Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 05, 2024, 11:09:09
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa 350 TS 638 remont - coś z niczego  (Przeczytany 8812 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mmmmarek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 10
  • Jawa 638.1_SHL Gazela_Komar MR232, Ogar 200
Jawa 350 TS 638 remont - coś z niczego
« dnia: Kwietnia 12, 2016, 23:11:34 »

Witam wszystkich! Chciałbym się pochwalić moim nowym nabytkiem, narazie pewnie nie ma czym powoli bedę się starał z tego czegoś ulepić Jawę. Jest to Jawa 350 TS 638.0 (chyba). Pewien facet próbował zrobić jej remont silnika ale go przrósł, po 0 latach w piwnicy dał ją swojemu koledze który chciał ją całą odremontować ale się mu to nie udało, ojciec podsłyszał o tym że chce się jej pozbyć i za 200zł mi ją on odsprzedał. Obiecał że bedzie próbował załatwić do niej papiery.  Narazie zacząłem remont silnika, wał poszedł do regeneracji do pana Maruszaka a cylindry do szlifu na drugi nadwymiar ( były jeszcze nominalne lecz miały dużo rys u były mocno wytarte) oczywiście tłoki i pierścienie oryginalne czeskie. Liczę na Waszą pomoc w przywróceniu jej do życia ponieważ z Jawą mam styczność po raz pierwszy.  A oto jej zdjęcia
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 12, 2016, 23:14:27 wysłana przez mmmmarek »
Zapisane

waldip

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 367
  • ČZ 350 472,6 ČZ 180 487.4
Odp: Jawa 350 TS 638 remont - coś z niczego
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 12, 2016, 23:47:56 »

Witam na forum.
Zapisane

mmmmarek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 10
  • Jawa 638.1_SHL Gazela_Komar MR232, Ogar 200
Odp: Jawa 350 TS 638 remont - coś z niczego
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 13, 2016, 00:53:57 »

Na początku chciałem zapytać czy warto wymienić czoło wału oryginalne z dziurami podparte tylko na obwodzie na takie pełne ? Wiem że daje to lepsze podparcie wału ale nie wiem kiedy należy takie coś zrobić, niestety zdjęcia moich karterów i czoła mogę dodać dopiero w piątek - szkoła. Chcę tą Jawę zrobić jak najlepiej, z góry przepraszam za wszystkie głupie pytania - nie chce popełnić błędu.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 13, 2016, 00:56:32 wysłana przez mmmmarek »
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
  • Ile to już lat ?
Odp: Jawa 350 TS 638 remont - coś z niczego
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 13, 2016, 06:36:13 »

Wymień to czoło a teraz jest najlepszy moment.W razie czego masz pewność że zrobiłeś silnik jak należy.
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Jawa 350 TS 638 remont - coś z niczego
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 13, 2016, 07:42:57 »

Jeśli oryginalne czoło siedzi ciasno w karterach to moim zdaniem nie ma potrzeby go wymieniać. Po co generować niepotrzebne koszty?
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
  • Ile to już lat ?
Odp: Jawa 350 TS 638 remont - coś z niczego
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 13, 2016, 09:37:54 »

Jeśli oryginalne czoło siedzi ciasno w karterach to moim zdaniem nie ma potrzeby go wymieniać. Po co generować niepotrzebne koszty?
Takiej pewności kolega nie ma bo silnik jest w częściach a po złożeniu w całość może się okazać że czoło jest zbyt luźne i co wtedy?Moim zdaniem przy składaniu silnika który kupiony jest w przysłowiowym "worku" należy poświęcić stówkę więcej.
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Jawa 350 TS 638 remont - coś z niczego
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 13, 2016, 10:21:08 »

Ale przecież nie trzeba od razu składać całego silnika, można złożyć gołe kartery z samym czołemi sprawdzić.
Tak samo ze skrzynią biegów. Ja składam kartery na pare śrubek bez wału tylko z samą skrzynią, sprawdzam czy wszystko jest ok, (mierzę luzy itp) a dopiero później montuje cały silnik.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

mmmmarek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 10
  • Jawa 638.1_SHL Gazela_Komar MR232, Ogar 200
Odp: Jawa 350 TS 638 remont - coś z niczego
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 13, 2016, 10:27:18 »

