Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 11, 2024, 18:00:41
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Mocowanie silników  (Przeczytany 2930 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Haggy

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • CZ 350
Mocowanie silników
« dnia: Grudnia 02, 2013, 22:17:55 »

Hej,
chciałbym się dowiedzieć, jak wygląda różnica między mocowaniami w silnikach przy CZ 350?
Konkretniej chciałbym się dowiedzieć czy np. do CZ typ 472.5 można włożyć silnik od 472.6 (i odwrotnie)? jeśli tak to czy są znaczące różnice? (może ktoś wie jakie? :) )


A dodatkowo czy silnik 472.5 mocno się różni od silnika z Jawy 350 Deluxe? I czy istnieje możliwość np. wymiany silnika? (raczej włożenie DO CZ)


Pozdrawiam
Zapisane

Norbinuss

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 26
  • Cezet 350 472.6 i coś jeszcze :P
Odp: Mocowanie silników
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 02, 2013, 23:04:26 »

Od 472.5 pasuje do 472.6 i na odwrót. Mocowania te same, różnią się niektórymi "bebechami" ;)
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Mocowanie silników
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 02, 2013, 23:07:54 »

czy silnik 472.5 mocno się różni od silnika z Jawy 350 Deluxe? I czy istnieje możliwość np. wymiany silnika? (raczej włożenie DO CZ)


Silnik Jawy 634 od silnika CZ nie różni się w zasadzie , ale ma szersze tylne-górne mocowanie , inne wyjście kabli i dyszę 115 w gaźniku . Mocowanie trzeba by je wypiłować/wyfrezować żeby go założyć , niemniej technicznie to jest do zrobienia . Żeliwniaki 634 nie występowały w wersji 12V z tego co wiem . O różnicach między silnikami CeZetek się nie wypowiem bo mam Jawę =)
« Ostatnia zmiana: Grudnia 03, 2013, 23:47:03 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Mocowanie silników
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 02, 2013, 23:40:03 »

Silniki cezetek .5 i .6 różnią się prawym deklem, inaczej jest poprowadzona linia odgradzająca elektrownię, samą elektrownia no i jej mocowaniem też się różnią. Automat sprzęgła też jest deko inny, konkretnie sposób blokowania śruby popychacza sprzęgła. Lewy dekiel też jest inny bo ma napęd obrotomierza. Dysze główne są 105 w starszych, w .6 powinna być 103. W pierwszych silnikach .5 były kwadratowe żebra na karterze, potem już zaokrąglone. Głowice w starszych były wiercone, w nowszych już nie. Wał ma inny prawy czop, i inną lewą nakrętkę.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 03, 2013, 23:44:44 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane
    Status GG
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
[638 472] Zamiana silników

Zaczęty przez yaarooo Mechanika

4 Odpowiedzi
3552 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 30, 2006, 09:52:42
wysłana przez nerlst
1 Odpowiedzi
3303 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 11, 2007, 00:09:51
wysłana przez Jawsim
25 Odpowiedzi
9223 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 26, 2009, 09:41:17
wysłana przez Ciechu
6 Odpowiedzi
4187 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 04, 2012, 00:21:13
wysłana przez Karolex
29 Odpowiedzi
5178 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 29, 2019, 18:53:38
wysłana przez oskare2345