Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 21, 2024, 00:31:04
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Odpalanie ale nie tylko...  (Przeczytany 4365 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Satyr

  • Gość
Odpalanie ale nie tylko...
« dnia: Listopada 17, 2006, 11:36:43 »

Na wstepie witam wszystkich forumowiczów.

Jakies 2 tyg. temu kupilem swoj pierwszy motor Jawę 350 ts. Wczesniej nie mialem zadnego kontaktu z motorami.

Bardzo bym prosil o kilka ogolnych cennych porad dotyczacych eksploatowania motoru. Moze jakis FAQ ktos zapoda, cos gdzie noobek taki jak ja odnajdzie podstawowe informacje, co, jak i dlaczego.

Teraz przejde do problemu ktory od poczatku mam z motorkiem.

Pytanie nr1 )

Mianowicie po calej nocy w garazu (ok 5-10 stopni) nie jestem w stanie odpalic motoru bez 5 minutowego podladowania akumulatora prostownikem. A najdziwniejsze jest to ze akumulator niemal nowka bo kupiony przez poprzedniego wlasciciela w maju 2006. Malo tego, akumulator generalnie trzyma napiecie bdb i po nocce sa swiatla kierunki itp ale odpalic bez ladowania nie moge. Moze to wina starych swiec ?? Generalnie nie wygladaja jakos tragicznie ale sa stare.

Czy cos jeszcze moze powodowac tego typu problemy z odpalaniem ??

Pytanie nr 2 )

Poradzcie co moze dolegac dla motoru ze bez wlaczonego ssania nie trzyma obrotow i gasnie  ( bez roznicy czy zimny czy cieply ) ??
Na ssaniu jest wszystko ok ale po wylaczeniu dupa.

Pytanie nr 3 )

Jakie obroty powinien miec motor na luzie ??
 
Przy jakich obrotach zmienia sie biegi ?? Np mam 1 i 3000 - 3500 obrotów, to czy powinienem zmieniac bieg czy jeszcze nie ?? Pytanie tyczy sie tez wyzszych biegów.

Wielkie dzieki za odpowiedzi. Prosze mnie potraktowac ulgowo ni nie odsylac do mozolnego przegladania forum w poszukiwaniu informacji. Byc moze na wszystkie moje pytania na tym forum sa odpowiedzi ale wezcie pod uwage moje doswiadczenie z motorami a wlasciwie jego calkowity brak.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2222
    • moja stronka
Odp: Odpalanie ale nie tylko...
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 17, 2006, 11:56:30 »

Witam. :)
Ja ci poradze abyś na początku wyczyścił świece lub tez kupił nowe, jesli to nie zmieni nic to odkrec prawa pokrywe i wyczyść styki (być moze sa przyśniedziałe) .
Co do ga¼nika to oczyiście regulacja wolnych obrotów(śróby na boku ga¼nika)
biegi zmieniaj jak poczyjesz ze moto na tym biegu juz ładnie sobie pruje czyli około 3-4,5 tys  w zaleznosci w jakim stanie jest silnik,wolne obroty ustawiaj jak silnik jest rozgrzany (powinny miec około 1 tys.)
Jeśli jeszcze czegoś nie bedziesz wiedzał to pisz :D
Pozdro
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Odpalanie ale nie tylko...
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 17, 2006, 17:00:10 »

co do aku to sprawdz czy po wlaczeniu zaplonu w moto nie przysiada na nim napiecie
u mnie tak bylo a konkretnie mialem ok 9,5V pod obciazeniem, a bez bylo ok 12,3
jaki masz aku ??
zelowy czy zwykly kawasowy ??

jesli sruba od wolnych obrotow jest dobrze ustawiona kreciles nia ??
jesli nie reaguje na srube, to byc moze przytakla sie dysza wolnych obrotow
trzeba rozebrac gaznik i go solidnie wyczyscic, przedmuchac wszystkie dysze
nie dlubac w nich niczym twardym !!, bo sie rozkalibruja

co do obortow i jazdy to musisz sam wyczuc na obrotomierzu masz zielone pole i jego sie trzymaj, unikaj tez jazdy np. na 4 biegu z predkoscia 40km/h a juz masakra to przyspieszanie od tej predkosci

no i nie kop w dzwignie zmiany biegow podczas jazdy
nie zaszkodzi tez jak poczytasz sobie forum jest tu sporo ciekawych informacji :-)
to tyle odemnie
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Satyr

  • Gość
Odp: Odpalanie ale nie tylko...
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 17, 2006, 17:11:23 »

AndrewS - akumulatorek kwasowy, a co do sruby to wstyd sie przyznac ale nie wiem nawet gdzie ona jest :(, wszystko ustawione bylo przez poprzedniego wlasciciela.

Jutro sprawdze napięcie i dam odpowiedz.

Co do rozbierania gaznika, to musze troche sie podszkolic zanim podejme prube, bo spierniczyc latwo ale gorzej naprawic.
Zapisane

K2squad

  • Gość
Odp: Odpalanie ale nie tylko...
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 19, 2006, 23:28:47 »

O ustawianiu ga¼nika jest sporo na forum.Za mało paliwa dostaje.musisz zwiekszyc poziom paliwa,a pu¼niej ga¼nik wyregulować.przy okazji wyczyść go bo to nie zaszkodzi.Posprawdzaj czy jest szczelny itp.
Co do świec to jakie masz???Najlepiej kup nowe...nie zaszkodzi.NGK..(symboli nie pamietam)też jest to na forum.Sprawdz jak płynie paliwo z kranika...czy nie jest przytkany.A co do akumy to zrób jak AndrewS pisał. <cheers>
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
5 Odpowiedzi
3273 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 06, 2015, 16:59:03
wysłana przez Marcin_93
1 Odpowiedzi
2256 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 27, 2015, 15:34:03
wysłana przez Turbo
11 Odpowiedzi
4095 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 16, 2016, 19:52:25
wysłana przez marian
4 Odpowiedzi
2177 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 24, 2017, 16:06:31
wysłana przez elroj
14 Odpowiedzi
3009 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 09, 2019, 15:59:31
wysłana przez azbescik2