A czy czoło  wpływa na szkodliwą pojemność skrzyni korbowej ? powinno ono być założone na silikonie rozumiem aby było szczelnie tak ? I czy w razie czoło z Almotu będzie bezproblemowo pasować czy będzie potrzebna obróbka tokarką? A może ma ktoś z Was projekt takie czoła z dokładnymi wymiarami to bym mógł sam sobie dotoczyć z góry dziękuję za pomoc.
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Jawa 350 TS 638 remont - coś z niczego
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 13, 2016, 10:30:34 »

Dopóki czoło siedzi ciasno w karterach i jest szczelne to nie ma wpływu na pojemnośc szkodiwą. Problemy zaczynają się gdy między karterami i czołem jest luz.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

mmmmarek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 10
  • Jawa 638.1_SHL Gazela_Komar MR232, Ogar 200
Odp: Jawa 350 TS 638 remont - coś z niczego
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 17, 2016, 01:12:34 »

A więc dzisiaj posprawdzałem i kartery nie są powycierane a czoło nie ma żadnych wgnieceń jednak dalej się zastanawiam czy warto byłoby wymienić czoło na pełne ze względu na to że nie chciałbym tego silnika rozpoławiać jak najdłużej, planuje nim jechać na wycieczki kilkudniowe i zrobić sporo kilometrów więc potrzebóję aby był jak najbardziej niezawodny, poza tym chce w nim też zgrać kartery z cylindrami, wyrównać kanały płuczące, kruciec ssawny no i możliwe że zapłon elektroniczny ale to w przyszłości więc jak by na to nie popatrzeć przybędzie mu trochę mocy wprawdzie nie wiele jednak zawsze coś. Dlatego prosiłbym Was o rade kupować czoło pełne czy zostawić oryginał ?
Zapisane

simsons50_1986_2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 270
Odp: Jawa 350 TS 638 remont - coś z niczego
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 17, 2016, 06:05:23 »

 Zakładaj pełne i nawet się nie zastanawiaj. Stowka to nie majątek a masz spokój na długi czas.
Zapisane
    Status GG

mmmmarek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 10
  • Jawa 638.1_SHL Gazela_Komar MR232, Ogar 200
Odp: Jawa 350 TS 638 remont - coś z niczego
« Odpowiedź #11 dnia: Lipca 22, 2016, 00:24:19 »

Skończyła się sesja zaczęły się wakacje i remont ostro ruszył do przodu. Celem moim jest przygotowanie Jawy do tegorocznego złombolu no i udział w nim na niej jeśli się wszystko uda...

A więc tak felgi  wypolerowałem szprychy poszły do cynkowania, piasty wypolerowany  i założone już mają nowe łożyska, jak tylko bedą gotowe szprychy pojade do Pana Króla z Bielska aby wyprostował lekko pokrzywione obręcze i poskładał mi te kółka. Nyple najpierw wrzuciłem ro ropy a puźniej ropy z piaskiem i mocno wstrząsnąłem, myślę że efekt zadowalający;)

Wziąłem się także za silnik - wał przeszedł regeneracje u Pana Maruszaka z bielska a cylindry szlif u Sobika z Skoczowa, tłoki pierścienie i sworznie oczywiście oryginalne, oprócz tego komplet nowych łozysk na wał Fag i do skrzyni, nowe wodziki kute i automat z jawaczesci. Niestety dość spory kłopot miałem z łożyskiem igiełkowym skrzyni bo te nowe które w sklepie mie zaproponowali po założeniu okazało się że silnik mi się nie schodził bo miało zbyt mała głebokość montażową, oryginał jest w hurtowni po 110zł ale w końcu udało mi się znaleźć też w sklepie jawaczęści w nieco niższej cenie. czy będzie pasować się dopiero okarze ponieważ czekam aż dojdzie do mnie paczka.

dzisiaj wziąłem się za sprawdzenie amortyzatorów. Tył nie cieknie nie ma żadnych uszkodzeń więc go tylko pomaluję a przód z 2 kompletów widełek złożyłem 1 dobry -  w każdym jedna laga była skrzywiona, na szczęście w każdym inna. jutro może skoczę po nowe uszczelniacze, ładnie wszystko wyczyszczę poskładam i zaleje olejem. Myślicie że mieszanka 1:1 olejów, hipol i jakiś mineralnym 15W40 będzie dobra ?

