Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: kichau w Marca 10, 2012, 16:09:10
-
Zauwazylem w Jawie (silnik 638), ze pod lewym cylindrem wszystko zapackane jest swiezym olejem, jakby byl wyciek miedzy cylindrem a karterami. Pierwszy raz sie z czyms takim w dwusuwie spotykam. Mial ktos podobny problem? Cylinder juz dokrecilem, ale wycieku nie udalo mi sie usunac. Przy jezdzie leci tak mocno, ze zachlapany jest caly lewy boczek i okolica hebla hamulca >:(
-
Może uszczelka powiedziała dowidzenia i się spaliła?
-
Ale jakby mu ssało pod cylindrem to to wgl by jeździło?
Bo jak zapaćkane to chyba nieźle tam daje
-
jasne...
moze sie sączyć a jawa i tak będzie chodziła...
-
Na to wyglada, ze tak. Chodzi dobrze, chociaz na malych obrotach prawy cylinderek cyka ladnie i rowno, a lewy (ten z wyciekiem) tak jakby troche zaciaga, trudno mi to opisac...
-
Zmień uszczelkę i po kłopocie I jak będziesz rozbierał to pod głowice tez nowe.
-
Zmień uszczelkę i po kłopocie I jak będziesz rozbierał to pod głowice tez nowe.
Tak zrobie, ewidentnie jest tam nieszczelnosc. Pytalem glownie o to, czy ktos zna taki przypadek, bo spotykam sie z tym pierwszy raz, zwlaszcza, ze ilosc wyplywajacego oleju jest spora...
-
Zaklej czarnym mazidłem (czt. silikonem:))
-
Zaklej czarnym mazidłem (czt. silikonem:))
Tak zrobie. W 634 nasmarowalem delikatnie uszczelke pod cylinder i jest git. Kupilem u Ruszczyka czarny silikon Paulin, sprawdza sie wysmienicie.
-
Silikony są w większości nie odporne na bęzynę. Silikon w kontakcie z benzyną puchnie.
Jeśli dużo go dasz to wypcha nadmiar do wewnątrz kanałów a w kontakcie z benzyną spuchnie.
Jeśli przylgnie nie są uszkodzone powinna wystarczyć nowa uszczelka.
-
Lepiej zrób to raz, a porządnie. Wytnij własną uszczelkę z tzw. "płyty uszczelkarskiej". Przy montażu przesmaruj olejem, żeby się ułożyła. Przy okazji dotnij sobie taką do połączenia gaźnika z kolektorem. Z tego samego materiału, ale grubszego, dobrze jest sobie wykonać też uszczelki dekli.
Z firm produkujących to np. gambit.
http://www.gambit-lubawka.pl/strona/pyty_uszczelkarskie1 (http://www.gambit-lubawka.pl/strona/pyty_uszczelkarskie1)
Silikon tylko przy łączeniu połówek karterów i tego się trzymaj. Dobra uszczelka wytrzyma wielokrotny demontaż i montaż.
Chyba ze masz bardzo mocno uszkodzone powierzchnie styku, to awaryjnie możesz sie silikonem poratować, ale to nie jest metoda.
Jeśli przylgnie nie są uszkodzone powinna wystarczyć nowa uszczelka.
jeszcze taka uwaga. Te dostępne w handlu "komplety uszczelek" to jest zwykły papier. Ciężko to nazwać uszczelką. Radzę się trzymać od tego z daleka. Z prawdziwymi uszczelkami ciężko. Często zostaje wycięcie samemu.
-
Kolego jeśli nie wygląda to tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a560937855844a3b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2b9c4c2ae1714bb0.html
a leje tylko spod lewego garnka to do wymiany uszczelka.
-
Dzieki za wskazowki doyczace uszczelek!
Rozztocz: nie, tak to nie wyglada. Wyciek ewidentnie jest pod lewym cylindren, wrecz bardziej z lewej strony, niz po srodku karterow. Troche sie dziwie, bo silnik nie byl nigdy polowiony, ani cylindry odkrecane. Poprzedni wlasciciel mowil mi, ze mial czasami klopoty z silnikiem w bardzo gorace dni, ale nie mial wtedy Vape i myslalem, ze raczej to bylo problemem (tak mialem w 634). Mysle, ze jednak byla to sprawa tej uszczelki, ktora powoli sie zapowiadala.