukcja i taki jej urok-albo pokochać, albo wymienić.  ;)
Zapisane

SztandeR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • CZ175 487 - TS350 638.0 - TS350 638.1 - FZ8
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #58 dnia: Marca 19, 2017, 10:12:23 »

Koledzy, nie potrzeba tutaj jakichś kłótni i sporów. Ja zapłon ustawiałem według książki Janusza Kruszewskiego, ale widzę, że część porad tego Pana jest po prostu zła. Spróbuję ustawić zapłon tak jak mówicie. Macie więcej doświadczenia i zapewne mówicie tak, jak to powinno być. Na chwilę obecną nie mam czasu zająć się zapłonem, bo Japonia stoi rozebrana, sezon się zbliża i trzeba na czymś jeździć. Jak tylko znajdę chwilę wolnego czasu to biorę się za zapłon i dam wam znać co z tego wyszło. Na chwilę obecną dziękuję wszystkim za pomoc!
Zapisane
CZ 175 487 88', Jawa TS 350 638.0 89', Jawa TS 350 638.1 90', Yamaha FZ 11'
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
22 Odpowiedzi
7704 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 26, 2014, 16:58:15
wysłana przez marian
12 Odpowiedzi
3699 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 02, 2014, 10:23:21
wysłana przez marian
7 Odpowiedzi
3633 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 19, 2015, 18:46:38
wysłana przez marian
4 Odpowiedzi
2442 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 20, 2015, 21:16:19
wysłana przez Jacek64
14 Odpowiedzi
3120 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 12, 2018, 02:29:16
wysłana przez Dragon on the Blue Sky