Kiedyś tam w międzyczasie dorobiłem też trójkąciki aby wzmocnić ramę tak więc nie leniuchuję ;P

Zastanawia mnie jeszcze ten klocek bo wybite na kartrach mam "97" a klocek z tym numerem jest luźniejszy i tak dobrze nie leży jak ten z 82, dam chyba ten "82".

PS zebatka zabieraka lepsza ta po prawej jeśli chodzi o zęby ale jest nieco inna jednak to chyba nie będzie stwarzać problemów no nie ?
« Ostatnia zmiana: Lipca 22, 2016, 00:26:23 wysłana przez mmmmarek »
Zapisane

janosikmz19822

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 234
  • motórów kilka
Odp: Jawa 350 TS 638 remont - coś z niczego
« Odpowiedź #12 dnia: Lipca 22, 2016, 01:39:43 »

Działaj synu działaj  :)
Zapisane
    Status GG

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2945
Odp: Jawa 350 TS 638 remont - coś z niczego
« Odpowiedź #13 dnia: Lipca 22, 2016, 07:46:10 »

Robisz remont od podstaw a chcesz założyć starą zębatkę?
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

Giemza

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 49
  • ETZ 251e,ETZ 150, TS 638.1,Jawa 50,
Odp: Jawa 350 TS 638 remont - coś z niczego
« Odpowiedź #14 dnia: Lipca 22, 2016, 07:55:04 »

Olej w lagi nalewaj 15w 40 bez jakiegoś hipolu i bedzie dobrze, klocek ten który jest ciaśniejszy zakładaj ale i tak na odrobinę silikonu.
Zapisane
    Status GG

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Jawa 350 TS 638 remont - coś z niczego
« Odpowiedź #15 dnia: Lipca 22, 2016, 09:40:40 »

Kiedys sie kombinowalo bo nie bylo olejow do zawieszen, teraz są ogólnie dostepne i w sumie nie są jakoś bardzo drogie.
Ja bym to zalal olejem fork oil 15W
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

mmmmarek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 10
  • Jawa 638.1_SHL Gazela_Komar MR232, Ogar 200
Odp: Jawa 350 TS 638 remont - coś z niczego
« Odpowiedź #16 dnia: Lipca 22, 2016, 20:09:38 »

właśnie problem w tym że nie wiem na ile ta zębatka z prawej ma wyjchane zęby ponieważ nie widziałem nigdy nowej a ta nie wydaje się taka zła, jak wiadomo tylna zębatka zużywa się dużo wolniej niż przednia więc się zastanawiam czy jest sens wymieniać bo jedna oryginał troche kosztuje.... silnik bede składał na Reinzosilu - na warsztacie cały czas go używam i jeśli dobrze się odtłuści to nie ma z nim problemów. Na jawie zamierzam jeździć przeważnie we dwójkę no i czasem z bagażem więc czy nie zalać amortyzatorów czymś gęstrzym jednak ? Na warsztacie mam sporo różnych olei samochodowych więc taki do silnika 15 W 40 mineralny też może być chyba no nie ?
 
Jeszcze chciałem zapytać o opony jakie by założyć - nie za drogie, w miare dobre i żeby mi nie strzeliły gdzieś na trasie pod dużym obciążeniem ... zastanawiałem się na Mitas H-04 3.25 x 18 na przód - mam dobrą na nie cene a na tył no właśnie .. może Mitas H 06 ? w rozmiarze 3.5 x 18 czy 4.0 x 18 co myślicie ? dobry wybór? boje się trochę o wytrzymałość opon ze względu na ciężar no i temperature jaką będą osiągać przy jedzie w upały podczas zjazdów...

Może macie kilka porad co przerobić/ na co szczególnie zwrócić uwagę żeby Jawa mnie nie zawiodła ?
« Ostatnia zmiana: Lipca 22, 2016, 20:46:24 wysłana przez mmmmarek »
Zapisane

puciu

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • CZ 350 84r.
Odp: Jawa 350 TS 638 remont - coś z niczego
« Odpowiedź #17 dnia: Lipca 22, 2016, 21:12:58 »

Co do tylnej opony, to w mojej CZ była 4.0 i tarła o błotnik, ale Ty masz Jawę.
Zapisane

Giemza

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 49
  • ETZ 251e,ETZ 150, TS 638.1,Jawa 50,
Odp: Jawa 350 TS 638 remont - coś z niczego
« Odpowiedź #18 dnia: Lipca 22, 2016, 21:57:14 »

15w40 najpierw nalej po 200ml na lage, zakręć korki i sprawdź jak Ci chodzi przód, jeżeli za miękko to podolewaj jeszcze 50ml na lage i powinno być git. Opona 3,5 mitas nie jest zły a jak nie chcesz go to kup pirelli/continental itp. ewentualnie patrz na jej oznaczenia do jakich jest ciężarów i będzie spełniała twoje wymagania.
Zapisane
    Status GG

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Jawa 350 TS 638 remont - coś z niczego
« Odpowiedź #19 dnia: Lipca 23, 2016, 02:43:18 »

Nie bójcie o wystrzałkę opon to niemożliwe. Jeśli już chcesz szersze koniecznie, to 3,75 na tył, szersza będzie kolidować z osłoną łańcucha
Zapisane

mmmmarek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 10
  • Jawa 638.1_SHL Gazela_Komar MR232, Ogar 200
Odp: Jawa 350 TS 638 remont - coś z niczego
« Odpowiedź #20 dnia: Września 20, 2016, 23:25:16 »

Po długiej przerwie pisze bo jakoś nie było czasu, Jawa poskładana jeździ, zaliczyła już wypady po 150 km i spisała się bardzo dobrze - żadnych usterek po drodze. Złombol w tym roku jednak nie wypali ale bede próbował za rok - w tym roku mam poprawki egzaminów na uczelni niestety. Zdjęcie poniżej, jawa narazie bedzię doprowadona do stanu technicznie bardzo dobrego a kwestia wizualna odchodzii na dalszy plan. Ma ktoś może bagażniki na bok i do tyłu na sprzedaż?
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 859
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Jawa 350 TS 638 remont - coś z niczego
« Odpowiedź #21 dnia: Września 23, 2016, 22:43:50 »

Ja mam w Jawie oponę 110 i trze o osłony u kogoś widziałem 100,co odpowiada 4.0 i nie trze.
« Ostatnia zmiana: Września 26, 2016, 20:53:21 wysłana przez marian »
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3266
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: Jawa 350 TS 638 remont - coś z niczego
« Odpowiedź #22 dnia: Września 23, 2016, 23:36:59 »

Po długiej przerwie pisze bo jakoś nie było czasu, Jawa poskładana jeździ, zaliczyła już wypady po 150 km i spisała się bardzo dobrze - żadnych usterek po drodze. Złombol w tym roku jednak nie wypali ale bede próbował za rok - w tym roku mam poprawki egzaminów na uczelni niestety. Zdjęcie poniżej, jawa narazie bedzię doprowadona do stanu technicznie bardzo dobrego a kwestia wizualna odchodzii na dalszy plan. Ma ktoś może bagażniki na bok i do tyłu na sprzedaż?
Ja mam
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

mmmmarek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 10
  • Jawa 638.1_SHL Gazela_Komar MR232, Ogar 200
Odp: Jawa 350 TS 638 remont - coś z niczego
« Odpowiedź #23 dnia: Września 24, 2016, 01:38:41 »

Ja w końcu założyłem Mitasy H06 szerokości takie jak oryginał a do tego dętki michellin 4mm sćianka, nie było żadnego problemu żeby upchnać a opona ładnie prosto siedzi na feldze, jak narazie mogę polecić choć dopiero zrobiłem na tym około 500km. Zastanawia mnie tylko jeden fakt że nie mogłem wyregulować zapłonu tak aby na każdym cylindrze mieć 3 mm przed GMP, musiałem przerobić podstawy przeryaczy, da się jakoś sprawdzić czy wał jest idealnie co 180* złożony bez rozbierania silnika ?
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
1 Odpowiedzi
3002 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 23, 2009, 21:23:08
wysłana przez _Wujek samo Zło_
19 Odpowiedzi
7129 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 07, 2012, 21:42:45
wysłana przez kamil4993
5 Odpowiedzi
3884 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 16, 2012, 16:28:28
wysłana przez Ogorek350ts
66 Odpowiedzi
20102 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 14, 2018, 18:45:03
wysłana przez holger RIP
38 Odpowiedzi
5491 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 29, 2017, 03:47:36
wysłana przez Hubertus